بازدید 17028
۳

احتمال توزیع واکسن کرونا در روسیه از ۲۶ مردادماه

یک رسانه روسی به نقل از منابع آگاه در دولت روسیه گزارش داد که توزیع واکسن کرونا در بین مراکز درمانی این کشور از دو هفته آینده آغاز خواهد شد.
کد خبر: ۹۹۴۱۶۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۹ 02 August 2020

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، خبرگزاری روسی ریانووستی روز شنبه به نقل از منابع آگاه در دولت روسیه گزارش داد که کار توزیع واکسن کرونا در بین مراکز درمانی این کشور از روز پانزدهم یا شانزدهم آگوست (۲۵ یا ۲۶ مردادماه) آغاز خواهد شد.

یک منبع آگاه در دولت روسیه به ریانووستی گفته است که واکسن تولید شده در مرکز تحقیقات ملی اپیدمیولوژی و میکروب‌شناسی «گاملیا» که کلیه آزمایش‌های بالینی را با موفقیت پشت سر گذاشته، در روز‌های دهم تا دوازدهم آگوست (بیستم تا بیست‌ودوم مردادماه) رسماً به ثبت خواهد رسید و چند روز بعد نیز مجوز توزیع در بین مراکز درمانی را خواهد گرفت.

با این حال، واکسیناسیون عمومی علیه ویروس کرونا در روسیه بلافاصله پس از به ثبت رسیدن واکسن و توزیع آن در بین مراکز درمانی آغاز نخواهد شد.

«میخائیل موراشکو» وزیر بهداشت روسیه امروز شنبه در جمع خبرنگاران اعلام کرد که واکسیناسیون عمومی علیه کرونا در روسیه از ماه اکتبر (مهرماه) آغاز می‌شود. وی در این خصوص توضیح داد: «ما واکسیناسیون عمومی را برای ماه اکتبر برنامه‌ریزی کرده‌ایم، زیرا باید یک ساختار جدید را در این زمینه به‌تدریج راه‌اندازی کنیم.»

وزیر بهداشت روسیه همچنین تأکید کرد که واکسیناسیون عمومی در روسیه به‌صورت رایگان انجام خواهد شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۳
خدا بخیر کنه.
یکی از آشنایان نزدیک ما دهه ها است که به همراه خانواده خود در روسیه زندگی می کند. او پارسال به علت سرطان روده بزرگ دو بار تحت عمل جراحی قرار گرفت (یک بار برای درآوردن غده و بار دوم چند ماه بعد برای اتصال دو قسمت جدا شده روده که ماه ها یک قسمتش بیرون بود). افزون بر این، بیماری هپاتیت هم دارد. تمام اعضای خانواده ایشان امسال به کرونا مبتلا شدند ولی بسیار سرحالند و هیچ مسئله ی حادی نداشتند و فقط در خانه معالجه شدند. می گفت تا زمانی که بیماری آنها سرماخوردگی تشخیص داده شده بود وضعیتشان داشت رو به وخامت می گذاشت ولی پس از آن که جواب آزمایش کوید 19 آنها مثبت شد با دو سه رقم دارویی که در اختیارشان گذاشته شد همه چیز به سرعت عوض شد و همه ی اعضای خانواده به طرز باورنکردنی بهبود یافتند. این در آمار هم مشخص است. تعداد اندک مرگ و میر در قبال مبتلایان روسیه خود قابل توجه است. از سویی، در مراسم بزرگ سالگرد پیروزی بزرگ هم هیچ کس حتی مسؤولین ماسک نزده بودند (یک نفر ماسک زده ندیدیم). این هم به نوعی به مصونیت پیدا کردن این کشور بر می گردد. البته ناگفته نماند که می گویند تمامی کسانی که اجازه داشتند در این مراسم چند ده هزار نفری شرکت کنند تست کرونا داده بودند که خود این هم خود در خور تحسین است. من باور دارم که روسیه اولین کشور خواهد بود که واکسن را خواهد ساخت چون کشورهای دیگر فقط به دنبال کسب درآمد هستند.
پس ویروس کار خود ناقلاشون بود!!!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار