بازدید 20013
ویروس شناس آلمانی:

ایمنی در برابر کرونا ۱۰ سال زمان می‌برد

جدیدترین اخبار کرونایی در اروپا از هجوم چندین هزار شهروند آلمانی به عنوان داوطلب برای دریافت واکسن آزمایشی کرونا در آلمان و گسترش طرح استفاده اجباری از ماسک فراتر از وسایل نفلیه عمومی در انگلیس حکایت دارد.
کد خبر: ۹۸۹۸۴۷
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۹ 11 July 2020

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، با وجود کاهش محدودیت های کرونایی در بسیاری کشورهای اروپایی اما بحران کرونا و عواقب سیاسی، اقتصادی و اجتماعی آن همچنان تیتر اول بسیاری رسانه های اروپایی است.

استقبال چشمگیر آلمانی‌ها برای آزمایش بالینی کرونا

نتیجه جدیدترین اخبار کرونا در اتحادیه اروپا نشان می دهد که حدود 4 هزار داوطلب برای واکسن کرونا به کلینیک دانشگاه توبینگن هجوم آورده اند. رئیس گروه تحقیقات واکسن کرونا در این کلینیک چنین استقبالی از یک آزمایش بالینی برای واکسن را بی سابقه دانسته است.

شرط وزیر اقتصاد آلمان برای لغو استفاده اجباری از ماسک

وزیر اقتصاد آلمان هم بازگشت موارد ابتلای روزانه به کرونا در کشورش به زیر 100 نفر را شرط پایان قانون اجباری بودن استفاده از ماسک دانسته است.

ویروس شناس آلمانی: ایمنی در برابر کرونا 10 سال زمان می‌برد

"اوگور ساهین"، رئیس شرکت بیودارویی در آلمان هم در گفتگویی اعلام کرده است حدود 10 سال طول خواهد کشید تا انسانیت یک ایمنی کافی علیه ویروس کرونا بدست آورد، حتی اگر بسیاری شرکت ها موفق شوند واکسنی علیه این ویروس تولید کنند.

وی تاکید کرد: به اعتقاد من ما تازه زمانی در برابر این ویروس ایمن می شویم که بیش از 90 درصد مردم دنیا از طریق سرایت و یا یک واکسن علیه آن به یک ایمنی دست یابند.

Biontech یکی از شرکت های داروسازی در دنیا است که برای تولید واکسن کرونا تلاش می کند.

گسترش طرح استفاده اجباری از ماسک در انگلیس

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس هم روز جمعه از گسترش طرح استفاده اجباری از ماسک در کشورش برای مقابله با کرونا سخن گفت. وی همچنین روز گذشته برای اولین بار با ماسک در عموم ظاهر شد.

جانسون در عین حال از شهروندان خواست اگر می توانند به سر کار بروند. تا به حال وی این شعار را می داد که اگر می توانید از خانه کار کنید. رسانه های انگلیسی این درخواست جانسون علامتی برای نگرانی روزافزون دولت از یک رکود اقتصادی سخت می دانند.

تا به حال استفاده اجباری از ماسک تنها در وسایل حمل و نقل عمومی در انگلیس اعمال می شد.

انگلیس به طرح واکسن کرونا در اروپا نمی‌پیوندد

تیم بارو فرستاده بریتانیا در اتحادیه اروپا هم در اظهاراتی اعلام کرده است که بریتانیا تمایلی برای پیوستن به برنامه 2.4 میلیارد یورویی اتحادیه اروپا برای تضمین خرید واکسن کرونا نخواهد داشت.

وی گفت: اتحادیه اروپا به لندن اجازه نمی دهد تا نقشی در تصمیم گیری داشته باشد. دولت بریتانیا تصمیم گرفته است تا در شرایط کنونی به طرح ابتکاری اتحادیه اروپا ملحق نشود ولی ما متعهد به تقویت همکاری مان با اتحادیه اروپا خارج از این چارچوب خواهیم بود.

بریتانیا پیش از این قراردادی را با دانشگاه آکسفورد و شرکت داروسازی آسترا زنیکا برای تولید 100 میلیون دوز واکسن کرونا منعقد کرده است.

درخواست دانشجویان آلمانی در آمریکا برای حمایت دولت علیه تهدیدات ترامپ

به دلیل تهدید آمریکا برای اخراج دانشجویان خارجی از ایالات متحده دانشجویان آلمانی که در این کشور تحصیل می کنند از دولت فدرال آلمان درخواست کمک کرده اند. تعدادی دانشجوی آلمانی طی نامه ای به مقامات کشورشان این درخواست را مطرح کردند.

افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در اروپا

جدیدترین آمارها از افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در کشورهای مهم اروپایی خبر می دهد.

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال 300988 نفردر اسپانیا به کرونا مبتلا شده و 28403 نفر هم ردر اثر ابتللا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

در انگلیس هم تا به حال 288133 نفر به کرونا مبتلا شده 44650 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند.

ایتالیا هم به شدت تحت تاثیر شیوع کرونا قرار گرفته و تا به حال 242639 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و 34938 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

در آلمان هم تا به حال 199588 نفر به کرونا مبتلا شده و 9130 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

بر اساس جدیدترین آمارها در فرانسه هم تا به حال 170752 نفر به کرونا مبتلا شده و 170752 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

کاهش چشمگیر پروازهای شرکت‌های هواپیمایی آلمان

گسترش ویروس کرونا، بیش از هر چیز بر مسافرت و سیاحت زمینی و هوایی و دریایی آلمان تأثیر گذاشته است. این روزها با این که افراد خوش‌بین از آغاز دوران پساکرونا سخن می‌گویند، اما به گفته کارشناسانی که با عدد و آمار سروکار دارند، برگشتن وضعیت به شرایط عادی سال‌های گذشته به این زودی‌ها ممکن نیست.

بنا به گزارش نیم‌ساله‌ای که به تازگی توسط دفتر امنیت هوایی آلمان (DFS) منتشر شده، در ماه ژوئن امسال حدود 66 هزار عملیات پروازی در آسمان آلمان صورت گرفته است، یعنی حدود 3/ 78 درصد کمتر از همان بازه زمانی در سال گذشته.

در ماه آوریل گذشته وضعیت از این هم بدتر بود و تنها 36 هزار پرواز صورت گرفت، یعنی بیش از 87 درصد کمتر از همین مقطع در سال گذشته. بنا به آمار از ماه مه وضعیت اندکی رو به بهبود گذاشته است.

در ماه آوریل پیامدهای بیماری کرونا به ویژه در 16 فرودگاه بین‌المللی آلمان کاملا مشهود بود. در این فرودگاه‌ها روی هم تنها 25 هزار پرواز و فرود صورت گرفت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر