بازدید 34607
پیمانه اقتصادی

کاهش ۲۸۰۰ تومانی قیمت دلار/ درخواست یک خودروساز از معدنکاران / رشد اقتصادی کره جنوبی به کمترین سطح خود در ۲۲ سال اخیر رسید/ بیشترین افزایش قیمت برای کدام خودرو بود؟

این پیمانه تیتر‌هایی همچون رشد ۳ درصدی شاخص کل بورس، عقبگرد دلار در بازار‌های جهانی، وام اجاره می‌تواند با اقساط ۳۰ ماهه و نرخ ۱۲ درصد باشد، علل و عوامل تاثیرگذار بر گرانی مسکن، روند نزولی قیمت مرغ، تولید ۹۶ درصد زعفران جهان در ایران، خودرو‌های ژاپنی و کره‌ای، جزو بهترین خودرو‌های هیبریدی و کاهش سود شرکت‌های دولتی چین در نیمه نخست سال را در بر دارد.
کد خبر: ۹۹۲۴۱۶
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۲ 24 July 2020

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون رشد ۳ درصدی شاخص کل بورس، عقبگرد دلار در بازار‌های جهانی، وام اجاره می‌تواند با اقساط ۳۰ ماهه و نرخ ۱۲ درصد باشد، علل و عوامل تاثیرگذار بر گرانی مسکن، روند نزولی قیمت مرغ، تولید ۹۶ درصد زعفران جهان در ایران، خودرو‌های ژاپنی و کره‌ای، جزو بهترین خودرو‌های هیبریدی و کاهش سود شرکت‌های دولتی چین در نیمه نخست سال را در بر دارد.

رشد ۳ درصدی شاخص کل بورس در پنج روز فعالیت/ نمادهای پربیننده؟

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز چهارشنبه (یکم مرداد) به عدد یک میلیون و ۹۰۱ هزار واحد رسید که در مقایسه با پایان هفته گذشته سه درصد رشد را تجربه کرد. شاخص بورس در اواسط هفته به کانال یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحد ورود کرد اما با توجه به کاهش نرخ دلار و افزایش عرضه سهام شرکت های بزرگ به دلیل برگزاری مجامع بازار در مسیر اصلاح قرار گرفت و با افت و خیزهایی در این کانال همراه شد. در پنج روز معاملاتی این هفته بورس نمادهای گلوکوزان، بانک ملت، ملی صنایع مس ایران، گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو، سرمایه گذاری غدیر، فولاد مبارکه اصفهان و پالایش نفت تهران  در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

کاهش ۲۸۰۰ تومانی قیمت دلار در یک هفته

در هفته‌ای که گذشت، نرخ انواع ارز به ویژه دلار و یورو در صرافی‌های سطح کشور کاهش معناداری داشت. به گونه‌ای که هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی‌های بانکی و مجاز سطح کشور با کاهش ۲۸۰۰ تومانی از رقم ۲۳۱۰۰ تومان در هفته قبل به نرخ ۲۰۳۰۰ تومان در پایان معاملات روز گذشته رسید. همچنین هر یورو در این صرافی ها، با افت ۲۱۰۰ تومانی در طول هفته مواجه شد و در پایان معاملات روز گذشته، به رقم ۲۳۳۰۰ تومان رسید.

عقبگرد دلار در بازارهای جهانی

برای سومین روز متوالی ارزش دلار در برابر بسیاری از ارزها کاهش یافت. شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۲۱ درصد کاهش نسبت به روز قبل و در سطح ۹۴.۷۲۷ واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس معادل ۱.۰۸۰ دلار اعلام شد.  

وام اجاره می تواند با اقساط سی ماهه و نرخ ۱۲ درصد باشد

عبدالناصر همتی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: با توجه به محدودیت اعتبار تخصیص یافته برای جبران و کنترل آثار شیوع کرونا برای سیستم بانکی (حداکثر ۷۵هزار میلیارد تومان) اختصاص بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان با نرخ ۱۳ درصد، آن هم با موکول کردن بر گرداندن اصل وام به پایان دوره یک ساله، با در نظر گرفتن سایر تعهدات کرونایی مقدور نبود. افرادی که با تایید وزارت راه و شهرسازی واجد شرایط استفاده از این وام باشند، اگر به جای پرداخت ماهانه سود وام و پرداخت اصل آن در پایان سال، توانایی پرداخت اصل و سود وام به صورت ماهانه را داشته باشند، می توانند با انتخاب خود، این وام را با اقساط سی ماهه و نرخ ۱۲ درصد دریافت کنند.

علل و عوامل تاثیرگذار بر گرانی مسکن

سید احسان خاندوزی نماینده مردم تهران در تحلیل علل گرانی مسکن گفت: یکسری عوامل درون بخشی همچون "کاهش عرضه و ساخت و سرمایه گذاری" در طول شش سال گذشته، همچنین «ادامه فقدان ابزار‌های مهار سوداگری در حوزه تقاضا» به‌عنوان دو عنصر داخلی در ایجاد وضعیت فعلی بازار مسکن مشهود است. وی با بیان اینکه یکسری عوامل بیرونی نیز در ایجاد وضعیت کنونی بازار مسکن تاثیرگذار هستند، توضیح داد: به طور مشخص از سال ۹۷ نرخ ارز و قیمت حامل‌های انرژی به عنوان لنگر ذهنی اقتصاد کشور افزایش پیدا کرد که این لنگر ذهنی، نقش شاخص پیشرو یا لیدلینگ را در اذهان فعالان اقتصادی ایفا کرد بنابراین سایر متغیر‌های اقتصادی نیز با این چشم‌انداز -که اگر این شاخص پیش‌نگر افزایش پیدا می‌کند سایر قیمت‌ها نیز در اقتصاد افزایش پیدا خواهند کرد- افزایش یافتند و همین موجب شد؛ مردم تقاضای بیشتری نسبت به تمام بازار دارایی‌ها اعم از سکه ارز و مسکن و خودرو ابراز کنند.

وی با بیان اینکه مجموعه این عوامل خود را در دل افزایش قیمت مسکن در طول ماه‌های اخیر نشان داده است، گفت: متاسفانه واکنش سیاستی وزارت راه و شهرسازی، بانک مرکزی و بدنه اقتصادی سیاست‌گذاری در مواجه با آن، واکنشی نبوده است که بازار از آن  آرامش و ثبات را در آینده دریافت کند. طرح مالیات بر خانه‌های خالی نیز می‌تواند به اندازه ظرفیت خودش بر بازار اثرگذار باشد، اما عوامل و ابزارهای مهم تری در حوزه عرضه مسکن و مهار تقاضاهای سوداگری وجود داشته است که در سال‌های گذشته مورد استفاده قرار نگرفته اند. نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس معتقد است وضعیت کنونی بازار مسکن چوبی است که به دلیل تاخیر سیاست گذاران در استفاده از ابزارهای عرضه و تقاضا، به بدنه جامعه زده می‌شود./ خانه ملت

روند نزولی قیمت مرغ در بازار

حبیب اسداله نژاد نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی، از کاهش ۵۰۰ تومانی نرخ مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز قیمت هر کیلو مرغ زنده ۱۲ هزار تا ۱۲ هزار و ۶۰۰ تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها ۱۷ هزار تومان است. وی افزود: با توجه به بهبود تقاضا پیش بینی می‌شود که کاهش ۴۰۰ تا ۵۰۰ تومانی قیمت مرغ در بازار جبران شود. اسداله نژاد با اشاره به اینکه مرغداران در تامین نهاده‌های دامی با مشکلات متعددی روبرو هستند، بیان کرد: بنابر آمار میزان ذخایر کنجاله سویا برای مرغداران نگران کننده است، اما با این وجود جوجه ریزی در حال انجام است. با وجود آنکه دولت متعهد شده که نهاده با نرخ مصوب را تامین ‌و توزیع کند، متاسفانه دولت در هر ۲ بخش ضعیف عمل می‌کند. این مقام مسئول با اشاره به اینکه مشکلی در جوجه ریزی نداریم، اظهار کرد: بنا بر آمار ماهیانه ۱۰۵ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفته که با وجود این ۲۲۰ تا ۲۳۰ هزار تن گوشت مرغ تولید می‌شود که این میزان جوابگوی نیاز داخل است. /باشگاه خبرنگاران جوان

۹۶ درصد زعفران جهان در ایران تولید می‌شود

علی شریعتی مقدم، ‌رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران با اشاره به اینکه ایران تولید کننده انحصاری زعفران در جهان است گفت: بین ۹۵ تا ۹۶ درصد زعفران جهان در ایران تولید می‌شود که امسال نیز تولید ما نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد افزایش می‌یابد. وی خط زیر کشت زعفران را در کشور ۱۴۰ هزار هکتار عنوان کرد و گفت: کشت طلای سرخ در بیش از ۲۰ استان کشور انجام می‌شود. از سال ۹۶ تاکنون قیمت زعفران با شیب زیاد سیر نزولی طی کرده است چرا که تا حدودی با مازاد محصول مواجه هستیم به طوری که تولید افزایش پیدا کرده اما میزان مصرف تغییر چندانی نداشته است. همچنین با برخی کشورها از جمله هند مشکل تعرفه داریم و همین باعث شده که زعفران ایران از طریق کشور افغانستان به هند صادر شود.

این فعال بخش خصوصی با بیان اینکه موضوع تعهد ارزی یک اصل است و بنده هم آن را تأیید می‌کنم، گفت: با این حال مقررات ارزی و تغییر و تحول زیادی که در بخشنامه‌ها وجود داشته و همچنین مساله تحریم که باعث محدودیت تبادلات ارزی شده است برای صادرکنندگان مشکلاتی را به وجود آورده است. وی با توجه به اینکه زعفران قیمت بالایی دارد و محصولی کم حجم و سبک است قاچاق پذیری آن افزایش می‌یابد، افزود: هم اکنون شاهد این هستیم که این کالا به برخی کشورهای عربی و پاکستان می‌رود و به صورت غیر رسمی از کشور خارج می‌شود. وی  با اشاره به اینکه حدود سی کشور بدنبال کشت زعفران هستند گفت: در هلند چند شرکت پیاز زعفران پرورش می‌دهند و صادر می‌کنند. کشورهای مختلف به سوی کشت این محصول روی آورده اند و جای نگرانی وجود دارد که در سالهای آینده رقبای زیادی در این زمینه پیدا کنیم.

کاهش سود شرکت‌های دولتی چین در نیمه نخست سال

عواید شرکت‌های دولتی چین در نیمه نخست سال جاری ۳۸.۸ درصد ریزش کرد. براساس بیانیه وزارت دارایی چین، سود شرکت‌های دولتی در فاصله ماه‌های ژانویه تا ژوئن در مقایسه با سال گذشته به ۱.۱۲ تریلیون یوآن (۱۶۰.۱۱ میلیارد دلار) کاهش یافته است.

خودروهای ژاپنی و کره ای جزو بهترین خودروهای هیبریدی

خودروهای هیبریدی با توجه به عزم جهانی برای کاهش آلودگی هوا و مقابله با گرمایش جهانی اهمیت دو چندانی یافته اند.  

برترین خودروهای هیبریدی

۱- هیوندای سوناتا

کشور سازنده: کره جنوبی

مجموع امتیاز از ۱۰: ۸.۷

بازه قیمتی: بین ۲۷ هزار و ۷۵۰ تا ۳۵ هزار و ۵۵۰ دلار

۲- تویوتا کمری

کشور سازنده: ژاپن

مجموع امتیاز از ۱۰: ۸.۷

بازه قیمتی: بین ۲۸ هزار و ۴۳۰ تا ۳۲ هزار و ۷۶۰ دلار

۳- هوندا آکورد

کشور سازنده: ژاپن

مجموع امتیاز از ۱۰: ۸.۴

بازه قیمتی: بین ۲۵ هزار و ۶۲۰ تا ۳۱ هزار و ۸۴۰ دلار

۴- تویوتا اوالون

کشور سازنده: ژاپن

مجموع امتیاز از ۱۰: ۸.۳

بازه قیمتی: بین ۳۷ هزار و ۲۰۰ تا ۴۳ هزار و ۳۰۰ دلار

۵-تویوتا کرولا

کشور سازنده: ژاپن

مجموع امتیاز از ۱۰: ۸.۱

بازه قیمتی: بین ۲۱ هزار و ۷۰۰ تا ۲۳ هزار و ۲۰ دلار

۶- هیوندای لونیک

کشور سازنده: کره جنوبی

مجموع امتیاز از ۱۰: ۸.۰

بازه قیمتی: بین ۲۳ هزار و ۲۰۰ تا ۳۸ هزار و ۶۵۰ دلار

۷- هوندا اینسایت

کشور سازنده: ژاپن

مجموع امتیاز از ۱۰: ۸.۰

بازه قیمتی: بین ۲۲ هزار و ۹۳۰ تا ۲۸ هزار و ۴۰۰ دلار

۸- فورد فیوژن

کشور سازنده: آمریکا

مجموع امتیاز از ۱۰: ۷.۹

بازه قیمتی: بین ۲۸ هزار و ۱۰۰ تا ۳۴ هزار و ۳۵۰ دلار

۹- تویوتا پریوس

کشور سازنده: ژاپن

مجموع امتیاز از ۱۰: ۷.۹

بازه قیمتی: بین ۲۴ هزار و ۳۵۰ تا ۳۵ هزار و ۵۰۰ دلار

۱۰- شورلت بولت

کشور سازنده: آمریکا

مجموع امتیاز از ۱۰: ۷.۸

بازه قیمتی: بین ۳۶ هزار و ۶۲۰ تا ۴۱ هزار و ۲۰ دلار

درخواست یک خودروساز از معدنکاران

رییس شرکت خودروسازی تسلا از معدنکاران خواست نیکل بیشتری استخراج کنند. به گزارش ایسنا، الون ماسک اظهار کرد اگر معدنکاران به شکل موثر و مطلوب محیط زیست به استخراج نیکل بپردازند، تسلا به آنها قرارداد بزرگی برای مدت طولانی خواهد داد.

نیکل یک ماده مهم در ساخت باطری های مورد استفاده در خودروهای برقی تسلا است اما آن طور که الون ماسک هشدار داده، هزینه فعلی باطریها مانع بزرگی بر سر راه رشد تسلا است. استفاده از نیکل به تراکم انرژی در باطری کمک کرده و باعث می شود خودروهای برقی با هر بار شارژ قادر باشند مسافت طولانی را طی کنند. تسلا به دنبال افزایش تولید کامیون و پروژه های خورشیدی است که نیکل زیادی مصرف کنند و از همیشه بیشتر به این فلز نیاز دارد؛ اما درخواست رییس تسلا در شرایطی مطرح شده که قیمتهای نیکل به کف بازار سقوط کرده است. معامله گران و تحلیلگران می گویند حجم نیکلی که تسلا متقاضی آن است بعید است معدنکاران را به سرمایه گذاری در تولید بیشتر ترغیب کند یا قیمتها را تقویت کند.

بیشترین افزایش قیمت برای کدام خودرو بود؟

خرید و فروش خودرو در بازار با توجه به شرایطی که در کشور وجود دارد، روند نزولی را در پیش گرفته است. در حالی که قرار بود با عرضه خودرو و اجرای طرح‌های فروش، التهابات بازار خودرو کاهش یابد و رونق به این بازار بازگردد، اما متأسفانه روند افزایشی قیمت دلار و نبود سیاست گذاری روشن جهت مدیریت بازار، باعث شده تا قیمت انواع خودرو این هفته ۵ تا ۱۰ میلیون تومان افزایش پیدا کند. به نقل از باشگاه خبرنگاران، قیمت خودرو در هفته‌ای که گذشت نوسانات زیادی داشت و شاهد افزایش قیمت برخی محصولات بودیم.

قیمت خودرو در ۲۸ تیرماه

نام محصول قیمت محصول

پژو 206 تیپ 2

148.000.000

پژو 206 تیپ 5

181.000.000

سمند ال ایکس

135.000.000

پراید X111

90.000.000

پراید X131

79.000.000

پراید X132

79.000.000

تیبا 2

101.000.000

ساینا

102.000.000

کوییک دنده ای

111.000.000

در جدول زیر قیمت خودرو در تاریخ دوم مردادماه آمده است.

محصولات

قیمت

پژو 206 تیپ 2

154.000.000

پژو 206 تیپ 5

185.000.000

سمند ال ایکس

145.000.000

پراید X111

85.000.000

پراید X131

77.500.000

پراید X132

78.000.000

تیبا 2

96.000.000

ساینا

97.000.000

کوییک دنده ای

118.000.000

بررسی‌ها نشان می‌دهد در هفته‌ای که گذشت، بیشترین رشد قیمتی برای سمند ال ایکس بوده که حدود ۱۰ میلیون تومان افزایش قیمت داشته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۶
در این به اصطلاح خودرو سازهاتون ببندید بخدا ملت راحت شن
اینقدر سناریوی 10 تومن بالا بردن دلار و 3 تومن کم کردنشو تکرار نکنید
مردم دیگه دستتونو خوندن پول ما هم دیگه شده شبیه پول ونزوئلا
چرا مردم را گول میزنی ی بار هم بگو قیمت میلگرد قیمت سیمان قیمت زمین خالی عوارض و سیاست شهرداری قیمت مس قیمت سنگ دستمزدها ساختن یکی از مشاغل سخت و پر استرس و پر مسئولیت و کم در امده تابناک جان این کلمه ارسالت همیشه روی ان نوشته هست دریاب
اگه دولت میتونه و حسن نیت داره.بیاد دلار رو به یازده هزار تومن قبلی برسونه.همه برنامه ها رسوندن دلار به محدوده بیست هزار تومن بود....
گرفتار شدیم والسلام
تا وقتی هیچ نظارتی روی تبلیغات ندارین، من دیگه تابناک رو نمیخونم. بارها عرض کردم که تبلیغ کاشت مو که صحنه خونی یک سر را نشان میدهد ، برای مخاطب آزاردهنده است. هیچ توجهی نکردید. چه اصراری دارید به این تبلیغ ناخوشایند؟ قبلا نیز تبلیغ کله پاچه رو داشتید.
من یه سوال دارم چرا وقتی خودرو افزایش قیمت می خوره به تناسب همون افزایش نباید پولی که به عنوان پیش پرداخت به شرکت خودرو ساز دادیم هم افزایش پیدا کنه؟!؟!؟ مثلا اسفند 27 میلیون به عنوان پیش پرداخت تیبا به شرکت پرداخت شد چرا الان قیمت تیبا دو برابر شده اما اون پولی که پیش شرکته فقط یک میلیون خورده ای سود بهش تعلق گرفته خب تو این مدت با پول ما کار کرده و با اون دلار اززون قطعه خریده و به مردم فروخته
به نظر من ،این دو تابوت ساز باید روزانه قیمت هاشونو ،افزایش بدن،مردم همیشه در صحنه هم،با هم مسابقه میدن که بدو بدو، وگرنه فردا باید گرونتر بخریم،خلاصه به قول قدیمی ها،خلایق هرچه لایق.
قیمت کی رفت بالا که الان ۲۸۰۰ تومانش امده پایین
قیمت ۵۰۰۰ تومان بیشتر نیست!!!!!!
تمام سایتها در بالارفتن ها ساکت و تا مقداری پایین میاید تیترهای : ریزش قیمت ریخت مفت شد را میزنند
چی شد جناب همتی و روحانی ؟ آیا دلار را به زیر ۱۵۰۰۰تومان رساندید یا در حال فروش دلار و تامین بودجه هستید؟ راستی دولت، چرا طلا وارد بازار نکرد تا سکه متعادل شود؟ شما طلا و زمین دارید و آنها دلار نیستند که به صادر کنندگان ربطشان دهید.
این خودروها که هم سوخت کم دارند هم آلودگی هوا ندارن هم ایمن هستند
اگه وارد کشور کنیم از هر نظر به نفع آینده مملکته
حتی با گمرکی 10 درصد هم که وارد بشن حدود قیمتیشون 400 تا 600 میلیون هست
نمیدونم دلیل قانع کننده سیاست گذار برای ممانعت چی هست؟!!!
از ۲۶۰۰۰ بشه ۲۲۰۰۰ خوشحالتری یا از ۱۴۰۰۰ تومن؟
چه فایده وقتی قیمت ها رو به آسمون برده و قرار نیست قیمتی بیاد پایین ، تو بگو بشه دلار 1000 تومنی وقتی چیزی ارزون نمیشه چه فایده؟
خدارو شکر
ایران داره میشه بهشت !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
خدارو شکر دیوار تحریم ها فرو ریخت!!!!
تغییرات نرخ ارز در هفته های گذشته بار دیگر حکایت از ناتوانی دولت از داشتن یک تحلیل درست از اوضاع اقتصادی را دارد اینکه دولت در زمان صدور مجوز صادرات نمیتواند تعهدات لازم برای برگشت ارز بگیرد تاسفبار است
قیمت دلار رو 20 هزار تومان مقاومت نشون میده وپایین تر نمیاد. بهتره بگیم افزایش 6 هزار تومانی دلار . از 14 تومان به 20 تومان. نوسانات طبیعیه. دلار 10 هزار تومان گرون میشه بعد 2 تومان میاد پایین می گیم خدا رو شکر ارزون شد.
چه شاهکار عظیمی 2800 تومان کاهش!
تا چند سال پیش قیمت خود دلار 2800 بود الان تغییراتش اینقدره
مبلغ رهن فعلی یک خانه برابر قیمت دو سه سال پیش اونه
به این میگن ثبات اقتصادی
تابناک عزیز چرا وقتی دلار از 14 تومن رفت تا 26 تومن نگفتی 12 تومان گران شد؟

دلار از 12 تومان بشود 22 تومان شما رو خوشحال میکند یا از 26 تومان بشود 22 تومان؟
دلارو پنج هزار تومن میبرند بالا بعد دو تومان پایین۔ آقایون، اگه شما نکردید پس معلومه مملکت هر کی هر کیه۔
تو رو خدا بذارید ایرانیا مثل بیشتر مردم دنیا آرامش داشته باشند۔ به خدا خسته شدیم۔
کاهش ۲۸۰۰ تومانی قیمت دلار در یک هفته:
سیاست دولت این نیست که دلار را 26000 تومان نگهدارد چون نمیتواند. هدف دولت تسبیت گرانها است مثلا میخواهد دلار را 15000 تومان بکند، نمیتواند از همان اول با رقم 15000 شروع کند، کار را با ارقامی بالاتر شروع میکند و بعد مثلا در برای هر دلار 15000 تومان تسبیت میشود. قیمت مرغ را 15000 تومان میخواهد اول آن را 20 هزار تومان میکند، بعد مرغ کیلوی 15000 تومان را تسبیت میکند. در بحث خودرو، کالای خانه و ... هم به همین منوال است. سیاست "به مرگ بگیرید تا به تب راضی شوند". در میان اگر هم نارضایتی ها ایجاد شود دولت کنار مینشیند و میگوید «من هم روز جمعه این را شنیدم»....
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
تثبیت صحیح است.
این صحبتها برای یک مغازه ادامس فروشی هم صحیح نیست که ما بیاییم به کل اقتصاد یک‌کشور بسط دهیم ان را.
مگر بازیچه اند تجار و بازار که در ماه گذشته حواله ۲۴ بزنند(ادعای عدم برگشت ۲۷ میلیارد دلاری صادرکنندگان را کنند تا قیمت برود بالا) و بعد دولت برای نشان دادن خودش دلار را می اورد پایین؟؟؟؟؟
تکلیف کالاهای ثبت سفارش شده خارج سامانه پر مشکل نیما چه میشود؟؟؟؟؟
حواله های ۲۴ و ۲۵ تومانی فکر می کنی نزده شده؟؟؟
وقتی بازرگان کالای خود را باید وارد کند باید دست به سینه بنشیند تا اقایون لطف بفرمایند و مثلا ۳ ماه اینده دلار را بیاورند پایین؟؟؟؟؟
اقتصاد این است؟؟؟؟
هیچ کس با وضع موجود کار نخواهد کرد و بازارها فقط مایحتاج اولیه را خواهند داشت و هیچ بازرگانی با این نوسان ارزی کار نخواهد کرد و اقای روحانی وقتی میگوید ارز مال دولت است دیگر تکلیف خیلی چیزها مشخصه.
حتی در دوره جنگ تحمیلی هم دولت نسبتا چپ ان زمان ادعا نمی کرد ارز مال دولت است و بیاید تا اخر جنگ ارز را ۷ تا تک تومان در بازار بفروشد که اقایون نسخه دلاربازرگانی را این‌گونه پیچیده اند.
تازمانی که رقابت و واردات ممنوع باشد اش همین اشه وکاسه همان کاسه
بنظر می رسد در ایران زیربنا و اساس تورم هزینه های دولت است چون تنها دولت است که اجازه چاپ پول و تولید نقدینگی را دارد و لذا در هزینه های دولت باید یک بازنگری اساسی انجام شود یعنی دولت دو نوع هزینه برای خودش تعریف کند 1- هزینه های غیر قابل حذف شامل حقوق کارمندان و ... که محل درآمد آن مطمئن و حتمی باشد و از جایی باشد که با تحریم و نوسانات اقتصادی کاهش نیابد 2- هزینه های درجه 2 و توسعه ای که اگر کشور در شرایط بد اقتصادی قرار گرفت و محل درآمد آن کاهش یافت باعث تصمیمات عجولانه دولت و تورم زا به جامعه نشود.
خجالت بکشید اول قیمت دلار 2800 تومان بود
خودروسازها هنگام پیش فروش خودرو نصف پول را میگیرند هنگام تحویل خودرو ماشین را گران میکنند و در اصل همان مبلغ کل خودرو در زمان پیش ثبت نام را میگیرند مثلا پراید یازده تومن گرفتند و ان زمان قیمتش ۲۲ میلیون بود موعد تحویل قیمت شد ۳۶ میلیون یعنی یازده تومن و سودی که دادند هم نابود کردند بهتر این هست که توی قرارداد بنویسند نصف پول خودرو دریافت شد تا از همه راهی کلاه سرخریدار نرود و شرکتهای خودروسازی هم حساب بیاید دستشان . دوتا شرکت با سی هزار نفر میتوان اداره کرد انوقت میگویند چهارصد هزارنفر مشغول بکار هستند و این اختلاف از جیب مردم تامین میشه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار