بازدید 5637

اعتراض واشنگتن به تعویق انتخابات هنگ‌گنک

کاخ سفید یک روز بعد از درخواست رئیس‌جمهور آمریکا برای تعویق انتخابات ریاست جمهوری این کشور، با اتخاذ موضعی مداخله‌جویانه تعویق انتخابات در هنگ‌کنگ به دلیل بحران کرونا را محکوم کرد.
کد خبر: ۹۹۴۰۱۵
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱ 01 August 2020

به گزارش تابناک به نقل از  فارس، به رغم درخواست رئیس‌جمهور آمریکا برای تعویق انتخابات ریاست جمهوری این کشور، کاخ سفید تصمیم «کری لام» فرماندار هنگ‌کنگ برای تعویق انتخابات پارلمانی به دلیل شیوع ویروس کرونا را محکوم کرد.

سخنگوی کاخ سفید یک روز بعد از درخواست دونالد ترامپ برای به تعوق افتادن انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر ۲۰۲۰ (۱۳ آبان) آمریکا، موضعی مداخله‌جویانه علیه به تعویق افتادن انتخابات پارلمانی هنگ‌کنگ اتخاذ و آن را محکوم کرد.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، «کایلی مک‌انانی» سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری روز جمعه (دیروز) خود به اعلام تعویق انتخابات پارلمانی هنگ‌کنگ به دلیل مقابله با شیوع ویروس کرونا واکنش نشان داد.

این مقام آمریکایی در ادامه دخالت‌های واشنگتن در امور داخلی چین و هنگ‌کنگ، تعویق این انتخابات را «تضعیف فرایند‌های دموکراتیک و آزادی‌های هنگ‌کنگ» توصیف و به چین اتهام‌زنی کرد.

مک‌انانی مدعی شد: «این تازه‌ترین نمونه در لیست رو به گسترش وعده‌های شکسته شده پکن است که در آن‌ها طی بیانیه مشترک بریتانیا- چین (حفظ) استقلال و آزادی‌های مردم هنگ‌کنگ تا سال ۲۰۴۷ را قول داده بود».

مقام‌های آمریکایی طی هفته‌های اخیر و به موازات تشدید تنش‌ها بین واشنگتن و پکن بار‌ها به ویژه در زمینه روابط چین و هنگ‌کنگ، اتهام‌زنی کرده‌اند، اما چین با رد این اتهام‌زنی‌ها به این کشور درباره دخالت در امور داخلی این کشور هشدار داده‌اند.

سخنگوی کاخ سفید در حالی تعویق انتخابات پارلمانی در هنگ کنگ را محکوم کرد که یک روز قبل از آن دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا خواستار به تعویق افتادن انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شده بود.

ترامپ که بار‌ها از رأی‌گیری پستی انتقاد کرده روز پنجشنبه به صورت ضمنی خواستار تعویق زمان برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور شد.

او در پیامی توییتری نوشت: «با وجود رأی‌گیری پستی (نه رأی‌گیری غیابی که خوب است) انتخابات ۲۰۲۰، نادرست‌ترین و متقلبانه‌ترین انتخابات خواهد بود. این باعث شرمساری بزرگی برای آمریکا خواهد شد. انتخابات را تا زمانی که مردم بتوانند به درستی، امن و بدون خطر رأی بدهند به تعویق بیاندازیم؟» (جزئیات بیشتر).

«کری لام» فرماندار هنگ‌کنگ روز گذشته اعلام کرد که برای حفاظت از بهداشت و سلامت عمومی مردم این منطقه در برابر خطر ویروس کرونا، انتخابات پارلمانی هنگ‌کنگ یک سال به تعویق افتاد.

خانم لام در یک نشست خبری در این باره گفت: «واقعا به تعویق انداختن (انتخابات) یک تصمیم سخت بود، اما ما خواهان اطمینان یافتن از ایمنی و سلامت عمومی هستیم».

شورای قانونگذاری (پارلمان محلی) هنگ‌کنگ ۷۰ کرسی دارد و آخرین بار سپتامبر ۲۰۱۶ انتخابات این شورا برگزار شد و قرار است سپتامبر سال ۲۰۲۱ این انتخابات برگزار شود.

طبق گزارش‌ها، دولت محلی هنگ‌کنگ روز پنجشنبه هفته گذشته حضور و نامزدی ۱۲ سیاستمدار اپوزیسیون در انتخابات پارلمانی را ممنوع کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار