بازدید 34118

اقدام جدی اصلا‌ح‌طلبان برای بالا بردن شانس پیروزی‌شان در انتخابات ۱۴۰۰

این خبر در کنار خبر مطرح کردن نام افرادی نظیر «سید محمدخاتمی، محمدرضا خاتمی، مصطفی معین و محسن صفایی فراهانی» نشان از تصمیمات سیاسی جدی اصلاح طلبان برای انتخابات ۱۴۰۰ دارد. طیف تندرو‌تر جریان اصلاحات معتقد به معرفی چهره‌هایی هستند که شورای نگهبان نظر مساعدی نسبت به آن‌ها ندارد و در صورت مطرح شدن، حتما آن‌ها را ردصلاحیت خواهد کرد...
کد خبر: ۹۹۰۵۱۶
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۰ 18 July 2020

اقدام جدی اصلا‌ح‌طلبان برای بالابردن شانس پیروزی‌شان در انتخابات 1400

اصلاح طلبان از یک طرف با تکیه بر برخی چهره‌های بیشتر رسانه‌ای خود، مصاحبه‌هایی در رسانه‌ها ترتیب می‌دهند و از هم اکنون برنده قطعی انتخابات ریاست جمهوری در سال ۱۴۰۰ را یک چهره اصولگرا و بعضا یک اصولگرای تندرو می‌خوانند و از طرفی هم زیرپوستی تلاش می‌کنند، هرچه بهتر و بیشتر در تدارک حضور در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده برآیند.

به گزارش «تابناک»؛ از سال ۹۲ تا همین سال گذشته، یعنی انتخابات مجلس یازدهم، اصلاح طلبان در هر انتخاباتی شرکت کردند، رأی قابل توجهی به دست آورده و عمدتا بر رقیب خود یعنی اصولگرایان فائق آمدند؛ اما عملکرد نامناسب از سوی این طیف در کرسی‌هایی که بر آن نشستند، باعث شد بخش قابل توجهی از بدنه حامی این جریان قید حضور در انتخابات مجلس را بزنند و به این طیف سیاسی هم بی اعتماد شدند.

چطور اصلاح طلبان از برندگی به بازندگی شیفت کردند؟

در طرف مقابل اصولگرایان با اتکا به چهره‌های جوان‌تر خود و به پشتوانه نتیجه نسبتا خوبی که در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ به دست آورده بودند و البته عدم انجام اقدامات مناسب و بایسته از سوی رقیبشان یعنی اصلاح طلبان، توانستند بخش قابل توجهی از کرسی‌های مجلس یازدهم را از آن خود کرده و یک مجلس قریب به اتفاق اصولگرا را در فاصله یک سال مانده به انتخابات ریاست جمهوری تشکیل دهند.

اکنون بنا به سابقه تاریخی هشت سال حاکمیت اصولگرایان و هشت سال حاکمیت اصلاح طلبان، نوبت به تصدی کرسی ریاست جمهوری توسط اصولگرایان رسیده است. آن‌ها پیش از این جاده این انتخابات را با پیروزی در مجلس صاف کرده اند و عمده پیش بینی‌ها حکایت از روی کار آمدن یک رئیس جمهور اصولگرا در انتخابات سال ۱۴۰۰ دارد؛ اگر به یکباره اتفاق خارق العاده‌ای نیفتد و نتیجه را تغییر ندهد!

عزم جدی اصلاح طلبان برای ۱۴۰۰

البته اصلاح طلبان هم بیکار ننشسته اند و اقدامات و رایزنی‌هایی از سویشان صورت گرفته که نشان می‌دهد خیلی جدی عزم حضور در انتخابات سال آینده را دارند و البته امیدوار هم هستند که چه بسا در صورت تحقق خواسته‌ها و برنامه‌هایشان یکباره یک چهره اصلاح طلب راه روحانی را در جایگاه ریاست جمهوری ادامه دهد.

اکنون بعد از شکست اصلاح طلبان در انتخابات مجلس، انتقاد‌ها به ساز و کار انتخاباتی این طیف یعنی شورای عالی سیاستگذاری کارگر افتاده و ابتدا «عبدالواحد موسوی لاری» وزیر کشور دولت اصلاحات و نایب رئیس این شورا و پس از آن «محمدرضا عارف» رئیس فراکسیون امید مجلس دهم و رئیس این شورا کناره گیری کردند تا دست این طیف برای تعریف ساز و کار انتخاباتی جدید و انتخاب یک فرد کارآمد برای انتخابات ریاست جمهوری باز باشد.

چرا عبدالله نوری جانشین عارف می‌شود؟

شنیده‌ها حاکی از آن است که اصلاح طلبان قصد دارد یک ترکیب تند را برای ساز و کار انتخاباتی شان در نظر بگیرند؛ بنابراین، از «عبدالله نوری» وزیر پیشین کشور ـ که در دوره سازندگی و اصلاحات عهده دار این مسئولیت بود ـ به عنوان گزینه جدی ریاست سازوکار انتخاباتی شان برای انتخابات ریاست جمهوری در سال ۱۴۰۰ یاد می‌شود.

این خبر در کنار خبر مطرح کردن نام افرادی نظیر «سید محمدخاتمی، محمدرضا خاتمی، مصطفی معین و محسن صفایی فراهانی» نشان از تصمیمات سیاسی جدی اصلاح طلبان برای انتخابات ۱۴۰۰ دارد. طیف تندرو‌تر جریان اصلاحات معتقد به معرفی چهره‌هایی هستند که شورای نگهبان نظر مساعدی به آن‌ها ندارد و در صورت مطرح شدن، حتما آن‌ها را ردصلاحیت خواهد کرد.

نقشه اصلاح طلبان برای انتخابات ریاست جمهوری

نظر این بخش از اصلاح طلبان این است که اگر شورای نگهبان، افرادی را که آن‌ها مطرح خواهند کرد، به دلایل سیاسی تایید صلاحیت کند، اصلاح طلبان خواهند توانست با تکیه بر سابقه، سخنان و اقدامات تند این افراد، بدنه ناراضی حامی خود و همچنین بخش زیادی از طیف خاکستری را مجددا ترغیب به حضور در انتخابات کنند و شکل گیری چنین رویداد و اتفاقی معنایی جز پیروزی جریان اصلاحات در انتخابات سال آینده نخواهد داشت.

البته همین بخش از اصلاح طلبان اعتقاد دارند که یا با چهره‌های تندتر اصلاح طلب که شانس کمی برای گرفتن تائید صلاحیت دارند در انتخابات حضور پیدا می‌کنند و شانس خود را برای پیروزی افزایش می‌دهند؛ یا اینکه بهتر است اصلاح طلبان کاندیدایی غیر از این افراد معرفی نکنند؛ چون در این صورت اصولگرایان شانس پیروزی بسیار بالایی خواهند داشت. مطرح شدن نام‌هایی نظیر «سید محمدخاتمی، محمدرضا خاتمی، مصطفی معین و محسن صفایی فراهانی» برای کاندیداتوری در کنار مطرح شدن نام «عبدالله نوری» برای ریاست سازوکار انتخاباتی اصلاح طلبان یک سناریوی مکمل هم هست که باید دید چه سرنوشتی خواهد یافت؟

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۴۳
ما میگیم نره تو میگی بدوش
پاسخ ها
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
تابناک شرم کن مردم نفسشان بالا نمی آید ، چه !می گویی؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
خخخ واقعا به فکر انتخابات هستین اصلاح طلب اصولگرا چه فرقی میکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
پول میگیره اینو بگه شغلش همینه
دلار ۲۵۲۵۰
سکه ۱۱۳۰۰
بورس ۳۳۰۰۰ واحد دیگر سقوط کرد !!!
کجایند سایتها و روزنامه های سینه چاک بورس که هرهفته نموداربازدهی بورس درمقابل بازارهای دیگر رامنتشر میکردند؟؟؟!!!
چرامدتیست خبری از این نمودارهای مقایسه ای نیست ؟؟!!!
باچه رویی اصلا راجع به انتخابات خبر منتشر میکنید. وضع مردم رو بعد این همه انتخابات نمیبینید.؟خجالت نمیکشید؟! شرم نمیکنید؟
دلار 25 تومن
صد در صد تا موقع انتخابات به 40 تومن هم میرسه
اقتصادی وجود نداره تا راجع بهش حرف و نظریه بدید که درستش میکنیم
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
خب دموکراسی همین است. به روحانی رای دادید این هم نتیجه اش حالا طلبکار هم شدید؟؟؟
سپهر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
ناشناس 0016
دوغته بنوش
رای نمیدم، چون برام فرقی نمیکنه اصلاح طلب یا اصولگرا یا احمدی نژادی .... در همه دوره ها بین 3 تا 5 برابر سقوط ارزش ریال داشتیم. پس انداز ریالی من تبدیل شده به کاغذ پاره، و هیچ عزمی برای اصلاح امور نیست. توقع رای دارین؟؟؟؟
اصلاح طلب یعنی چه ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
اصلاح طلب الان یعنی یه عده ورشکسته که دیگه دستشون رو شده
اگه قراره روحانی با همین فرمون برونه، بهتره زودتر استعفا داده بشه و انتخابات جدید برگزار بشه. مردم شاکی هستن.
اصلاحطلبان باید با کاندید میر حسین موسوی وارد انتخابات شوند و خود مکانیسمی برای شمارش رای بوجود بیاورند ،مثلا اینترنتی!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
چشم
اگر پشت گوشتان را دیدید رای ما را هم خواهید دید
تا زمانیکه توزیع قدرت در کشور منوط به پارامترهای موجود باشد و نظرات مردمی فاقد وجاهت عنوان شود و از آراء ملت در تمامی وحوه صیانت کامل نگردد شرکت در هر نوع انتخاباتی فریب دادن خود است
توهم پشت توهم این توجیهات فقط برای یکدستی زدن (روش مسخره) به رقبا برای شناسایی انها و شروع تخریبها علیه انهاست جالبه که امثال لاریجانی را که اصولگرای قدیمی است را در میان اصلاح طلبان اورده یا با کمال افتخار از پیروزی اصولگرایان در این انتخابات معلوم الحال و استدلال بر اساس ان میکند همیشه باید از طرف مردم غافلگیر شوید ؟! توبه نمی کنید
رای بی رای

انتخابات ۱۴۰۰ را تحریم میکنیم
پاسخ ها
محمدخان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
من میخواستم تحریم بکنم اما دیگه نمیکنم و رای میدم. به چیزی که میخواستم به کمک همین دولت رسیدم . مافات جبران شد . شکر.
از روزی که این اصلاح طلب ها با شعار های پرطمراق و عامه پسند زمام امور رو در دست گرفتن چیزی جز پسرفت عاید این مملکت نشد ,فساد ,اختلاس,دزدی های آنجنانی همه از دوره ای که این جماعت روی کار اومدن تو این مملکت باب شد....
اصلاح طلبان هیچ برنامه و کارنامه ای ندارند.
تنها با مظلوم نمایی و دیو جلوه دادن طرف مقابل می توانند رأی بیاورند.
البته آبادگران هم در سال 84 به خطر رفتار خاص و لجبازانه خاتمی با احمدی نژاد شهردار و زدن حکم با تأخیر و کارشکنی ها؛ موجب مظلوم نمایی محمود و رأی آوردن وی شدند
اصلاح طبان بي اختيار اصولگرايان تندرو مردم ازهردو طرف رنجيده اند
اگر دلار 3500 تومانی را ما دیدیم شما هم رای ما را خواهید دید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
،نه بابا قیمت واقعی دلار ۷۶(هفتادوشش) ریال
باشید تا صبح دولتتان همگی با هم بدمد!!!
رئیس جمهوربایدغیرازچهره های موجودباشدفردی بی‌پروا وحاج قاسم رنگی باشد فرزند دلاوروهوشمنداین مملکت نه فردی جناحی ودوتابعیتی فرزندان خارج نشین وووووووووووو
این بازارگرمی های مذبوحانه برای چی؟ انگار نتایج مجلس یازدهم را ندیدید! رأی بی رأی!
پاسخ ها
محمدخان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
ارزش پس انداز من برگشت به همون نقطه ای که قبل از سال 97 قرارداشت . من رای میدم.
اصلا رای نمیدیم
الان جدیترین کاری که اقای خاتمی میتونه بکنه اینه که بپره وسط بگه هرکی اعتراض داره بدو اقای خاتمی جا نمونی اقای محمد خاتمی
وای چه انتخابات داغ و سرنوشت سازی، حتما شرکت می کنم
مشخصه که سیاست رسانه ای ، از حالا اینه که ایجاد شور انتخاباتی بکنند. هر روز مطلبی راجع به رفابت اصلاح طلب و اصولگرا میزارن که ایجاد هیجان بکنند. وانمود میکنند که مثلا رقابتی وجود داره و دو طیف میخان با حداکثر قدرت شرکت بکنند.
اما مردم دیگه به جان آمدند. حنای اصلاح طلب اصولگرا بدجور رنگ باخته. کارد به استخوان رسیده و با این نمایش ها چیزی عوض نمیشه.
اگه واقعا کسی اصلاح طلب باشه قطعا رد صلاحیت میشه. تا وقتی که هر کسی خواست نتونه کاندیدا بشه انتخابات ارزش چندانی نداره
بخدا انتخابات خرج داره ، چرا هزینه می کنید، فرقی هم نداره کی رییس جمهور باشه برا ما آخه چه فرقی داره
اون مردی که بخواد رییس جمهور بعد از آقای روحانی باشه ، خیلی مرده . یه چیزی گفتم که کلی داستان توش بود.
رای بی رای تمومه ماجرا
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
خخخ وای ترسیدیم. یه چندسال هم با این شعارها سرگرم باش
تابناک جان ، اینکه بدست گرفتن مجلس از طرف اصولگرایان ، نتیجه عملکرد مثبت شون بوده ، خودت رو به خنده نمیندازه ؟
رییس جمهوری اختیاری ندارد
سیر که از گرسنه ها خبر ندارند . درد مملکت الان این است . آدمهای بی درد را تیتر می کنید . اینها اگر بلد بودند که مملکت به این روز نمی افتاد .
مثل اینکه خواب تشریف دارید ،
آنچه باعث پیروزی اصولگرایان شد ، غیبت صد درصدی افرادی بود که دور قبل به اصلاح طلبان رای داده بودند و طبیعتا در انتخابات سال بعد هم شرکت نخواهند کرد ،
پس در انتخابات آینده نه تنها نامزد ها از یک طیف هستند بلکه رای دهندگان هم فقط طرفداران اصولگرایی هستند ، به عبارت دیگر انتخابات با سقف 50 درصد مشارکت شروع می شود ،
اما مجلس شعاری اصولگرا و درگیری های احتمالی نامزدهای این طیف برای ریاست جمهوری می تواند بخش زیادی از همان 50 درصد مشتاق را هم دلسرد کند ،
پیش بینی من مشارک 16 میلیون نفر و پیروزی نامزد اصولگرا با 12 میلیون رای است
نمایندگان اقلیت که اصولگرا هستند شکست خورده اند و متوجه نیستند
من کاری به اصلاح طلب و اصول گرا ندارم اما بنظر من مسئولیت شرایط الان کشور با سید محمد خاتمی است و ایشون باید پاسخکو باشند چون با ارائه لیست امید و بواسطه اعتمادی که مردم به ایشون داشتند یک مجلس فشل رو به مردم قالب کرد. و با حمایت از روحانی - این رییس جمهور ناتوان و بی تفاوت - کشور رو به خاک سیاه نشاند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی