بازدید 12213
۲

بدون ماسک از منزل خارج نشوید

مدیر گروه عفونی دانشگاه علوم پزشکی ایران، بر استفاده از ماسک و اجتناب از ترددهای غیر ضروری تاکید کرد.
کد خبر: ۹۸۹۷۱۱
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۱ 11 July 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، مهشید طالبی طاهر گفت: حتماً ماسک بزنید و از حضور در مکان های شلوغ جداً اجتناب نمایید.

متخصص بیماری های عفونی افزود: متاسفانه از یک ماه گذشته تعداد مبتلایان و بیماران کووید ۱۹ به علت عدم قرنطینه، سفرهای غیر ضروری و افزایش ترددها، روند صعودی داشته است.

وی اظهار کرد: علائم این بیماری چندان تغییر نکرده است، اما حضور سالمندان با درگیری ریه در بیمارستان ها بیشتر شده است و نکته قابل توجه اینکه متاسفانه ترس از بیماری کمتر شده و افراد دیرتر به مراکز درمانی مراجعه می نمایند که این خود سبب حادتر شدن حال بیماران می شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران، گفت: دردهای عضلانی و مفصل در اکثر بیماری‌های ویروسی وجود دارد و مختص کرونا نیست، ولی اسهال و درد شکم می تواند از علائم کرونا باشد، آنچه در این مرحله در بیماران مراجعه کننده به بیمارستان ها و مبتلایان به کرونا با آن مواجه هستیم، احساس سنگینی روی قفسه سینه و تنگی نفس است که در آنفلوانزا دیده نمی‌شود.

طالب طاهر ادامه داد: متاسفانه تعداد زیادی از کادر درمان، پزشکان، پرستاران و نیروهای پشتیبانی به علت مواجهه با بیماران پرخطر، مبتلا شده اند.

وی افزود: افرادی که دارای سیستم ایمنی ضعیف هستند، مانند بیمارانی که پیوند کلیه انجام دادند یا دارای بیماری آرتریت و...، هستند باید بسیار مراقب باشند. همچنین افرادی که دچار کمبود ویتامین C و D هستند، مستعد بیماری‌های عفونی هستند.

مدیر گروه عفونی دانشگاه علوم پزشکی ایران، خاطر نشان کرد: بدون ماسک از منزل خارج نشوید، حتی الامکان منزل را ترک نکنید، سفرهای غیرضروری را کنسل نمایید و از تردد در مکان های پر تجمع خودداری کنید.

وی تصریح کرد: استفاده از ماسک معمولی بیشتر از ۱۵ دقیقه در فضای عمومی و در فاصله کمتر از یک متر ممکن است پاسخگو نباشد، لذا تا حد امکان از حضور در جاهای شلوغ خودداری کنید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲
تعطیل کنید
خانم دکتر بگید مردم دهان را با ماسک بپوشانند بهتر است. بینی سخت است و صورت را سیاه می کند و خال در میاره صورت
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار