بازدید 19662
۱

تایید واکسن کرونا تا پایان سال جاری میلادی

انتظار می‌رود واکسن تولیدشده توسط شرکت‌های Pfizer و BioNTech برای کووید۱۹ تا پایان سال جاری میلادی، تایید مقامات را برای تولید انبوه دریافت کند.
کد خبر: ۹۸۹۹۰۹
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۰ 12 July 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از ایزنا از پایگاه خبری وال استریت ژورنال، این واکسن تجربی به عنوان یک گزینه مناسب برای کاهش سرعت و حتی بهبود عوارض کووید ۱۹ امید زیادی را ایجاد کرده است. در حال حاضر این واکسن مراحل اولیه آزمایشات انسانی را طی می‌کند؛ اما قرار است پس از دریافت مجوز از مقامات، در ماه جولای با کمک ۳۰ هزار داوطلب، مجددا مورد آزمایش قرار گیرد.

بر اساس این اقدامات، هر دو شرکت تولیدکننده واکسن مجوز انجام تبلیغات و بازیابی را دریافت کرده‌اند. این شرکت‌ها آمادگی تولید انبوه ۱۰۰ میلیون واحد از این واکسن را قبل از پایان سال ۲۰۲۰ میلادی دارند و می‌توانند تا پایان ۲۰۲۱ میلادی، ۱.۲ میلیارد واحد دیگر از آن را تولید کنند.

ویروس کرونا موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

تدروس آدهانوم مدیرکل سازمان جهانی بهداشت چهارشنبه ۲۱ اسفندماه ۹۸ در کنفرانسی خبری تاکید کرد که اگرچه واژه «همه‌گیر» (pandemic) به دلیل حساسیتی که دارد نباید بدون دقت مورد استفاده قرار گیرد اما ارزیابی‌های این سازمان ویروس کرونا را «همه‌گیر جهانی» شناسایی و اعلام می‌کند.

بر اساس آخرین گزارش سازمان جهانی بهداشت، تاکنون ۱۲ میلیون و ۶۲۵ هزار و۱۵۶ نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند، هفت میلیون و ۳۶۱ هزار و ۴۵۴ نفر بهبود یافته‌اند و ۵۶۲ هزار و ۷۶۹ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

دانشمندان بسیاری در سراسر جهان به دنبال ساخت واکسن این پاندمی هستند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱
فقط 100 ملیون تا پایان سال 2020؟ و 1.2 میلیارد تا پایان سال 2021
در حالی که هفت میلیارد نفر منتظر دریافت واکسن هستند. فکر نکنم به ایرانی ها چیزی برسه.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان