بازدید 12885

ترامپ: روابطمان با چین به‌شدت آسیب دیده است

رئیس‌جمهور آمریکا با اشاره به اینکه روابط کشورش با چین دچار آسیب جدی شده است، تأکید کرد که در شرایط فعلی به فاز دوم توافق تجاری با چین فکر نمی‌کند.
کد خبر: ۹۸۹۶۸۹
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۰ 10 July 2020
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم به نقل از آسوشیتد پرس، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه در گفتگو با خبرنگارانی که وی را در سفر به فلوریدا همراهی می‌کردند، اعلام کرد که روابط آمریکا و چین طی ماه‌های اخیر به‌شدت آسیب دیده است.

ترامپ در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران در خصوص احتمال مذاکره واشنگتن و پکن برای فاز دوم توافق تجاری دوجانبه اظهار داشت: «من در حال حاضر درباره آن فکر نمی‌کنم. روابط با چین به‌شدت آسیب دیده است. آن‌ها می‌توانستند این طاعون [ویروس کرونا]را متوقف کنند، می‌توانستند آن را متوقف کنند، اما این کار را نکردند.»

وی افزود: «من چیز‌های زیادی در ذهنم دارم، اما فاز دوم توافق تجاری با چین در حال حاضر مسئله‌ای دور از ذهن و غیرمحتمل است.»

طی ماه‌های اخیر تنش میان آمریکا و چین به‌دلایل مختلف ــ از جمله مسئله هنگ‌کنگ و اتهامات آمریکا علیه چین در ارتباط با شیوع ویروس کرونا ــ افزایش یافته است و آمریکا به‌بهانه‌های مختلف فشار‌های خود بر پکن را شدت بخشیده است.

مقامات آمریکایی به‌ویژه شخص دونالد ترامپ طی ماه‌های اخیر چین را به پنهان‌کاری در خصوص شیوع ویروس کرونا متهم کرده‌اند. دولت ترامپ حتی ادعا می‌کند که سازمان بهداشت جهانی نیز برای پنهان کردن شیوع ویروس کرونا با چین همکاری داشته است. آمریکا روز سه‌شنبه به همین بهانه رسماً از سازمان بهداشت جهانی خارج شد.

روز گذشته وزارت خزانه‌داری آمریکا به بهانه نقض حقوق بشر توسط یک نهاد امنیتی و تنی چند از مقامات چینی، آن‌ها را به فهرست اشخاص تحت تحریم خود افزود.

پیش از آن نیز مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا با اشاره به آنچه نقض حقوق بشر توسط دولت چین در مناطق تبت خوانده بود، اعلام کرد که آمریکا محدودیت‌هایی برای صدور ویزا برای مقامات چینی اعمال خواهد کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل