بازدید 7482

چهار تیم شمالی در معرض سقوط به لیگ دو

کد خبر: ۹۹۱۴۰۶
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۶ 19 July 2020

رقابت تنگاتنگی در انتهای جدول رده بندی قرار دارد و از میان ۶ مدعی بقا در لیگ یک، دو تیم مسافر رقابت‌های لیگ دسته دوم خواهند شد.

به گزارش تابناک ورزشی، در حالی که هفته‌هاست سقوط تیم علم و ادب تبریز به لیگ دو، مسجل شده است، اما برای انتخاب دو مسافر دیگر رقابت‌های لیگ دسته دوم فوتبال ایران رقابت نزدیکی میان ۶ تیم برقرار است و هر هفته نیز این رقابت تنگاتنگ‌تر دنبال می‌شود؛ تیم‌های قشقایی شیراز، داماش گیلان، نیروی زمینی تهران، رایکا بابل، ملوان بندرانزلی و سپیدرود رشت برای بقا در لیگ جنگ و تلاش دارند که از میان آن‌ها باید دو تیم با رقابت‌های لیگ دسته اول خداحافظی کنند.

البته که قشقایی شیراز خطر کمتری را متحمل است، اما هنوز این تیم هم در جمع فانوس به دستان به شمار می‌آید؛ به ویژه آن‌که شاگردان ابراهیم طالبی شب گذشته دوئلی شش امتیازی را به رایکا بابل واگذار کردند تا با ۳۵ امتیاز در جایگاه دوازدهم جدول قرار گیرند.

داماشی‌ها که این هفته بازنده دوئل ال‌گیلانو با سپیدرود بودند، با ۳۳ امتیاز جایگاه سیزدهم جدول را تصاحب کرده‌اند و تداوم روند سینوسی آن‌ها می‌تواند این تیم ریشه‌دار فوتبال ایران را دوباره میهمان رقابت‌های لیگ دسته دوم نماید.

دیگر مصاف شش امتیازی هفته میان نیروی زمینی و ملوان برگزار شد که پس از هفته‌ها ناکامی، طلسم نبردن‌های نیروی زمینی شکست و آن‌ها ملوانی را از پیش‌روی برداشتند که با اکبر میثاقیان سرمربی جدید خود رنگ باخت را به خود ندیده بود؛ نیروی زمینی با این پیروزی به جایگاه چهاردهم جدول آمد و ۳۲ امتیازی شد تا ترافیک شدید میان مدعیان بقا برقرار باشد.

رایکا بابل که با پیروزی بزرگ برابر قشقایی ۳۱ امتیازی شده و با تفاضل بهتر به ملوان در رده پانزدهم جدول قرار گرفتند تا امیدوار به هفته‌های آتی برای بقا در لیگ دسته اول شوند؛ ملوانی‌ها هم که شب گذشته بازنده یک دوئل شش امتیازی بودند، با سقوط به جایگاه شانزدهم و با ۳۱ امتیاز دوباره منطقه قرمز جدول بازگشتند و حالا چهار هفته سرنوشت ساز را مقابل خود خواهند داد.

شاگردان سهیل حق شناس هم نخستین گام با سرمربی جدید را بلند برداشتند و در ال‌گیلانو به پیروزی رسیدند هر چند که جایگاه آن‌ها با توجه به سایر نتایج در جدول تغییری نکرد، اما با ۳۰ امتیاز امید بیشتری به جدال‌های پیش‌روی خود دارند تا بتوانند این تیم ریشه‌دار را در لیگ دسته اول حفظ کنند.

شرایط تیم‌های پایین جدولی (تا پایان هفته سی‌ام):
۱۲ - قشقایی شیراز / ۳۵ امتیاز
۱۳ - داماش گیلان / ۳۳ امتیاز
۱۴ - نیروی زمینی تهران / ۳۲ امتیاز
۱۵ - رایکا بابل / ۳۱ امتیاز
۱۶ - ملوان بندرانزلی / ۳۱ امتیاز
۱۷ - سپیدرود رشت / ۳۱ امتیاز

در چهار هفته سرنوشت ساز باقیمانده از لیگ یک، باید دید کدامیک از دو تیم همراه با علم ادب تبریز مسافر لیگ دسته دوم کشور خواهند داشت و چهار تیم باقی مانده در جدول رقابت‌های لیگ دسته اول کدامیک خواهند بود؟

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان