بازدید 13856

کرونا موجب بروز چه عوارضی روی چشم می‌شود؟

کد خبر: ۹۹۳۷۰۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۹ 30 July 2020

یک متخصص چشم به بیان عوارض ویروس کرونا روی چشم و بینایی افراد پرداخت.

به گزارش میزان، هرمز شمس در خصوص عوارض ویروس کووید ۱۹ روی چشم گفت: یکی از راه‌های ورود ویروس کووید ۱۹ به بدن چشم است، بنابراین افراد باید از تماس دست آلوده با چشم خودداری کنند و دست‌های خود به طور مکرر بشویند و همچنین برای جلوگیری از ورود این ویروس به چشم بهتر است از عینک یا فیس شیلد استفاده کنند.

وی ضمن تاکید بر اینکه قرمزی، التهاب و ریزش اشک از چشم می‌تواند یکی از علائم ابتلا به کرونا باشد، ادامه داد: کرونا یک بیماری ناشناخته است و بیشتر ارگان‌های بدن را درگیر می‌کند و ابتلا به کرونا می‌تواند التهاب، قرمزی و ریزش اشک چشم را برای بیماران به همراه داشته باشد و همچنین احتمال دارد در مواردی به دلیل درگیری و انسداد عروق منجر نابینایی چشم شود.

چگونه چشم خود را ضد عفونی کنیم؟

شمس در خصوص نحوه ضد عفونی کردن چشم بیان کرد: چای تازه دم و بدون عطربهترین مایع ضدعفونی و‌ تر کننده برای چشم است و همچنین برای ضدعفونی کردن چشم از انواع مختلف قطره‌ها نیزاستفاده می‌شود.

این چشم پزشک با اشاره به اینکه برای از بین بردن عفونت چشم در مواردی از آنتی بیوتیک‌ها استفاده می‌شود، تاکید کرد: این شیوه‌های ضدعفونی کننده چشم موجب نابودی ویرویس کووید ۱۹ نمی‌شوند و از آنجایی که الکل و سایر مواد نابود کننده کرونا برای چشم مضر هستند و نباید داخل چشم ریخته شوند، هیچ ماده ضدعفونی کننده‌ای برای جلوگیری از وود این ویروس به چشم وجود ندارد.

وی متذکر شد: مواد ضد عفونی کننده که منجر به نابوی ویروس کرونا می شوند، سمی هستند و به هیچ وجه نباید داخل دهان، بینی و چشم ریخته شوند، بنابراین بهترین راه جلوگیری از ورود ویروس کرونا به چشم شست‌وشوی مکرر و ضدعفونی کردن دست‌ها، خودداری از تماس دست آلوده با چشم و استفاده از عینک برای محفاظت در برابر این ویروس است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر