بازدید 12250

شرایط زندگی نمایندگان باید سخت باشد نه این‌همه رفاه!

من اگر قانون نویس بودم، شرایط مسئولیت گرفتن در کشور را آنقدر سخت می‌ گرفتم تا کمتر کسی جرات کند به همین راحتی وارد میدان خدمت شود.
کد خبر: ۹۸۹۵۷۰
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱ 10 July 2020

به گزارش «تابناک»، مصطفی داننده در عصرایران نوشت: این روزها مردم در مورد حقوق ۱۱ میلیونی و حق مسکن ۲۰۰ میلیون تومانی نمایندگان مجلس حرف می‌زنند. برای خیلی از مردم که با حقوق ناچیز دوران گرانی را سر می‌کنند این پول‌ها عجیب و غریب است. برخی با خود می‌گویند نماینده مجلس چه فرقی با من کارگر، کارمند یا معلم دارد که حق مسکن می‌گیرد و من نمی‌گیرم؟

راست می‌گویند چرا واقعا یک نماینده مجلس یا اصلا وزیر و دیگر مقامات دولتی باید این همه امکانات داشته باشند؟ مثلا کارگری که برای کار به عسلویه می‌رود یا نماینده‌ای که راهی تهران می‌شود چه تفاوتی دارد؟ دارد، او در عسلویه زیر آفتاب سوزان با طعم گاز کار می‌کند و نماینده مجلس زیر کولر خنک بهارستان و تکیه داده به کرسی‌های سبز پارلمان.

من اگر قانون نویس بودم، شرایط مسئولیت گرفتن در کشور را آنقدر سخت می‌ گرفتم تا کمتر کسی جرات کند به همین راحتی وارد میدان خدمت شود. چه کارهایی می‌کردم؟ برایتان می‌نویسم.

کسی که دوست دارد نماینده شود، به مدت چهار سال هیچکدام از اقوام و آشنایانش حق استخدام در بخش دولتی را ندارند. اگر در بخش خصوصی کار می‌کنند حق شرکت در مناقصه‌ها را ندارند. حق قرار داد بستن با شرکت‌های دولتی را ندارند. حق صادرات و واردات ندارند.

کسی که نماینده مجلس می‌شود حق زدن دفتر ندارد. یک اتاق در مسجد یا استانداری یا هر ساختمان عمومی در اختیار او قرار می‌گیرد و سربازان تحصیل کرده به عنوان کارمندان او در آن دفتر عمومی فعالیت می‌کنند.

کسی که راهی بهارستان می‌شود اگر در تهران خانه ندارد حق آوردن خانواده خود به پایتخت را ندارد. خود نماینده هم در ساختمانی که به عنوان خوابگاه در اختیار نمایندگان گذاشته شده است می‌خوابد.

نماینده مجلس هر دو ماه یک بار باید وضعیت مالی خود را به مقام‌های نظارتی اعلام کند. این گزارش باید شامل خانواده به ویژه افراد نزدیک مانند پسران و دختران شود.

نمایندگان یک شهر از یک خودرو به عنوان اتومبیل مجلس استفاده کنند و با آن به پایتخت بیایند و با همان وسیله نقلیه به شهر و استان خود برگردند. استان‌های بزرگ‌تر قطعا تعداد خودروهای بیشتری خواهند داشت.

وخیلی شرایط سخت دیگر که می‌شود برای نمایندگان وضع کرد. واقعا اگر این شرایط برای نمایندگی حاکم باشند، بازهم خیلی‌ها حاضر هستند میلیاردها خرج کنند تا به کرسی‌های پارلمان برسند؟

باید آنقدر گرفتن مسؤولیت در ایران را سخت کرد که هر کسی حاضر نباشد این لقب را بگیرد. باید تنها کسی وارد این میدان شوند که واقعا عاشق مردم و کشورشان هستند و تمام سختی‌ها را به جان می‌خرند تا مردم در راحتی زندگی کنند.

تا وقتی مسؤول شدن در ایران یعنی رسیدن به رفاه و تغییر سطح زندگی، باید این همه مشتاق برای رسیدن به مجلس و مقام‌های دولتی باشیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۲۲
از همه مسخره تر اون پاداششه ! چرا کسی برای کاری که براش حقوق کی گیره باید پاداش هم بگیره ؛ اگه حقوق نداره یا اضافه کاری می کنه یه چیز دیگه است ولی وقتی حقوق کافی می گیره ، دیگه پاداشش چیه ؟
اصلا هم اینطور نیست.
من ترجیح میدم نماینده خوشحال باشه و کارش رو بکنه تا این که کلی مشکل داشته باشه و کارش و نکنه.
کجای دنیا این حرف ها عملی شده که ایشون این رو می گه؟
نماینده باید در رفاه باشه اما باید پاسخگو باشه. باید نظارت رو کارش باشه که اون هم وظیفه مطبوعات.
به قول این فرنگی ها لازم نیست که چرخ رو دوباره اختراع کنیم. ببین بقیه چی کار کردن.
پاسخ ها
نااشنا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
نماینده باید حقوقی که از بیت المال میگیرهبا سطح زندگی ادمهای متوسط همتراز باشد من نمیدانم ماهانه 230میلیون تومان و200 میلیون رهن خانه و20 م این که باشد اینکه حقوق ده سال منه با مدرک مهندسی از پلی تکنیک قبل انقلاب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
چه خوشحال باشن چه ناراحت به فکر منافع خودشون هستن
تا این مدینه فاضله فرسنگها فاصله است خصوصا اینکه گاهی هم به علت سهل انگاری وعدم نظارت در جهت عکس حرکت کرده ایم وفاصله را بیشتر کرده ایم. ضمنا علتی هم ندارد یک نماینده.یک وزیر یک قاضی .یک فرمانده .....حقوق متعارف دریافت کند تا در انجام وظیفه خطیر وحساس خود گرفتار مسایل جنبی ومعیشتی نباشد.وبتواند از تمام ظرفیت فکری خود بنفع جامعه استفاده کند...بنا براین چیزی که بیشتر باید در اولویت باشد اینست که در دموکراسی های معتبر چه راهکاری اندیشیده اند که نماینده ویا هر مسیولی نتواند از وموقعیت خود بنفع دوستان واشنایان سو استفاده کند
ولی من اگر قانون نویس بودم، شرایط کار و زندگی کردن در کشور را آنقدر راحت می‌ گرفتم تا همه کسی جرات کند به راحتی فعالیت و زندگی کند. چه کارهایی می‌کردم؟
متوهمان مازوخیست را هم به کویر می قرستادم خیار شور بکارند.
واقعا بايد اينطور باشه و مسئولين و نمايندگان نبايد بخاطر پول و مال مسئول بشن
اين نمايندگان اگردرواحد هاي 25 متري زندگي كنند ميفهمند مشكلات مردم را
احسنت
آفرین به این نظر برای خدمت راستین به مردم
ای کاش گوش شنوا بود
همینهایی که مخالف شهید بهشتی بودن این روزها را برای نماینده ها ساختن
زحمت کشیدن با هزار مصیبت و حداقل آرا رفتن مجلس که از این مواهب بهره ببرند وگرنه کی به فکر مردمه یعنی اگر به فکر مردم بودند چرا این شکلی بودیم ؟؟؟؟
تابی جون چوب خورده تو سرت که پرت و پلا می‌نویسی! یه دفعه بنویس نمایندگان برای امرار معاش روزهای پنجشبه و جمعه گدایی کنند.
این بندگان خدا کلی زحمت کشیدند، مدرک تحصیلی دست و پا کردن، ساخت وپاخت کردند، وعده وعید به این و آن دادند، کلی پول خرج کردند که به نون و نوایی برسند.
جناب تابناک اگر این مطالب را به آقای قالیباف برسونید قطعا تجدید نظر خواهند کرد ببخشید ایشون بر خلاف آقای لاریجانی هستند و انتقاد سازنده را پذیرا میباشند
این تفکر کمونیستی هست که به بن بست رسید باید مهندس از کارگر بیشتر حقوق بگیره عدالت با تساوی فرق می کنه عدالت یعنی هر چیز جای خودش رانت ممنوع سو استفاده ممنوع پارتی بازی ممنوع ولی یک حقوق نسبتا خوب و‌مکفی حق یک‌مدیر است قرار نیست یک مدیر به جای اینکه فکر برنامه برای‌کشور باشه فکر اجاره خونه باشه مدیر اگه مدیر باشه با یک تصمیم می تونه مملکت رو متحول کنه و گرنه حالا ده تومن بگیره یا بیست تومن سر جمع برا ملت‌چه‌فرق می‌کنه مشکل کشور رانت و‌انحصار است نه حقوق نماینده
ما ل بابام که نیست همه اش بخورین
مگه اینکه داعش دوباره بیاد مجلس یه کاری بکنه.
کرونا و این چیزا فایده نداره
حقوق یازده میلیون تومنی برای یک نماینده واقعا حقوق خیلی کمی هست.
خیلی از مشاغل وشرکت ها حقوق و مزایای بیشتری به کارمندانشون می دهند و هزینه دفتر حوزه انتخابیه و حقوق کارمندان دفتر و دفتر تهران و هزینه سرکشی به حوزه انتخابیه و خیلی مسایل دیگه رو هم ندارند.
اگه چندملیون فالور هم به جای رای داشتن کسب درآمد بیشتر ی می کردن.
به هرحال من نمی تونم این رو باور کنم یا مثلا اینکه یه وزیر نباید بیشتر از 20تومن دریافتی داشته باشه. اینا منطقی نیست و هر چی که سقف بذارن و به جاش با مزایا جبران کنن هم مفاسدش بیشتره.
بهتراست این پول رابگیرندولی در خانه بمانندواظهارفضل نکنندکه تصمیماتشان جز فلاکت حاصلی ندارد
اگر فقط 231میلیون باشد اشکالی ندارد نماینده ها درآمد های جانبی زیادی دارند
نماینده محترم باید اجاره نامه خود را تقدیم مجلس بکند و مجلس ماهانه اجاره ایشان را بپردازد و حق مسکن هم برای ایشان پرداخت نشود. همینطور هزینه های جانبی به افراد ذینفع پرداخت گردد نه شخص نماینده
این اعداد در مقابل دخل انها در واقعیت هیچ هست. اگر نماینده ای در اطرافتان باشد. متوجه حرفم می شوید!!!!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار