بازدید 15051

نحوه پاسخگویی به سوالات آزمون دکتری

راهنمای نحوه پاسخگویی به سئوالات آزمون دکتری نیمه متمرکز (Ph.D) اعلام شد و داوطلبان اجازه همراه داشتن هیچ نوع وسیله اضافه را نخواهد داشت.
کد خبر: ۹۹۳۰۴۰
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۱ 27 July 2020
 
به گزارش  تابناک به نقل از مهر، در جلسه آزمون دکتری برای درج پاسخ سوالات، به کلیه داوطلبان به همراه بسته حاوی دفترچه سوال و یک پاسخنامه داده خواهد شد که در مستطیل بالای پاسخنامه نام خانوادگی، نام، شماره داوطلب، کد و نام رشته امتحانی وی در آزمون ورودی مقطع دکتری «Ph.D» (نیمه متمرکز) سال ۱۳۹۹ درج شده است.
داوطلب به محض دریافت بسته مربوط و قبل از باز کردن، ابتدا باید شماره داوطلبی و مشخصات مندرج بر روی آن را با شماره داوطلبی مندرج بر روی صندلی و همچنین مندرج در کارت شرکت در آزمون خود مقایسه کند تا مطمئن شود بین آنها هیچ اختلافی نیست و در صورت مشاهده تفاوت، فوراً موضوع را به نزدیکترین مراقب در جلسه آزمون اطلاع داده و پیگیری کند تا مشکل برطرف شود.

نحوه پاسخ دادن به سوالات آزمون دکتری

داوطلب باید محل مخصوص جواب را که در پاسخنامه برای هر سوال در نظر می گیرد فقط به وسیله مداد سیاه نرم پررنگ (نه خودکار، نه مداد کپی و . . ). پر کند. برای هر پاسخ صحیح ۳ نمره مثبت و به منظور خنثی کردن پاسخ های حدسی و یا تصادفی برای هر پاسخ غلط یک نمره منفی منظور خواهد شد.

دفترچه های آزمون، تعداد سوالات و مدت زمان پاسخگویی به آنها

در جلسه آزمون به همه داوطلبان دو بسته نایلونی داده خواهد شد که بسته اول حاوی سوالات دروس تخصصی (دفترچه شماره ۱) همراه با پاسخنامه آزمون و بسته دوم حاوی سوالات آزمون دروس استعداد تحصیلی و زبان انگلیسی عمومی (دفترچه شماره ۲) است که داوطلبان باید نسبت به پاسخگویی به سوالات هر یک از دفترچه ها در همان پاسخنامه اقدام کنند.

جدول مربوط به تعداد سئوالات آزمون تخصصی و مدت زمان پاسخگویی به آنها

گروه آزمایشی رشته امتحانی تعداد سوالات زمان پاسخگویی
علوم انسانی مدیریت قراردادهای بین المللی نفت و گاز ۶۰ ۱۲۰
حسابداری ۷۵
جغرافیای سیاسی، جغرافیا و برنامه ریزی شهری، جغرافیا و برنامه ریزی روستایی، ژئومورفولوژی، آب و هواشناسی، سنجش از دور و سامانه اطلاعات جغرافیایی، علوم ورزشی ـ مدیریت ورزشی، علوم ورزشی ـ فیزیولوژی ورزشی، علوم ورزشی ـ آسیب شناسی ورزشی، علوم ورزشی ـ رفتار حرکتی و روانشناسی ورزشی، علوم ورزشی ـ بیومکانیک ورزشی، برنامه ریزی درسی، مدیریت آموزشی، روانشناسی تربیتی، تکنولوژی آموزشی، آموزش
عالی، روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی، مشاوره، سنجش و اندازه گیری، روانشناسی، علم اطلاعات و دانش شناسی، مجموعه مطالعات جهان، مدیریت بازرگانی و راهبردی، مدیریت دولتی، مدیریت صنعتی، مدیریت رسانه و اطلاعات، مدیریت پیشگیری از جرم، جرم یابی و ایمنی ترافیک، مدیریت فناوری اطلاعات، کارآفرینی، آینده پژوهی و مدیریت تکنولوژی، گردشگری، مالی، باستان شناسی، محیط زیست، مطالعات زنان
۸۰
علوم اقتصادی، تاریخ ـ تاریخ اسلام، تاریخ ـ تاریخ ایران بعد از اسلام، تاریخ ـ تاریخ ایران قبل از اسلام، علوم اجتماعی، جمعیت شناسی، مددکاری اجتماعی، علوم قرآن و حدیث، فقه و مبانی حقوق اسلامی، ادیان و عرفان، تاریخ و تمدن ملل اسلامی، فلسفه و کلام، فقه شافعی، فلسفه، فلسفه منطق، فلسفه علم، فلسفه تعلیم و تربیت، حقوق عمومی، حقوق جزا و جرم شناسی، حقوق بین الملل عمومی، حقوق خصوصی، حقوق نفت و گاز، علوم سیاسی و روابط بین الملل، علوم ارتباطات، مدرسی معارف اسلامی ۹۰
زبان و ادبیات فارسی، زبان و ادبیات عربی ۱۰۰  
علوم پایه شیمی ـ شیمی فیزیک، شیمی ـ شیمی آلی، شیمی ـ شیمی تجزیه، شیمی ـ شیمی معدنی، شیمی کاربردی، هواشناسی، آمار، ریاضی، فیزیک دریا، علوم و فناوری نانو ـ نانو فیزیک، فیزیک، فوتونیک، ژئوفیزیک ـ لرزه شناسی، ژئوفیزیک ـ زلزله شناسی، ژئوفیزیک ـ الکترو مغناطیس، ژئوفیزیک ـ گرانی سنجی، علوم و فناوری نانو ـ نانو شیمی، بیوانفورماتیک، علوم کامپیوتر ۴۵ ۱۵۰
شیمی ـ شیمی پلیمر، فیتوشیمی ۶۰
زمین شناسی فسیل شناسی و چینه شناسی، زمین شناسی نفت، زمین شناسی سنگ شناسی رسوبی، زمین شناسی آب های زیرزمینی، زمین شناسی مهندسی، زمین شناسی زیست محیطی، زمین شناسی پترولوژی، زمین شناسی اقتصادی، زمین شناسی تکتونیک، زیست شناسی گیاهی-فیزیولوژی، زیست شناسی گیاهی سیستماتیک و بوم شناسی، زیست شناسی گیاهی ـ سلولی و تکوینی، زیست شناسی جانوری ـ فیزیولوژی، زیست شناسی جانوری ـ بیوسیستماتیک، زیست شناسی جانوری- سلولی و تکوینی، زیست شناسی ـ سلولی و مولکولی، بیوشیمی، ژنتیک مولکولی، میکروبیولوژی، بیوفیزیک، زیست فناوری میکروبی، زیست شناسی دریا، ریز زیست فناوری، علوم شناختی ۱۰۰
فنی و مهندسی کلیه رشته های امتحانی (از کدرشته امتحانی ۲۳۰۱ تا  ۲۳۷۲ به استثناء مهندسی پلیمر ۴۵ ۱۵۰
مهندسی پلیمر ۷۰
کشاورزی و منابع طبیعی کلیه رشته های امتحانی (از کدرشته امتحانی ۲۴۰۱ تا ۲۴۵۰ ۸۰ ۱۲۰
هنر کلیه رشته های امتحانی (از کدرشته امتحانی ۲۵۰۱ تا ۲۵۰۸) ۹۰ ۱۲۰
دامپزشکی کلیه رشته های امتحانی (از کدرشته امتحانی ۲۷۰۱ تا ۲۷۲۵) ۹۰ ۱۲۰
زبان کلیه رشته های امتحانی (از کدرشته امتحانی ۲۸۰۱ تا ۲۸۰۹) ۹۰ ۱۲۰

دفترچه آزمون استعداد تحصیلی و زبان انگلیسی عمومی شامل سوالات دروس استعداد تحصیلی (۳۰ سوال) و زبان انگلیسی عمومی (۳۰ سوال) است که همه داوطلبان باید در مدت ۹۰ دقیقه به آن پاسخ دهند.

دفترچه های سوال آزمون داوطلبان شخصی سازی شده و شماره داوطلبی، نام خانوادگی و نام هر داوطلب بر روی جلد دفترچه آزمون وی درج شده است. این دفترچه ها دارای تنوع است و پاسخنامه و دفترچه سوالات دروس تخصصی در یک بسته نایلونی تحویل داوطلبان خواهد شد.

آزمون همه داوطلبان صبح روز پنجشنبه ۹ مرداد ۹۹ برگزار می شود. فرآیند برگزاری آزمون از ساعت ۸ صبح آغاز می شود و درب های ورودی حوزه های امتحانی رأس ساعت ۷:۳۰ صبح بسته خواهد شد، لذا از ورود داوطلبان پس از بسته شدن در سالنهای امتحانی ممانعت بعمل خواهد آمد.

با توجه به شرایط ویژه ناشی از بیماری کرونا، درب های حوزه های امتحانی از ساعت ۶:۳۰ صبح به روی داوطلبان باز خواهد شد.

داوطلبان برای حضور در جلسه آزمون علاوه بر کارت شرکت در آزمون، باید کارت ملی و یا شناسنامه عکسدار، چند مداد سیاه نرم پررنگ، مداد پاک کن، مداد تراش، سنجاق و ماسک نیز به همراه داشته باشند.

ممنوعیت های آزمونی

از آوردن وسایل اضافی مانند کیفدستی، ساکدستی، کتاب، جزوه، هرگونه نت و یادداشت، ماشین حساب، پیجر، تلفن همراه (حتی بصورت خاموش)، ساعت هوشمند، انگشتر هوشمند، دستبند هوشمند و ... به جلسه امتحان اکیداً خودداری به عمل آید. به داوطلبان اکیداً توصیه می شود حتی از نت برداری و یادداشت کردن جواب پاسخها برای اطلاع خود جداً پرهیز کنند.

رد و بدل کردن هر وسیله (از قبیل لوازم التحریر و ..). در جلسه آزمون و همچنین خارج کردن اوراق امتحانی (از قبیل کارت شرکت در آزمون، دفترچه سوال و پاسخنامه) از جلسه امتحان به
عنوان تخلف تلقی و با فرد متخلف برابر قانون رسیدگی به تخلفات و جرائم در آزمونهای سراسری رفتار خواهد شد.

از ورود ماشین حساب به جلسه آزمون (از هر نوع آن) ممانعت بعمل خواهد آمد و چنانچه داوطلبی در جلسه آزمون ماشین حساب به همراه داشته باشد، اعم از اینکه از آن استفاده کند یا استفاده نکند متخلف شناخته شده و با وی برابر قانون رسیدگی به تخلفات و جرائم در آزمونهای سراسری رفتار خواهد شد.

خارج کردن اوراق امتحانی از قبیل پاسخنامه، دفترچه سوال و یا کارت شرکت در آزمون از جلسه امتحان به عنوان تخلف محسوب می شود و با داوطلب متخلف برابر قانون رسیدگی به تخلفات و جرائم در آزمونهای سراسری رفتار خواهد شد.

در ابتدای جلسه آزمون، یک برگ فرم نظرخواهی به داوطلبان داده خواهد شد، داوطلبان لازم است پس از دریافت فرم و درج شماره داوطلبی خود در محل مخصوص به صورت دقیق و خوانا، نسبت به پاسخگویی به سوالات آن در همان فرم و در مدت ۱۰ دقیقه اقدام کنند. این نظرات هیچگونه تأثیری در نتایج آزمون نخواهد داشت.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل