بازدید 55666
در نامه محسن هاشمی به علی عسگری مطرح شد:

انتقاد از تحریف روش زندگی "آیت الله " در صدا و سیما

محسن هاشمی در نامه‌ای به رییس صدا و سیما با انتقاد از برخی برنامه‌های صدا و سیما در حامی تجمل گرایی نشان دادن مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی، خواهان اصلاح این روند شد.
کد خبر: ۹۹۴۳۴۲
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۱ 02 August 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، متن این نامه به شرح ذیل است:

بسمه تعالی

جناب آقای دکتر علی عسگری ریاست محترم سازمان صداوسیما

با سلام احتراما پیرو مذاکرات ومکاتبات قبلی در رابطه با جلوگیری از تخریب آیت الله هاشمی رفسنجانی در رسانه ملی، اخیرا شاهد پخش برنامه‌هایی از سیمای جمهوری اسلامی بودیم که با جعل حقایق تاریخی، مدعی بودند که آیت الله هاشمی رفسنجانی از تریبون نماز جمعه مسئولان را دعوت به اشرافیگری و مانور تجمل کرده است.

خبرگزاری وابسته به یکی از نهاد‌ها نیز در گزارشی مدعی شد که آیت الله هاشمی رفسنجانی، در نمازجمعه ۱۸ آبان ۱۳۶۸، گفته است: این رفتار‌های درویش مسلکانه وجهه جمهوری اسلامی را نزد جهانیان تخریب کرده است. زمان آن رسیده که مسئولین ما به "مانور تجمل" روی آورند. واین نقل قول جعلی، مبنای بسیاری از تحلیل‌ها و برنامه‌های صداوسیما و سایر رسانه‌های وابسته به حاکمیت در تخریب آیند الله هاشمی رفسنجانی گردیده است. در حالیکه ۱۸ آبان ۱۳۶۸، روز پنجشنبه است و آیت الله هاشمی رفستجانی در نماز قبل و بعد از این تاریخ نیز چنین عبارتی را بکار نبرده است.

در میان بیش از ۴۰۰ خطبه‌ای که آیت الله هاشمی رفسنجانی طی سه دهه در نماز جمعه تهران اقامه کردند، تنها یکبار و آنهم در نماز ۹ آذر سال ۱۳۶۹ که واژه مانور تجمل را نه درباره دعوت مسئولان به اشرافیگری، بلکه در تفسیر آیه "خذوا زینتکم عند کل مسجد"، که بر آراسته بودن مسلمانان در مساجد تاکید دارد، تصریح کرد: "نماز‌های جمعه اگر بخواهد منظره اسلامی داشته باشد، باید مردم که می ‏آیند، بهترین لباسهایشان را و عالی‏ترین حالت آرایشی در همان سطحی که در زندگیشان هست. داشته باشند. اصلاً باید مانور تجمل باشد نه تجمل فوق حساب، آن زیبایی‌هایی که هست، خوب الان این گونه نیست و قبول کنید که در بعضی مساجد که آدم می‏ رود، وقتی که اجتماع هست بوی عرق پا‌ها انسان را آزار می ‏دهد. ما دستور شرعی داریم، شما باید عطر به خودتان بزنید، باید سرتان را شانه کنید، ریشتان را شانه کنید، لباسهایتان تمیز باشد. خود پیغمبر (ص) شخصاً مقید بود"

یا در برنامه‌هایی با تقطیع سخن آیت الله هاشمی رفسنجانی در مورد لوکس گرایی، ایشان را مدافع اشرافی گری عنوان می‌کنند در حالیکه سخن تقطیع شده ایشان ربطی به اشرافی گری ندارد و در مورد لزوم استفاده از تکنولژی پیشرفته و کم مصرف بجای تکنولژی قدیمی و پرمصرف در کشور است: " ما می ‏گوییم اشیاء لوکس استفاده نشود، خوب این شعار، نوعی عدالت‏گرایانه و جلوگیری از اشرافیّت و تجمّل است. زمانی است که بعضی از اشیاءلوکس به صرف کلّ جامعه است که استفاده شود، باید اینجا چکار کنیم؟ مثلاً تلویزیون‌هایی می ‏سازند که گرانتر تمام می‏شود، امّا مصرف برقش ۳۰ تا ۴۰ درصد است. آیا حکم اسلامی در اینجا چیست؟ فقهاباید جواب دهند. ما، تلویزیون سیاه و سفید یا رنگی با قیمت کم بخریم یا گران قیمت و کم مصرف از نظر انرژی بخریم؟ ".

ایشان در ادامه به تجهیزات آبیاری پیشرفته، مصرف گاز بجای نفت در منازل، لامپ‌های کم مصرف به عنوان نمونه‌های از لزوم استفاده از کالا‌های پیشرفته و لوکس بجای ارزان قیمت و با تکنولژی قدیمی در جهت صلاح جامعه وکاهش مصرف انرژی تاکید می‌کنند که متن کامل این خطبه وسایر خطبه‌های ایشان در پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی رفسنجانی در دسترس پژوهشگران است. حال سوال اینجاست که چرا جریانات و رسانه‌هایی در داخل نظام وبا پول بیت المال به جعل، تقطیع وتحریف سخنان وعملکرد آیت الله هاشمی می‌پردازند تا ذهنیت افکار عمومی را که در شرایط سخت اقتصادی قرار دارد نسبت به نظام تخریب کنند.

مقام معظم رهبری، در خطبه تاریخی ۲۹ خرداد سال ۱۳۸۸، پس از ذکر سوابق، مجاهدت‌ها و عدم ثروت اندوزی آیت الله هاشمی رفسنجانی، تصریح می‌کنند که " این‌ها حقایقی است که نسل جوان باید بدانند" و متاسفانه رسانه ملی بجای عمل به توصیه صریح رهبرمعظم انقلاب، تریبون خود را در اختیار جریانات تندرو و افراطی قرار داده است که بصورت آشکار به تحریف و جعل تاریخ می‌پردازند. جنابعالی خود یکی از مدیران خدوم دولت سازندگی بوده اید و از نزدیک شاهد زندگی شخصی آیت الله هاشمی رفسنجانی بوده اید، اما خوشبختانه امروز در‌های منزل ایشان که از سال ۱۳۶۰ تا روز پایانی عمر، در آن زندگی کرده اند با همه وسایل و لوازم خانه، با تبدیل شدن به موزه، بروی مردم گشوده شده است، مناسب است که دوربین‌های صداوسیما را به درون این خانه بفرستید تا با تصویر برداری از خانه و وسایل مشخص شود که آیا زندگی ایشان توام با اشرافی گری بوده است یا مصداق ساده زیستی؟ و بسیار بهتر خواهد بود که دوربین صداوسیما به اندرونی بسیاری از مدعیان زهدفروشی وانقلابی گری نیز برود که عیار مردمی بودن مشخص شود.

در پایان خواهشمند است در صورتیکه در سازمان صداوسیما، امکان ساخت برنامه‌های منصفانه، بیطرفانه و محققانه را در مورد عملکرد آیت الله هاشمی رفسنجانی، وجود ندارد، امکان پاسخگویی به تخریب‌ها و تهمت‌های ناجوانمردانه‌ای که با وجود گذشت ۴ سال از رحلت ایشان همچنان منتشر می‌گردد، برای ما فراهم آید.

والعاقبه للمتقین

محسن هاشمی رفسنجانی ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی