بازدید 27938

حاشیه‌های جالب آزمون دکترای امسال

پس از کش و قوس های زیاد روزها و هفته های اخیر درباره برگزاری کنکور و خطرات ناشی از آن درباره گسترش کرونا بالاخره انجام این کار با برگزاری آزمون دکتری استارت خورد.
کد خبر: ۹۹۳۹۵۶
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۵ 01 August 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرنیوز، تصاویری که سایت سازمان سنجش و آموزش کشور منتشر کرده نشان دهنده برگزاری این آزمون در شرایطی مناسب و مطابق پروتکل های وزارت بهداشت بوده است.

یکی از خبرنگاران خبرنیوز حاضر در آزمون دکترا در رابطه با برگزاری ازمون امسال نکته هایی نوشته که خواندن آن خالی از لطف نیست.

♦ آزمون دکتری یکی از سخت ترین و خسته کننده ترین آزمون هاست از ساعت ۷و۳۰ دقیقه صبح تا حوالی ۱۳ یعنی بیشتر از ۵ ساعت روی یک صندلی چوبی نشستن و به سوالات مختلف پاسخ دادن خیلی خسته کننده است.

♦ امسال به خاطر کرونا شرایط سخت تر هم بود. خیلی از شرکت کنندگان از جمله خودم با استفاده از دو ماسک در این آزمون حضور یافتیم که این مساله همراه با استرس ناشی از کرونا، گرمای هوا و سختی نفس کشیدن مشکلات را دوچندان می کرد.

♦ نوع پوشش بعضی از شرکت کنندگان کم از پرستاران و کارکنان بخش آی سی یو کرونایی بیمارستان ها نداشت. مثلا شرکت کننده ای ضمن استفاده از دو ماسک روی هم از شیلد محافظ صورت نیز استفاده کرده بودند. این ها را اضافه کنید به دستکش های مخصوص اتاق عمل بیمارستان ها و حتی نوع لباس هایی که شرکت کنندگان پوشیده بودند نشان می داد موضوع را کاملا جدی گرفته اند که صد البته کار درستی بود.

♦ بعضی شرکت کنندگان به فاصله کمی از پاسخ به دفترچه اول با خیالی آسوده سر جلسه خوابیدند. توضیح این که وقت پاسخگویی به دفترچه اول آزمون دکتری ۱۲۰ دقیقه است که بسیاری شرکت کنندگان حدود نیم ساعت آنچه می دانند را پاسخ می گویند و چون باید یک ساعت و ۳۰ دقیقه منتظر باشند تا وقت پاسخگویی به دفترچه اول تمام شود همانجا می خوابند!

♦ همین شرکت کنندگان خواب پس از دریافت دفترچه دوم که فرصت ۹۰ دقیقه ای دارد پس از حدود نهایتا ۲۰ دقیقه دفترچه خود را تحویل داده و حوزه آزمون را ترک کردند!

♦ با این که قبل از برگزاری آزمون اعلام شده بود هر شرکت کننده ای با ماسک فیلتردار باشد از حضورش در آزمون خودداری می شود اما چنین نبود و به شخصه چند نفر را دیدم که با ماسک فیلتر دار در محل آزمون حاضر شدند.

♦ قرار بر این بود که پس از اخذ اثر انگشت پد الکلی تحویلمان بدهند که البته از ما اثر انگشت گرفتند اما از پد الکلی خبری نبود.

در نهایت این که تلاش سازمان سنجش برای برگزاری این آزمون قابل تقدیر بود. به هر حال ممکن است در بین این همه حوزه های برگزاری -که امسال به خاطر کرونا تعدادشان هم بیشتر بود- کمبودهایی باشد اما در کل به نظر همه چیز راضی کننده و تلاش برگزار کنندگان قابل تقدیر بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۱۶
توی عکس که هیچ کس ماسک ندارد! در ضمن باید حداقل دو هفته صبر کرد تا بعدا در مورد شیوه برگزاری قضاوت کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
من ندیدم کسی ماسک نداشته باشه، انگشت هم .نزدیم،
ضمنا هنگام ورود تب سنجی هم انجام شد
تو عکسی که گذاشتید همه چیز گویاست. نیاز به شرح نبود!!!
چه فایده این همه سال درس خوندن و بعد هم بیکار بودن اونم با مدارک عالیه........
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
یعنی تحصیلات منجر به اشتغال نمی شود .چرا چون کاربردی نیست و افزایش دانش و مهارت نمی دهدیک پرستار وقتی فارغ التحصیل شد می تواند بیماری را مراقبت کند ولی یک مهندس در رشته خود توان لازم را ندارد که وضع تولید به این گونه شده است..
اتفاقا بما پد الکلی دادن ولی بخاطر کرونا اثر انگشت نگرفتن و ماسک هم اجباری بود
حوزه دانشگاه شیمی اصفهان، افتضاح بود! فاصله ها نزدیک و فضا بسته!
دکترا بگیرند بعد بیایند در اسنپ کار کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
عاقبت مدرک گرایی یعنی همین
از ما اثر انگشت نگرفتن
چرا عکس قدیمی گذاشتین؟
الان که معلوم نمیشه چقدر مبتلا شدن تا اخر هفته معلوم میشه که از ترس هیچی نمیگین هنوز این افراد وارد خانواده میشن و بقیه را هم مبتلا میکنن واقعن خسته نباشین کادر درمان که همه مردم و مسئولان به فکرتون هست
سازمان سنجش فقط فک میکنه تهران دانشگاه داره تهران پروتکل هارو رعایت کردن اخه لامصب یکی به بقیه حوزه ها سر میزد میفهمید پروتکل ینی چی وضع افتضاح بود دو هفته بعد صداش درمیاد البتهههههههه اگه سانسور نکنن اماررو
کسی که این گزارشو نوشته در کنکور دکترا شرکت نکرده بوده ،حداقل گزارشهای بقیه رو میخوند امسال اثرانگشت نگرفتن ،بازرسی بدنی نبود و البته پد و مایع ضدعفونی در همه کلاسها موجود بود .
دوستان عزیزم
به عنوان کسی که دکترای رشته خوبی دارم خواهشم این است وقتتون را تلف نکنید.
باور کنید کشور به برق کار،جوشکار حرفه ای و تحصیلکرده نیاز بیشتری دارد تا دکترای بی سواد پاچه خوار
قابل تقدیر بووود؟؟؟هیچ جای دنیا اینقدر کوتاهی و بی مسئولیتی را اینقدر خدب جلوه نمیدهند.حرمت قلم در دستتون را حفظ کنید .با جان داوطلبان بازی شده تقلب گشترده صورت گرفته امنیت آزمون زیر سوال رفته اون وقت اینقدر شیک همه چیز را خوب جلوه میدهید.شرافت داشتن چیز بدی نیست.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل