بازدید 6983

رئیس جمهوری بلاروس: "کرونای خفیف" گرفته‌ام

اظهارات رئیس جمهوری بلاروس که اعتراف کرده کرونای "سرپایی و بدون علائم بالینی این عفونت" گرفته، واکنش کاخ کرملین را در پی داشت، چرا که رهبران روسیه و بلاروس اخیراً دوبار با یکدیگر دیدار داشتند.
کد خبر: ۹۹۳۴۶۸
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۱ 29 July 2020

به گزارش تابناک به نقل از خبرگزاری «تاس»، "الکساندر لوکاشنکو" رئیس جمهوری بلاروس اعلام کرد که وی عفونت ویروس کرونا را "به صورت سرپایی" و بدون علائم این بیماری گرفته است. لوکاشنکو این موضوع را روز گذشته، سه شنبه، هنگام بازدید از واحدهای نظامی نیروهای وزارت کشور در مینسک اعلام کرده و گفت: «همانطور که قبلاً گفته ‌ا م، 97 درصد از مردم بلاروس حامل این عفونت بدون علائم بالینی آن هستند. خدا را شکر، من هم موفق شدم وارد این گروه از مردم شوم و به این ویروس آلوده شدم.»

در بلاروس تعداد موارد شناسایی شده از عفونت ویروس کرونا بیش از 67 هزار نفر است، ولی دولت این کشور برای ممانعت از افزایش شیوع این بیماری اقدامات محدودیت کننده و قرنطینه اعمال نکرده است. ضمن اینکه، برنامه‌های تیلیغاتی گسترده‌ای در کشور در حال برگزاری است که برای انتخابات ریاست جمهوری 9 ماه آگوست (19 مرداد ماه) برنامه ریزی شده است.

کرملین از بیماری کرونای لوکاشنکو اطلاعی نداشت

در تفسیر سخنان الکساندر لوکاشنکو، "دمیتری پسکوف" سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه در جمع خبرنگاران اعلام کرد که مقامات کرملین اطلاعی نداشتند که رئیس جمهوری بلاروس به عفونت ویروس کرونا مبتلا شده است.

روسای جمهوری فدراسیون روسیه و بلاروس در تاریخ 24 ژوئن (4 تیر ماه) در حاشیه مراسم رژه پیروزی در شهر مسکو و در تاریخ 30 ژوئن (10 تیر ماه) در مراسم پرده برداری از یادبود روژف، سرباز ارتش سرخ شوروی، با یکدیگر دیدار کرده بودند.

پسکوف در پاسخ به سئوال خبرنگاران درباره وضعیت سلامتی ولادیمیر پوتین، ابراز اطمینان کرد که رئیس جمهور در سلامت کامل بسر می‌بر د و برنامه‌های کاری خود را طبق برنامه ادامه می‌دهد.

پوتین چند روز قبل در مراسم رژه نیروهای دریایی این کشور به مناسب روز ناوگان دریایی روسیه در شهر بندری سن‌پترزبورگ شرکت و سخنرانی کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل