بازدید 12542

«هنرشفاف اندیشیدن»باصدای عادل‌فردوسی‌پور در فیدیبو

کتاب صوتی هنر شفاف اندیشیدن با صدای عادل فردوسی‌پور از روز دوشنبه ششم مرداد ماه 1399 در پلتفرم محتوای دیجیتال (کتاب‌های الکترونیک و صوتی) فیدیبو آماده شنیدن است.
کد خبر: ۹۹۲۶۵۴
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۶ 25 July 2020

«هنرشفاف اندیشیدن»باصدای عادل‌فردوسی‌پور در فیدیبو

کتاب صوتی هنر شفاف اندیشیدن با صدای عادل فردوسی‌پور از روز دوشنبه ششم مرداد ماه 1399 در پلتفرم محتوای دیجیتال (کتاب‌های الکترونیک و صوتی) فیدیبو آماده شنیدن است.

نشر چشمه این کتاب را سال 1394 با ترجمه عادل فردوسی‌پور و گروهی از مترجمان منتشر کرده است. اکنون نسخه صوتی هنر شفاف اندیشیدن با صدای عادل فردوسی‌پور و‌ به تهیه‌کنندگی رادیو گوشه در فیدیبو ارائه شده است. همچنین این کتاب از سوم مرداد ماه به مدت سه روز و با 25 درصد تخفیف قابل پیش‌خرید در پلتفرم کتاب صوتی و الکترونیک فیدیبو است.

هنر شفاف اندیشیدن نوشته رولف دوبلی یکی از کتاب‌های شاخص درباره خطاهای ذهنی است. دوبلی در این کتاب براساس سال‌ها مشاهده و تحقیق توانسته فهرستی از خطاهای ذهنی ارائه می‌دهد که منجر به تصمیم‌گیری اشتباه می‌شود. دوبلی در هر فصل این کتاب با روایت داستانی واقعی یکی از خطاهای ذهنی که به طور روزمره درگیرشان هستیم را توضیح می‌دهد.

فصل‌های این کتاب کوتاه است و گاهی هر فصل در حد 3 تا 4 صفحه است و همین باعث می‌شود کتاب خسته‌کننده نباشد و مثال‌ها بدون حاشیه و خیلی سریع خطاهای فکری را برای خواننده یا شنونده کتاب مشخص می‌کند. خطاهایی که در زندگی روزمره زیاد به آن‌ها برمی‌خوریم و مفاهیمی دور از ذهن نیست، اما نیاز به طبقه‌بندی دارد.

عادل فردوسی‌پور در مقدمه این کتاب مثالی از فوتبال می‌آورد تا مخاطب کتاب درک بهتری پیدا کند از آنچه قرار است از این کتاب بداند: «تصور کنید در زمین فوتبال هیچ خطایی اتفاق نمی‌افتاد. آن وقت واژه‌ای به نام پنالتی، اخطار و اخراج هم معنا نداشت. اشک‌ها و لبخندها محو می‌شدند و زیبایی فوتبال هم رنگ می‌باخت.  آدم‌ها شبیه ربات‌های برنامه‌ریزی شده‌ای بودند که وظیفه‌شان بردن بدون کوچک‌ترین اشتباه بود. حالا تصور کنید در این جهان پهناور که هزاران زمین فوتبال را در خود جای داده، قرار می‌شد هیچ انسانی دچار خطا و اشتباه نشود؛ آیا جهان بهتری داشتیم؟ جنگ‌افروزی‌ها به پایان می‌رسید؟ جرم و جنایت از صفحه روزگار محو می‌شد؟ انسان‌ها با همدیگر روابط بهتری برقرار می‌کردند؟ پاسخ به این پرسش‌ها و پیش‌بینی جهانی که هرگز تجربه‌اش نکرده‌ایم، کار دشواری است؛ اما آن چه قابل پیش‌بینی است، آن است که هر چه بیشتر خطاهای خود را بشناسیم، رویکرد بهتری به زندگی خود خواهیم داشت. از آن جا که خطاهای بشری در طول حیاتش از الگوهای مشابهی پیروی می‌کنند، امکان شناختن آن‌ها نیز امری ممکن است.»

اگر شما از کسانی هستید که علاقه‌مند کتاب‌های مربوط به رفتارهای انسانی هستید و می‌خواهید به شکل خودآموخته‌ای زندگی خود را بهبود بخشید، گوش دادن به این اثر را برای داشتن تصمیم‌های بهتر در کار و زندگی در اولویت قرار دهید.

انتهای رپرتاژ آگهی/ 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر