بازدید 13146

ایران در لیست ۴ کشور پرتورم جهان قرار دارد

معاون اقتصادی و محاسبات مرکز آمار گفت: قیمت ۴۷۵ کالا با توجه به نرخ تورم، با سرعت متوسط ۲۶ درصد در حال صعود است که این عدد، ما را در لیست ۴ کشور پرتورم جهان قرار می‌دهد.
کد خبر: ۹۹۳۲۷۲
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸ 28 July 2020


به گزارش تابناک و به نقل از صدا و سیما، ایوب فرامرزی معاون اقتصادی و محاسبات مرکز آمار در برنامه تیتر امشب درباره آمار تورم ۲۶ درصدی این مرکز و ارتباط آن با معیشت مردم به تبیین نحوه محاسبه تورم نقطه به نقطه پرداخت و گفت: در تمام دنیا برای محاسبه این نرخ، از یک فرمول استاندارد بین المللی استفاده می‌شود.

وی افزود: در کشور خودمان برای به دست آوردن این عدد به ۲۳۱ شهر کشور مراجعه و با جمع اوری برخی اطلاعات از خانوار در خصوص قیمت ها، هزینه‌ها، میزان مصرف برخی کالاها، با مراجعه به ۲۳۱ شهر و ۶۲۶ آبادی در تمامی نقاط کشور، از قیمت حدود ۴۷۵ قلم کالا مطلع می‌شویم.

معاون اقتصادی و محاسبات مرکز آمار ادامه داد: در حال حاضر، قیمت ۴۷۵ کالا با توجه به نرخ تورم، با سرعت متوسط

 

۲۶ درصد در حال صعود است که این مقدار سرعت، ما را در لیست ۴ کشور پر تورم جهان قرار می‌دهد و عدد بسیار بزرگی است. در این ماه به واسطه نوسانات مختلف، نرخ تورم ماهانه به ۶.۴ درصد رسیده است و درصورت پیشروی با همین روند، این عدد تا پایان سال می‌تواند بسیار بزرگ شود.

مجید ارغنده‌پور سخنگوی سازمان حمایت در ادامه به نوع افزایش قیمت‌ها در بازار اشاره و تاکید کرد: برخی از این افزایش قیمت‌ها قانونی و برخی دیگر غیرقانونی و متاثر از عوامل موثر بر افزایش قیمت بوده است.

وی افزود: برای مقابله با این افزایش غیرقانونی قیمت‌ها و افراد متخلف در این عرصه، از هفته پیش طرح جدید بازرسی برای برخی کالا‌های متنوع شروع کردیم که طرح بر کالا‌های مشخصی تمرکز دارد. در این طرح کالا‌هایی که قیمتشان از تغییرات موجود متاثر بوده در اولویت بازرسی ما قرار گرفته اند.

محمدرضا عبداللهی کارشناس آمار در ادامه برنامه تلفنی با اعلام اینکه نرخ تورم در تهران بالاتر است، گفت: مرکز آمار مظنه قیمت کالا‌ها را اعلام نمی‌کند.

وی افزود: نرخ تورم در کشور معمولا استان به استان متفاوت است، در برخی موارد حتی شاهد اختلاف ۱۰ درصدی نیز بین ارقام اعلام شده بودیم. طبق آمارها، دهک‌های مختلف در استان‌های مختلف با افزایش قیمت‌های متفاوتی روبه رو بوده اند.

طبق گفته عبداللهی، تورم استان تهران در سه دهک، ۸، ۹ و ۱۰ قرار گرفته که دهک ۱۰ تهران در خرداد امسال عدد ۲۶ را تجربه کرد و این درحالیست که نرخ تورم کل کشور در همین ماه بر روی عدد ۲۱ قرار گرفت.

سیدیاسر رایگانی سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در ادامه اعلام کرد: ۸۷ درصد پرونده‌های صنفی سال ۹۹ که به سازمان تعزیرات ارجاع شده حکمشان قطعی و صادر شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۳۹
راهی که هاشمی در اقتصاد ایران آغاز کرد و باعث اختلاف طبقاتی وحشتناک و فقر اکثریت و نبود ثبات اقتصادی و روانی و تباهی آینده جوانان و بیکاری و نبود چشم انداز برای بهبود شرایط کشور هست و ادامه این راه امکان پذیر نخواهد بود.
پاسخ ها
کمالخان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
نه بابا اینا سیاه نماییه شبکه های معانده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
مرحوم هاشمی که دهه هفتاد ریاست جمهور بودنش تموم شد.
چه ربطی داره؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
شما حق گو هستید یا نا حق گو؟ بیشترین بدبختی ملت ایران از زمانی شروع شد که معجزه هزاره سوم با حمایت بی دریغ دلواپسان تکیه بر صندلی رئیس جمهوری زد.
مهدی -
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
اون بنده خدا که بیست و چند ساله در راس اجرایی نیست !!! شما از اون دسته ای هستید که دلیل عقب ماندگی را حمله مغول و اسکندر و بی کفایتی قاجار و پهلوی و .. می دانید و حتی یک نیم نگاهی به عملکرد خودتان نمی اندازید !!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
ما با این همه تورم آمریکا را به نابودی می کشیم و خواهیم دید که تورم کشور ما او را نابود خواهد کرد !!!!!!!!!!!!!!!!!
عرض سلام خدمت مسئولين محترم

لطفا اين مطالب را كه بارها و بارها قبلا براي ديگر عزيزان فرستاده ام ، جدي بگيريد تا همه مشكلات ايران براي هميشه حل شود .

١- تا زماني كه براي مالكيت و حفظ مالكيت قوانين بازدارنده وضع نشود وضعيت همين است كه ميبينيد
با تزريق پول و بودجه و دلار در اقتصاد ايران هيچ تغييري حاصل نميشود
بايد براي مالكيت مسكن و خودرو و غيره محدوديت قائل شد و قوانين محكم وضع كرد
به عنوان مثال در مجلس اين قانون وضع شود كه از ابتداي سال ١٤٠١ هر كارت ملي فقط ميتواند مالك يك منزل مسكوني يا زمين باشد و آن هم حد و مرزي دارد ، يعني اينكه همان يك منزل مسكوني تا ٢ يا ٣ ميليارد ارزش واقعي از ماليات ساليانه معاف است و مازاد بر آن بصورت تصاعدي هندسي ماليات ساليانه وضع شود ، تا اگر كسي ملك ١٠٠ ميلياردي دارد بايد سالي ١٠ درصد ماليات ساليانه بدهد

٢- خودرو هم همينطور ، هر كسي از ابتداي سال ١٤٠١ فقط يك پلاك خودرو ميتواند بنامش باشد و مازاد بر آن فك پلاك ميشود و بيمه آن هم باطل ميشود .
خودرو هم بر اساس قيمت بايد ماليات ساليانه بدهد ، مثلا تا ٤٠٠ ميليون از ماليات معاف و همينطور تا بالاترين قيمت خودرو كه بايد ماليات تصاعدي هندسي بدهد
به عنوان مثال يك خودرو ٤ ميلياردي مشمول ١٠ درصد قيمت خودرو ماليات ساليانه ميشود
اين به معني آنست كه كسي نميتواند بگويد كه پول خودم هست و هر چه بخواهم ميتوانم انجام دهم
بلكه در اصل اين پوليست كه در اين مملكت بدست آورده و غالبا از راه اجحاف به طبقه محروم
آيا اين حقوق دستمزدي كه اين شازده به كارگران و كارمندانش ميدهد ظلم نيست ؟؟!!!

٣ - بايد كساني كه تابعيت كشور ديگري را ميگيرند و مهاجرت كرده يا پاسپورت آن كشور ديگر را دارند ، از تابعيت ايران خارج شوند و پاسپورت و شناسنامه و كارت ملي آنها باطل اعلام شود و تا ١٠ سال حق ورود به ايران را نداشته باشند
حالا از الان تا اول سال ١٤٠١ وقت دارند كه انتخاب كنند
نميشود هم خر و هم خرما !!!

٤ - براي قوانين جزايي كشور هم مجازاتهاي خيلي يخت و تبعيد در نظر گرفته شود و براي سال ١٤٠١ به بعد ، هر كسي كه كارت ملي جديد و يا پاسپورت جديد ميخواهد بايد بيايد و قوانين جزايي جديد را تاييد و امضا كند با يه نفر از بستگان درجه اول به عنوان شاهد ..
هر كسي هم زنداني هست ميشود آزاد كرد ولي به شرط پذيرش مجازاتهاي سنگين ، مثلا تبعيد به يك محيط محيور در بيابانهاي كوير ، بدون سقف و امكانات و ...


ممنون خواهم شد كه عرايض بالا را جدي بگيريد و اهميت بدهيد ، هر چند شايد مغايرت با منافع شخصي برخي از بالايي ها داشته باشد
پاسخ ها
nomadin
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
آدرس غلط ندین خخخخ بانکها و موسسات مالی نباید ملک و دلار و طلا بخرند راش اینه خخخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
داداش متد شما الان در کره شمالی اجرا میشه و نا موفقه چرا چون مشکل فساد از مردم نیست عامل فساد و گرانی و ... دولته نه مردم. نمیشه برای جرم دولت یا ناتوانی اون برای مردم قوانین و اعدام وضع کرد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
شما نسبتی با دیکتاتور کره شمالی ندارید؟
یکی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
شبها شام کمتر بخور و ترشی هم کاملا از رژیم غذاییت حذف کن . خیلی حالت بده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
با بعضی از پیشنهادها موافقم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
پیشنهادات خوبی است. مورد سوم طبق قوانین موجود همین الان هم باید انجام شود. نجات اقتصاد ایران در گرو دریافت عادلانه مالیات است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
محدودیت مالی تقریباً در تمام کشورهای پیشرفته با گرفتن مالیات تصاعدی اعمال می شود و افردا باید ثابت بکنند پولی که کسب کرده اند از کجا آورده اند. چه خدماتی داده اند و یا چه چیزی تولید کرده اند؟ و حتما بابت مالی که در جامعه کسب کرده اند باید مالیات بدهند. با این کار راه دلالی و ثروتمند شدن از طریق اصطحکاک پول را بستند. در عوض در ایران تمام قوانین کشور مردم را تشویق می کند به پول درآوردن از طریق دلالی و کار نکردن. تبلیغات آموزش معامله در بورس نمونه بارز تشویق مردم به یک شبه ثروتمندشدن و کار نکردن است. بسیاری از دوستان و اطرفیان خود من کار و کاسبی را رها کرده مشغول بورس بازی شدند و خیلی از آنها سودی ده برابر حقوق سالیانه یک کارمند بلند پایه در چند ماه به جیب زدند.
دولت بی لیاقت!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
و گمان کنم رتبه اول تحریم شدگان در دنیا باشیم.
مبارک است
خدا را شکر آمریکا رو به زوال است
ربطی به دولت نداره ادرس غلط دادنتون دیگه جواب نمیده با همه دنیا شاخ شدین شدین رفیق چین وروس کمونیست اگه چین خوب بود وضع کره شمالی و کوبا و ونزویلا این نبود
آقا در لیست چیه ؟ لیست رو بزارید ببینیم در صدر لیست هستیم یا نه !
قوانین را تعداد اندکی از افراد دارا و قدرتمند مینویسند.
اینهایی که شما گفتید قوانینی هستند که آرزوی اکثریت جامعه متوسط به پایین هستند
واقعا؟؟؟ ما تا حالا میدونستیم که در لیست 4 کشور پر تورم دنیا هستیم. اما تا شما اذعان نفرموده بودید نمیدونستیم این همه مشکل اقتصادی از کجا ناشی میشه. البته چون پای سازمان تعزیرات در میون هست حتما کار مردم در جهت استکبار در میان هست. وگرنه دولت رو چه به این حرفها. و یا خودروساز، یا فولادسازها وووو. باید اونها رو گرفت و به این جهتی آورد تا از اون جهت بیان بیرون. اون هم که کاری نداره.
دیگه چیزی از ایران باقی نمانده
هر کس به اندازه مسؤلیتی که داره مقصره وبابت بدبختی های مردم شرمنده تاریخ وبارگاه خد خواهد بود.
دولت هم به اندازه نبش کم خود
لطفا امار غلط ندهید
رتبه ایران الان 9 است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
احتمالا هفته پيش ٩ بوده ، ما هر روز داريم پس رفت ميكنيم ، نميدونى بدون داداش
ناشناس عزیز ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷

احیانا جنابعالی از کره عزیز شمالی تشریف نیاورده اید؟؟
آقا کی گفته ما تورم داریم؟!!! تورم ما هنوز 2 رقمی نشده !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
کاش نام این 4 کشور را هم میبردید تا لاقل همردیفهای خود را در دنیا بشناسیم.شایدهم با آنان اتحادیه ای تحت عنوان اتحادیه کشور های موفق جهان تشکیل بدهیم وبرای 200 کشور دیگر جهان الگو بشویم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
آنگولا – زیمبابوه – سومالی - نیجریه
موتور محرک این شتاب قهقرایی کجاست؟
نیازی به لیست جهانی نیست با قلب و جونمون داریم حس میکنیم ظلم آشکار مسئولین رو
راه حل دوستی با دنیا است نه کمونیستی شدن

آرامش دوگیتی تفسیر این دو حرف است با دوستان مروت با دیگران مدارا
علی برکت اله
عدالت اجتماعی
کلید حل مشکلات هست
نه عدالت لیبرالی و نه عدالت حزبی و نه عدالت توصیه ای و نه ...
فقط همین
برسد به دست ...
وقتی اجازه افزایش قیمت خودرو برای هر سه ماه یکبار را خودشان می دهند وقتی خودشان اجازه افزایش قیمت اهن و سنگ و سیمان می دهند و ... پس دولت خودش پشت این تورم ها قرار دارد وقتی این افزایش قیمت ها در داخل انجام می شود چه دلیل وجود دارد که برای صادرات تلاش شود چون خیلی بیشتر و بهتر از انکه صادر کنند از داخل کسب درامد می شود یک زمانی هر چه در کشور بود ارزش صادرات و ارز اوری داشت زیرا قیمت داخل نسبت به خارج از کشور خیلی پایین بود ولی وقتی که هندوانه تولید داخل با تغییر قمت دلار قیمتش افزایش می یابد دیگرچه دلیلی برای صادرات وجود دارد
بد نبود اسم سه کشور دیگرو هم میگفتید تا به خودمون امیدوار بشیم
سپاسگزاریم دولت تدبیر و امید.
برای ما افتخاری هست که در لیستی هستیم که فقط 4 کشور از کل عالم در ان هست . افتخاری هست که شانه به شانه ونزوئلاو آنگولا می ساییم . خدایا متشکریم !!!
نه بابا ، همش حبابه
ماشالله !!! چه مسئولین باکفایتی!!!!!!!!!!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی