بازدید 7798

کرونا هشت هزار زندانی کالیفرنیا را آزاد کرد

مقام‌های ایالت کالیفرنیای آمریکا برای مهار گسترش ویروس کرونا در زندان‌های این ایالت، تصمیم به آزاد کردن هشت هزار زندانی گرفتند.
کد خبر: ۹۸۹۷۰۲
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۴ 11 July 2020

ه گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از رادیو دولتی آمریکا(ان. پی. آر) این تصمیم پس از آن گرفته شد که بیش از یک سوم زندانیان و کارمندان زندان ایالتی سن کوئنتین در منطقه خلیج سانفرانسیسکو، به کرونا مبتلا شدند.

در حال حاضر در زندان ایالتی کالیفرنیا ۵ هزار و ۸۳۷ مورد ابتلا به کرونا گزارش شده است. یک هزار و ۲۲۲ کارمند این زندان نیز گرفتار این ویروس شده‌اند.

جولان کرونا در زندان این ایالت به دلیل انتقال بدون برنامه صدها زندانی از زندان مردان "چینو" کالیفرنیا است. این افراد بدون آزمایش و غربالگری به زندان ایالتی سن کوئنتین منتقل شده بودند.

"رالف دیاز" وزیر اصلاحات و توانبخشی کالیفرنیا درباره آزاد کردن هشت هزار زندانی گفت: "این اقدامات برای تامین سلامتی و ایمنی جمعیت زندانی و کارمندان آن انجام شده است. ما قصد داریم با این اقدام از ازدحام بکاهیم و راهی را میان حفظ سلامت و امنیت عمومی بیابیم."

برای آزادی زندانیان معیارهای خاصی اعلام شده است که از جمله اینکه آنها نباید به دلیل جرم جنسی، خشونت خانگی یا جرم خشونت‌آمیز دیگر به زندان افتاده باشند.

روزنامه نیویورک تایمز هم چندی پیش در گزارشی درباره وضعیت زندان‌های آمریکا و شیوع ویروس کرونا در آنها فاش کرد: مقام‎های فدرال در مراحل اولیه به خطر شیوع ویروس کرونا در زندان‌ها پی بردند، اما از اقدام برای کاهش جمعیت زندان‌ها خودداری کردند.

این روزنامه افزود: وضعیت در زندان‌ها و بازداشتگاه‌های سراسر آمریکا همزمان با شیوع ویرس کرونا به کابوسی وحشتناک تبدیل شده است؛ جمعیت بیش از حد، شرایط غیربهداشتی، کمبود تجهیزات محافظتی شخصی و محدودیت وجود محصولات بهداشتی همچون ضدعفونی‌کننده دست، مراکز بازداشتی و زندان‌ها را به یک زمین بازی برای ویروس کرونا و دام مرگی برای زندانیان که بسیاری از آنها نیز دارای بیماری زمینه‌ای هستند، تبدیل کرده است.

بر اساس اطلاعاتی که از سوی نیویورک‌تایمز جمع آوری شده، در حال حاضر یکی از پنج کانون اصلی شیوع ویروس کرونا در آمریکا، زندان‌ها هستند.

تعداد زندانیان و کارکنانی که در زندان‌ها به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند به ۷۰ هزار نفر رسیده است؛ این رقم در فاصله میان نیمه ماه مه، تا نیمه ماه ژوئن، ۲ برابر شده است.

آمریکا رکوردار مرگ و میر کرونا در جهان است و تا کنون بیش از سه میلیون نفر در آمریکا شناسایی شده‌اند که دچار ویروس کرونا هستند. بیش از ۱۳۵ هزار نفر هم در اثر این بیماری جان باخته‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار