بازدید 8042
۳

نرخ تورم در استان مرکزی از میانگین کشور پایین‌تر است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی گفت: بر اساس آمار سالانه، سه ماهه و نقطه به نقطه ، نرخ تورم در این استان از میانگین کشور پایین‌تر است.
کد خبر: ۹۹۲۷۵۰
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۱ 26 July 2020

به گزارش «تابناک». رقیه یادگاری روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: نرخ تورم کشور در خردادماه امسال (میانگین ۱۲ ماه گذشته منتهی به خردادماه) به ۲۷ و هشت دهم درصد و در استان مرکزی به ۲۷ و چهار دهم درصد رسیده است که سه دهم درصد از میانگین کشور کمتر است.

وی بیان کرد: نرخ تورم نقطه به نقطه کشور (خردادماه امسال نسبت به خردادماه پارسال) ۲۲ و نیم درصد اعلام شده که این نرخ در استان مرکزی به ۱۷ درصد رسیده است و از این لحاظ نیز این استان پنجم و نیم درصد از میانگین کشور پایین‌تر است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی ادامه داد: نرخ تورم سه ماه اول امسال نسبت به سه ماه سال گذشته نیز در کشور ۲۱ درصد و در این استان ۱۷ درصد گزارش شده است.

یادگاری اظهار داشت: قیمت برخی از اقلام، کالاها و خدمات از جمله هتل و رستوران‌ها، حمل و نقل بار و مسافر و گوشت قرمز و ماکیان در این استان از میانگین کشور بالاتر است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی ادامه داد: بر اساس آخرین آمار، نرخ تورم در هتل و رستوران‌های کشور ۳۱ و ۶ دهم درصد است که این نرخ در استان مرکزی ۳۲ و چهار دهم درصد، حمل و نقل بار و مسافر در کشور ۴۵ درصد و در استان مرکزی ۴۶ و چهار دهم درصد و گوشت قرمز و ماکیان در کشور ۲۴ و هفت دهم درصد و در این استان ۲۵ و یک دهم درصد است.

یادگاری اظهار کرد: قیمت برخی اقلام و خدمات نیز از جمله خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها، میوه و خشکبار، بهداشت و درمان در استان مرکزی از میانگین کشور پایین‌تر است.

وی گفت: قیمت خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها در کشور ۲۷ درصد رشد داشته اما در استان مرکزی ۲۶ و نیم درصد افزایش یافته است،قیمت میوه و خشکبار در کشور با افزایش ۲۰ درصدی و در این استان با افزایش ۱۷ درصدی همراه بوده و در زمینه خدمات بهداشت و درمان نیز نرخ تورم این بخش در کشور ۲۴ و چهار دهم درصد بوده اما در استان مرکزی ۲۱ و هشت دهم درصد ثبت شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی افزود: قیمت مسکن و اجاره بها نیز در کشور به ترتیب ۲۲ و ۶ دهم و ۲۲ و نیم درصد رشد داشته که علت بیشتر این افزایش مربوط به پایتخت است و قیمت مسکن در استان مرکزی ۱۵ و ۶ دهم درصد و اجاره بها ۱۵ درصد افزایش داشته و این درحالی است که شهر اراک در زمینه قیمت مسکن یکی از پنج شهر گران کشور است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳
فقط چرت و پرت
من خودم ساکن اراک هستم و واقعا نمیدونم این آمار بر چه مبنایی هستش ، قیمت مسکن که یکی از اصلی ترین شاخصه های تورم است ظرف مدت این چند ماه دوبرابر شده است.
امارها دروغین هستش
والسلام
خواستید با قولنامه و اسناد ومدارک براتون ثابت می کنم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار