بازدید 15063

اعتراض چین به تعرض به کنسولگری‌اش در هوستون

پکن امروز، شنبه به نمایندگی آمریکا نسبت تعرض مقامات این کشور به ساختمان کنسولگری چین در هوستون پس از خروج دیپلمات‌های چینی اعتراض کرد.
کد خبر: ۹۹۲۷۳۴
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۲ 25 July 2020

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزای اسپوتنیک، وانگ ون بین، سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت که این کشور به نمایندگی آمریکا در مورد تعرض به ساختمان کنسولگری این کشور در هوستون اعتراض کرد.

در بیانیه وزارت خارجه چین آمده است: ساختمان کنسولگری چین در هوستون، یک مکان دیپلماتیک و دارایی ملی چین است و مطابق کنوانسیون وین در رابطه با پیمان کنسولی میان چین و آمریکا، واشنگتن نباید به هیچ وجه به آن تعرض کند.

در ادامه این بیانیه آمده است: چین نسبت به ورود غیرقانونی ایالات متحده به کنسولگری این کشور در هوستون شدیدا اعتراض و در این زمینه اعتراضی را به صورت رسمی به طرف مقابل ارائه کرده است.

گزارش‌ها حاکی هستند مقام‌های فدرال ایالات متحده شامگاه روز گذشته (جمعه) با توسل به زور وارد ساختمان کنسولگری چین در شهر هوستون تگزاس شدند که دونالد ترامپ دستور تعطیلی آن را داده بود.

شاهدان گفته‌اند که یکی از این افراد ظاهرا «کلیف سیگرووز» مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا در امور ماموریت‌های خارجی بوده، اما هیچ یک از این افراد به پرسش خبرنگاران درباره هویتشان پاسخی ندادند.

براساس این گزارش، پس از آنکه این افراد درب پشتی کنسولگری چین را باز کرده و وارد ساختمان شدند دو تن از اعضای اداره امنیت دیپلماتیک وزارت خارجه آمریکا رسیده و در مقابل دروازه به عنوان محافظ ایستاده‌اند این دو نفر نیز پاسخی به پرسش‌های خبرنگاران نداده‌اند.

آمریکا روز چهارشنبه ۷۲ ساعت به چین مهلت داد تا کنسولگری خود در هوستون تگزاس را تعطیل کند آخرین کارکنان این کنسولگری ساعات ۴ بعد از ظهر روز جمعه به وقت محلی کمی پیش از ورود افراد ناشناس ساختمان را ترک کرده بودند.

پکن نیز روز جمعه در اقدامی مشابه از واشنگتن خواست تا کنسولگری این کشور را در چنگدو تعطیل کند. در این باره خبر از تدابیر امنیتی شدید در اطراف این کنسولگری در چنگدو به گوش می‌رسد.

مقامات چین تدابیر امنیتی شدیدی را در خارج از کنسولگری آمریکا در شهر چنگدو لحاظ کرده‌اند. در حالی‌که کارمندان داخل آن برای ترک کنسولگری آماده می‌شوند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار