بازدید 47868

سیدجلال طباطبایی، بازیگر "خانه به دوش" درگذشت

سید جلال طباطبایی را با "شب‌های برره"، "خانه به دوش" و "ترش و شیرین" به یاد می‌آوریم؛ او بر اثر سکته قلبی درگذشت. فرشاد ارج دستیار کارگردان این سریال‌های خاطرانگیز از علاقه رضا عطاران به بازیگرانی همچون طباطبایی می‌گوید که خودشان را بازی می‌کردند.
کد خبر: ۹۹۰۰۷۹
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۲ 12 July 2020
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، لحظاتی پیش خبری از درگذشت سیدجلال طباطبایی بازیگر سریال‌های خاطرانگیزی همچون "شب‌های برره"، "خانه به دوش"، "متهم گریخت" و "ترش و شیرین" رسانه‌ای شد. به سراغ یکی از دستیار کارگردان‌هایی که البته خودش هم بازیگر است و به زودی فیلم تلویزیونی هم کارگردانی خواهد کرد، رفتیم. فرشاد ارج ضمن تأیید خبر درگذشت سیدجلال طباطبایی از بازی‌های رئالش در سریال‌های تلویزیونی گفت.

وی گفت: یادم نمی‌رود روز‌هایی که با امثال این بازیگران رئال و رضا عطاران و گروه "خانه به دوش" و "متهم گریخت" کار می‌کردیم. عطاران همیشه سیدجلال طباطبایی، حلیمه سعیدی و پورمخبر و خیلی‌های دیگر که خود واقعی‌شان را جلوی دوربین می‌بردند دوست داشت. همیشه دنبال این بود که کسانی را به عنوان شخصیت فیلمش انتخاب کند که مردم با آن‌ها همذات‌پنداری کنند. سعید آقاخانی هم این ریسک را می‌کند و اجازه می‌دهد چنین بازیگرانی جلوی دوربین کارهایشان قرار بگیرند. عطاران همیشه از سیدجلال طباطبایی در کارهایش استفاده کرده و اگر نقشی هم نداشته برای او و امثالهم نقش طراحی کرده است. خدایش بیامرزد.

از مهم‌ترین آثار سید جلال طباطبایی می‌توان به بازیگری در سریال «شب‌های برره»، سریال «خانه به‌دوش» و سریال «ترش و شیرین» اشاره کرد. سید جلال طباطبایی در سال ۱۳۸۴ دوره پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در آثار مهمی بازی کرد. او در این سال با بازی در ۲ سریال مهم تلویزیون خود را به مردم معرفی کرد. آثار مهم سید جلال طباطبایی در این سال، بازیگری در سریال «شب‌های برره» به کارگردانی مهران مدیری و سریال «متهم گریخت» به کارگردانی رضا عطاران و محمود رضایی بود.

سید جلال طباطبایی سال ۱۳۸۴ در سریال «شب‌های برره» بازی کرد و توانست با مهارت خود، آن نقش و همچنین خود را میان مخاطبان تلویزیون مطرح کند. او در این سریال با مهران مدیری همکاری داشت. سید جلال طباطبایی توانست با بازی در سریال شب‌های برره تجربه بازیگری موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگرانی نظیر مهران مدیری، سیامک انصاری، سعید پیردوست و محمد شیری بر تجارب او افزود. سید جلال طباطبایی علاوه بر سریال شب‌های برره، سال ۱۳۸۳ در سریال خانه به‌دوش نیز بازی کرد. او این‌بار با رضا عطاران یعنی کارگردان سریال خانه به‌دوش و هنرمندانی، چون حمید لولایی، مریم امیرجلالی، علی صادقی و رضا عطاران همکاری کرد.

تابناک درگذشت این بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون را تسلیت می‌گوید.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی