بازدید 35067

قیمت دلار و یورو در بازار امروز دوشنبه ۳۰ تیرماه ۹۹/ قیمت دلار پس از وعده رئیس کل بانک مرکزی

بازار ارز در سومین روز هفته با کاهش نرخ دلار همراه شده است. روندی که از اواخر روز گذشته در مشاهد شده بود و حالا با افت نرخ در بازار آزاد ادامه دار شده است.
کد خبر: ۹۹۱۷۱۲
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۳ 20 July 2020

قیمت دلار و یورو در بازار امروز دوشنبه ۳۰ تیرماه ۹۹/ قیمت دلار پس از وعده رئیس کل بانک مرکزی

بازار ارز در سومین روز هفته با کاهش نرخ دلار همراه شده است. روندی که از اواخر روز گذشته در مشاهد شده بود و حالا با افت نرخ در بازار آزاد ادامه دار شده است.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ در معاملات امروز (دوشنبه سی تیرماه 99) بازار ارز، شاهد افت شاخص ارزی هستیم. به گونه ای که در لحظه انتشار این گزارش نرخ خرید و فروش دلار در صرافی های بانکی و بازار آزاد، به صورت پلکانی کاهش داشته است.

حال بر اساس جدیدترین نرخ های اعلام شده، هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی های بانکی و مجاز سطح کشور، به نرخ 21600 تومان از مردم خریداری می شود و در مقابل به قیمت 22600 تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته می شود که نسبت به روز قبل، 500 تومان کاهش نرخ دارد.

همچنین هر یورو در این صرافی ها، به قیمت 24100 تومان از مردم خریداری می شود و در مقابل به قیمت 25100 تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می شود که نسبت به روز یکشنبه، 300 تومان ارزان تر شده است.

روند کاهشی نرخ دلار در صرافی های بانکی و مجاز در حالی است که در بازار آزاد نیز شاهد افت معنادار قیمت دلار هستیم. به گونه ای که در لحظه انتشار این گزارش، هر اسکناس دلار آمریکا با کاهش قیمت نسبت به روز قبل، به قیمت 22700 تومان رسیده است. در روزهای اخیر، نرخ دلار با عبور از مرز 25 هزار تومان، به رکورد تاریخی بازار ارز رسیده بود، اما حالا با ورود فروشندگان ارزی در بازار، شاهد افزایش عرضه در برابر تقاضا هستیم.

قیمت دلار و یورو در بازار امروز دوشنبه ۳۰ تیرماه ۹۹/ قیمت دلار پس از وعده رئیس کل بانک مرکزی

از سویی دیگر، شب گذشته همتی رئیس کل بانک مرکزی در یادداشتی اینستاگرامی با عنوان "سخنی بامردم عزیز و فعالان محترم اقتصادی" به بازار این روزهای ارز اشاره داشت و افزود: «این روزها بنا به دلایلی که مشخص است، و قبلاً نیز اعلام کرده بودم، بازار ارز دچار نوسان شده است. با اقدامات در دست اجرا به تدریج و در روزهای آینده بازار ارز به آرامش خواهد رسید.

این تصور که بانک مرکزی و دولت برای کنترل بازار ارز اقدامی نمی کنند، یا اینکه تصور می شود برای تأمین کسری و یا دلایل دیگر، نرخ ارز را بالا می برند، بی اساس و یک برداشت و تصور کاملاً اشتباه است.

دستورالعمل جدید در خصوص نحوه برگشت ارز به چرخه اقتصاد و تأمین ارز واردات کشور، چند روزی است عملیاتی شده است. در این دستورالعمل، عملاً زمینه ای برای ایجاد تراکم غیر عادی تقاضا و نيز سوء استفاده از آن باقی نمی ماند. به همین دلیل متاسفانه در مقطع دو هفتهٔ اخیر، در کنار تعلل برخی صادر کنندگان برای عرضه ارز خود، برخی از سودجویان در صدد فروش ارز به واردکنندگان به نرخهای نامتعارف بوده اند.

به واردکنندگان محترم توصیه می کنم که چند روزی را تحمل کرده و از چند روز آینده، به تدریج نیاز خود را از سامانه نیما تأمین نمایند. از صادر کنندگان محترم نیز انتظار می رود در فرصت چند روز باقیمانده از فرصت ایفای تعهد، ارزهای خود را با نرخ های منطقی در بازار عرضه کنند تا خریدار لازم را داشته باشد.

از صادرکنندگان عزیزی که تا امروز با برگرداندن ارز در خدمت تولید و اشتغال کشور بوده اند، قدردانی می کنم. مردم عزیز مطمئن باشند بانک مرکزی برای ساماندهی بازار ارز و اعاده ثبات، و برگشت به نرخ های تعادلی تمام تلاش خود را به کارخواهد بست.»

300 میلیون دلار در نیما عرضه شد

براساس گزارش های دریافتی از سامانه نیما، در دو روز گذشته حدود 300 میلیون دلار در این سامانه عرضه شده است.

گفتنی است میانگین نرخ دلار بر اساس معاملات انجام شده در این دو روز حدود 18.300 تومان بوده است.

نرخ رسمی 47 ارز در بانک مرکزی

بانک مرکزی نرخ رسمی ۴۷ ارز را برای امروز اعلام کرد که بر اساس آن نرخ ۱۰ ارز افزایش، ۲۶ ارز کاهش و دلار و ۱۰ ارز دیگر نیز ثابت اعلام شد.

براساس اعلام بانک مرکزی هر دلار آمریکا برای امروز (دوشنبه سی‌ام تیرماه ۹۹) بدون تغییر نسبت به روز گذشته، ۴۲ هزار ریال قیمت خورد. همچنین هر پوند انگلیس با کاهش ۲۰۷ تومانی به قیمت ۵۲ هزار و ۵۸۳ ریال و هر یورو نیز با افت ۴۸ تومانی به قیمت ۴۷ هزار ۹۴۹ ریال اعلام شد.

افزون بر این، هر فرانک سوئیس ۴۴ هزار و ۶۶۸ ریال، کرون سوئد ۴ هزار و ۶۴۲ ریال، کرون نروژ ۴ هزار و ۵۱۱ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۴۴۰ ریال، روپیه هند ۵۶۱ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۴۳۷ ریال، دینار کویت ۱۳۶ هزار و ۴۱۳ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۲۵ هزار و ۱۱۴ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۹ هزار و ۱۱۴ ریال، دلار هنگ‌ کنگ ۵ هزار و ۴۱۷ ریال، ریال عمان ۱۰۹ هزار و ۲۳۴ ریال و دلار کانادا ۳۰ هزار و ۹۰۱ ریال قیمت خورد.

از سوی دیگر،  نرخ دلار نیوزیلند ۲۷ هزار و ۴۸۰ ریال، راند آفریقای جنوبی ۲ هزار و ۵۰۹ ریال، لیر ترکیه ۶ هزار و ۱۲۴ ریال، روبل روسیه ۵۸۴ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۵۳۹ ریال، یکصد دینار عراق ۳ هزار و ۵۳۱ ریال، لیر سوریه ۸۲ ریال،  دلار استرالیا ۲۹ هزار و ۳۰۶ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۲۰۰ ریال، دینار بحرین ۱۱۱ هزار و ۷۰۲ ریال، دلار سنگاپور ۳۰ هزار و ۱۹۹ ریال، یکصد تاکای بنگلادش ۴۹ هزار و ۵۵۰ ریال، ده روپیه سریلانکا ۲ هزار و ۲۵۹ ریال، کیات میانمار ۳۱ ریال و یکصد روپیه نپال ۳۴ هزار و ۸۷۸ ریال تعیین شد.

همچنین، نرخ یکصد درام ارمنستان ۸ هزار و ۷۲۱ ریال، دینار لیبی ۳۰ هزار و ۱۴۹ ریال، یوان چین ۶ هزار و ۳ ریال، یکصد بات تایلند ۱۳۲ هزار ۱۳۱ ریال، رینگیت مالزی ۹ هزار و ۸۵۰ ریال، یک هزار وون کره جنوبی ۳۴ هزار و ۸۸۷ ریال، دینار اردن ۵۹ هزار و ۲۳۸ یال، یکصد تنگه قزاقستان ۱۰ هزار و ۱۴۷ ریال، لاری گرجستان ۱۳ هزار و ۶۹۹ ریال، یک هزار روپیه اندونزی ۲ هزار و ۸۳۷ ریال، افغانی افغانستان ۵۴۵ ریال، روبل جدید بلاروس ۱۷ هزار ۵۰۹ ریال، منات آذربایجان ۲۴ هزار و ۷۲۱ ریال، یکصد پزوی فیلیپین ۸۵ هزار و ۸ ریال، سومونی تاجیکستان ۴ هزار  و ۷۲ ریال، بولیوار جدید ونزوئلا ۴ هزار و ۲۰۶ ریال و منات جدید ترکمنستان ۱۲ هزار ریال ارزش‌گذاری شد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۷
مرگ بر آمریکای واقعی وقتیه که دلار بیاد زیر یک ریال.
همش شو افه! گوشمان وچشممان از این سناریوهای تکرای پرشده
آفرین آقای همتی دلار 4000تومانی شده 22تومان تشکر
دلار رو میرسونن به ۲۶
بعد یک نمایش راه میندازن ومیارنش روی ۲۲-۲۳
وبعدش وع میکنن به تعریف وتمجبد از مدیریت وتدبیرشون ولرای خودشون هی پپسی بازمیکنن !!!!
واقعا مردم روچی فرض میکنن؟؟! ‌
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
گل گفتی
ناشناس
| Germany |
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
خسته از این سریالها
"براساس اعلام بانک مرکزی هر دلار آمریکا برای امروز (دوشنبه سی‌ام تیرماه ۹۹) بدون تغییر نسبت به روز گذشته، ۴۲ هزار ریال قیمت خورد."
این نرخ چه کاربردی دارد؟ این رو نگه داشتید بگید که تحریم ها اثر ندارد؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
فقط رانت خواران ميدانند دلار ٤٢٠٠ تومانى به چه دردى ميخورد. والا مردم كالاهاى وارداتى با اين دلار با نرخ بازار ازاد به دست مردم ميرسد. اگر مسولين ارشد دولت و بأنك مركزى بتوانند با يك تصميم جسورانه دلار را تك نرخى بكنند قيمت دلار در بازار فروكش ميكند و به نرخ واقعى زير ١٠،٠٠٠ تومان ميرسدو بدليل رقابتى شدن بازار واردات و حذف بيش اظهارى قيمت ها ورسوب كردن دلارها در خارج از كشوربه احتمال زياد كالاهاى اساسى با قيمت نازل ترى در دسترس عموم قرار ميگيرد.
وقتی چند برابر میشه همه ساکت هستند و با اندکی کاهش همه جا سر و صدا می کنند. منتظر خبر 20:30 باشید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
حالا چنان پوششی میده 20:30 که نگو بابا خجالت بکشید این ترفندتون دیگه قدیمی شده مردمم بیشتر از این عصبی نکنید
از اول امسال تاکنون نزدیک به 15 هزار تومان نرخ دلار افزایش پیدا کرده است و همه اجناس جهش هنگفتی داشته است . واقعا باید دلخوش به پایین امدن دو سه هزار تومنی نرخ ارز باشیم در حالیکه نرخ اجناسی که با دلار 26 هزار تومانی افزایش یافته است ، بدون شک به قیمت قبل بر نمیگردد .
...همه چی دست دولت هست فقط با زندگی مردم دارن بازی میکنن...
پروپاگاندا
خرید دلار از مردم و فروش آن با اختلاف 1000 تومان که هنر نیست . بانک مرکزی اگه راست میگه دلارهای خودشان را به مردم بفروشند.
با سلام ابتدا که قیمت دلار افزایش یافت گفتند که این یک نوسان است. نوسان یعنی بایستی قیمت کم و زیاد میشد ولی این مسئله اتفاق نیفتاد. بلکه فقط افزایش یافت و الان که قیمت آن به 25 هزار تومان رسیده است قرار است که بازار ارز آرامش یابد. این چه آرامشی است؟ و برای چه کسانی قرار است آرامش ایجاد شود.
مردم خوشحال باشن دلار 70 ریالی از 26000 هزار ریال سده 24000 ریال
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
عالی بود فقط یه کم ریاضیاتت ضعیفه، اعداد دوم و سوم یه صفر کم داره
دلار ارزان شد !!! این تیتر اول خیلی از سایتها ی خبری است وامشب هم صداوسیما حسابی درمورد ان گردوخاک خواهد کرد!!!!!!!
دراین لحظه (ساعت ۱۵:۱۵) قیمت اسکناس دلار ۲۲۸۰۰ تومان است اما قیمت حواله ۲۴۱۰۰ تومان است این عدم تناسب کاهش قیمت در اسکناس وحواله نشانه چیست؟ چرا قیمت اسکناس حدود ۳۰۰۰ تومان پایین امد ولی قیمت حواله فقط ۱۰۰۰ تومان کم شد؟؟؟
تحلیل اول: کاهش قیمت دلار واقعی وپایدارنیست وبزودی به کانال ۲۵۰۰۰ تومان بازخواهدگشت
تحلیل دوم: تقاضای اصلی وعمده برای ارز مربوط به حواله ( انتقال سرمایه ها به خارج ازکشور) است نه اسکناس
تمامی این گرونی دلار زیر سر دولت به خاطر به علت جبران کسری بودجه سال 1399 است.
من یقین دارم امسال سال خوبی برای ایران است اثرات این خوبی از اواسط ابان ماه شروع میشه دلار به پایین ترین قیمت سقوط میکنه یقینا قیمت مسکن ریزش شدید پیدامیکنه وبه قیمت چهارسال قبل برمیگرده دوماه دست نگه دارید ومسکن نخریذ با تصویب قوانین مجلس یازدهم سقوط قیمت مسکن حتمی وقطعی است، دلایل این ادعا ۱- قراداد منعقده باچین ۲- انتخاب جوبایدن درامریکا در ۱۳ ابان ۳- تصویب قوانین جدی ومحکم توسط مجلس جهت جهش تولید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
آرزو دارم دوباره آرامش به مردم کشورم برگرده و چهره هاشون رو در خیابان خندان ببینم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
بشین بابا
بابی
| United States of America |
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
خدا خیرت بده کلی خندیدیم
مخصوصا دلیل شماره 2 یعنی انتخاب جو بایدن در 13 آبان
ناشناس
| Germany |
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
آرزو بر جوانان هیب نیست.
وقتی دولت گفت به مردم بر روی دلار سرمایه گذاری نکنید مگه مردم گوش کردن حالا برو بورس ببین چه سودی داریم میبریم قیمت دلار ماه آینده زیر پانزده هزار تومانه اگه باور نمی کنی ببین کی گفتم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
یکم صبر کن بورس توخالی شما رو هم میبینیم فعلا همتون شیرجه زدید وقتی رفتی یکماه تو صف فروش میفهمی
میره بالا غصه نخورو شب دراز است و قلندر بیدار.
با سلام قیمت کالاهای که بالا رفته رو چه کار می کنید برای آن هم می تونید دلیل قانع کننده بیارید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
"چسبندگی قیمت"...
همین و بس. حرف دیگه ای ندارن تحویل ملت بدن
زهی خیال باطللللل
کسری بودجه دولت با دلار بالای۲۵۰۰۰تامین می شه پس دلار بالای این عدد خواهد ماند پس این وعده ها توخالی خواهد بود
با سلام
من متعجبم چرا دلار کهدر عرض چند روز از 15000به 26000میره هیچ رسانه ای هیچی نمیگه همینکه 1000تومان میاد پایین تیتر اول روزنامه ها و تلویزیون میشه
نمیشه که بورس نورچشمی تا هرکجاخواست رشد کنه ۲۰-۳۰ برابر بشه بعدتوقع داشته باشید ارزوطلا رشدنکنند هروقت بورس برگشت به ۳۰۰ هزار واحد دلار هم میشه ۱۳۰۰۰ تومان !!! اگربورس بشه دومیلیون وبالاتر منتظر دلار ۳۰ هزارتومانی وبالاتر باشید !!!
برای بانک مرکزی متاسفیم
ارزش پول ملی ما بی ارزش شد
تا دلار زیر ده تومن نیاد هیچ ارزشی نداره
اینقدر نگه ما کنترل کردید
مسخره است
یاد مجری برنامه اقای مدیری افتادم
Nothing
باسلام اینا همش حرفه که ابان ماه همه چی برمیگرده به قیمت چهار سال قبل اگه چین هم بیاد اصلا دلار مفتی بده به ایران باز هم دلار می‌ره بالا چون دولت میخواد بره بالا درضمن امروز ۳۰ تیر سال۹۹ بازم وزیر صمت در اخبار گفت خودرو را گران کرده ایم تا به قیمت بازار نزدیک بشه هم اینکه خودروساز در این شرایط تولید بیشتری می کنه مگه نگفتن ۹۰ درصد قطعات داخلیه پس چرا قیمت خودرو با دلاره بعدشم وزیر صمت عوض اینکه این گرانی ها رو کم کنه قیمت کارخونه رو خودش یعنی دولت گرون می کنه مردم رو دست انداختن یه بار بگین مردم بیایین کمک کنین کسری بودجه تامین بشه
چند روز دیگه معلوم میشه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار