بازدید 10423

فعال سعودی بعد از آزادی از زندان درگذشت

یک فعال سعودی که به تازگی از زندان عربستان آزاد شده بود در سایه وخامت اوضاع جسمی‌اش و ابتلا به کرونا درگذشت.
کد خبر: ۹۹۱۶۱۶
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۶ 20 July 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از القدس العربی، «صالح الشیحی» فعال سعودی که در سال ۲۰۱۸ توسط نیروهای امنیتی عربستان بازداشت شد به تازگی بعد از آزادی به علت ابتلا به ویروس کرونا درگذشت.

وی نیمه ماه گذشته میلادی به ویروس کرونا مبتلا شده بود. الشیحی بعد از آنکه در یک برنامه تلویزیونی از فساد موجود در درباره پادشاهی سخن گفت توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

فعالان عرب در توئیتر اعلام کردند که الشیحی از حقوق شهروندان سعودی دفاع کرده و به دنبال بهبود اوضاع آنها و مبارزه با فساد بود به طوری که بسیاری از فعالان، وی را «صدای فقرا و حق» می‌خواندند.

آنها مقاله جمال خاشقجی منتقد نظامی سعودی که به دست عوامل ریاض ترور شد درباره الشیحی و تمجید از وی را باز نشر کردند.

وی از ماه می که از زندان عربستان سعودی آزاد شد به بیمارستان منتقل شد چرا که در زمان بازداشت، در سایه بی توجهی مسئولان سعودی از شرایط جسمی وخیمی رنج می‌برد.

فعالان توئیتری اعلام کردند که مقامات سعودی، الشیحی را به این دلیل آزاد کردند که از مسئولیت مرگ وی در زندان فرار کنند.

نکته جالب آنکه روز گذشته خانواده لجین الهذلول فعال زن سعودی اعلام کردند: ما نگران هستیم سناریوی آزادی «صالح الشیحی» خبرنگار سعودی در قبال لجین تکرار شود. ما حتی بعد از فوت لجین هرگز سکوت نخواهیم کرد.

پیش از این نهادهای حقوق بشری نسبت به وخامت حال بازداشتی‌ها در زندان‌های عربستان سعودی و گسترش ویروس کرونا هشدار داده بودند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار