بازدید 14014
۱
از سوی دادگاه سوییس؛

اینفانتینو رییس فیفا تحت پیگرد قضایی قرار گرفت

در ملاقات‌های صورت گرفته میان دادستان مدعی‌العموم لائوبر، جانی اینفانتینو به‌عنوان رئیس فیفا و رینالدو آرنولد دادستان منطقه والایس سرنخ‌هایی از وقوع تخلف وجود دارد
کد خبر: ۹۹۳۸۰۹
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۶ 31 July 2020

با وجود تأکید رئیس فدراسیون جهانی فوتبال بر عدم ارتکاب هیچ تخلفی، دادگاهی در سوئیس برای رسیدگی به اتهامات مطرح شده علیه او پرونده‌ای را به جریان انداخته است.

به گزارش تابناک ورزشی، دادستان مخصوص سوئیس یک پرونده قضایی را برای رسیدگی به فرآیند قضایی درباره ارتباط جان اینفانتینو رئیس فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) با مایکل لائوبر دادستانی مدعی‌العموم این کشور آغاز کرده است. لائوبر هفته گذشته پس از آنکه یک دادگاه مدعی شد او ملاقات‌هایی فاش نشده با اینفانتینو داشته و در زمان رسیدگی‌اش به پرونده فساد مالی و اداری فیفا به مقامات مافوق و مدیران ارشد خود دروغ گفته است، پیشنهاد داد که از سمت خود استعفا کند.

از این رو استفان کلر به‌عنوان دادستان ویژه این پرونده مأمور شده است تا به شکایت‌های صورت گرفته علیه اینفانتینو و برخی دیگر از متهمان رسیدگی کند و او اکنون تحقیقاتش را آغاز کرده است. کلر همچنین از مقامات مافوق خود درخواست کرده است که به او اجازه رسیدگی به اتهامات مرطح شده علیه لائوبر هم داده شود.

در بیانیه‌ای که از سوی شورای فدرال سوئیس منتشر شده آمده است: استفان کلر به این نتیجه رسیده است که در ارتباط با ملاقات‌های صورت گرفته میان دادستان مدعی‌العموم لائوبر، جانی اینفانتینو به‌عنوان رئیس فیفا و رینالدو آرنولد دادستان منطقه والایس سرنخ‌هایی از وقوع تخلف وجود دارد. البته در حال حاضر بی‌گناهی دادستان مدعی‌العموم مایکل لائوبر، جانی اینفانتینو و رینالد آرنولد مفروض است. دادستان ویژه در تمام مراحل تحقیقات و فعالیت‌هایش در مورد این پرونده به صورت مستقل عمل می‌کند. اتهامات مطرح شده علیه اینفانتینو و آرنولد باعث ایجاد نگرانی‌هایی درباره سوءاستفاده از موقعیت شغلی، نقض اسرار رسمی و همدستی با متخلفان و ایفای نقش به‌عنوان عوامل رخ دادن این تخلفات شده است.

جانی اینفانتینو به انتشار خبر آغاز فرآیند قضایی علیه او واکنش نشان داد و گفت: مردم خوب یادشان هست که فیفا سال ۲۰۱۵ چه وضعیتی داشت و اینکه چطور نیاز بود که مقامات قضایی به این پرونده ورود کنند تا دوباره اعتبار این سازمان احیا شود. به‌عنوان رئیس فیفا، از روز اول هدف من این بوده و هست که به مقامات ذی‌ربط برای تحقیقات درباره تخلفات گذشته در فیفا کمک کنم. از این رو تمامی نمایندگان فیفا در اقصی نقاط جهان با همین هدف با ضابطین قضایی همکاری داشته‌اند. به لطف همکاری فیفا بود که عده‌ای از متخلفان شناسایی و محکوم شدند به خصوص در آمریکا که همکاری‌های ما منجر به صدور حکم علیه ۴۰ تن از متخلفان شد. از این رو من کاملاً موافق آغاز فرآیند قضایی هستم و فیفا هم با کمال میل آماده همکاری با مقامات قضایی سوئیس است.

سایت فدراسیون جهانی فوتبال نیز با انتشار بیانیه‌ای در این خصوص جداگانه اعلام کرد: فیفا تصمیم دادستان ویژه سوئیس برای به جریان انداختن یک پرونده درباره ملاقات‌های رئیس فیفا و دادستانی مدعی‌العموم سوئیس را تأیید می‌کند. فیفا و رئیس آن همچنان آماده همکاری با مقامات سوئیس هستند و مثل همیشه آماده‌اند تا به صورت همه جانبه در انجام این تحقیقات به آن‌ها کمک کنند.

اینفانتینو که سال ۲۰۱۶ جانشین سپ بلاتر شد، ماه گذشته ملاقات‌های خود با مایکل لائوبر را تأیید و البته ادعا کرد که آن ملاقات‌ها کاملاً قانونی و مشروع بوده‌اند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
به این میگن حکومت داری اگر قرار باشد در ایران اینگونه قانون اقدام شود از اینگونه تخلفات کمتر دیده میشود
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر