بازدید 8630

تظاهرات گسترده در یونان علیه قانون ممنوعیت تظاهرات

شهروندان یونانی روز پنجشنبه با تجمع در میادین شهر‌های بزرگ، مخالفت خود را با قانون ممنوعیت تظاهرات ابراز کردند
کد خبر: ۹۸۹۵۶۴
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۶ 10 July 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، شهروندان آتنی در جریان تظاهراتشان، خواستار عدم رای نمایندگان پارلمان به طرح قانون ممنوعیت شدند.

معترضین در شهر آتن با تجمع در میادین اصلی این شهر در حالیکه نمایندگان پارلمان مشغول ابراز دیدگاه‌های خود در مورد طرح قانون ممنوعیت برپایی تظاهرات و نحوه محدود کردن آن‌ها بودند، بسوی پارلمان این کشور واقع در مرکز شهر آتن راهپیمایی کردند.

معترضین تلاش کردند وارد پارلمان شوند که با عکس العمل شدید نیرو‌های امنیتی روبرو شدند.

نیرو‌های امنیتی برای متفرق کردن معترضین از گاز اشک آور و باتوم استفاده کردند و شدت استفاده از گاز اشک آور به حدی بود که ساکنان نزدیک به پارلمان یونان با مشکلات تنفسی روبرو و تعدادی از آنان به بیمارستان‌های شهر انتقال داده شدند.

بر اساس گزارش رسانه‌های خبری یونان، تظاهرات گسترده‌ای نیز در شهر تسالونیک واقع در شمال و دومین شهر بزرگ این کشور نیز برگزار گردید.

در خلال این تظاهرات نیز درگیری‌های شدیدی بین نیرو‌های امنیتی و معترضین صورت گرفت و تعدادی نیز در این درگیری‌ها زخمی و به بیمارستان منتقل شدند.

به رغم تظاهرات یاد شده، طرح یاد شده با ۱۸۷ رای مثبت، در مقابل ۱۱۱ رای منفی نمایندگان پارلمان یونان، به تصویب رسید.

تحلیلگران مسایل سیاسی و اقتصادی یونان در این رابطه می‌گویند، دولت راستگرای یونان با توجه به رو به وخامت گذاشتن اقتصاد کشور به علت شیوع ویروس کرونا و افزایش نرخ بیکاری از ۱۵ درصد به ۱۹ درصد، این طرح را به پارلمان ارایه کرد تا درصورت اعتراض جدی معترضین به طرح‌های آتی دولت، بتواند با استفاده از این قانون و بکارگیری نیرو‌های امنیتی مانع تجمعات اعتراضی شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر