بازدید 14687

اولین نیروگاه اتمی امارات چگونه است؟

در صورتی که ۴ نیروگاه اتمی امارات به طور کامل راه اندازی شود ۲۵ درصد از نیاز امارات به برق تامین خواهد شد. نخستین نیروگاه اتمی امارات روز شنبه گذشته راه اندازی شد.
کد خبر: ۹۹۴۴۷۷
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷ 03 August 2020


به گزارش  تابناک به نقل از عصرایران، این دومین نیروگاه اتمی در ساحل خلیج فارس (بعد از نیروگاه اتمی بوشهر) و اولین نیروگاه اتمی در جهان عرب است.

نیروگاه "براکه" یک واحد از ۴ واحد نیروگاه اتمی امارات است. این کشور نفتخیز گفته است با این اقدام تلاش می‌کند منابع انرژی خود را متنوع کند.

 

نیروگاه براکه شامل ۴ واحد در غرب ابوظبی (پایتخت امارات) قرار دارد. کنسرسیومی به رهبری شرکت کپکو (کره جنوبی) در قراردادی به ارزش ۲۴.۴ میلیار دلار، این نیروگاه ساخته شد. ساخت این نیروگاه از سال ۲۰۱۲ (۸ سال قبل) شروع شد.

در صورتی که ۴ نیروگاه اتمی امارات به طور کامل راه اندازی شود ۲۵ درصد از نیاز امارات به برق تامین خواهد شد.

مقامات اماراتی گفته اند در این صورت، تولید ۲۱ میلیون تن از گاز‌های کربنی در سال نیز کاهش می‌یابد.

امارات همزمان، سرمایه گذاری‌های بزرگی در زمینه انرژی‌های تمیز و پاک نیز داشته است.

راه اندازی این نیروگاه چند بار به تاخیر افتاد. مقامات اماراتی گفته اند این تاخیر به دلیل کسب اطمینان از ایمنی و سلامت نیروگاه بوده است.

قبل از این عربستان سعودی هم اعلام کرده بود قصد دارد ۱۶ واحد نیروگاه اتمی را بسازد، اما هنوز ساخت این تاسیسات آغاز نشده است.

امارات دو هفته قبل هم یک اکتشافگر را به سیاره مریخ ارسال کرد. این برای نخستین بار بود که یک کشور عربی چنین اقدامی را انجام می‌دهد.

احمد الکعبی نماینده امارات در آژانس بین المللی انرژی اتمی در این باره گفته است که راه اندازی این نیروگاه، با هدف فراهم ساختن منبع جدید و پاک انرژی در امارات صورت گرفت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۴
از ما دیرتر شروع کردن و از ما زودتر تموم کردن. نتیجه همکاری با روسیه میشه همین. مردم از بس تحقیر شدم و ناظر پسرفت کشورم هستم.
برای همه خوب جز ما
خیلی کار کردند . ما یک نیروگاه رو یا سه کشور در 40 سال ساختیم. شاهکار کردن توی 8 سال ساختن. حالا که اینطوریه ما نیروگاه بعدی رو در 50 سال می سازیم. دلتون بسوزه
تا زمانی که خودشان غنی سازی نکنند یا خودشان ماهواره و موشک نسازند ایرادی ندارد.ما هم موافق پیشرفت کشورهای عربی هستیم ولی باید از کشورهای دیگر تهیه کنند تا مشکلی برای منطقه پیش نیاید وگرنه اسراییل 2 ساخته میشه و بمب اتم عربستان و موشک بالستیک امارات تهدیدی برای منطقه میشه.باید از کشورهای دیگه بخرند و استفاده کنند آمریکا هم اعلام کرده اینجوری مشکلی نداره
بدون سر صدا
فقط خدا نکنه محیط دریا و زیست الوده نشه
برا اونا خوبه وهیچ مشکلی ندارن اما به ما که میرسه میگن شما این همه نفت و گاز دارید برا چه سراغ انرزی اتمی میرید
کدخدا راخوب رسیدن بهشون داره حال میده
قابل توجه مسئولین محترمی که دائم از پیشرفت های کشور و ضعف و عقب ماندگی همسایگان می گویند. باید با همسایگان و هم طرازان در اول انقلاب مقایسه کرد...بابا سرتان را در لاک خودتان فرو برده و به فکر مملکت باشید.
باید دستکاری شد آقایان سیاسی امارات اندازه ی یک استان نیست ها
ما چه بودیم اونا چی بودن؟ ما چی شدیم اونا چی شدن؟ فقط تاسف فقط تاسف و .......
بعدش ما 20 ساله میخواهیم راه بندازیم تازه شد نیروگاه بوشهر که معلوم نیست چند تا کوچه رو میتونه روشن کنه.این ها با هزینه زمانی و پولی بسیار پایین تر با آخرین تکنولوژی به نعت اتمی رسیدن. البته تحریم ها نعمت هستند
اونهایی که میگفتند ما که نفت داریم نیروگاه اتمی میخواهیم چه کار، چرا لال شده اند؟
حاشیه خلیج فارس باید غیر اتمی و هسته ای باقی بماند و کشوری غیر از ایران نباید هسته ای باشد ؛ به کشورهایی که خون کودکان مسلمان را شبانه روز می ریزند نباید اعتماد کرد ؛ عربستان وهابی و امارات وهابی و کویت وهابی هرگز حق هسته ای شدن ندارند.کره فرصت طلب هم باید جوابگو باشد در صورت عدم واریز حساب های ایران نباید امنیت مالی در خلیج همیشه فارس داشته باشد.
چرا گفتگوی ظریف و امارات را بایکوت خبری کردید مگه چی توش بوده که ایرانی نباید بفهمه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان