بازدید 42329
سخنان مناقشه برانگیز رئیس جمهور در ستاد ملی مبارزه با کرونا

روحانی: ۲۵ میلیون ایرانی از کرونا عبور کرده‌اند و ۳۰ تا ۳۵ میلیون در معرض ابتلا خواهند بود/ توضیح دبیر کمیته علمی ستاد ملی درباره آمار رئیس جمهور

جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا، در حالی به ریاست دکتر حسن روحانی، رئیس جمهور برگزار شد که بسیاری چشم انتظار اعلام محدودیت‌های جدید کرونایی در پی اوج گرفتن آمار ابتلا و مرگ و میر کووید-۱۹ بودند؛ اما به جای آن، شنونده سخنانی از زبان رئیس جمهور بودند که خیلی زود به شکل گیری مناقشه‌ای جدی منجر شد؛ مناقشه‌ای پیرامون آمار‌ها و واقعی بودن آمار‌های اعلامی!
کد خبر: ۹۹۱۲۲۹
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰ 18 July 2020
تابناک اجتماعیرئیس جمهور گفت: گزارش معاون وزارت بهداشت می‌گوید، ۲۵ میلیون جمعیت ایرانی از کرونا عبور کرده‌اند و بقیه جمعیت حدود ۳۰ تا ۳۵ میلیون نفر دیگر در معرض ابتلا در ماه‌های آینده خواهند بود.

به گزارش «تابناک»؛ جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا، در حالی به ریاست دکتر حسن روحانی، رئیس جمهور برگزار شد که بسیاری چشم انتظار اعلام محدودیت‌های جدید کرونایی در پی اوج گرفتن آمار ابتلا و مرگ و میر کووید-۱۹ بودند؛ اما به جای آن، شنونده سخنانی از زبان رئیس جمهور بودند که خیلی زود به شکل گیری مناقشه‌ای جدی منجر شد؛ مناقشه‌ای پیرامون آمار‌ها و واقعی بودن آمار‌های اعلامی!
 
۲۵ میلیون ایرانی از کرونا عبور کرده‌اند/ ۳۰ تا ۳۵ میلیون در معرض ابتلا خواهند بود
 
رئیس جمهور سخنان خود را این گونه آغاز کرد: چون ما در شرایطی هستیم که هنوز دارو و واکسن قطعی برای مقابله با بیماری کرونا وجود ندارد و به ایمنی جامع نرسیدیم، بنابراین راهی نداریم که دست به دست هم دهیم تا بتوانیم زنجیره ابتلا را قطع کرده  و شرایط را برای کشور و ساماندهی محیط بهداشتی و فعالیت‌های مورد نیاز کشور آماده کنیم.
 

تاکنون ۲۵ میلیون ایرانی به این ویروس مبتلا شده‌اند


وی در ادامه به گزارشی در خصوص وضعیت ابتلای مردم به کرونا اشاره کرد که وزارت بهداشت در اختیارش قرار داده و گفت: تخمین ما بر این است که تاکنون ۲۵ میلیون ایرانی به این ویروس مبتلا شدند و قریب حدود ۱۴ هزار نفر هم عمرشان را در این مدت از دست داده‌اند. تعداد زیادی از افراد بستری بودند و در این ۱۵۰ روز آمده است که مجموعاً بیش از ۲۰۰ هزار نفر در بیمارستان‌ها بستری بودند. در این گزارش آمده است که ما باید این احتمال را بدهیم که ۳۰ تا ۳۵ میلیون نفر در معرض ابتلا خواهند بود.
 
روحانی افزود: در همین گزارش پیش‌بینی شده است تعداد بستری‌هایی که در آینده باید پیش بینی کنیم حدود دو برابر آن مقداری است که ما در ۱۵۰ روز شاهد آن بوده‌ایم. خودمان را باید از نظر درمان و تخت‌های بیمارستانی آماده  و با شرایط پیش رو مقابله کنیم. شهر سفید در وضعیت فعلی معنایی ندارد.

رئیس جمهور در ادامه گفت: در این گزارش همچنین آمده است که از هر ۱۰۰۰ نفری که به این ویروس مبتلا می‌شوند ۵۰۰ نفر آن‌ها علامتی ندارند و ممکن است متوجه هم نشوند. حدود ۳۵۰ نفر علائم خفیف دارند و نیازی به بستری ندارند، اما ممکن است ۱۵۰ نفر از هر ۱۰۰۰ نفر نیاز به بستری شدن داشته باشند؛ بنابراین، ما یک جمعیت چند ده میلیونی پیش روی داریم که در میان هر هزار نفری که مبتلا می‌شوند، ممکن است بیشتر از صد نفر نیاز به بستری شدن داشته باشند و خودمان را باید برای آن آماده کنیم.
 

چرایی شکل گیری موج اول و دوم شیوه بیماری در کشور


روحانی با بیان اینکه ما تاکنون دو موج از این بیماری را شاهد بودیم، گفت: موج اول در اسفند و فروردین بود که در اواخر فروردین نوعی آرامش نسبی برقرار شد و موج دوم نیز از اواخر خرداد آغاز شد و هنوز درگیر آن هستیم. مکان‌های شیوع این موج مشابه نبود و برخی استان‌ها درگیر موج اول و برخی دیگر در موج دوم با آن مواجه شدند. قم و گیلان در رأس ابتلا در موج اول بودند؛ گزارش‌هایی داریم که احتمالا انتشار ابتلا در کشور از قم و گیلان بوده و این به خاطر مسافرانی است که از ووهان وارد کشور شدند. در قم به علت روابط تجاری و در گیلان نیز جنبه ورزشی و دانشجویی داشته که این بیماری وارد کشور شده و بیماری گسترش یافته است.

وی افزود: موج اول این بیماری با غافلگیری توأم بود و بیماری وارد کشور شد و شاید تا روزی که ما متوجه شویم دو یا سه هفته طول کشیده باشد و بعد از مثبت شدن تست، این موضوع را اعلام کردیم. موج دوم عمدتا به پایبندی مردم به آداب و سنن مربوط می‌شود. شروع موج دوم به این دلیل است که عروسی‌ها، عزا‌ها و مهمانی‌ها و روابط اجتماعی وضع خاص خود را دارد و تعطیلات تابستان آداب و رسومی دارد و توجه کافی هم به این بیماری نشده است.

رئیس جمهور تاکید کرد: طبق نموداری که آقای دکتر رئیسی، معاون «بهداشت» وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ارائه کردند، در بیماری‌های اپیدیمیک که وقتی بیماری اوج می‌گیرد، ترس عمومی افزایش می‌یابد و وقتی بیماری مقداری کنترل می‌شود، ترس‌ها از بیماری کاهش می‌یابد. بعد از اینکه ترس از بیماری کاهش یافت، مردم فعالیت‌ها و رفت و آمد‌های خود را ادامه می‌دهند و بیماری دوباره اوج می‌گیرد. موج دوم به این خاطر است که ترس‌ها از بیماری ریخته شد و آداب و رسومی که باید ترک می‌شد، صورت نگرفت. ما باید فعلا و حداقل تا پایان سال این آداب و رسوم را کنار بگذاریم.
 

سه راه حل اساسی؛ ماسک، فاصله گذاری و بهداشت فردی


وی افزود: موضوع عجیبی در این بیماری که مشکلات را مضاعف کرده، بیماران بدون علامت است. ۵۰۰ نفر از هر ۱۰۰۰ نفر بدون علامت هستند و این افرادِ بدونِ علامت مشکل ایجاد می‌کنند. چنین فردی می‌گوید من سلامتم و مشکلی ندارم و بیشترین انتشار ویروس توسط کسانی انجام می‌شود که علامت ندارند؛ این معضلی است که در این بیماری وجود دارد. مشکل دوم این است که ممکن است در کشور‌های دیگر هم باشد و در کشور ما فشار خون بالا و چربی خون و دیگری بیماری‌های زمینه‌ای وجود دارد که کار ما را سخت‌تر می‌کند.

روحانی با اشاره به راه‌حل‌های موجود گفت: در این شرایط سه راه‌حل اساسی وجود دارد که وزارت بهداشت و درمان بر این راه‌حل‌ها تاکید می‌کند و همه ما باید بر این توصیه‌ها توجه کنیم؛ ساده‌ترین، موثرترین و کم‌هزینه‌ترینِ آن ماسک است. ماسک هم هزینه کمی دارد و آسان و راحت است و هم‌چنین عامل خوبی برای جلوگیری از شیوع بیشتر این بیماری است. باید در کنار ماسک، فاصله اجتماعی را رعایت کنیم و جلوی اجتماعات را بگیریم و بهداشت فردی و خصوصا شستن دست مد نظر باشد.

وی افزود: خوشبختانه هم وزارت بهداشت و هم شرکت‌های دانش‌بنیان برای دارو‌هایی که می‌تواند در روند درمان این بیماری تأثیرگذار باشد، تلاش خوبی کردند و ۵ دارو در در این زمینه در اختیار است و یک دارو نیز در هفته‌های پیش رو در اختیار ما قرار خواهد گرفت. در زمینه دارویی که می‌تواند تاثیرگذار باشد، کار خوبی صورت گرفته و از کسانی که در این زمینه تلاش کردند تشکر می‌کنیم و البته در زمینه واکسن نیز تلاش می‌کنند و امیدواریم به نتایج خوبی دست یابند.

رئیس‌جمهور اظهار داشت: در برخی کشور‌های شرق آسیا می‌بینیم که این بیماری سریع‌تر کنترل شده و مشکلات کاهش یافته است؛ برخی کشور‌ها تعداد مبتلایشان از چند صد هزار نفر هم تجاوز نکرده و علت این است که آن‌ها تجربه گذشته را دارند. این کشور‌ها در سال ۲۰۰۳ تجربه «سارس» داشتند و بعد از آن نیز آنفلوآنزای خوکی و مرغی را تجربه کردند و مردم‌شان به محض مواجهه، خودشان را آماده کردند و آمادگی کاملی در این کشور‌ها وجود داشت. همچنینی اطاعت خوب از دستورالعمل‌های پزشکی صورت گرفته و مردم‌شان نیز صادقانه اعلام کردند که مبتلا شدند و کسی ابتلای خود را مخفی نکرده است. کسی که مبتلا می‌شود اگر صادقانه عمل نکند و به تعهدی که باید ۱۴ روز قرنطینه شود عمل نکند، برای خود و جامعه مشکل‌ساز می‌شود.
 

ضرورت افزایش «تاب‌آوری ملی»

 
ضرورت افزایش «تاب‌آوری ملی» در برابر این بیماری نکته دیگری بود که رئیس ستاد ملی مبارزه با کرونا مورد تاکید قرار داد و در ادامه آن گفت: باید تاب‌آوری ملی و تاب‌آوری جامعه را در برابر این بیماری بالا بریم، به ویژه در بخش سلامت و اقتصاد. اولین بخشی که در زمینه اقتصادی برای ما اهمیت دارد موضوع تولید است. تولید باید افزایش یابد و کالای مورد نیاز مردم در دسترس آنان قرار بگیرد. اشتغال وابسته به تولید است و اگر تولید تعطیل شود، فرد بیکار می‌شود و زندگی‌اش متلاشی می‌شود.
 
وی افزود: حدود ۱۵ میلیون کارگر، کارفرما و فعال تولیدی داریم که جمعیتی حدود ۵۰ میلیون نفر با خانواده‌هایشان هستند. اول باید از این‌ها حفاظت شود و دستورالعمل‌های حفاطتی باید با شدت در کارخانه‌ها و کارگاه‌ها اجرا شود و اگر دقیق عمل نکنیم تولید و زندگی مردم متوقف می‌شود. بخش بزرگی از تولید به شوینده‌ها، ماسک، کیت‌ها، دستگاه تنفسی و تجیهیزات پزشکی مربوط می‌شود. خوشبختانه ما می‌توانیم همه این اقلام و دارو‌هایی که می‌تواند موثر باشد در داخل کشور تولید کنیم و نیازمندی ما خیلی کم است و در اکثر موارد به خارج از کشور بی‌نیاز هستیم.

روحانی افزود: در بخش سلامت نیز به تاب‌آوری نیاز داریم؛ نیروی انسانی اولین قسمت از این بخش است. پرستار، بهیار، پزشک، متخصص و کادر درمانی ما دست به دست یکدیگر می‌دهند و جبهه دفاع سلامت را به وجود می‌آورند، اهمیت زیادی دارند. باید به تعداد کافی نیروی انسانی داشته باشیم و نیروی انسانی ما باید به موقع استراحت کند و اگر ۵ روز مداوم کار کند و استراحت نداشته باشد، اذیت می‌شود. انگیزه کادر درمانی ما بالاست.

وی با اشاره به اینکه کادر درمانی ما انگیزه بالایی دارند، گفت: اول باید خود کادر پزشکی سالم بماند و باید برای اینکه سلامت باشند، همه امکانات برایشان فراهم شود و مواد ضدعفونی و ماسک و گان لازم در اختیارشان قرار بگیرد. وزارت بهداشت ما بار سنگینی بر دوش دارد تا سلامت این کادر درمانی حفظ شود. نکته بعدی مسائل مالی است و ما باید نیازمندی‌های کادر درمانی را برای خرید‌های داخلی و خارجی و و حقوق و کارانه‌شان را تامین کنیم تا زندگی این عزیزان بچرخد.
 

نباید احساس مقهور بودن داشته باشیم؛ ما پیروز خواهیم شد


روحانی گفت: بیماری که با آن مواجه هستیم، همه‌گیر و عالم‌گیر است؛ اگر یک بیماری و یا حادثه‌ای برای یک شهر رخ دهد، سایر شهر‌ها و اگر بیماری و یا حادثه برای یک کشور رخ دهد، سایر کشور‌ها به کمک می‌آیند؛ امروز همه استان‌های ما درگیر هستند و اینکه ما می‌گوییم برخی مناطق در وضعیت هستند، به این معنا نیست که کرونا در آن‌جا وجود ندارد، بلکه آن‌جا هم درگیر هستند، الان همه کشور‌ها درگیر این بیماری هستند و ما باید روی پای خود بایستیم.
 
وی افزود: قدرت ما مخصوصا در بخش سلامت و اقتصادی باید به گونه‌ای باشد که روی پای خود بایستیم. زمانی بود که کسی به ما ماسک و سی‌تی‌اسکن نمی‌داد؛ ما از کشوری برای احتیاط مقادیری گندم خریداری کرده بودیم، ولی تا موضوع کرونا پیش آمد، آن‌ها گفتند مقداری به تأخیر بیفتد و تا امروز هم به تأخیر انداخته‌اند؛ نه اینکه به واردات گندم نیازی داشته باشیم و امسال و سال هم به واردات نیازی نداریم و این برای احتیاط بود.

رئیس جمهور تصریح کرد: یکی از نکات خیلی مهم، اخلاق در کروناست. اگر به موقع دنبال تست، مراقبه و عمل به دستور العمل‌ها نباشیم، دچار مشکل خواهیم شد. باید به اخلاق در این زمینه توجه کنیم.

رئیس‌جمهور در پایان با تأکید بر اینکه نباید اضطراب به وجود بیاوریم، خاطرنشان کرد: نباید احساس مقهور بودن داشته باشیم، ما در برابر این بیماری پیروز خواهیم شد و این ممکن است زمان‌بر و یا سخت باشد، ولی در نهایت پیروز خواهیم شد. از روان‌شناسان و نخبگان می‌خواهم برای آرامش مردم کمک کنند و دست به دست هم دهیم تا بتوانیم به خوبی از این بیماری عبور کنیم.
 
روحانی: ۲۵ میلیون ایرانی از کرونا عبور کرده‌اند و ۳۰ تا ۳۵ میلیون در معرض ابتلا خواهند بود/ توضیح دبیر کمیته علمی ستاد ملی درباره آمار رئیس جمهور
 

کمتر از سیصد هزار یا ۲۵ میلیون مبتلا به کرونا در ایران؟!


اما ماجرای بیست و چند میلیونی ایرانیان مبتلا به کرونا که رئیس جمهور بیان کرد و تاکید داشت که منبع آن، وزارت بهداشت است، چیست؟ مگر نه اینکه با آمارهای رسمی این وزارت خانه تا به امروز ۲۷۱ هزار و ۶۰۶ تن به این ویروس و بیماری ناشی از آن یعنی کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند و هنوز راه زیادی تا رسیدن شمار مبتلایان به سیصد هزار تن مانده است؟ پس ابتلای ۲۵ میلیون ایرانی به این ویروس و بیماری چه معنایی دارد؟!
 
این سوالی است که در پی اظهار نظر روحانی در زمانی کوتاه داغ و موجب شکل گیری مناقشاتی شد. مناقشاتی که برخی شان در روزها و هفته های ابتدایی شیوع ویروس در کشورمان به شدت داغ بود و تاکید داشت که آمارهای اعلامی از واقعیت دور هستند. ادعایی که به مرور و به طور ویژه بعد از سرایت ویروس به چند کشور اروپایی و بحران وسیعی که آن کشورها را در بر گرفت، فروکش کرد اما حالا مقدمات اوج گیری اش توسط رئیس جمهور فراهم شده است.
 
ابهامی که دبیر کمیته علمی ستاد ملی مبارزه با کرونا کوشیده به آن پاسخ دهد، به این صورت که گفته: «ما کیتی به نام کیت الایزا، داریم که IGG و ایمونوگلوبولین M را اندازه گیری می‌کند. تست الایزا نشان می‌دهد که فرد در گذشته به کرونا مبتلا شده، بهبود یافته و در حال حاضر پادتن در بدنش موجود است، اما به هیچ وجه به این معنا نیست که این فرد اکنون بیمار است. بنابراین تست الایزا نشان می‌دهد که فردی مبتلا شده، بهبود یافته و در حال حاضر پادتن در بدنش موجود است. این تست برای اقدامات اپیدمیولوژیک و تحقیقاتی مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما در کار تشخیص استفاده نمی‌شود.»
 
دکتر مصطفی قانعی افزوده: «وقتی تست الایزا را در جمعیت برده و یک جمعیت را با آن مورد تست قرار می‌دهند، به این نتیجه می‌رسد که چقدر از مردم به بیماری مبتلا شده اند و پادتن در بدنشان موجود است. از طرفی باید توجه کرد که بالای ۹۰ درصد کسانی که به بیماری کووید_۱۹ مبتلا می‌شوند، آنقدر خفیف است که حتی به پزشک مراجعه نمی‌کنند. این ۹۰ درصد همان گروهی هستند که فقط از طریق تست الایزا یا پادتن می‌توانیم متوجه شویم که به بیماری مبتلا شده اند یا خیر و با تست دیگری نمی‌توان این موضوع را فهمید. زیرا اصلا علائم بیماری را نداشتند که به پزشک مراجعه کنند.»
 
و با این مقدمه چینی ها نتیجه گرفته که: «زمانی که وزارت بهداشت اعلام می‌کند، ۲۵ میلیون نفر یا نزدیک به ۲۰ درصد جمعیت ایران، به کرونا مبتلا شده‌اند، به معنای همان گروه مبتلای خفیف هستند که مشکلی نداشتند که بخواهند به پزشک مراجعه کنند و تست مولکولی تشخیصی از آن‌ها گرفته شود؛ بنابراین این آمار به معنای تعداد بیمار نیست، بلکه تعداد بیماران همان کسانی هستند که یا بستری می‌شوند و یا آنقدر علائم دارند که تست PCR برایشان انجام شده و بیماری شان تشخیص داده می‌شود
 
اظهار نظری که معنای آن، مبنای متفاوت آمارهای ارائه شده توسط رئیس جمهور و وزارت بهداشت است؛ یکی به آمار تست های الایزا اشاره کرده که نوعی تست سرولوژی است و دیگری نتایج تست های پی‌سی‌آر را مبنا قرار می‌دهد که تستی از نوع مولکولی است. دو تست متفاوت که بارها و بارها مسئولان وزارت بهداشت تاکید کرده اند که تنها دومی برای تشخیص ابتلا به کووید ۱۹ قابل استناد است و لاغیر!
 
واقعیتی که انگار به اطلاع رئیس ستاد ملی مبارزه با کرونا یعنی رئیس جمهور نرسیده است که اگر این گونه بود، هرگز به ابتلای چند ده میلیون نفری ایرانیان به ویروس اشاره نمی‌کرد و یا در صورت اشاره، یادآور می‌شد که این تست مرجع مطمئنی نیست و ایرادات فراوانی دارد؛ آنقدر زیاد که چند روز پیش رئیسی، معاون بهداشت وزارت بهداشت لازم دید یادآوری کند تست های سرولوژی حاوی ایرادات اساسی هستند و نمی توان به نتایجش تکیه کرد و فراتر از آنها، استفاده از آنها برای تخشیص ابتلا به ویروس «کلاهبرداری» است!
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۸
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۴۷
الله اکبر کرونا رو شکست دادیم
پاسخ ها
ناشناس
| Switzerland |
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
تا مرد سخن نگفته باشد،عیب و هنرش نهفته باشد!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
وقتی من تست کرونایم مثبت شده
یعنی تمامی اعضای خانواده 6 نفری ما کرونایی شدند.
اما تظاهری ندارند.
تنها من بیمار شدم و آنان برخی حتی دکتر هم نرفتند
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
اگر 25 میلیون نفر تا به امروز مبتلا شده اند باید بین 250 هزار نفر تا یک میلیون نفر به خاطر ابتلا به کرونا فوت کرده باشند با توجه به مرگ 1 تا 5 درصدی مبتلایان
ناشناس
| Germany |
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
ما اعتدالی ندیدیم فقط افراط بود و تفریط!!!
ناشناس
| Germany |
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
یکی میگفت یک شخصی روزی هزار بار یک کار بدی میکنه،یکی دیگه گفت یا تو تا حالا اون کار بد را نکردی و یا هزار تا را نمیدونی چقدره!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
دولت برای اینکه از قرنطینه و فشار اقتصادی شانه خالی کنه حالا این آمار را میده.
مثل همون شنبه ای که قرار بود همه چیز روال عادی داشته باشه.
خداوند فقط خودش به ما در زمستان و پاییز امسال کمک کند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
متاسفم
با همین حرف های اشتباه باعث میشید مردم خطر بیماری را دست کم بگیرند و پروتول های بهداشتی را رعایت نکنند .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
از وقتی کرونا اومده آقای روحانی هر روز یک حرف زده
ببینیم فردا و فرداها چه خواهد گفت؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
۱۶:36
فقط اعتدال نبود؟
یعنی تدبیر و امید بود.
ما هر روز باید خوشحال تر باشیم چون میدونیم فرداقیمت دلار و سکه از امروز بیشتره. این یعنی امید به وضع امروز نسبت به فردا.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
مگه گرفتن کرونا مصونیت می آره برای نگرفتن دوباره بیماری.
تقریبا همهمراجع پزشکی اتفاق نظر دارند که افراد بهبودیافته باز هم بیمار می شوند.
اینجوری باید هر روز در نظر گرفت ۸۵ میلیون مجددا تر خطر ابتلا هستند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
امار عجیب غریب پایانی ندارد 25 میلیون متبلا و 14 هزار مرگ تمام علم بهداشت جهانی هم با خاک یکسان شد
کرونا نشانداد دولتها و کشورهای جهان ضعیفتر از آنچیزی هستند که فکر میکردیم

لعنت خدا بر چین یا هر کشوری که این ویروس مشکوک را به جان بشر انداخته است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
به نظر می رسد که:
بیست وپنج میلیون نفر = کسانی که ویروس وارد بدن شان شده و بیمار نشده اند..
تعداد مبتلایان رسمی اعلامی = کسانی که بیمار شده اند و سلامتی شان را حداقل برای مدتی از دست داده اند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
همش تقصیره این چین آشغال خوره

با مردمانی مرموز و گوشت تلخ و کثافت
خلاصه حرف :

1- 25 میلیون نفر گرفتند. باید صبر کنیم 35 میلیون نفر دیگر بگیرند و ایمنی گله ای تشکیل بشه یا توسط این امریکا رو به افول و اروپای خبیث واکسن و دارو ساخته بشه و بعد نشان خدمت و ذکاوت و سکه های 30 میلیونی بین خودمان تقسیم کنیم. کلا موج دوم در ایران یعنی ما زودتر از دیگران موج اول را گذارندیم و 5 به یک از انها جلو هستیم!

2- دلار 25 هزار تومن شده. باید صبر کنیم 60 هزار تومن بشه انوقت مردم از زور فقر و نداری دیگر هیچ تقاضایی وارد بازار نمی کنند و ما قیمت را کنترل خواهیم کرد.

3-پراید صد میلیون شده. باید صبر کنیم تا 500 میلیون بشه تا بازار خودرو مدیریت و کنترل بهش.

4-تورم 50 درصد شده. باید صبر کنیم تا 500 درصد بشه و خیلی از نق زنها از زور گرسنگی تشریف ببرند ان دنیا و بعد بگوییم تا روز اخر اداره کردیم و 50 به یک از همه دنیا جلوییم و....
پاسخ ها
ناشناس
| Bulgaria |
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
خلاصه ترش میکردی، مردم آرام بگیرید تا ما همین یکسال باقی مانده دولت رو با موفقیت به اتمام برسانیم و اینقدر به جان ما غررررر نزنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
خطاب 1541 خیلی ساده ای اگه فکر کنی با تعویض دولت تو این مملکت اتفاقی میخواد بیفته ... خودت رو گول نزن... .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
ناشناس 1541

بیشتر از دولتمردان و مسئولین در سایه ، حالم از شماها بهم میخوره که هنوز خیال میکنید دولت همه کارس !!!!!!؟!!!
ملا نقطه ای نیستیم. انتقادات مهمتری وجود دارد.
ببخشید که مزاحمتون شدیم، ببخشید که احتیاج به سر پناه داریم به خوراک و پوشاک نیازمندیم، ببخشید که بیکاریم و ازدواج نمی تونیم بکنیم، ببخشید که دست جمعی کورونا می گیریم و گاهی به شما هم منتقل می کنیم.... ببخشید که ما هستیم
پاسخ ها
ناشناس
| Bulgaria |
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
شما رو میفرستیم سین، اونجا با روزی 4 دلار زندگی خوبی داشته باشین
ناشناس
| Germany |
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
سین یا چین داره میاد !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
دمت گرم . به خدا گل گفتی .

ببخشید که آدم هستیم و نیازمند .
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
به 1617. شما جای چین. یک میلیارد دلار سرمایه داری و صد کشور دنیا هم از سرمایه گذاری شما استقبال می کنند. امکان داره جایی بری و سرمایه گذاری کنی که حرف بعدازظهر مسئولانش با صبح یکی نیست؟ اگر چین می خواست اینقدر خام و ناشی باشه نمی تونست 1.5 میلیارد جمعیت را سیر کنه چه برسه مرفه کنه
جناب رییس جمهور گزارش یک کار تحقیقاتی و قابل نقد است کاش مطرح نمی کردید زیرا بقول شما امار مبتلایان ما دو برابر کل دنیا است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
تو حرف نزن با اون پرچم چین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
ناشناس ۱۶۱۹ شما که هنوز فرق پرچم چین و ترکیه رو نمیتونی تشخیص بدی چرا اقدام به اظهار نظر میکنی؟
آقای روحانی شما وقتی نمکی رو به عنوان وزیربهداشتودرمان منصوب میکردید یه مطالعه ای از سوابق این فرد نکردین که سلامت وبلکه جان مردمو دستش دادین؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
نمی دانم شما از کجا سوختی!؟
نمکی برترین وزیر دولت بوده است و خوب عمل کرد
ناشناس
| Germany |
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
به مدرکش نگاه کرده که شبیه مدرک خودشه
فرید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
ناشناس1612 الان با اینترنت هرنوع اطلاعات قابل دسترسی است خودت برو سوابق این فردو مطالعه کن ببین ازکجا سوختم.
شناس ناشناسا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
جناب1612 نمکی تو وزارت بهداشت داره همون کاریو میکنه که نعمتزاده تووزارت صنایع کرد تا انشالله اینم مثل اون به باشگاه چندهزارمیلیاردیها ملحق بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
16:12
نمی‌دانم شما از کجا درمیاری ؟!
این عمل خوب نمکی رو به ما هم نشون بده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
آقای1612 از قیمت ساندیس چه خبر؟
همین بی پایه و اساس و غیر علمی صحبت کردن ریشه اصلی افزایش ابتلاست. مردم را با این حرف های ضد و نقیض و غیر علمی سردرگم میکنید و بعد هم انتظار همکاری مردم را دارید. یعنی چی ۲۵ میلیون عبور کردند؟ چند تست آماری انجام شده است؟ با چه تعداد؟ با همان کیت های چینی به این نتیجه رسیدید؟ بعد شما الان مطمعن هستید که این ها دیگر مبتلا نمیشوند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
کاش عزیزم حرفت را میفهمید اما هیهات!!!
اقاي روحاني با اين امار نشان داد كه ١٤ ميليون امار جهاني دروغ بوده و با احتساب امار اقاي روحاني بالاي ٤٠ ميليون است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
خب شک نکن!
یعنی تعداد فوتی فرانسه و انگلیس با تعداد مبتلایان همخوانی دارد
یا آنان از نظر دارویی از ایران هم ضعیف ترند؟!
همه می دانند آمار انگلیس و فرانسه بالای دو ملیون است..نسبت به فوتی هایشان
ناشناس
| Germany |
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
عجب دنیایی داریم!
با توجه به مطالب گفته شده امار مبتلایان اعلام شده توسط وزارت بهداشت را باید 100 برابر کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
نه عزیز ،این نشان برتری است که این همه مبتلا با در صد کم مرگ ومیر!!!!
مزیت یا محدودیتی در تعداد عبور وجود داره؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
غیر مستقیم با تبحر ۲ا هزار مرگ در بین ۲۵ میلیون یعنی
از هزار نفر یک نیم انسان فوت شده است و این آمار در هیچ کجای جهان موجود نیست!!!!
ما فکر میکردیم دولت بی برنامه هست ولی اشتباه میکردیم مشخصه برای کشتن ما برنامه ریزی داره..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
هاهاههها
کرونا ما رو بکشه ، بهتر از اینه که ذره ذره توسط گرانی ها کشته بشیم! دلار شد 25 تومان، کاری نمیکنید؟ اصلا به فکر ملت هستین یا نه؟؟؟؟
خود شما جزو 25م اید یا 35م
پاسخ ها
ناشناس
| Switzerland |
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
نه ایشان با فاصله ده متری که از همه میگیره نفر آخر ۳۵ ملیونه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
هیچ کدام. جزو 20 میلیون بعدی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
به نظر میرسه ایشون رییس جمهور یک کشور دیگه هستند
اولا ۲۵ میلیون عبور کرده اند یعنی مبتلا شده اند و احتمالا بهبود پیدا کرده اند پس با اینحساب بیشترین آمار ابتلا و مرگ و میر در دنیا را داشته ایم و طبق معمول آمارهای گذشته دروغ بود.
دوما دانشمندان می گویند مبتلا شدن و درمان شدن هیچ گونه ایمنی برای فرد درست نمی کند پس باز هم ادعای عبور کرده اند شما نادرست است. از همان اول هم چون هیچ کاری برای مهار کرونا نکردید بحث ایمنی گله ای مطرح شد و حالا همین حرفها ثابت می کند که بدون هیچ کاری در مهار کرونا فقط منتظر ایمنی گله ای هستند!!!
اما یک کار را خوب انجام داده اید آن هم قرنطینه خودتان و بستگانتان و بقیه مقامات است که الحق و والانصاف بهترین قرنطینه را در حق خودتان انجام دادید مبادا خدای ناکرده به دیدار ملک الموت بروید و از خدمت!!!! رسانی به مردم بازمانید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
آمارهای دنیا هم اگه تعداد افراد مبتلا شده بدون علامتی که بهبود یافته اند را بتوانند اندازه گیری و اعلام کنند به نظر می رسد که آمارهای جهانی هم بسیار بالاتر از آمارهای اعلامی فعلی در جهان باشد.
سپهر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
درود بر تو درود بر تو درود بر تو
ناشناس
| Malaysia |
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
اشکال این استدلال اینست که آمار ایران را با کشورهای دیگر مقایسه می کند
این آمارو از کجات آوردی؟! باز داری کد غلط میدی آقای روحانی.
آقای روحانی فعلا امکان عبور افراد از کرونا وجود نداره. کسی که قبلا گرفته و جون به در برده میتونه با علائم شدیدتر بازم مبتلا بشه و وضعیتش حادتر از دفعه قبل بشه. اینا رو از وزیر بهداشتت بپرس خودش بهت میگه
پاسخ ها
ناشناس
| Switzerland |
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
ایشان کلا دوست داره چیزهای قشنگ را ببینه،نه چیزهای بد را.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
دو هفته پیش دکتر مردانی آنار 18 ملیون را اعلام کرد .پس این آمار درست است و شاید هم بیشتر از این باشد.
ناشناس
| Malaysia |
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
جالب است که می گویید دوهفته قبل آمار می گوید 18 میلیون و الان می گویند 25 میلیون؛ کدام درست است؟
این آمار کیلویی ۲۵ ملیون را از کجایتان در آوردید؟!!
دلار ۲۵۲۵۰
سکه ۱۱۳۰۰
علی برکت الله !!!
از کرونا عبور کرده اند= کرونا گرفته اند

نمیگه کرونا گرفتن میگه عبور کردن!
پاسخ ها
ناشناس
| Switzerland |
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
منظورش حتما عبور از این دنیا به آن دنیا است.
با این حساب باید حد اقل 1 میلیون نفر فوت کرده باشن
یا اینکه امار مرگ و میری که سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده دروغه !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
سازمان بهداشت جهانی بر اساس آماری که دولت ها اعلام می کنند آمار می دهد .آمار مردگان پنهان را ندارد.
دلار ۲۵۲۵۰
سکه ۱۱۳۰۰
بورس ۳۳۰۰۰ واحد دیگر سقوط کرد !!!
کجایند روزنامه های سینه چاک بورس که هرهفته نموداربازدهی بورس درمقابل بازارهای دیگر رامنتشر میکردند؟؟؟!!!
چرامدتیست خبری از این نمودارهای مقایسه ای نیست ؟؟!!!
روحانی فکز میکنه کرونا با یک بار بیماری ایجاد مصنونیت در فرد میکنه؟؟؟؟؟
سطح سواد رئیس جمهور ما رو داشته باشید فقط....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
تحلیل شما هم معلوم نیست اثبات شده باشد.
فعلا که علم امروز بشر در مقابل کرونا خیلی کم آورده.
ایشون رئیس جمهور مملکته یا سخنگوی وزارت بهداشت؟ یا کار مهمتری الان ندارن؟
تبریک
درحالی که جهان درگیر کرناست ما این مشکل را حل کردیم دنیا باید از ما بیاموزد
باعث آرامش است که تقریبا نیمی از مردم کرونا را پشت سر گذاشته اند و نیمه دوم هم بیخیال!!!!!
هر روز حرف میزنه که یه چیزی گفته باشه!
خب این اولین سوتی ای هست که باعثث میشه آمار واقعی کشته شدگان براثر کرونا به طور قطعی مشخص بشه . طبق آمار جهانی کشته شدگان کرونا 6.6 درصد گزارش شده یعنی 6.6 درصد از مبتلایان کشته میشن پس با اعلام رسمی رئیس جمهور ایران که تعداد مبتلایان رو بیست و پنج میلیون نفر اعلام کرده تعداد کشته شدگان کرونا در ایران 1650000 (یک میلیون و ششصد و پنجاه هزار ) نفر هست که این عدد دقیق و قطعیه حالا همش آمارسازی کنید و لاپوشونی کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Switzerland |
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
نه آمار متوفیات مشخصه این ۲۵ ملیون که میگه اشتباهه
ناشناس
| Malaysia |
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
نه اینرا می شود براحتی توجیه کرد.
آقای روحانی شما هم تو این دوران گرونی و بی سر و سامانی بازار اقتصاد ایران ، چه بهونه خوبی برای سرگرم کردن مردم پیدا کردی
رئیس جمهور این روزها بدجوری با کرونا ملت را سرگرم کرده وبا این طریق می خواهد ذهن ملت را مشغول کرده تا به فکر جان خودشان باشند واز اقتصاد غافل بشوند تا ایشان بتواند تا اون جای که امکان دارد با بالا بردن قیمت دلار وسکه وطلا وطبل توخالی بورس از اداره کشور بر بیاید که این کار هم تا یکجای جواب خواهد داد ایشان نمی داند با این کارها اقتصاد کشور را به نابودی می کشاند
25 میلیون نفر مبتلا داشتیم، متوسط 3 درصد می مردن حساب مرگ میر می شه 750،000 نفر نه 14،000 نفر !!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Switzerland |
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
عزیزم خیلی دقیق میشه آمار مبتلایان را درآورد این ۲۵ ملیون اشتباهه،خیلی آمار کمتره.
ناشناس
| Malaysia |
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
این 25 میلیون تخمین براساس تست الایزا است
80 میلیون ایرانی زیر خط فقر رفتند. آقایییی روووحانی
به رییس جمهور اطلاعات اشتباه میدهند.
فرض کنیم که مثلاً ۲۵ میلیون نفر کرونا گرفته اند. خوب بعدش چی؟
این بیماری مصونیت ( ایمنی) دایمی نمی‌دهد. نهایتا دوباره چند هفته دیگه یا فوقش یک یا دو ماه بعد این افراد عین روز اول در برابر بیماری حساس هستند.
اگر کسانی که توصیه به ایمنی گله آیی داشتند اندکی سوادی در زمینه ایمنولوژی داشتند متوجه میشدند که ایمنی زایی این ویروس با بقیه ویروسها مثل مثلا اوریون، یا آبله مرغان یا ... کلا فرق دارد.

لذا متاسفانه دارند با جان مردم عمدی یا سهوی بازی میکنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
سیاست حکومت ورشکسته اقتصادی و سیاسی و احتماعی اینه که نیمی از مردم بمیرند تا از بار فشار اقتصادی اندکی کاسته شود.
ناشناس
| Malaysia |
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
درست است
تخمینی یعنی چی مگرجان انسانها راباتخمین میتوان به خطرانداخت من تاکنون سه بار آزاد تست گرفته ام واز ششصدهزارتومان تااخریش نهصد هزار تومان پرداخت کرده ام وبه دلیل شرایط مجبورم بازهم بدهم ازروی دومیلیون تست انجام شده رسمی چگونه تخمین زدید گیریم یک عده پولدار ویک عده ناچار مثل من مثلادومیلیون نفردیگه هم داده اند وتخمینی میگویید 25 میلیون گرفته وخوب شده اند که یعنی این بیماری هیچی نیست ونترسید واقعا هیچی نیست بازی بااعداد تقریبی وشجاعت کاذب به مردم به هردلیل که باشد گناه است
پاسخ ها
ناشناس
| Malaysia |
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
ببینید تست الایزا تعمیم داده می شود.
رییس جمهور کرونا!!!!! مملکت رو هوا . . . دلار و سکه با سرعت موشک در حال صعود . فقیرها هر روز تعدادشون بیشتر میشه و فقیرتر میشن. روحانی هم خواب و همچنان آویزان برجام !!
آقا دست خودت و ستاد کرونات درد نکنه
معجزه فرمودید
25 میلیون نفر مبتلا
65 میلیون نفر نامبتلا
35 میلیون نفر هم در معرض ابتلاء
ما شما نداشتیم چه بلائی سرمون اومده بود!
خوب همه خوبانی
تازه فهمیدیم چی هستی!
اولین حرف راست رو روحانی بالاخره گفت.
یک سال برای جبران همه دروغها باقی است.
پاسخ ها
ناشناس
| Switzerland |
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
نه این را هم درست نگفت!!
۲۵ میلیون نفر یعنی هر خانواوه حداقل یک نفر الان باید در بیشتر خانواده ها لااقل یه بیمار کرونایی علامت دار باشه ولی اینطور نیست احتمالا ما هنوز اول راهیم ولی روحانی وانمود میکنه کار تقریبا تمام شده پنج ماه قبل هم‌ گفت از شنبه همه چیز عادی میشه الان موج دوم بدتر از اول و در پاییز و زمستان موج های سوم و چهارم از این هم شدیدتر و کشتار بیشتر
دلار 25000 هزارتومان رو به بالا- علی برکت الله
آمار 271606 نفر می گه نه 25 میلیون..دادا
مشکل اینه که رییس جمهور شما از نظر اطلاعات علمی، سیاسی، و اقتصادی و.... بسیار اطلاعات پایینی داره و در حد و اندازه رییس جمهور یک کشور پر چالش و مهمی مثل ایران نیست. ایشان حداکثر میتونه بخشدار یک شهر ۲۰ هزار نفری باشه که یک کشور ۸۰ میلیونی رو تحویل گرفته
پس چرا خودت تا حالا نگرفتی حسنی
چه لزومی داشت؟گفتن این اعداد بی ربط یعنی چی؟ یعنی ما نمیتوانیم کاری کنیم ایشالا شما نگیرین! اگر گرفتین هم ایشالا نمیرین ! اگر هم زنده‌موندین از مدیریت خوب بوده!!! به جای حرف زدن بگذارید بر اساس حرف کارشناسان عمل بشه تا مشکل حل بشه! خسته نشدین از این همه شعار؟!؟
شش ماه طول کشید ماسک را اجباری کنید که البته نتونستین نظارت درست کنید
همین الان هم واکسن بهتون بدهند توانایی نخواهید داشت همه را واکسینه کنید و نصفش از بازار سیاه سر در میاورد!
فکر کنم خود روحانی مبتلا شده چرا که داره هیزیان گویی میکته ؟؟ تیرماه هم تموم شده و این نوسانات مقطعی ارز به پایان نرسیده ؟؟ خاک علم بر سر من که سکاندار دولت یکی مثل روحانی شده ؟؟ من به نوبه خودم از همه ملت عزیز ایران بخاطر این انتخاب اشتباه عذرخواهی میکنم ،
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
منم همینطور کاش قلم پام شکسته بود بهش رای نمیدادم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
یکی مثل من رای نداد و یکی مثل شما بین بد و بدتر بد رو انتخاب کرد.البته به نطر میومد بدتر نباشه.به هر حال مردم مقصر نیستن.
تقی معمولی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
من هم
آقای رئیس جمهور فقط می گوید چه کارهایی باید انجام شود. کسی از ایشان بپرسد چه کسی در این کشور باید این کارها را انجام دهد؟ شاید ایشان تصور می کنند همین که بنشینند و دستور بدهند خود به خود همه کارها انجام می شود؟
دلار 25 تومن بابا چرا یک نفر این رو محاکمه نمیکنه؟
پس زنده باد خودمان كه از كل دنيا بيشتر مبتلا داريم
الان من متوجه نشدم اگر 25 ملیون گرفتند پس چرا تو آمار می گیید 300 هزار نفر!؟
بهترین درمان بیماری کرونا، مردن است .... دکتر روحانی !!!!
اقای روحانی منظورش از ۲۵ میلیون دلار ۲۵هزارتومانی است
آقای نخبه، با ابتلا مصونیت به ویروس ایجاد نمیشه، هرکی گرفته بازم میتونه بگیره! حتما تدبیر و امیدتون به اینه که 35میلیون نفر دیگه بگیرن کرونا رو شکست میدین!؟؟ واقعا که چقدر خوشحالم چنین رئیس جمهور دانشمندی دارم!
25میلیونر مبتلا با نرخ ثابت شده جهانی 5 درصد می شود یک میلیون دویست پنجاه نفر کشته ده در ایران...
خدایش یه جا واسه خودتون در نوشتار مثبت تاریخ بذارید...
کرونا عاملی است که روحانی پشت سرآن مخفی شده تا حواس مردم از اقتصاد پرت شود.
پنج درصد از 25 میلیون نفر چقدر میشه؟
کرونا امتحانی بزرگ برای دولتمردان وحاکمان کشورها بود تا بواقع نشان بدهد چه مقدار برای جان مردمشان ارزش قائل هستند
از رو این گفته آقای رییس می شه تعداد واقعی تلفان را محاسبه کرد
حسن تو با ملت چه کردی
حسن تو با دلار ۳۰۰۰ تومان چه کردی
حسن تا سفره های خالی ملت چه کردی
حسن تا اعتماد ملی چه کردی
حسن توبا فریدون ها چه کردی
حسن تو با رانت خوران چه کردی
حسن تو ۱۵ روزه با پول ملی چه کردی
حسن تودر یک ساله ۷۰ میلیونی ایرانی رو بیچاره کردی
حسن تو در یک سال خیلیها رو سوپر میلیاردر کردی
حسن تا ۱۵۰ میلیارد دلار پول برجام چه کردی
حسن تا ۱۵۰ هزار میلیارد کسری بودجه چه کردی
حسن تو تزریق سونامی پول بدون پشتوانه چه کردی
حسن تو همه چیز مملکت رو به امان خدا رها کردی
حسن تو با ۲۴ میلیون رای دهنده دلار رو ۲۵ میلیون هم کردی
حسن تو بیش از همه چیز سال جهش رو برای کشور نمایان کردی
حسن امسال هم میخای بری سفر تفریحی ؟؟
صبر کنید تا چینیها بیان با انواع ویروسها و سگ خوریها جمعیتمان رو نصف خواهند کرد حتی با عقیم کردن
سلام بر روحانی بر کلیدش که دروازه ورود به دلار 50 هزار تومانیست
با موبایل نمیشه سایت رو خوند. خیلی سخته. همش تبلیغ. انگار آدم اومده تبلیغ بخونه
ماذا فازا؟
خوب طبق گفته های خود آقای رییس جمهور اگه از هر هزار مبتلا صد نفر هم نیاز به بستری داشته باشن باید آمار رسمی ایران حداقل دو میلیون و پانصد هزار نفر باشه
شاید خواستن غیر مستقیم آمار واقعی رو بگن تا بالایی ها ناراحت نشن
متاسفانه ایمنی جمعی در کار نخواهد بود. اقای روحانی خودش میدونع با این دست روی دست گذاشتنش ۵۰ تا ۶۰ درصد ایرانیا به زودی این بیماری رو خواهند گرفت، الان خوشحاله که تا آخر زمستون همه گرفتن و هرکی بدنش ضعیف بوده مرده و بحران رو پشت سر گداشتیم
دولتی که در این شرایط جلوی یرگزاری مراسم عزا و عروسی رو نمگیره بی کفایته
بنابر گفته رئیس جمهور، طبق همین گزارش از هر ۱۰۰۰ نفر مبتلا به بیماری ۱۵۰ نفر در بیمارستان بستری می شوند. با این حساب می بایست از این ۲۵ میلیون نفر مبتلا شده به بیماری ۳/۷۵ میلیون بستری شده باشند که حدود ۲۰ برابر عدد ۲۰۰ هزار بستری ذکر شده در همین گزارش است. ظاهرا مسئولین وزارت بهداشت ورئیس جمهور حتی قادر به انجام یک محاسبه سرانگشتی هم نیستند و بر مبنای چنین گزارشهای مضحکی که حتی با یک ضرب و تقسیم ساده همخوانی ندارد، با خیال خام رسیدن سریع به ایمنی گله ای از مسئولیت مهار بیماری تا زمان تولید واکسن شانه خالی کرده اند و به این ترتیب جان میلیون ها نفر را به بازی گرفته اند. بی دلیل نیست که روزانه حدود ۲۰۰ نفر از هموطنان جان خود را به دلیل کووید-۱۹ از دست می دهند.
پاسخ ها
ناشناس
| Malaysia |
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
این 25 میلیون کسانی هستند که بهردلیلی پادتن دارند و درکل کشور وجوددارند
چرا با کلمات بازی می کنی برادر! پس طبق حرف رئیس جمهور 25 ملیون نفر این بیماره را گرفته اند (مبتلا شده اند) و حدود 300 هزار نفر به حالت حادتر بیماری گرفتار شده اند! فرقی هم نمی کند... پس کلا 25 ملیون نفر گرفته اند که اگر آمار مرگ و میر این بیماری را حتی 1% هم قبول کنیم متوجه می شویم که بیش از 250 هزار نفر تا الان در ایران مرده اند به خاطر کرونا!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Malaysia |
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
اگر 300 هزار نفر بیماری حاد را گرفته باشند، چطور 250 هزار
نفر مرده اند؟
حتی با در نظر گرفتن همون نود درصدی که علامت ندارن میشه دومیلیون و هفتصد هزار نفر تا 25 میلیونی که حسن میگه 22 دو میلیون فاصله داریم مردم حق دارن حرف مسولین رو باور نکنند چون هیچ موقع صداقت نداشتن
پاسخ ها
ناشناس
| Malaysia |
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
اینها دو آمار مختلف است
سرکوب کرونا چی شد
ما پیروزیم حتی اگر شکست بخوریم
اگر 25 میلیون نفر کرنا گرفتن مرگ ناشی از بیماری چند درصد بود؟
با این امارها در داخل و بیرون هیچ اعتباری برای خودمون نمیزاریم
اگر واقعا ۲۵ میلیون نفر گرفته باشند بعنی ۳۰٪ جمعیت کل کشور، باید روند نزولی در تعداد مبتلایان داشته باشیم که برعکس صعودیست! پس یکی از دو‌ آمارتون اشتباه است!
پاسخ ها
ناشناس
| Malaysia |
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
درواقع آمار موقعی نزولی می شود گه 50 درصد یا بالاتر گرفته باشند (اگر مردم رعایت نکنند) یا اینکه مردم رعایت کنند. بعلاوه این 25 میلیون نفر در این سه چهار ماهه گرفته اند، حتی اگر الان هم آمارها نزولی باشد (یا شده باشد) جدود دوماه طول می کشد که در آمار بستریها و یکماه هم طول می کشد که در آمار فوتیها خود را نشان دهد.
روحانی بهتر است راجع به اقتصاد مملکت حرف بزند که متلاشیش کرد . حرفی که نداری از ماسک و دستکش صحبت می کنی .
مگه مهمه برا روحانی اونا کارای زیاد دارن که مردم مهم نیستن
مردم لطفاً مطلب ننویسید چون اگر مسئولین می‌خواندند الا وضعیت بهتر از این بود. خودمان را خسته نکنیم
کرونا در ایران می رود به سمت یک فاجعه
از اقای روحانی متشکریم که لااقل نرخ دلاری که یدلیل عدم کارشناسی و بی برنامگی ، خودشیفتگی و ناتوانی دولت قبل به ۴ هزار تومان رسیده بود با درایت و تدبیر و امید به ۲۴ هزار تومان افزایش یافت .
در رسانه های مالزی نوشته اند روحانی گفته 25 میلیون ایرانی به کرونا مبتلا شده اند، این از نظر مالزیایی ها یعنی هرگونه تعامل و ارتباط با ایرانیها به مفهوم امکان توسعه بیماری در مالزی است. با تشکر از رئیس جمهور برای تلاش در قطع روابط هر چه بیشتر
اونوقتی که آقای رئیس جمهور این آمار 25 و 35 رو ارائه کردند لحظه ای بود که دلار از کانال 25 هزار عبور کرد
رییس جمهور نگفته که 25% مبتلا هستند گفته گذرانده اند و این دقیقا معادل همان چیزی است که در مورد تست الایزرا نوشته شده که نشان می دهد در گذشته طرف مبتلا بوده است.
کرونا = کلید روحانی و نابودی اقتصاد
ما پیروزیم حتی اگر شکست بخوریم
نمی دونم روحانی هم چه مخزن الاسراری در سینه دارد که از آن استفاده کرد و از بالای سر مجلس و با دخالت در کار مجلس دستور دادند استیضاح و برکناری را کنار بگذارند.
بابا میخواسته بگه دلار 25 تومنه گفته کرونا ))))))
روحانی: ۲۵ میلیون ایرانی از کرونا عبور کرده‌اند و ۳۰ تا ۳۵ میلیون در معرض ابتلا خواهند بود/ توضیح دبیر کمیته علمی ستاد ملی درباره آمار رئیس جمهور:
این آمار با آمار جهانی کرونا اصلاً هم خوانی ندارد.
آمار واقعی مبتلایان که وجود ندارد، چه در ایران و چه هیچ جای دیگر.
سلام علیکم ، مضرات مدیریت سطح کلان جناب آقای شیخ حسن روحانی رئیس جمهور محترم
ایران ، به مراتب زیان بار از اثر ویروس کووید ۱۹(کرونا) بر مملکت مقدس جمهوری اسلامی
ایران می باشد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان