بازدید 24567
۹

روحانی: آب دریا را به مرکز ایران منتقل می‌کنیم

رئیس جمهوری با اشاره به بهره مندی ۹۹.۹ درصد جمعیت شهری از آب شرب بهداشتی گفت: در آغاز پیروزی انقلاب ۲۷ تصفیه‌خانه در کشور داشتیم و با اقداماتی که تا پایان سال صورت می‌گیرد ۱۶۷ تصفیه خانه خواهیم داشت؛ یعنی تصفیه‌خانه‌های کشور بیش از ۶ برابر نسبت به قبل انقلاب است.
کد خبر: ۹۹۰۸۷۴
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۸ 16 July 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا و مهر، حجت الاسلام دکتر حسن روحانی امروز پنجشنبه  ۲۶ تیر در مراسم افتتاح پروژه های وزارت نیرو در استان هرمزگان که در قالب پویش هر هفته الف ب اجرا شد، افزود: امروز روز بسیار خوبی برای همه ما و مردم عزیز استان استراتژیک هرمزگان است که از تنگه هرمز حفاظت می کنند و با بنادر مهم، کالاهای مورد نیاز کشور و کشورهای مناطق شمالی ایران را تامین یا صادر می کنند.

وی افزود: البته هرمزگان در زمینه صنعت، تولید بنزین و پالایشگاه های بسیار عظیمی که دارد و از همه مهمتر مردم بسیار خوب و وفادار و مرزدار اعم از شیعه و سنی که در کنار هم هستند، نقش مهمی دارد.

بندر جاسک به زودی به یک بندر صادراتی برای صادرات نفت کشور تبدیل می‌شود

رییس جمهوری با بیان اینکه جاسک به زودی به یک بندر بسیار مهم صادراتی نفت تبدیل می شود، گفت: بنابراین جایگاه استان هرمزگان روزبه‌روز جایگاه رفیع تر و مهم تر خواهد داشت.

روحانی ضمن قدردانی از دست اندرکاران وزارت نیرو، سرمایه‌گذاران و کارآفرینان در بخش خصوصی و شرکت‌های وابسته به دولت و همه کارگران، مهندسین و طراحان که کشور را خودکفا می کنند، گفت: همه ما توجه داریم اما وقتی انسان داخل نعمت هست از آن غفلت می کند و وقتی نعمت زایل می‌شود توجه می کند که چه نعمت بزرگی است. چون الحمدالله برق و آب قطع نمی‌شود توجه به این نعمت سخت می شود مثل ماهی که در آب هست فکر نمی‌کند که آب چقدر مهم است.

وی گفت: در بخش های مختلف تصفیه و رساندن آب به روستاها و فاضلاب و نیروگاه ها و آب شیرین کن ها کارهای بزرگی انجام می‌شود.

روحانی یادآور شد: در آغاز پیروزی انقلاب ۷۴ درصد جمعیت شهری ما از آب بهداشتی برخوردار بودند و امروز این عدد به ۹۹.۹ درصد رسیده است. یعنی کار بسیار بزرگی انجام گرفته و مردم شهرستان‌های ما از آب بهداشتی برخوردارند. در روستاها هم حرکت بسیار خوبی آغاز شده و پیش می رود.

رییس دولت دوازدهم افزود: ما در آغاز پیروزی انقلاب ۲۷ تصفیه‌خانه در کشور داشتیم امروز با محاسبه اقداماتی که انجام می شود ۱۶۷ تصفیه خانه تا پایان ۹۹ خواهیم داشت. یعنی تصفیه‌خانه‌های ما بیش از ۶ برابر شده است.

 امسال ۱۲ تصفیه خانه افتتاح می شود

رییس جمهوری اظهار کرد: امسال ۱۲ تصفیه خانه افتتاح می شود سال آینده هم در شش ماهه اول امیدواریم ۸ تصفیه خانه افتتاح شود.

روحانی ادامه داد: در زمینه تصفیه خانه های فاضلاب در آغاز انقلاب چهار تصفیه خانه فاضلاب داشتیم و امسال ۲۵۵ تصفیه خانه فاضلاب خواهیم داشت که ۶۳ برابر اول انقلاب است. آنهایی که می‌گویند انقلاب چه کار کرده است انقلاب اسلامی فقط در بخش تصفیه فاضلاب نسبت به قبل از انقلاب ۶۳ برابر تلاش کرده است و ما دست همه مهندسین و کارگران را می بوسیم.

رییس جمهوری اظهار کرد: امروز با مسئله مهمی  روبرو هستیم و ان اینکه چگونه باید از همه منابع آب استفاده کنیم البته منبع اصلی آب آسمان است اما در عین حال ما می توانیم از آب های دیگر هم استفاده کنیم.

وی ادامه داد: ما در کمربند خشک و نیمه خشک جهان قرار داریم و به همین دلیل، مخصوصاً در بخش جنوبی و شرقی کشور باید از آب دریا هم استفاده کنیم. البته اولویت اول ما ممکن است نباشد ولی به هر حال جزو مواردی است که هم برای آب شرب و هم برای صنعت و سایر مصارف به آن نیاز داریم.

رییس جمهوری گفت: ممکن است از آب دریا بدون نمک زدایی استفاده کنیم یعنی آب شور را برای صنعت وارد کنیم. گاهی باید آب را شیرین کنیم و آب نمک زدایی شده را وارد فلات قاره بکنیم و هر دو کار انجام می‌شود.

رییس دولت تدبیر و امید اظهار کرد: امروز حدود ۲۶ میلیارد مترمکعب آب بدون نمک زدایی برای مصارف مختلف در اختیار استان‌های ساحلی بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و خوزستان قرار می گیرد. از طرف دیگر، استان‌های ساحلی و غیر ساحلی نیاز به آب شیرین دارند.

وی ادامه داد: بنابراین برای استان‌های ساحلی بیش از ۴ میلیارد متر مکعب در نظر گرفته شده است که شیرین شود. این آب وقتی شیرین می شود، تبدیل به یک ۱.۴ میلیارد متر مکعب می‌شود یعنی از ۴.۴ میلیارد  ۱.۴ میلیارد مترمکعب آب تامین می‌شود که برای استان‌های ساحلی و غیر ساحلی مثل خراسان جنوبی، یزد کرمان و حتی خراسان رضوی باید از آب دریا استفاده کرده و نیاز آب را مرتفع کنیم.

روحانی یادآور شد: بقیه استان‌های ساحلی ۳.۷ دهم میلیارد متر مکعب آب در نظر گرفته شده است که وقتی شیرین می شود ۱.۳ میلیارد آب شیرین در اختیارشان قرار می گیرد.

وی ادامه داد: خیلی از کشورهای دنیا از آب دریا استفاده می‌کنند. کشورهای جنوبی خلیج فارس و دریای عمان غالباً از آب دریا استفاده می کنند ما هم باید در چهارچوب محیط زیست و اقدامات دیگر باید این کار را  انجام بدهیم که وزارت نیرو سهمیه را تعیین و ابلاغ می‌کند.

رییس جمهوری اضافه کرد: بخش خصوصی ما باید در زمینه شیرین کردن آب دریا سرمایه‌گذاری کند و با فروش آن هم سرمایه و هم سودش را به دست بیاورد.

روحانی یادآور شد: مجموعاً ۶۱ آب شیرین‌کن داریم که ۳۶ آب شیرین‌کن مربوط به هرمزگان می‌شود. همچنین  ۲۴ آب شیرین کن در حال تاسیس داریم که ۹ واحد آن به استان هرمزگان اختصاص دارد. در مجموع ۸۵ آب شیرین کن احداث می شود که۵۴ آب شیرین کن در دولت تدبیر و امید به ثمر نشسته است.

نیازمندی ما به خارج به حداقل رسیده است

روحانی ادامه داد: ما در شرایط تحریم و فشار سختی هستیم. همه این پروژه‌هایی که افتتاح می‌شود، تصفیه خانه‌ها، نیروگاه‌ها و آب شیرین کن‌ها بخش اعظم آن توسط ایرانیان ساخته می‌شود. همین نیروگاهی که امروز افتتاح شد، به وسیله شرکت مپنا ساخته شده است. نیازمندی ما به خارج به حداقل رسیده و باید با تلاش این نیازمندی را به صفر برسانیم. باید بتوانیم خودکفا بشویم.

وی گفت: مهم است که در این شرایط سخت سرمایه گذاری کنیم و همچنین باید در صنایع پیچیده خودکفا بشویم. امروز در زمینه بهداشت و صنایع مورد نیاز برای مقابله با کرونا شاهد هستید که همه چیز در داخل و توسط متخصصان ما تولید می‌شود و حتی در برخی اقلام صادرات هم داریم.

رئیس قوه مجریه افزود: از اصل تلاش و اقدام مضاعفی که صورت می‌گیرد و همچنین از اینکه ما در مسیر خودکفایی هستیم تشکر می‌کنم و باید در این شرایط سخت، مسیر توسعه را ادامه دهیم.

روحانی عنوان کرد: به ملت ایران، استان هرمزگان و مردم بشاگرد تبریک می گویم. از زمان اول انقلاب از بشاگرد فیلم‌هایی منتشر می‌شد که این منطقه مشکلات راه، بهداشت و آب داشت. خوشبختانه در جمهوری اسلامی قدم به قدم جلو می‌رویم. این خوشحال کننده است و همه ما باید تلاش کنیم که خادمان خوبی برای ایران و مردم ایران باشیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱۷
انتشار یافته: ۹
تو فقط خشكسالي نكن آب نخواستيم !
جان هر چی مَرده لطفاً این یک سال رو هم اروم‌ بنشینید جناب رییس جمهور و کار کارشناسی نشده انجام ندهید.
اگرهرکسی به اندازه کاری که انجام می دهد کوپن حرف زدن بدهند.هیچ کوپنی به روحانی تعلق نمیگیرد ویک ملت راحت می شوند
بعد از هفت سال روحانی اگر ساعت دوازده ظهر بگوید الان روز روشن است، دیگر مردم باور نمی کنند، چه رسد به این وعده وعیدها!!! مگر همین چند روز پیش نفرمودید اقتصاد تحت کنترل است، در حالی که همان روز چندصد تومان روی دلار آمد!!! در این باقیمانده دوره تان کمترین کاری که می توانستید بکنید این بود که دروغ نگویید.
جناب رئیس جمهور 22 سال است قرار آب دریا انتقال پیدا کند وچندین سال است قرار وزارتخانه ها به استانهای دیگر انتقال پیدا کند و ودیگر انتقالهاو...................... که هرگز انجام نمیشود و از آن در تریبون وسخنرانیها یاد میگردد
احمدی نژاد هم می خواست همین کار رو بکنه هی کوبیدینش که داری محیط زیست رو خراب می کنی.
بعدش نمی دونم چرا این طرح های شاذ رو گذاشته بعد از هفت سال به ذهنش رسیده .
تصمیمی درست و به جاست.
از یک طرف با میشه با آب مقطر فلزات معدنی را از مواد زائد شستشو داد و کشور را قطب تولید فولاد دنیا تبدیل کرد.
از طرف دیگه میشه با زه کشی شستشوی خاک های نمکی و آهکی و کود دادن اراضی وسیع بدون استفاده را زیر کشت مکانیزه برد و به اندازه ی تمام دنیا غذا و حتی چوب تولید کرد.
ولی متاسفانه لابی های غربی که میخوان کشورها تک محصولی باشن اجازه ی این طرح ها رو نمیدن و با انتشار اخبار غلط این طرح ها رو از دستور کار خارج می کنند.
می خواهید دریا را هم خشک کند؟ در حال حاضر هم دائما حجم آب کم می شود. سمنان تا وقتی شما رئیس جمهور نشده بودید چه می کرد؟
یکی شربت آبلیمو درست کنه بده دست ایشون، شاید حال و احوالش عوض بشه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار