بازدید 19968
۱

آزمایش الایزا ارزش تشخیصی برای بیماری کرونا ندارد

رییس کمیته علمی ستاد مقابله با ویروس کرونا گفت: برای تشخیص ابتلای فرد به کرونا، باید تست PCR از گلو و بینی انجام شود و آزمایش الایزا هیچ ارزشی در این زمینه ندارد.
کد خبر: ۹۹۱۳۵۸
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰ 19 July 2020

به گزارش «تابناک»، دکتر مصطفی قانعی روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا در خصوص انجام آزمایش تشخیص ویروس کرونا افزود: تست‌های تشخیصی کرونا به دو دسته مولکولی و سرولوژی تقسیم می‌شوند؛ انجام تست های آنتی بادی یا سرولوژی (الایزا) ارزش تشخیصی ندارند و فقط مواجهه افراد با این ویروس را در گذشته نشان می دهند، بنابراین قطعی ترین راه تشخیص این ویروس در زمان بیماری، تست مولکولی از گلو و بینی است.

وی ادامه داد: تست سرولوژی الایزا به تنهایی ارزشی ندارد و در کنار تست مولکولی ارزش پیدا می‌کند. تست سرولوژی برای مطالعه اپیدمیولوژی به کار می‌رود؛ به این صورت که از افراد بعد از انجام تست مولکولی، برای تست سرولوژی نیز نمونه می گیرند تا مشخص شود که چند درصد افراد جامعه با این ویروس مواجه شده‌اند.

رییس کمیته علمی ستاد مقابله با ویروس کرونا گفت: برخی از افراد به دلیل داشتن برخی از علائم که با ویروس کرونا مشترک است، اقدام به انجام آزمایش می کنند اما باید بدانند که انجام آزمایش (PCR) برای تشخیص این ویروس در زمان بیماری ضروری است و در صورت مراجعه به آزمایشگاه باید این آزمایش را بدهند.

وی یادآور شد: در حال حاضر تست (PCR) در بسیاری از آزمایشگاه های کشور انجام می‌شود و هزینه انجام این تست نیز بین ۵۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
هر کی یه چیزی میگه، یکی میگه مطمئن ترین روش عکس برداری از ریه ها هست
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست