بازدید 23729
یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با «تابناک»

اصلاح‌طلبان دنبال یک سازوکار انتخاباتی جدید برای ۱۴۰۰ هستند / فعلا وظیفه اصولگرا و اصلاح‌طلب، پرشور کردن انتخابات ریاست جمهوری است/ اصلاح‌طلبان در انتخابات ۱۴۰۰ دست بسته نیستند

عضو حزب مردم‌سالاری خاطرنشان کرد: بنده بر این باورم که قطعا تشکیلات جدیدتری از سوی اصلاح‌طلبان برای انتخابات ۱۴۰۰ ایجاد خواهد شد؛ منتهی آنچه مهم است این بوده که فعلا اصلاح‌طلبان، اصولگرایان و همه جریانات سیاسی و مجموعه نیروهای سیاسی کشور به خصوص در سطوح بالا در جهت ایجاد یک انتخابات پرشور در سال ۱۴۰۰ وارد عمل شوند.
کد خبر: ۹۹۴۵۲۲
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۰ 03 August 2020
اصلاح‌طلبان دنبال یک سازوکار انتخاباتی جدید برای ۱۴۰۰ هستند/ فعلا وظیفه اصولگرا و اصلاح‌طلب پرشور کردن انتخابات ریاست جمهوری است/ اصلاح‌طلبان در انتخابات 1400 دست بسته نیستند

با شکست سختی که اصلاح طلبان در انتخابات اسفند ماه ۹۸ متحمل شدند، فضا برای ایجاد تغییرات اساسی در سیستم تصمیم‌گیر انتخاباتی این جریان مهیا شد؛ موضوعی که خیلی وقت بود، بسیاری از چهره‌ها و احزاب اصلاح طلب بر آن تاکید داشتند و بر این موضوع پافشاری می‌کردند که دیگر ساز و کاری نظیر شورای عالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح طلبان جوابگوی حضور این طیف در انتخابات نیست؛ اما به هر شکل در این جریان تصمیم به ادامه فعالیت شورای عالی برای انتخابات مجلس گرفته شد.

به گزارش «تابناک»؛ با شکست اصلاح طلبان در انتخابات مجلس یازدهم، موج انتقادات در جریان اصلاحات نسبت به شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان بالا گرفت و همین موضوع باعث شد که زلزله جدی در این ساز و کار انتخاباتی به وقوع بپیوندد و زمینه برای انحلال آن و تصمیمی جدی توسط اصلاح طلبان مهیا شود.

عبدالله نوری و بهزاد نبوی، گزینه‌های ریاست سازوکار انتخاباتی جدید اصلاح طلبان

مقدمه این تغییر ساختار انتخاباتی در جریان اصلاحات استعفای حجت الاسلام «عبدالواحد موسوی لاری» وزیر کشور دولت اصلاحات و نایب رئیس شورای عالی سیاستگذاری بود. استعفای او این سیگنال را برای «محمد رضا عارف» فرستاد که احتمالا کار و ماموریت شورای عالی رو به پایان بوده و لذا بهتر است رئیس شورا هم با کنار رفتن خود دست اصلاح طلبان را برای تصمیم جدید باز بگذارد.

اکنون بحث‌هایی در ارتباط با تشکیل یک ساز و کار انتخاباتی جدید از سوی اصلاح طلبان متناسب با رویکرد انتخاباتی آنان برای ۱۴۰۰ مطرح است و نام چهره‌هایی نظیر حجت الاسلام «عبدالله نوری» و «بهزاد نبوی» هم برای تصدی کرسی ریاست این ساز و کار تصمیم گیر در جریان اصلاحات مطرح است.

دنبال یک سازوکار انتخاباتی مناسب برای ۱۴۰۰ هستیم

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی «تابناک» درباره رویکرد انتخاباتی جریان متبوعش، عنوان کرد: در حال حاضر در جریان اصلاحات صحبتی از انحلال شورای عالی سیاستگذاری مطرح نشده، اما بدون شک ما باید به دنبال یک سازوکار مناسب برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ باشیم.

«داریوش قنبری» فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره بلاتکلیفی حاکم در جریان اصلاحات و افزایش اختلافات میان احزاب این جریان با توجه به در پیش بودن انتخابان ریاست جمهوری اظهار کرد: در ارتباط با انتخابات سال آینده، قطعا و یقینا اصلاح‌طلبان هم به عنوان یک جریان سیاسی دارای برنامه‌های خاص خودشان هستند؛ منتهی آنچه هست اینکه اصلاح‌طلبان به نوعی اختلافات و بلاتکلیفی دارند، اما این مسائل بسیار مهم نیست.

اختلافات اصلاح‌طلبان قابل حل است

وی افزود: به نظر من مسائلی که هم اکنون درباره انسجام درونی در بین جریان اصلاحات مطرح است، قابل حل است و در مجموع اصلاح‌طلبان قطعا یک تشکیلاتی را برای ایجاد وحدت و انسجام درونی در واقع برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ خواهند داشت.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تصریح کرد: اصلاح‌طلبان یا در جهت بازسازی شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان یا ایجاد تشکیلات جدید در راستای حضور پررنگ در انتخابات ریاست‌جمهوری اقدام خواهند کرد و بدون شک برای انتخابات ۱۴۰۰ دست بسته نخواهند ماند.

فعلا وظیفه سیاسیون، پرشور کردن انتخابات ۱۴۰۰ است

عضو حزب مردم‌سالاری خاطرنشان کرد: بنده بر این باورم که قطعا تشکیلات جدیدتری از سوی اصلاح‌طلبان برای انتخابات ۱۴۰۰ ایجاد خواهد شد؛ منتهی آنچه مهم است این بوده که فعلا اصلاح‌طلبان، اصولگرایان و همه جریانات سیاسی و مجموعه نیرو‌های سیاسی کشور به خصوص در سطوح بالا در جهت ایجاد یک انتخابات پرشور در سال ۱۴۰۰ وارد عمل شوند.

قنبری تاکید کرد: جریانات سیاسی باید مقدمات یک انتخابات پرشور با حضور حداکثری مردم را پای صندوق‌های رای فراهم کنند؛ چرا که حضور قدرتمند مردم پای صندوق‌های رای نشاط سیاسی را به جامعه تزریق می‌کند.

جریان اصلاحات باید از بلاتکلیفی خارج شود

وی درباره انحلال شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان گفت: بنده صحبت و یا خبری را درباره انحلال شورای عالی سیاستگذاری در مجموعه اصلاح‌طلبان نشنیده‌ام و از این موضوع اطلاعی هم ندارم.

این چهره اصلاح‌طلب اظهار کرد: بالاخره ما باید برای انتخابات ۱۴۰۰ یا سازوکار شورای عالی سیاستگذاری را اصلاح کنیم و ایرادات آن را برطرف کنیم یا اینکه تشکیلات دیگری را جایگزین شورای عالی سیاستگذاری کنیم.

عضو حزب مردم سالاری تصریح کرد: جریان اصلاحات در مقطع فعلی باید از بلاتکلیفی خارج شود، چون اصلاح‌طلبان برای حضور موثر در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰قطعا و یقینا نیاز به تشکیلات منسجمی دارد که بتواند زمینه وحدت و انسجام درونی نیرو‌های اصلاح‌طلب را فراهم کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۳۹
انتشار یافته: ۴۵
رای بی رای
با این افتضاح هایی که به بار آوردید، پشت گوشتون رو دیدید، رای مردم را هم خواهید دید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
باز شلوغ کاری می کنن مردم را می کشونن به رای دادن
بقول معروف، دیگه تمومه ماجرا
عمرا اگه رای بدهیم
رقابت تو انتخابات، بین احمدی نژاد و رای ندادنه
زور نزنید، مردم رای نخواهند داد

از الان می بینیم، دعواهای زرگری تون شروع شده باز
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
حمله های کیهان به اصلاح طلبان شروع شده
مردم گول دعواهای انتخاباتی شما را دیگه نخواهند خورد
اصلاح طلب اصولگرا یعنی کشک
میشه آقایان لطف کنند بگویند دقیقا تواناییه اصلاح چه چیز را دارند؟ اصلا بود و نبودشان چه توفیری دارند؟ تنها خاصیت شما گرم کننده تنور انتخابات است و ولاغیر جز این به هیچ دردی نمی خورید. امیدوارم به میدان بیاید تا جواب دندان شکنی از مردم بگیرید جیف از اون همه اعتماد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
هیچ برنامه ای ندارن
برنامه اصلی اینه
ساکت نشساتن در مجلس
و به مردم گفتن خودتون رای دادید
اصلاح طلبها فاجعه هستند
اگر خواستید رای دهید به اون گزینه بدتر رای دهید به این جماعت فریبکار اصلاح طلب رای ندین
کوپن می خواهند بیاورند و این گوپن سهمیه ما از هوا است . جمع کنید
انتخابات بای بای
رای بی رای

نه به انتصابات .
بهترین کار حذف نهاد ریاست جمهوری است تا انقد دردسر نداشته باشیم
پاسخ ها
من منم
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
به خدا حذفش کنن این همه هم پول صندوق رای و برگه رای از جیب مردم خرج نکنن. حذف کنن راحت بشیم
اصلاح طلب. خخخخخخخخخ
« فعلا وظیفه سیاسیون پرشور کردن انتخابات 1400 است »
مثل کم کاریها و لج و لج بازیهای دو گروه در دو دوره گذشته که « شور»ش درآمد و انتخابات حداقلی را رقم خورد .
به نظرم این دو جناح بی سواد فقط منافع خودشان میبینند و نه کشور و مردم .
خدا سایه شما دو گروه را کم کم از سر ما کم نکند ، آمین .
تابناک تورو خدا دست از سر اصلاح طلب ها بردار، به این عافیت طلب ها هم دل نبند ،میدونی رای اصلاح طلب ها تموم شد ،به همون ده درصد رای اصول گرا ها بسنده کن ،از مواهب اون استفاده کن،
شکست سخت اصلاح طلبان در حالی که میدان برای رقیب بی اصول خالی شده بود بغیر از توهین به شعور خواننده چه معنی دیگری دارد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
بابا اصلاح طلبها همه تایید صلاحیت هم میشدن کسی رایی بهشون نمی داد
بفهمید اینو
بیست سال رای گرفتن هیچ کاری نکردن
تازه الان که دلار دیگه 3500 نیست و 25 تومنه
رای ندارن
با قاطعیت تمام: رای بی رای. تابناک چرا بی خیال انتخابات نمی شی؟ هر بار که به این سایت مراجعه می کنم تقریبا محاله تیتری با عنوان انتخابات، لیست اصول گرایان، لیست اصلاح طلبان و غیره نبینم. ملت شما بگین خروجی این همه برگزاری انتخابات برای قشر عوام مملکت مثل من و شما چی بوده؟
پرواز در قفس نام مناسبی برای فعالین اصلاح طلب خواهد بود
ننگ بر سیاسیون به جای فکر حل مشکلات اقتصادی مردم به فکر انتخابات هستند اگر عملکرد تان خوب باشد نیازی به تبلیغات نیست چپ و راست ، اصولگرا اصلاح طلب .‌‌‌‌.... رای بی رای .؟؟؟؟؟با شما هستیم تشنگان قدرت
چرا میگویید شکست سخت؟؟؟؟مگر اصولگراها پیروزی قاطعی داشتند؟تقلیل شرکت کنندگان در انتخابات برای هردو جناح سیاسی کشور هم شکست بود وهم هشدار.
خخخخخخ
اصلاح طلبها!!!!
رای!!!
رای داده بشه که برید در مجلس سکوت کنید یا رئیس جمهور بشید بگید اختیار نداریم و خودتون انتخاب کردید و برو بمالش؟
یعنی یه انسان باید دیگه خیلی بی خبر از همه جا باشه که بیاد به شما رای بدهد
خیلی دیگه باید از مرحله پرت باشه
به اون لیست امید رای داده بودن رفته بود قشنگ در مجلس نشسته بود ساکت که مبادا چیزی بگه که شورای نگهبان رد صلاحیتش کنه برا 1400 خخخخ شما بببین عین حکایت های ملانصرالدین شده
این یکی هم که رئیس جمهور شده که دیگه در موردش چیزی نگیم بهتره
و باید گفت خدا رحمتت کنه ملانصرالدین
حکایت های طنزی است
این شده مثلا کارهای حزبی خخخخ
اقا شما رفتی مجلس چه کردی؟ به نام خدا من که فرق معدن و دره گردشگری را نمی دانم رفتم ساکت نشستم که اتفاقی نیفته خدای نکرده رد صلاحیت نشم از اول هم تصمیم من همین بود که در مجلس باشم ولی ساکت باشم و فقط اونجا صندلی اشغال کنم ولی مردم متوجه نقشه من شدن و برام بد شد ولی خب همیشه دانشگاه هست هر وقت عرصه تنگ شد میگیم میریم دانشگاه مشکلی نیست
واقعا انتظار دارید با این عملکرد درخشانتون مردم بهتون رای بدن
امان از قدرت طلبی و حب مقام اصول گرا و اصلاح طلب امتحان پس داده اند و هردو روسیاه در پیشگاه ملت و خداوند چهل ساله خوردید بدون یه کاری که خدا و خلق ازتون راضی باشن . مقاومت از مردم تقسیم بیت المال بین خادمین ملت! در پیشگاه عزوجل پاسخگو باید باشید وای بر آن روز .
چهل سال کشور بین این دو جناح ضعیف با کارنامه فضاحتبارشان دست به دست شد و هیچ خیری از هیچکدامشان ندیدیم

رای بی رای
واقعا باچه رویی از برگزاری وشرکت پرشور مردم درانتخابات حرف میزنید ؟
چند دفعه بگیم رای بی رای؟
با این زندگی فلاکت بار ، با چه انگیزه و منطقی در انتخابات شرکت کنیم؟ امید برای ما باقی نذاشتن، خدا ناامیدشون بکنه انشاالله
خیلی خوش خیالی کی رای میده
خخخخخ
رای
اونم برا اصلاح طلب و کارگزار!!!
خخخخخخ
اونم بعد از 24 سال حمایت و رای دادن و نتیجه ای نگرفتن و خودتون رای دادید هم شنیدن
خخخخ
بلایی که اصلاح طلبان طی ۸سال سر ایران آوردندن ۸سال جنگ صدام نیاورد
آدم مگه مغز خر خورده ک ب شما رای بده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
نه به اینها نه به هیچکس دیگه رای بی رای تمام .
اقایون سیاسی چه چپ چه راست
مخصوصا اصلاحات،سازندگی،الان 30 سال از جنگ تمام شده،هررور بدتر از دیروز، مبشه بفرمایید چی رو میخواهید اصلاح کنید؟جز وطن فروشی، وووووووووووو،مارا بخیر شما امیدی نیست،شر نرسانید،تو این 30سال خودتون بریدید و خودتان هم دوختید،بعد عدم موفقیت (که خودتان خواستید)حالا هم دارید فرا فکنی میکنید،ما ملت ایران خواستار فرد انقلابی و فراجناحی هستیم، اشتباهات عمدی شما را که نباید مردمی که پای آرمانهای انقلاب از همه چیز خودشون مایع گذاشتن و با شهادت پرداخت کنند
رای به شما جز از بین رفتن آرمانهای انقلاب(شما بحوانید اصلاحات)سودی برای وطنم و خونهایی که پای آن ریخته شده ندارد،پس لطف کنید ساکت شوید،از الان در کشورهای معاند برای شما کمپین گرفتن،شهدا شرمنده ایم
همه جریانات سیاسی یه آشی دارن میپزن که اونم به مردم نمی‌رسه و پای سفره هست .

رای بی رای
اصلاح طلب بي اختيار ومنفعل اصولگراي تندرو ويكسو گرا
یه کم نمک بزنین بهش شورش زیاد بشه
رای دادە بشه کە چی بشه مثلا؟ پراید نود میلیونی بشه صد و هشتاد میلیون؟ها! فقر از سر و روی مملکت می‌بارە، یک عده چهار درصدی در کاخهایشان غرق در ناز و نعمت و آنگاه بگویند خدا دادە، نود شش درصد بخور نمیر یا زبالە‌خواری کنند. رای می‌خواهد چه کار کند؟
جریان اصلاحات ایران به رهبری خاتمی انتخابات ۱۴۰۰ را تحریم کنند
جناب آقایان اصلاح طلب واصولگرا وضعیت کارومعیشت مردم راببینید .وضعیت ازدواج جوانان عزیز این کشورراببینید که جلوی چشم خانواده هایشان دارند پرپر میشوند. وضعیت مسکن اقشار کم درآمد را ببینید . خلاصه کنم آقایان دارید به بیراهه میروید .باشعار دادن باشعور مردم بازی نکنید.چهل سال از انقلاب میگذرد حنای شما دیگر پیش ما رنگی ندارد.ما اصولگرا و اصلاح طلبی را که ملت شریف و نجیب ایران را پله ی ترقی خود قرار دهند قبول نداریم و از آنها بیزاریم ما خدا و خدمت به خلق خدا از جنس احمدی نژادی را قبول داریم
به نظر من واژه ای بنام اصلاح طلب دیگر در کشور معنی ومفهومی ندارد چون چهره واقعی بر مردم برملا و آشکار گشته ، تنها چیز که در ذات وجودی سران آن وجود ندارد اصلاح خود و امور است . با مشخص شدن چهرهء واقعی متولیان اصلاح طلب با هر نامی و گروهی وارد عرصه انتخابات ۱۴۰۰ شوند محکوم به شکست هستن.
جانیان اصلاح طلبان و تبخیر امید ایکاش شما هم مثل احمدی نژاد که سیب زمینی را به مردم پخش کرد شما هم اون جوجه ها را دفن نکردید و اونا را پخش میکردید و الان حرف برای گفتن داشتید من نمیدونم با چه رویی باز میخواهید بیایید شما دیدید به مملکت بقول خودتون بیاید به جهنم
پراید ۹۵ میلیون تومن !!!! رای بی رای ببینم باز هم در خفا به ریش مردم می‌خندید.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار