بازدید 10187

پادشاه عربستان سعودی در بیمارستان بستری شد

دربار سلطنتی عربستان سعودی بامداد دوشنبه اعلام کرد که سلمان بن عبدالعزیز پادشاه این کشور برای انجام آزمایشاتی به بیمارستان منتقل شده است.
کد خبر: ۹۹۱۶۹۸
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰ 20 July 2020

 

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، خبر بستری شدن پادشاه عربستان در حالی منتشر می شود که قرار بود مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق به این کشور سفر کند و حال این اتفاق سفر الکاظمی را هم تحت تاثر قرار داده است.

دربار سلطنتی عربستان سعودی بامداد دوشنبه ۳۰ تیر ماه اعلام کرد که سلمان بن عبدالعزیز پادشاه این کشور برای انجام آزمایشاتی به بیمارستان تخصصی ملک فیصل در ریاض منتقل شده است. خبرگزاری رسمی سعودی (واس) به نقل از دربار سلطنتی این کشور، سلمان به خاطر وجود التهاب در کیسه صفراء و انجام آزمایش راهی بیمارستان شده است.

سلمان هفتمین پادشاه سعودی است که سال ۲۰۱۵ و به دنبال مرگ برادرش ملک عبدالله به پادشاهی عربستان رسید. وی که بیست و پنجمین پسر ملک عبدالعزیز است، متولد شهر ریاض است و ۸۴ سال دارد.

با بستری شدن ملک سلمان پادشاه عربستان، سفر نخست وزیر عراق به این کشور که قرار بود امروز انجام شود به تعویق افتاده است. وزارت خارجه عربستان اعلام کرده که این سفر پس از ترخیص ملک سلمان انجام خواهد شد.

قرار بود مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق پس از سفر به عربستان و دیدار با پادشاه و ولیعهد این کشور به تهران سفر کرده و با رهبر جمهوری اسلامی و سایر مقامات ارشد دولتی گفتگو کند.

بسیاری از کارشناسان سفر الکاظمی را تلاش برای میانجی‌گری میان ایران و عربستان دانسته بودند و گفته می شود وی حامل پیامی خواهد بود که روز گذشته محمد جواد ظریف در سفر عراق به او داده است تا به عربستان برساند.

در همین باره روز گذشته یغضنفر البطیخ، کی از رهبران ائتلاف فتح عراق در گفت وگو با شفق نیوز گفت که ظریف در سفرش به بغداد می‌خواهد پیامی به کشورهای حاشیه خلیج فارس و خصوصا عربستان برساند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار