بازدید 16047

علت قرمز شدن وضعیت کرونایی خراسان رضوی

امام جمعه مشهد گفت: ستاد مقابله با کرونا باید به‌صورت جدی و قطعی و با فعالیت زیاد وارد عرصه مدیریت در تعظیم شعائر محرم و صفر، عید غدیر و سایر آیین‌ها شود.
کد خبر: ۹۹۳۹۰۵
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۲ 31 July 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایلنا، سید احمد علم الهدی در مطلبی که تحت عنوان خطبه مجازی نماز جمعه منتشر کرد، گفت: این ستاد باید با فعالیت خود از همه جریان‌های تخصصی این عرصه استفاده کند و نظریات همه را به دست بیاورد و طرح جامعی که جامع همه نظریات باشد در زمینه مدیریت تعظیم شعائر کشور تأمین، تهیه و به مردم ابلاغ کند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند "هرچه این ستاد ابلاغ کند، لازم‌الاجراست و باید اجرا شود؛ بنابراین مدیریت‌ها باید هم حساب شده، هم کارشناسی و هم قطعی و قاطع صورت بگیرد. "

امام جمعه مشهد گفت: مسوولان ستاد مقابله با کرونا باید توجه کنند که مساله تعظیم شعائر از آن واقعیت‌های غیرقابل‌تفکیک از زندگانی مردم متدین و مسلمان و علاقه‌مند به اهل‌بیت پیغمبر ماست و مساله عید قربان، عید غدیر و مراسم محرم و صفر تعظیم شعائر است.

علم الهدی افزود: همچنان که در فرمایشات امروز مقام معظم رهبری بود "اصل مساله تعظیم شعائر محرم و صفر باید به‌خوبی اجرا شود" در عین حال فرمودند "مدیریت این قضیه با ستاد مقابله با کروناست" و این ستاد تنها ستادی نیست که مسوولیت و وظیفه درمانی و بهداشتی داشته باشد، مسوولیت مدیریت در مقام حفظ بهداشت و سلامتی مردم دارد، چون باید سلامتی مردم تأمین شود بنابراین، اقتصاد، فرهنگ و تعظیم شعائر مردم باید در اینجا تصمیم‌گیری بشود و در اینجا مدیریت بشود.

وی ادامه داد: پرستاران فعال خدمتگزار جهادی، پزشکان متخصص و فداکار عرصه مقابله با کرونا در رأس و صف اول هستند، اما این‌طور نیست که بقیه که در این عرصه فعالیت می‌کنند نادیده گرفته شوند.

امام جمعه مشهد گفت: در این عرصه، مجاهدان زیادی داریم که علاوه بر عرصه درمانی در مورد خدمات و فعالیت‌های غیرتخصصی و امکانات بهداشتی جهادی کار و فعالیت می‌کنند، عزیزانی داریم که کار و کسب خود را کنار گذاشتند و وارد این عرصه شدند، بسیج جامعه پزشکی با همه امکانات به میدان آمده و از همه امکانات و ظرفیت‌ها در جهت مقابله با کرونا استفاده می‌کند.

علم الهدی افزود: همچنین عزیزانی در تغسیل، تکفین، تدفین و در تجهیز این اموات در آرامستان‌ها زحمت می‌کشند و فعالیت می‌کنند که امید است رسانه ملی ما این افراد و اقشار را نیز در نظر داشته باشد.

وی با اشاره به برگزاری مراسم دعای عرفه در صحن‌های حرم امام رضا (ع) هم گفت: نزدیک به ۳۰۰ هزار نفر با نظم کامل بهداشتی، حفظ اصول بهداشتی و فاصله‌های لازم دیروز در صحن‌های مطهر حرم برای اجرای دعای عرفه شرکت کردند پس مردم ما در حقیقت وقتی وارد مسائل شرعی، شعائر دینی و حرکت‌های دینی می‌شوند به دستور مقام معظم رهبری و پیروی از مقام ولایت، اصول بهداشتی را با بهترین نظم کامل رعایت می‌کنند.

امام جمعه مشهد گفت: باورمندی به خدا، قوی‌ترین ضامن اجرای حفظ نظم بهداشتی است و در حالی که در مراکز مختلف تفریحی، چنین مساله‌ای را مشاهده نمی‌کنید این که شهر مشهد و استان خراسان رضوی در منطقه قرمز قرار گرفته است بیشتر به خاطر بی‌ملاحظگی‌ها و لاابالی‌گری‌ها در حفظ اصول بهداشتی مردم در مراکز تفریحی و اقتصادی است.

علم الهدی افزود: آنجا که پای خدا مطرح نیست و جریان عادی زندگی مردم مطرح است مردم هیچ ضامن اجرایی برای حفظ نظم بهداشتی و حفظ اصول بهداشتی ندارند و با این‌که سلامتی خودشان را می‌خواهند، اما عامل و ضامن اجرایی که نظم بهداشتی را در بین آنان اجرا کند وجود ندارد، اما آنجایی که پای دین و خدا هست، وقتی مرجع تقلید و رهبر دینی و مذهبی مردم می‌گوید حفظ اصول بهداشتی از لوازم است، به‌خوبی رعایت می‌کنند و ما نمونه این نظم را در دعای عرفه دیروز مشاهده کردیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار