بازدید 7626

توافقنامه ایران و چین موضوعی عادی و طبیعی است

نماینده دائم کشورمان در سازمان ملل متحد با اشاره به اینکه روابط ایران و چین دارای قدمتی طولانی است، تأکید کرد که نباید توافق ایران و چین را موضوعی غیرعادی قلمداد کرد.
کد خبر: ۹۹۲۳۷۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۱ 23 July 2020
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، «مجید تخت روانچی» نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد روز پنج‌شنبه در مصاحبه با شبکه خبری راشا تودی روابط ایران و چین را دارای قدمتی طولانی دانست و تأکید کرد که توافق ایران و چین به هیچ وجه موضوعی غیرعادی نیست.

مجید تخت روانچی در بخش دیگری از مصاحبه خود، خروج آمریکا از برجام را علت وضعیت آشفته فعلی دانست و ضمن تاکید بر این که این آمریکایی‌ها بودند که با خروج از برجام، میز مذاکره را ترک کردند، ادعای مقامات آمریکایی مبنی بر معاف بودن دارو و غذا از تحریم‌ها را ادعایی بی ربط دانست و گفت: واردات غذا و دارو، کماکان هدف تحریم‌های آمریکا هستند.

وی با رد ادعای دخالت ایران در حمله به نفتکش‌ها در خلیج فارس، این اتهامات را غیرموجه دانست که تاکنون هیچ مدرکی در این رابطه ارائه نشده است.
دیپلمات ارشد کشورمان ترور سردار سلیمانی قهرمان مبارزه با تروریسم را بزرگترین هدیه آمریکا به تروریست‌ها در منطقه دانست و ادامه داد: داعش و متحدانش، این ترور را جشن گرفتند، چرا که سردار سلیمانی روش مقابله موثر یا این جریانات افراطی را بخوبی می‌دانست.

تخت روانچی با اشاره به سفر نخست وزیر عراق به تهران، ایران و عراق را دارای پیوند‌های سنتی و تاریخی دانست و افزود: اقدامات آمریکا نمی‌تواند روابط ایران و همسایگانش را تحت تاثیر قرار دهد. ایران و چین، متحدان طبیعی هم هستند که همکاری آن‌ها با یکدیگر، در راستای منافع هردوی آنهاست.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد در پایان مصاحبه خود با تأکید بر عزم ایران برای بهبود روابط با همسایگانش در خلیج فارس، به ابتکار صلح «امید» اشاره کرد که سال قبل توسط روحانی رئیس جمهور ایران به مجمع عمومی سازمان ملل ارائه شد و افزود: این ابتکار شامل پیشنهاد بنیانی برای همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف است. ایران خواهان روابطی خوب با همسایگانش از جمله با همسایگان جنوبی است، ولی این آمریکاست که نمی‌خواهد چنین روابطی بین ایران و همسایگانش شکل بگیرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار