بازدید 33801

چرا عسل شکرک می‌زند و نشانه چیست؟

بسیاری از مردم فکر می‌کنند که از روی شکرک زدن عسل و یا شکل شکرک می‌توان به طبیعی یا غیرطبیعی بودن عسل پی برد. اما همین موضوع باعث سردرگمی خریداران عسل طبیعی و سوء استفاده برخی فروشندگان شده است. یک بار برای همیشه از زبان یک متخصص با تعریف علمی شکرک عسل آشنا شوید و ببینید که آیا می‌توان از روی شکرک پی به طبیعی یا تقلبی بودن عسل برد یا خیر؟
کد خبر: ۹۹۴۱۰۸
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰ 02 August 2020

بسیاری از مردم فکر می‌کنند که از روی شکرک زدن عسل و یا شکل شکرک می‌توان به طبیعی یا غیرطبیعی بودن عسل پی برد. اما همین موضوع باعث سردرگمی خریداران عسل طبیعی و سوء استفاده برخی فروشندگان شده است. یک بار برای همیشه از زبان یک متخصص با تعریف علمی شکرک عسل آشنا شوید و ببینید که آیا می‌توان از روی شکرک پی به طبیعی یا تقلبی بودن عسل برد یا خیر؟ در ویدئوی کوتاه زیر خانم آتنا امیدپور متخصص و کارشناس صنایع غذایی با سابقه ۱۳ سال کار در آزمایشگاه عسل واقعیاتی را درباره شکرک عسل خواهند گفت که تا به حال از آن بی خبر بودید.

همانطور که دیدید شکرک عسل نه نشان دهنده طبیعی بودن عسل است و نه نشان دهنده تقلبی یا تغذیه‌ای بودن آن. هم عسل طبیعی، هم تغذیه‌ای و هم تقلبی ممکن است شکرک بزنند. اما به خاطر اینکه برخی از مردم به اشتباه فکر می‌کنند عسلی که شکرک بزند طبیعی نیست برخی فروشندگان و زنبورداران عسل را حرارت می‌دهند، چرا که این کار باعث می‌شود عسل دیگر شکرک نزند و یا خیلی دیرتر شکرک بزند و مشتری پسند شود. اما باید بدانید که حرارت دادن عسل باعث می‌شود که عسل خواص درمانی خود را از دست بدهد.

عسل خام چیست و چرا مهم است عسلی که می‌خریم خام باشد؟

عسل خام عسلی است که حرارت ندیده است و دقیقا همان عسلی است که زنبور تولید کرده است و با همان کیفیت به دست شما می‌رسد. چرا که حرارت دادن زیاد عسل باعث می‌شود آنزیم‌ها، پروتئین‌ها و سایر مواد مفید عسل همگی از بین بروند و عسلی که می‌خورید تفاوتی با آب و شکر نداشته باشد. پس مهم است که از فروشنده‌ای که عسل را می‌خرید بپرسید که آیا عسل خام است و یا حرارت دیده است. شما می‌توانید برای تهیه عسل‌های کاملا طبیعی و خام به سایت درکام که ویدئوی بالا را تهیه کرده به آدرس www.dorkam.com مراجعه کنید و عسل‌های طبیعی را با تاییدیه و برگه آزمایشگاه خریداری کنید.

چرا عسل شکرک می‌زند و آن نشانه چیست؟

علت علمی شکرک زدن یا همان رس بستن عسل چیست و چه عواملی در آن موثرند؟

در حدود ۸۰ درصد عسل را قندهای فروکتوز، گلوکز و ساکاروز تشکیل می‌دهند و ۱۵ درصد آن نیز معمولا از آب تشکیل شده است و ۵ درصد عسل هم حاوی مواد دیگر مثل پروتئین‌ها، آمینواسیدها و باقی ترکیبات مفید برای بدن است. پس می‌توان گفت عسل یک محلول فوق اشباع از قند است. در بین قندهای مختلف موجود در عسل گلوکز تمایل دارد که از شکل مایع که در عسل است به شکل جامد دربیاید و اگر شرایط برایش مناسب باشد شروع به کریستاله شدن می‌کند که به آن رس بستن میگویند اما به شکرک زدن معروف است.

اگر می‌خواهید به صورت دقیق‌تر با شکرک عسل آشنا شوید و بدانید چرا برخی عسل‌ها زودتر و برخی دیرتر شکرک می‌زنند پیشنهاد می‌کنیم مقاله "شکرک زدن عسل نشانه چیست، آیا عسل طبیعی شکرک می‌زند؟" را مطالعه کنید.


انتهای رپرتاژ آگهی/ 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل