بازدید 10166

گونه‌های متفاوت کرونا و علایم اختصاصی آن‌ها

طبق نتایج یک مطالعه جدید در انگلیس، ویروس کرونا در ۶ گونه مختلف رده‌بندی شده است که هر کدام دارای علائم خاص خود هستند.
کد خبر: ۹۹۲۶۸۴
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۷ 25 July 2020

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، یک مطالعه جدید از ویروس کرونا در انگلیس که بر اساس داده‌های یک برنامه ردیاب علائم انجام شده است، مشخص می‌کند بیماری کرونا دارای 6 گونه به همراه خوشه‌هایی از علائم مختلف در بدن بیماران است.

پایگاه خبری «cbs» نوشت، محققان «کالج کینگ» لندن داده‌های مربوط به 1600 بیمار انگلیسی و آمریکایی را که مرتباً علائم خود را در برنامه رهگیری علائم کووید19 در ماه مارس و آوریل ثبت می‌کردند، مورد مطالعه قرار دادند.طبق این مطالعه که مورد بررسی قرار گرفته است، 6 نوع متفاوت از ویروس کووید19 وجود دارد که می‌تواند با علائم خاص خود همراه باشد.محققان درباره هدف از این مطالعه گفتند: «این کشف به طور بالقوه می‌تواند فرصت‌های جدیدی را برای این فراهم کند که پزشکان چگونه می‌توانند معالجه را شروع کرده و پیش‌بینی کنند که چه سطحی از مراقبت‌های بیمارستانی مورد نیاز است.»6 گونه ذکر شده در مطالعه عبارتند از:

1. آنفلوانزا بدون تب: سردرد، از بین رفتن حس بویایی، دردهای عضلانی، سرفه، گلودرد، درد قفسه سینه.

2. آنفلوانزا همراه با تب: سردرد، از بین رفتن حس بویایی، سرفه، گلو درد، کوفتگی، تب، از دست دادن اشتها.

3. به‌هم ریختگی دستگاه گوارش: سردرد، از بین رفتن حس بویایی، از دست دادن اشتها، اسهال، گلودرد، درد قفسه سینه.

4. سطح شدید یک: سردرد، از بین رفتن حس بویایی، سرفه، تب، کوفتگی، درد قفسه سینه، خستگی مفرط.

5. سطح شدید دو: سردرد، از دست دادن اشتها، سرفه، تب، خشکی گلو، گلو درد، درد قفسه سینه، خستگی، گیجی، درد عضلانی.

6. سطح شدید سه: سردرد، از بین رفتن اشتها، سرفه، تب، کوفتگی، گلودرد، درد قفسه سینه، خستگی، گیجی، درد عضلات، تنگی نفس، اسهال، درد شکمی.

طبق گفته محققان این مطالعه نوع اول و دوم که به آنفلوانزا تعبیر می‌شوند، دارای علائم شبیه به ویروس آنفلوآنزا بوده و تنها 4 درصد از بیماران این دو نوع احتیاح به دستگاه‌های کمک تنفسی پیدا می‌کنند.

در نوع سوم که به نوع بهم ریختگی دستگاه گوارش مشهور است، 3.3 درصد از بیماران به دستگاه‌های کمک تنفسی احتیاج پیدا می‌کنند.

محققان سه نوع دیگر ویروس را به انواع با علائم بسیار شدید تعبیر می‌کنند که بیماران این سه نوع از ویروس دارای علائم شدید بوده و بخشی از آنها به بستری در بیمارستان‌ها احتیاج پیدا می‌کنند.

محققان در مطالعه خود ذکر کرده‌اند که 8.6 درصد از بیماران «سطح شدید یک»، 10 درصد از بیماران «سطح شدید دو» و 20 درصد از بیماران «سطح شدید سه» احتیاج به دستگاه ونتیلاتور (کمک تنفسی) پیدا می‌کنند.

محققان همچنین دریافتند که تنها 16 درصد از بیماران مورد مطالعه قرار گرفته شده، دارای سه نوع نخست هستند و نیمی از بیماران دچار نوع شدید آن (سطح شدید سه) شده‌اند.

آنها توضیح دادند که بیماران در خوشه‌های شدید نیز در مقایسه با افراد سه گانه نخست، پیرتر و با سیستم ایمنی ضعیفتر به نظر می‌رسند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان