بازدید 28192

آخرین آمار کرونا در ایران تا چهاردهم مرداد/ شناسایی ۲۷۵۱ بیمار جدید/ ۱۴ استان در وضعیت قرمز

از میان موارد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در نقاط مختلف کشورمان در ۲۴ ساعت اخیر، آزمایش ۲۷۵۱ تن دیگر مثبت شد تا به شمار مبتلایان «کووید-۱۹» اضافه شود؛ مبتلایانی که بسیاری شان بهبود یافته و مرخص شده‌اند، ولی هنوز برخی شان بستری هستند و از ظهر دیروز تا امروز ۱۵۶۰ تن بر شمارشان افزوده شده است.
کد خبر: ۹۹۴۶۵۳
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰ 04 August 2020
تابناک اجتماعی
پس از شناسایی موارد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در نقاط مختلف کشور و انجام تست‌های ویژه، شمار مبتلایان از ۳۱۴ هزار تن گذشت.
 
به گزارش «تابناک»؛ دکتر سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان گفت: از ظهر دیروز تا ظهر امروز و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، دو هزار و ۷۵۱ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۵۶۰ مورد بستری شدند. با احتساب این افراد، مجموع آمار مبتلایان قطعی در کشورمان به ۳۱۴ هزار و ۷۸۶ تن رسید.

وی در ادامه گفت: در ۲۴ ساعت اخیر، ۲۱۲ تن از مبتلایان جانشان را از دست داده‌اند؛ بنابراین، تا ظهر امروز، متاسفانه آمار جان باختگان این بیماری در کشورمان به ۱۷ هزار و ۶۱۷ تن رسیده است. همچنین تا به امروز خوشبختانه ۲۷۲ هزار و ۵۳۵ تن بهبود یافته‌اند.

لاری افزود: ۴۱۳۲ تن از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند. همچنین تا کنون دو میلیون و ۵۶۰ هزار و ۳۷۴ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.
وی ادامه داد: استان‌های مازندران، تهران، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، قم، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

بر پایه آمار‌های ۲۴ ساعت اخیر، «نرخ مرگ» در کشورمان ۶.۱ درصد است و به همین تناسب، «نرخ بهبود» ۹۳.۹ درصد؛ این در حالی است که میانگین نرخ مرگ در جهان به ۵.۶ درصد رسیده و روند کاهشی خود را حفظ کرده است.
 
 
برای مشاهده آخرین و به روزترین آمار مبتلایان، جان باختگان و بهبود یافتگان ویروس کرونا و همچنین اطلاع از «نرخ مرگ» و «نرخ بهبود» در کشورمان و جهان، اینجا را کلیک کنید.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶۲
این بحث دوباره مبتلا شدن افراد مبتلا در ایران هم از همان بحثهای غیر دقیق و غیر علمی است که خیلی ها را به اشتباه می اندازد و متاسفانه در ایران رواج دارد. تا کنون که 7 ماه از ظهور این ویروس در دنیا می گذرد و ابتلای 20 میلیون نفر از مردم دنیا به این ویروس رسما سند شده ولی تا این لحظه حتی یک مورد ابتلای مجدد تایید رسمی نشده. فقط گزارشهای پراکنده ای از فلان فرد یا شخص هست که من دوباره مبتلا شدم. مرکز ملی بیماریهای عفونی کره جنوبی (KCDC)که یکی از موفقترین نهادها در کنترل ویروس در کره جنوبی بوده و در بحث کرونا اعتبار جهانی و مرجع حتی برای سازمان بهداشت جهانی دارد دو هفته پیش رسما و سند شده اعلام کرد که از 447 نفر از بیماران کرونا که بهبود یافتند مجدد تست انها مثبت بوده. ولی در حتی یک مورد ویروس موجود در انها فعال نبوده و به عبارتی مرده بوده و امکان بیماری مجدد و یا انتقال در انها صفر است. البته به این معنا نیست که ایمنی ناشی از بهبود از کرونا حتما دایمی خواهد بود. برخی واکسن ها و بیماریها ایمنی همیشگی بوجود می اورند. ولی برخی دیگر مانند سرماخوردگی معمولی چند هفته یا حداکثر چند ماه. سارس هم 36 ماه ایمنی بوجود می اورد. کرونا ویروس جدید است و یک فرد علمی نمی تواند بعد از هفت ماه بگوید قطعا ایمنی همیشگی یا طولانی مدت چند ساله بوجود خواهد اورد. ولی تا این لحظه حتی یک مورد در سرتاسر دنیا تایید رسمی نشده که بیمار مجددا بیمار شده باشد. مانند بحث داروی طاسی عوام نباشیم. اگر دارویی استاندارد و واقعی برای طاسی در جایی یا شرکتی در دنیا ساخته شده بود الان همه دنیا می دانستند. اگر بین 20 میلیون بیمار رسمی کرونا در دنیا صدها نفر از انها دوباره مبتلا شده بودند الان در دنیا تایید رسمی می شد. بیشتر ادعاها در مورد ابتلا مجدد از سوی برخی افراد منفرد هست که یا بدلیل اینکه هنوز از همان کرونا اول کاملا بهبود نیافتند یا اشتباه در ازمایش یا به این دلیل که سرما خورده بودند ولی فکر می کردند کرونا گرفتند و حالا دوباره کرونا واقعی گرفتند می فرمایند بار دوم یا سوم کرونا گرفتیم!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
چرت و پرت نگو و از خودت تئوری من درآوردی صادر نکن!!!در دنیا ثابت شد که ابتلای دوباره قطعیه!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
موارد نقض صحبت شما خیلی موجوده!!!همین چند روز پیش یک پزشک در افغانستان با ابتلای مجدد به کرونا جانش را از دست داد.کرونا را ساده نگیریم!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
قطعا شما در طرفداری از سیاست ایمنی گله ای دولت که فعلا منجر به قتل عام گله ای ملت شده این همهنطق کردید اما جالبه که ابتلای مجدد آقای لاریجانی رو که رسماً هم تایید شده فراموش کردید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
حضرات مراقب باشین خطرناک ترین گروه ناقلان بچه های زیر پنج سال هستند که میتوانند میزان پخش ویروسشان صد برابر بزرگسالان باشد.
قطعا تاثیر آنتی بادی ضدکرونا نسبی و موقتی است
| Mauritius |
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
جهت اطلاع شما
اولا بعلت کوتاه بودن مدت زمان شیوع کرونا در سطح جهان و کم بودن اطلاعات موجود در باره آن
میزان و مدت زمان دوام و ماندگاری آنتی بادی آن در بدن افرادی که مواجهه اولیه با آن ویروس داشته اند دقیقا مشخص نیست و یقینا این میزان در افراد مختلف یکسان نیست

میزان و مدت زمان حضور انتی بادی کرونا در بدن هر فرد بستگی به مقدار و مدت زمان مواجهه فرد با ویروس و
مشخصات فیزیکی همان شخص دارد

مثال بارز این قضیه ، کادر عزیز درمان هستند که در مواجهه مستقیم بسیار زیاد با بیماران کرونایی و در نتیجه با ویروس کرونا هستند
چون این عزیزان مواجهه بسیار زیادی با ویروس کرونا دارند ، بنابراین علی رغم تشکیل آنتی بادی در بدن آنها بسیاری از آنان بعلت مواجهه زیاد قادر به غلبه بر ویروس نشده و
متاسفانه تعداد زیادی از آنها جان باختند

پس مطمئنا کسانی که مواجهه اولیه با ویروس کرونا داشته اند ، و آنتی بادی هم در بدن آنها تولید شده

اگر بی پروا خود را مجددا در مواجهه بسیار زیاد با این ویروس قرار دهند
بسته به میزان آنتی بادی موجود در بدن آنهاقطعا
امکان ابتلای مجدد آنها وجود دارد

نمونه های نسبتا قابل توجهی هم از ابتلای مجدد افرادیکه بطوررسمی چند ماه از بهبودی آنها از گذشته بود وجود دارد که خودم شخصا در این مورد اطلاع دارم


البته فقط ابتلای دوباره ، و در مورد ابتلای سه باره و بیشتر افراد تابحال چیزی نشنیده ام
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
به 1746. دوست عزیز می توانی حتی یک منبع و ماخذ نام ببری که سازمان بهداشت جهانی یا مراکز درمانی و بهداشتی معتبر جهانی تا امروز تایید کرده باشند که امکان ابتلا مجدد بیماران بهبود یافته وجود دارد؟ در مورد این موارد که در اینجا یا در انجا یا فلان دکتر در افغانستان ما می توانیم هزار مورد بیاوریم. دقیقا مانند پلاسما درمانی. یادتان هست سه ماه پیش چه امیدواری نسبت به ایده تزریق پلاسما بیماران بهبود یافته با انتی پاد به بیماران بستری بود و چه اندازه مورد توسط فلان پزشک یا مرکز درمانی از گوشه و کنار جهان از جمله ایران گزارش می شد که روش پلاسما درمانی بسیار موثر و تغییر دهنده بازی است؟ پس چه شد؟ نمی شود گفت همه ان پزشکان یا بیمارستانها و... دروغ می گفتند. ولی کار علمی نیاز به تایید رسمی علمی دارد. اگر پلاسما درمانی موفق بود الان همه دنیا می دانستند. حالا هم اگر واقعا موارد قطعی ابتلا و بیماری مجدد به کرونا در دنیا به تایید منابع رسمی رسیده بود الان همه دنیا و سازمان بهداشت جهانی و مراکز تحقیقاتی دنیا ان را اعلام کرده بودند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
لاریجانی دو بار مبتلا شد
حرف مفت نزنید
درسته
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
کسانی که میگن دوباره گرفتن کسانی هستند که در واقع خوب نشده بودند و علایم در آنها ضعیف شده بوده فکر کردن خوب شدن
هیچ آمار رسمی معتبر برای ابتلای دوباره وجود ندارد
رو هوا حرف نزنید و قبل از ناسزا گفتن چند تا مقاله معتبر بخوانید
مبنا تست پی سی آر مثبت و همزمان ظهور دوباره علائم است
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
ملاک اصلی همزمانی مثبت شدن دوباره تست پی سی آر و ظهور دوباره علائم کرونا در افراد بهبود یافته بعد از 2 یا 3 ماه و حتی بیشتر است
وقتی مسوولین صحبت هایشان را نقض می کنند و به برگزاری یک سری مراسم ها در این شرایط اصرار می ورزند، نباید از مردم انتظار داشت که به مراسم ها ( تحت هر عنوانی) نروند و تجمعات را شکل ندهند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
این مثلا چه استدلالی بود کردی؟!!پس تکلیف عقل خودمون چی میشه؟!!اگه یک دیوانه خودش را انداخت تو چاه تو هم خودت را میندازی تو چاه؟!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
نخیر، گاهی مسئولی به هر دلیل تصمیم می گیرد کاری را مجاز اعلام کند، واجب که اعلام نکرده خوب انجام ندهیم. مثلا من علیرغم اینکه نماز جماعت مجاز شده بود و قبلا هم مکرر شرکت می کردم ولی 6 ماه است در هیچ نماز جماعتی شرکت نکرده ام. یا مراسم شبهای قدر یا در آینده مراسم محرم. اگر اعلام کنند مراسم عزاداری با رعایت پروتکل مجاز است به معنای این نیست که ما عقلمون رو بدیم دست ایشون. نمی رویم
متاسف
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
تعداد مثبت ها نشان می‌دهد که بیشتر مردم به جای مراجعه به عقل و‌منطق خودشون و‌نظر متخصصین متاسفانه عقلشون را دادن دست این مسئولین بی کفایت !!!
یعنی یک نفر کارگر ساده در این دولت شاغل نیست که درک کند ماسک یه تنهایی کافی نیست و سفرها باید محدود و ممنوع شوند، مترو و اتوبوسها خلوت شوند، عزاداری محرم به سال بعد موکول شود، گشت و گذار و دور دور و پرسه زنی ممنوع شود، رستورانها بیرون بر شوند،پرواز به مناطق قرمز ممنوع شود،و.....
واقعا اینجا باید گفت:
به یک کارگر ساده برای اداره کشور نیازمندیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
از شوخی و طعنه شما گذشته، کارگر ساده توان تشخیص این موارد راندارد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
اتفاقا اصلاشوخی و طعنه نیست
یه سوالی
کسی می دونه تو آمریکا با آمار بیش از ۱۵۰ هزار نفر آیا کسی از مسئولین یا آدم های معروف هم کرونا گرفته و مرده باشن؟
تو خونه سالمندان و سیاه پوستها که خیلی مردند، ولی از آدم های معروف من نشنیدم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
حالا چی را میخوای ثابت کنی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
راست میگی .... آخه نصف بیشتر دولتمردان و آقازاده های ما در اثر کرونا فوت کردند! خجالت نمیکشی با این سوال مسخره؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
اینجوری سوال میکنه که بگه ترامپ آدم بدیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
جواب سوالت هرچه میخواد باشه چه مشکلی از ما حل میکنه؟
بدبخت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
تو‌نگران آمار کشور خودت باش بیچاره!
چرا مدتی است از ابتلای مسئولان به کرونا خبری نیست !؟!؟!
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
علی آقا لاریجانی هست.منتهی اتاق خصوصیه کسی نمی بیندش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
علی لاریجانی مجدد گرفت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
آخه دیگه کلاس نداره!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
برای لاریجانی داروی مخصوص میارن و زود خوب میشه
تکرار مکررات
این رویه ای که پیش گرفتید
اشتباه محض بوده
بی اعتمادی و عدم همراهی ملت را در پی دارد .
اینکه امار مرگ ومیر وبیماران بدحال داره بالا میره مشکل ازکجاست ؟ ازمردم یاضعف سیستم بهداشتی؟
چون امارمبتلا درجهان هم بیشتر شده ولی چرا نرخ مرگ ومیر کاهش داشته ؟
الان میگن بیشتر مبتلایان جوان هستند. جمعیت مسن کشور که در پیک اول (زمانی که وزیر بهداشت می گفت قرنطینه برای قرون وسطی است و ماسک زدن لازم نیست) تلفات خود را داده و ظاهرا باقیمانده این جمعیت در معرض خطر کمتری قرار دارند به طوری که الان آمار مبتلایان دارای علامت جوان در حال افزایش است. با گذر از این پیک و حذف مجدد محدودیت ها احتمالا کودکانی که طی این دو پیک تحت حفاظت و نظارت های شدید والدین و مربیان بوده اند، در شرایط جدیدی که حاکم می شود قربانیان دور بعد کرونا خواهند بود.
و متاسفانه با وجود اینکه واکسن کرونا ممکن است به زودی در روسیه یا کشور دیگری آماه شود، مسوولین حاضر به وارد کردن واکسن به کشور نیستند. توجیه شان هم این است: ما خودمان می توانیم.... ما خودمان تولید می کنیم..... ما خودمان می سازیم.... ما خودمان به صورت خودکفا عمل می کنیم. تا بیایید واکسن مطمئنی بسازید، چندین هزار نفر جانشان را از دست می دهند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
دلار توشه ، دلار !!!
به همین تناسب در حال ایجاد فاصله محسوس با روند کاهش جهانی هستیم!
ای لعنت به چینی ها. اجازه بازرسی آزمایشگاه های ووهان را هم نداده اند.
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
ماهان ررو همه فراموش کردند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
این بلا را ماهان به جان مردم انداخت و درحالیکه ویروس داشت روز بروز بیشتر وبیشترمیشد مسئولین وجود آنرا یکماه و نیم مسکوت گذاشتند که خیانت بزرگی در حق مردم بود..
خواهش می کنم در استفاده از ماسک به موارد زیر توجه کنید:
اولا ماسک باید کاملا به صورت چسبیده باشه و هیچ منفذ و جریانی از هوا نتواند به سمت بینی شما بیاد الا از قسمت جلوی ماسک که روی بینی هست. من روزانه مسافر خط بی آر تی هستم و مکررا افرادی را ملاحظه کرده ام که ماسک شان در دو لبه انتهایی کاملا به صورت شان نچسبیده و این خود می تواند باعث شود هوای آلوده به ویروس از آن روزنه ها وارد شود. اگر بند ماسک شل است آن را گره بزنید تا کوتاه تر شده و به صورت تان بچسبد.
2-حتما ماسک هایی را خریداری کنید که دارای طول مناسب برای پوشش دهی حداکثر صورت باشند. در چهارراه ولی عصر امروز ماسک هایی را دیدم که دارای طول بسیاری کمی بودند که باعث می شوند هوا از بغل ماسک وارد مجرای تنفسی شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
اشتباه منفی دادم
راست می گه
این همه ملت میگن درست اعداد رو بنویسید. خیلی سخته درست بنویسید؟! یا موضوع مهمتری درش نهفته هست؟!!
استانهایی که در اسفند ماه قرمز بودند دوباره در مرداد ماه قرمز شدند که نشان میدهد اگر فکر اساسی برای این ویروس نشوند تمام استانهای کشور بصورت متناوب به قرمز و غیر قرمز تغییر میکنند و مصونیت دائمی در کار نیست
وحشتناکه تمام اجتماعات غیر ضرور ازقبیل عزا وعروسی بایستی الزاما برگزار نشوند بسیاری از کارها بایستی از طریق الکترونیک رتق وفتق شوند یکی براقبض گاز یکی براقبض برق یکی برا قبض آب دررودهن میگیم آقا آدم نفهمی بالودر آسفالت خیابان را کنده یعنی تخریب اموال عمومی آنهم عمدی میگویند شخصا بیا شهرداری
فاجعه است
تازه با آمار دروغ
کلی امارسازی کردید که نشان بدهید نرخ مرگ و میر در ایران ار میانگین جهانی کمتر است اما گندش در امد و ثابت کردید ما در همه زمینه ها مدریت ما زیر صفر هست
میبینم که با زدن ماسک آمار کاهشی شده
آقای حریرچی از هفته دیگه کم میشه نه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
از شمبه...
اگر در حال آماده کردن آمار مبتلایان و فوتی ها برای محرم هستید حواستون باشه از دو هفته بعد از شروع مراسم آمار رو کاهشی کنید وگرنه ممکنه ما بفهمیم آمارتون ساختگی هست
این کرونا حیثیت مگذاشته واسه کارشناس های بهداشتی صدا سیما


هر چی پیش بینی کردن غلط از آب درومد
مديريت كرونا عيار مديريت در كشور است
تمام استانها باید بشدت دستورالعمل ها را رعایت کنند استانهایی که قرمز نیستند بسادگی میتوانند به قرمز تبدیل شوند
بعد تو این شرایط می خواین کنکور بگیرید
الان نسل جوان بیشتر در معرض خطر است
متاسفم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
کشوری که تمام فعالیت هاش بصورت عادی برقرار است و انجام میشه چرا نباید کنکور برگزار شود کنکور هم یک فعالیت مثل بقیه فعالیت ها
صدها هزار مرکز در کشور هست که مردم برای موارد محتلف روزانه مراجعه دارند که معمولا فاصله ها هم رعایت نمیشود
ویروس کرونا ، طبیعی نیست که بشود دارو و یا واکسنی برای آن ساخته شود ، بنا بگفتهٔ مسولین بهداشت جهانی تا کنون دویست شصت نوع ویروس کرونا در جهان کشف شده است یعنی هر روز جهش پیدا میکند ،و تغییر می یابد ، گویا تنها را نابودی آن تعطیلی مطلق دو ماههٔ همهٔ جهان میباشد ؟ زیرا اگر حتی یک نفر مبتلا هم وجود داشته باشد بازهم به سرعت شیوع پیدا خواهد کرد ؟،،
زندگی در ایران جز بدبختی برای ما چیزی نداشت حداقل بذارید موقع مرگ عذاب نکشیم
مزسی ماهان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
تشکر ویژه از قم، ماهان، ووهان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
روسیاه ماهان، خائن ماهان.
مدیریت عالی در کشور اثر گاری ویژه ای در نرخ مرگ در اثر کرونا گذاشته و داریم میریم که رکورد درصد مرگ و میر را هم در جهان جابجا کنیم
چینیها عزمشان را جزم کرده اند با قراداد ۲۵ساله نسل ایرانیان را منقرض کنند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان