بازدید 16708

توکلی: مذاکره با امریکا نه شراب است و نه نماز

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد مذاکره با آمریکا اعتقاد بینابینی دارد.
کد خبر: ۹۹۰۲۴۱
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۳ 13 July 2020

به گزارش تابناک، روزنامه اعتماد نوشت: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد مذاکره با آمریکا اعتقاد بینابینی دارد.

احمد توکلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره مذاکره با آمریکا گفت من یک جمله را در دهه شصت گفتم که مشهور شد. مذاکره با امریکا نه شراب است که حرام باشد و نه نماز است که واجب باشد. مذاکره با امریکا و حتی هر دشمنی بزرگ‌تر و بدتر از آن منوط است به حفظ مصالح و کرامت مسلمانان. باید ببینیم وضعیت چه اقتضا می‌کند. شاید با بزرگ‌ترین دشمنان هم لازم باشد مذاکره کرد و گاهی ضروری باشد که گفت‌وگویی انجام نشود. اما اگر سوال این است که آیا الان وقت مذاکره است؟ قطعا نه! قرار است سر چه چیز مذاکره کرد؟ او که زیر تعهداتش زده‌است، تمام آنچه در مذاکرات قبلی پذیرفته را نقض کرده‌است، دیگر سر چه چیزی مذاکره کنیم؟ وقتی طرف‌مان آدم نیست، چرا مذاکره کنیم؟ اگر سرش را بیندازد پایین و عین بچه آدم بیاید مذاکره کند می‌شود مذاکره کرد، اما مادامی که رفتار امریکا این‌گونه است، وقت مذاکره نیست. من با ماهیت مذاکره مشکلی ندارم، اما در شرایط کنونی مذاکره را صلاح و مفید نمی‌دانم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۱۵
بعد از انتخابات سال بعد رییس جمهوری مثل نماز واجب می شود
اصولاً رابطه با هر کشوری زمانی منطقی و خداپسند است که رابطه انسانی برقرار باشد ولی زمانی که بخواهد رابطه گرگ و میش باشد نه منطق می پسندد و نه شرع مقدس
ای شیطون، یه جوری حرف زدی که هم دل 2 طرف رو بدست بیاری، هم اصلاً معلوم نباشه موضع خودت چیه. با همین لفاظی و پشت‌هم‌اندازی و بنگاهی‌بازیه که 42 ساله سر قدرت هستید.
باسلام اقای دکتر توکلی عدم مذاکره به ضرر کشور وملت ایران است واین لحظه مذاکره ازلحظه اینده بهتراست اسمش است مذاکره دوم من نمیدونم شما ازترس امریکا همه چیز این کشورو دراختیارچین وروسیه که به هیچی انسانیت وحقوق بشر معتقد نیستند دست به دامان انها میشود کمی بابا کلاه خودرا قاضی گنید وبه وجدان خودمراجعه کنید مابامذاکره باید ثابت کنیم امریکا نمی تواند پای مذاکره بیاد کمی عقلایی کشور را ازورطه سقوط وبه دامان کمونیست افتادن نجات میدهد
وقت مذاکره زمانیه که همه مردم از فلاکت مرده باشند باید یه قانون تصویب کنند هرکی دم از مبارزه میزنه باید دریافتی سالانه اش را با مدرک اعلام کنه واگر دروغ گفت حتما مجازات بشود .
مذاکره باامریکا نه شراب است نه نماز ؟؟؟؟؟؟
مذاکره باقاتلین بی شرم شهید سلیمانی سم مضاعف است
هیهات من الذله
توکی هستی که درموردمذاکره باقاتلین شهیدسلیمانی نظر میدهی ومیگویی من صلاح میدانم یانمیدانم ؟؟؟!!!
جناب توکلی با حلوا حلوا دهن شیرین نمی شود مردم را با این گرانی به خاک سیاه نشاندید چرا با آمریکا مذاکره نمی کنید این تحریمها کمر مردم را شکست شرافتا دست از دشمنی با آمریکا بردارید
میشه دقیقا شرایط وزمان واجب شدن مذاکره را اعلام کنید تا مردم تکلیف خود را بدانند..این چه شرایط سهل وممتنعی است که در عرض 40 سال فراهم نشده ومثل ستاره هالی هر چند سال یک بار ممکن است این شرایط فراهم شود
من یک فرد معمولی و بازنشسته و جانباز که در اثر بی تدبیری مسولان در اداره کشور در اثر گرانی و تورم و نا امید از زندگی کمرم شکسته است یک سوال اساسی از مسولان دارم ما در انقلاب چه شعار هایی می دادیم که الان همه انها را در خانه دارم یک مسولی پیدا می شود توضیح دهد به کدام یک از ان شعار ها عمل شده است ؟ ایا اگر به سفارت امریکا حمله نمی شد این اتفاقات می افتاد به نظر من مسبب اصلی حمله به سفارت امریکا انهایی بودند که شوری را مدینه فاضله می دانستند ولی در عمل همه شان به غرب پناه بردند و الان همان چپیهای دو اتشه در اغوش غرب لمیده اند و کتکشان را ما مردم بد بخت می خوریم . ایا در این مدت مبارزه با غرب و بخصوص امریکا برای ما چه نفعی داشته است و شاید هم خیلی نفع داشته است و ما مردم ناسپاس نمی دانیم . ولی من بیسواد تا جایی که می دانم به غیر از ضرر چیزی عایدمان نشده است و ما با این کارمان هزاران میلیارد دلار ضرر کرده ایم و سودش را شرق و غرب برده اند . در امور نظامی پیشزفت کرده ایم بر منکرش لعنت ولی ایا صرف اینکه پیشرفت نظامی حاصل شده است کافی است در مقابل ان مردم به فقر و تنگدستی گرفتار شده اند . و امیدی به اینده ندارند . بعضی از کشور ها هستند که از نظر نظامی خیلی پیشرفته هستند ولی مردمشان از گرسنگی می میرند جناب توکلی راست می گوید الان مذاکره فایده ندارد چون در اوج ضعف قرار داریم . اقای توکلی اگر مذاکره حرام نیست چرا 40 سال است کشور در اثر تحریم امریکا فلج شده است پس نتیجه می گیریم که مبارزه با امریکا از واجبات است و مذاکره حرام است اگر نبود مذاکره می کردید در زمانیکه در اوج قدرت بودیم و نا گفته نماند بیشتر مشکلات به تحریم ربطی ندارد بلکه ندانم کاری مسولان کشور را فلج کرده است اینهمه اختلاس و رانتخواری و ریخت و پاش دلار و واردات غیر ضروری مانند چوب بستنی و غذای حیوانات و بیل و کلنگ و لوازم ارایشی و غیره است که کشور رابه بن بست کشانده است امیدوارم مسولی پیدا شود و به این سوالات پاسخ دهد .
اگه دشمن مثل آدم باشد که دشمن نیست.دوست است.
آدم با دشمن بد اهل و بی تعهد و نامرد و قدرتمند مذاکره میکند تا هم در مچا مح بین المللی بی آبروش کنه و جلو یکه تازیش بگیره.و کلا هزینه های خودش را کاهش بده.
اتفاقا الان وقت مذاکره است که از شدت فقر اقتصادی چاه های نفت و گاز و منابع خلیج فارس را دارید به چینی ها واگذار می کنید.
تشبیه مذاکره با آمریکا به شراب و نماز و یا اوباما و ترامپ به شمر و یزید برخی را به اشتباه می اندازد و نسخه هایی پیچیده می شود که نه شرعی است ، نه اسلامی و نه انسانی و نه منطقی . برداشت دون کیشوتی از تاریخ است.
چشمها را باید شست
جور دیگر باید دید
آقای توکلی خیانتی که شما با رد fatf کردید بدتر از خیانتی است که رجال خود فروخته قاجار انجام دادند شما مقدمات فروش جزایر را فراهم کردید شما یا خائن هستید یا بی تدبیر و نالایق اکنون ایران را به جایی رساندید که قرار داد با هر کشوری به ضرر ایران است تاریخ این خیانت شما را نخواهد بخشید ....
درود بر شما . روسیه و چین هم با امریکا مراوده اقتصادی دارند ایا مستعمره شدند ؟ ایا ما که در عراق اینقدر حضور داریم استعمار کردیم ؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان