بازدید 41100
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

افتخار بزرگ مدیریت کرونا با سهل‌اندیشی لگدمال شد / جلوی دوربین نیامدم، چون هم قهر بودم، هم دل‌شکسته و عصبانی/ از یک میلیارد دلار، زیر ۳۰ درصد دریافت کردیم/ برنامه مرگ تک رقمی و کنترل بیماری تا ته خط را داشتیم/ اولین مقصر، آمریکای جنایت‌کار است

گزارش‌های امنیتی برای ما می‌آید. این‌که دوستان از فقر و تهیدستی به سمت طغیان می‌روند، جدی است. رییس جمهور و نیرو‌های امنیتی باید به معیشت و عدم شکل‌گیری طغیان فکر کنند. نمی‌توانیم شب به شب در خانه یک دکه‌دار یا تاکسی‌دار پول ببریم و مجبوریم بگوییم شغل را باز کنید. یکی از بزرگان اقتصاد برای من نامه نوشته بود که در آینده باید جواب بدهی و من نوشتم که تو باید جواب بدهی!
کد خبر: ۹۸۹۳۰۳
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۸ 08 July 2020
تابناک اجتماعیوزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ما برنامه داشتیم، اما عده‌ای دچار سهل انگاری شدند؛ چه مردم و چه دوستانی غیر از مردم که در جایگاه‌هایی در بخش خصوصی و دولتی نشسته‌اند.

به گزارش «تابناک»؛ سعید نمکی در نشست اضطراری ستاد مبارزه با کرونا در کلانشهر تهران که در وزارت بهداشت برگزار شد، افزود: در اپیدمی می‌گوییم که اگر پروانه‌ای در هرات پر زد، باید ۲۴ تا ۴۸ ساعت آینده در استان خراسان و سیستان و بلوچستان منتظر طوفان باشیم. روز اولی که خبر ویروس کرونا در چین را دریافت کردم، به همکاران‌مان گفتم که خودتان را برای یکی از ناشناخته‌ترین، خطرناک‌ترین و عجیب‌ترین ویروس‌های جهان آماده کنید.
 
نمکی: هم قهر بودم هم دلشکسته و هم عصبانی
 

هنوز کیت آزمایش کرونا در دنیا تولید نشده بود که روش PCR را طراحی کردیم


وی ادامه داد: روز اول همکاران‌مان را فرستادیم به استان‌ها که تخت آماده کنند و پروتکل بنویسند. اولین کشور جهان بودیم که پرواز را قطع کردیم. روز هفتم بهمن ۹۸ جلسه گذاشتیم که پرواز‌های چین را قطع کنیم و خیلی‌ها این را شوخی می‌گرفتند و باورشان نمی‌شد. اولین کشوری بودیم که گیت گذاشتیم در ورودی‌های زمینی و دریایی و هوایی که همه را کنترل کنند.

وزیر بهداشت بیان کرد: هنوز کیت آزمایش کرونا در دنیا تولید نشده بود و نشستیم و روش PCR را طراحی کردیم. تا ۱۵ روز بعد از شروع اپیدمی در قم و گیلان، دکتر آسایی تعدادی کیت از ژنو برای ما آورد، اما بعد ۵۷ دانشجو را که از ووهان آوردیم، خودمان تست کردیم. این کشور خودش را برای چنین هجمه سنگینی آماده کرده بود. ما با برنامه وارد شدیم. این‌که ستاد‌های فرماندهی تشکیل دادیم، این‌که پروتکل تنظیم و تیم‌ها را برای ورود به این صحنه آماده کردیم. البته این یک ضرر هم داشت و برای برخی خیلی راحت گذشت.

نمکی افزود: آمریکایی‌ها ۱۱۱ میلیارد دلار فقط برای بخش سلامت هزینه کردند و این به جز چند هزار میلیارد دلار است که برای معیشت خرج کردند. انگلیسی‌ها ۲۰ میلیارد برای بخش سلامت هزینه کردند. ما از یک میلیارد دلار که مقام معظم رهبری فرمودند، زیر ۳۰ درصد را فقط دریافت کردیم، اما از آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها هفت به یک جلو بودیم. میزان مرگ و ابتلا و گرفتاری‌های ما و میزان آوارگی مردم برای درمان را نگاه کنید.

نمکی گفت: این حرکت‌های بزرگ یعنی برنامه و ایثار و روش موفق وجود داشته که در دفاع مقدس آزمودیم. در اینجا با اتکا به این روش و همدلی و وفاق ملی بود که کاستی‌ها را جبران کردیم. این‌که توانستیم در فاز اول، دفاع خوب و در فاز دوم، حمله خوب انجام بدهیم، نشان از مدیریت منسجم بود و معتقدیم موفق‌ترین برنامه جهانی را در عرصه ملی داشتیم. شبکه‌های خارجی که به ما حمله می‌کردند خفه شدند وقتی دیدند افتضاحی در اروپا و آمریکا به وجود آمد که میزان تختش به هزار نفر جمعیت در بدترین شرایط هم شش تا هفت برابر ماست. در ایران با همه زحمت‌ها در طرح تحول سلامت، میزان تخت به ازای هزار نفر جمعیت، یک و شش دهم است. در حالی که فرانسه ۷.۷ تخت به ازای هزار نفر جمعیت دارد. این کاستی‌های مادی در اوج تحریم بود.

وی اظهار کرد: به عزیزی گفتم که چرا ماسک نزدی و کرونا گرفتی؟ با بغض گفت که وقتی رفتم توی بیمارستان و دیدم پرستار ماسک ندارد، ماسک را برداشتم. اینجا چنین روز‌هایی را گذراندیم. یک پزشک و پرستار ما آن افتضاحی که پزشکان و پرستاران در اروپا و آمریکا به خیابان آمدند و تحصن کردند را انجام ندادند. در اوج آتش بر بالین بیمار حاضر شدند. گلایه من این است که وقتی به مقام‌های ارشد نظام آدرس غلط می‌دهیم، تصمیم‌گیری‌ها غلط از آب درمی‌آید. دیگر نمی‌توانم بگویم که پرسنل من آلوده می‌شوند. گلایه من این است که چرا زبان من به عنوان وزیر بهداشت در برابر یک مرجع عالی رتبه کند بشود، به علت استناد به برخی واژه‌های غیرکارشناسی.
 

جلوی دوربین نیامدم؛ چون هم قهر بودم، هم دل‌شکسته بودم و هم عصبانی


وزیر بهداشت بیان کرد: بیشترین زیان را در بخش سلامت دادیم. همه بخش‌های اقتصاد آزار دیدند، اما کسی به اندازه ما اذیت نشد. ما بیشترین شهید را دادیم و وقتی همه از کانون عفونت فرار کردند، بچه‌های ما دل به آتش عفونت زدند. در زمانی که همه جا تعطیل شد، ما سه شیفت کار کردیم. ما بیشترین ضرر اقتصادی را کردیم. بیمارستان‌های دانشگاهی از درآمد‌های اختصاصی‌شان فقط ۱۵ درصد درآمد دارند، در حالی‌که ۶۰ تا ۷۰ درصد مخارج را باید از این درآمد بگذرانند. ما بیشترین ضرر جانی و مالی و حیثیتی را دادیم. به عنوان وزیر، شرمنده مدافعان سلامت هستم که با تمام گذشت و مناعت طبع این مدت را طی کردند.

نمکی ادامه داد: برخی این دستاورد ملی ارزان به دست آمده را خیلی ساده انگاشتند و فکر کردند همه چیز تمام شد. من مدت‌ها جلوی دوربین نیامدم؛ چون هم قهر بودم، هم دل‌شکسته بودم و هم عصبانی. بار‌ها گفتم این دستاورد بزرگ ملی را از دست می‌دهیم. این حرکت بزرگ افتخار آفرین را در عرصه بین المللی لگدمال بی توجهی نکنیم. خدمت مقام معظم رهبری، دل‌نوشته‌ای تقدیم کردم. افرادی که سال‌هاست من را می‌شناسند می‌دانند که در عمرم تملق نگفتم، اما خدا شاهد است که حمایت و بصیرتی که از مقام معظم رهبری دیدم را ندیده بودم. یک روزنگار کرونا دارم و اگر عمری باشد منتشر می‌شود. در خیلی از این روز‌ها نوشتم که تا وقتی زنده‌ام این سایه بلند را از سر من بر ندار. خدمت مقام معظم رهبری عرض کردم که نگران مرگ سه رقمی هستم. داشتیم تک رقمی می‌شدیم و حتی این اتفاق در تهران افتاده بود. این را خدمت بزرگان نظام نوشتم.

وی اظهار کرد: برنامه مرگ تک رقمی و کنترل تا ته خط بیماری را داشتیم و گفتیم فاز اول مدیریت، فاز دوم کنترل و فاز سوم مهار است و در ۱۳ استان به فاز مهار رسیده بودیم.

وزیر بهداشت گفت: به جای این‌که بگویند تو غصه نخور و دنبال بیماری باش و اقتصاد را ما حمایت می‌کنیم، اینجا در دوگانه معیشت و سلامت، وزیر بهداشت که فقط باید به سلامت می‌پرداخت، باید به معیشت بیش از سلامت می‌پرداخت. باید به پرسنل می‌گفت که پروتکل بنویسید که چگونه بازگشایی انجام بدهیم، به جای این‌که بایستید و بگوییم چگونه ببندیم.

وی ادامه داد: هزار و ۳۰۰ شغل و حرفه را در ۱۰ شبانه روز پروتکل نوشتیم. زیرا در تحریم هستیم و مردمی داریم که امورات آن‌ها با یک زیرپله می‌گذرد. ما که خزانه خالی و تهی از فشار‌های تحریم‌های ظالمانه نداریم. اگر بگویند اولین مقصر این صحنه کیست، می‌گویم آمریکای جنایت‌کار که بدترین و ظالمانه‌ترین و ناجوان‌مردانه‌ترین تحریم‌ها را به ما تحمیل کرده است.
 

این‌که دوستان از فقر و تهیدستی به سمت طغیان می‌روند، جدی است

 
نمکی افزود: گزارش‌های امنیتی برای ما می‌آید. این‌که دوستان از فقر و تهیدستی به سمت طغیان می‌روند، جدی است. رییس جمهور و نیرو‌های امنیتی باید به معیشت و عدم شکل‌گیری طغیان فکر کنند. نمی‌توانیم شب به شب در خانه یک دکه‌دار یا تاکسی‌دار پول ببریم و نمی‌توانیم جور دیگر به او کمک کنیم و مجبوریم بگوییم شغل را باز کنید. یکی از بزرگان اقتصاد برای من نامه نوشته بود که در آینده باید جواب بدهی و من نوشتم که تو باید جواب بدهی. زیرا اقتصاددان‌ها باید کمک می‌کردند که چگونه معیشت مردم را اداره کنیم. اقتصاددان‌ها باید راهکار ارائه می‌کردند که چگونه مملکت را در شرایط سخت کرونا اداره کنیم که طغیان و فقر ناشی از کرونا نداشته باشیم. اگر دچار خسران شدیم، نه این‌که نفهمیم این بازگشایی، آمار‌ها را بالا می‌برد. نه این‌که نفهمیم وقتی مترو و اتوبوس یک سوم توان انتقال جمعیت را دارد، مواجه با این مشکل نخواهیم شد. این جهل ما نبود.

وزیر بهداشت گفت: اگر روزی قرار باشد زحماتی که عزیزان در این دوران کشیدند به هر دلیل مورد هجمه قرار بگیرد، مجبورم حرف‌هایی را بزنم که فراتر از ظرفیت برخی اندیشه‌هاست. از برنامه وزارت بهداشت و تلاش همکارانم دفاع می‌کنم. زانو می‌زنم و دست یکایک کسانی که خارج از این وزارتخانه به ما کمک کردند می‌بوسم. نیرو‌های مسلح جوان‌مردانه ایستادند. سازمان‌های مردم نهاد، خیرین، روحانیت به ما کمک کردند. تا گفتیم نماز جمعه، مسجد، صحن بقاع متبرکه و صحن ائمه اطهار، تعطیل شد. استانداران با تمام وجود به صحنه آمدند و کسی ما را تنها نگذاشت. دادستان‌ها به ما کمک کردند. یک سمت از بیرونی‌ها می‌خوردیم و یک سمت از درونی‌ها می‌خوردیم که در اوج زحمت، بچه‌های ما را تضعیف می‌کردند.

وی ادامه داد: هیچ ستادی را مقتدرتر از ستاد استانی تهران ندیدم. این نمونه‌ای برای بحران‌های آتی کشور شد. این نمونه را باید به عنوان یک سمبل تاریخی برای روز‌های بحران نگه داریم. امروز در نقطه‌ای هستیم که نمی‌توانیم به عقب برگردیم. نمی‌توانیم مردمان خسته و وامانده را به شعار «در خانه بمانیم» برگردانیم. ناجا ساعت ۴ صبح روز سیزده بدر در خیابان‌ها بود. سردار اشتری ساعت ۴ بعد از ظهر به من زنگ زد که در خیابان هستم. برای اولین بار در تاریخ این کشور، روز سیزده نوروز، مردم در منازل ماندند. از زمان زرتشت تا امروز این اتفاق نیفتاده بود، اما حالا دیگه ناجا هم نمی‌تواند مردم را در منازل نگه دارد. نه می‌شود مردم را با شعار در خانه بمان نگه داشت و نه می‌شود کسبه را مجبور کرد کسب و کار را تعطیل کند.

نمکی افزود: باید دنبال راهکار جدید باشیم. روشی هنرمندانه‌تر از این می‌خواهد که مردم را متقاعد به رعایت چهارچوب‌ها کنیم. تکرار شعار‌ها و واژه‌ها باید به روش‌های هنرمندانه تبدیل شود. هنرمندان و اهل قلم باید کمک کنند و برنامه‌های غیرمستقیم تدوین شود و این کار باید به صورت پایلوت در تهران اجرا شود تا بفهمیم چگونه می‌توان مردم را متقاعد به رعایت دستورالعمل‌ها کرد. اولین راهکار ما این است که نظارت بر پروتکل‌ها و فاصله گذاری هوشمند و ماسک را در تهران به خوبی اجرا کنیم.
 
وزیر بهداشت اظهار کرد: برای ۴ تا ۵ ماه عمل‌های غیراورژانسی مردم را معلق کردیم و امروز بیش از آن نمی‌توانیم. باید فکر کنیم ظرفیت تخت‌های غیرکرونایی را حفظ کرد. خواهش من این است که همه بیمارستان‌ها را گرفتار این پدیده نکنیم. باید در تهران برنامه ریزی کرد که تعدادی از بیمارستان‌ها برای بیماران کرونایی و تعدادی برای بیماران غیراورژانسی غیرکرونایی باشد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸۲
اگر فکر سلامتی مردم بودی زیر بار بازگشایی ها نمیرفتی و مثل یک پزشک واقعی رفتار میکردی .
متاسفانه معیار و ترازت ، تخت های خالی ICU بود ، نه سلامتی مردم .صندلی و میزت ، اهمیتش از سلامتی مردم بیشتر بود .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
باز آدمهای منفی ریختن اینجا روی اعصاب مردم.
امیدوارم شماها هم کرونا بگیرید! از هر کشوری که دنبال ناراحت کردن مردم ایران هستید.
همیشه نمکر روی زخم مردم هستید
شکری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
این یارو نمیدونه که درعصرانفجاراطلاعات چیزی از مردم مخفی نمیمونه...
مهمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
خدا رو شکر که ایشان دیگه پزشک نیست.این جا همان دکتر هاشمی با عرضه و نترس رو می خواست که جلوی بازگشایی هارو بگیره.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
شتر سواری دولا دولا نداره کرونا با سیاسی بازی نمیشه مهار کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
ایشان پزشک نیستند،داروساز هستند
یک علم الهدی برای یک مملکت کافی است.
با نمک با آمار غیر واقع به فاز مهار رسیدی
قهر نکن.
جون من بخند.بخند.
بگو آشتی. بگو دیگه.
وزیر کوچولوی من.با خنده ناز میشی
چطور ممکن است که شیفته ی خدمت به خلق الله باشیم و به هر دلیلی قهر کنیم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
حق بده بهش
منم بودم همینکار رو میکردم
سوال جدیه برای مردم ما چرا هیچ وقت خودشونو جای بقیه نمیزارن همه مون داریم فقط انتقاد میکنیم از هرچیزی
من نمیگم ایشون تمام رفتارش درست بود ابدا اصلا
این انسان بزرگترین خسارت رو به من و خانواده من زده خیلی بزرگ
اما مشکل ما بزرگتر از این حرفاست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
اگه نمیتونست یا نمیگذاشتند کارش را بکنه باید استعفا میداد منتها مشکل اینه که اینها میزشون را خیلی دوست دارند
اون که میگفت حرم حصرت معصومه باید باز بشه رو باید یکی از مقصران دونست
اگه بهت فشار می آوردن از همون اول باید محکم می ایستادی افشاگری می کردی پای عواقبش هم می ایستادی .هم می خوای میزت رو حفظ کنی هم میخوای ادای قهرمان های ملی رو در بیاری

وقتی جون مردم کشورت در میونه یک قدم هم نباید عقب بری حتی اگر به ضرر شخصی ات باشه تو مسئول جون مردم بودی ولی مماشات کردی به خاطر حفظ پست ات

فکر نکن کسی این ها رو نمی دونه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
بعضی ها بخاطر یک روز بیشتر حفظ میزشون حاضرن به هر خفت و خواری تن بدن
تو نمکی مردم نیستی نمکی دولتی.مظلوم نمایی هم نکن
وزارت بهداشت بازگشایی اماکن مقدس را به متدینین بسپارد .
اگر جرات داشتی و اون موقع جلوی علم الهدی و امثالهم می ایستادی الان که این حرف رو می زدی مردم ازت می پذیرفتن ولی اون موقع سکوت کردی. حالا هم این توجیه ها قابل قبول نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
انصاف هم چیز خوبی است. بیرون گود نشستی میگی لنگش کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
آخه هم خدا را میخان هم خرما
خسته نباشید
میفهمم شما را ،
هضم می کنم دردت را،
ولی جز نگران شما بودن کاری از دستم بر نمی آید.
اگر قابل باشم خدمتگذارم
یا علی
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
آقاجون ظاهرا خیلی از مرحله پرتی
عمو جان اون موقع که حرم و ضریح و پارک رو با ذوق باز میکردید و از مسافرتهای مردم خوشحال میشدید باید فکر این بلاهت میبودید....
بي خيال بابا
شركت هاي دارويي رو بجسب بقيه رو بي خيال
نداری و فقر و رعایت حجاب برای مردم عادی آزادی در لباس پوشیدن و دانشگاههای خارجی درس خوندن با پول بیت المال و داشتن رفاه برای سیاسیون کشور و اعضاء خانوادشون امری واجب است.
افرین
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
بمیرم که الان رعایت حجاب هم داریم حسابی کله که بازه .......اگه همون یه تیکه پارچه هم براتون سخته بکنید کی به کیه
آقایان له جای نظلوم نمایی جواب بدهند چرا داروی فایرپیراویر که ژاپن همان روزهای اول در حجم بالا و رایگان به ایران داد را از سر لجبازی و غرور با آن مخالفت کردن و امروز که نقش کاملا مثبت آن در درمان کرونا از سوی بسیاری کشورها تایید شده و در درمان موفق بیماران به کار گفته میشود، بسته 40 تایی آن حدود 20 میلیون تومن فروخته میشود که آن هم با هزار گرفتاری و پارتی بدست میاد! ترکیه با استفاده از همین دارو آمار فوت را به روزی 20 نفر کاهش داده و در آستانه مهار کروناست، اما اینجا به خاطر منافع انحصارگرایان و مافیای دارو، همچنان از تجویز و استفاده آن جلوگیری میشود
ایرانو با أمریکا مقایسه کردن خیلی بیمعنیه
آمریکا کجا ما کجا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
شما برو آمریکا پیش ترامپ
جای خوب و آرومی هست،
هر کس کوچکترین فهم و شعور علمی داشته باشد، فقط با نگاه‌کردن به آمار و سرانجام کشورهای دیگر میفهمد‌که کرونا جدیست و راه جمع کردن آن چیست، متاسفانه کسانی در آن مملکت تصمیم گیرنده هستند که علم و آگاهی براشون خطرناکه و عاقبت هم همانیست که وزیر بهداشت گفته
شما که از همه تشکر کردید ! پس کی نذاشت شما
کارتون را بکنید؟ اسمشون را مردم حق دارند بدانند چون تلفات داده و‌ میدهند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
امریکا نذاشت
امان از دست روحانی
مبارزه با این بیماری سطحی از رفاه اقتصادی رو می خواد که متاسفانه در ایران نیست، سطحی از همکاری بین دولت و مردم رو می خواد که وجود نداره،سطحی از آگاهی مردمی رو می خواد که هنوز در مردم که هیچ در ارکان هم دیده نمی شه بنابراین نمی توان به خاطر یک اشتباه جمعی یک نفر را چوب زد!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
مردم ما یک ماسک ساده رو نمی زنند! من هم خودم مجبور بودم به سطح شهر بروم، اما متاسفانه گهگاهی مردم ماسک نزدن رو علامت شجاعت خودشون میدونستند. گاهی هم به خیال باطل فکر میکردن بیماری رو گرفتن و ایمن شدن! حتی بعضیها با اعتماد به نفس کاذبی فکر میکردن بدنشون قوی تر از بنده هستش ( در حالیکه من هم جوانم و هم ورزشکار) به نظر من مبارزه با کرونا نیاز به فرهنگ داره نه اقتصاد
سوال دارم آیا قبل از رسیدن به قله های دانش و استقلال در صنعت و تولید لازم بود اینقدر بر بومی سازی هسته ای اصرار می شد تا تحریم شویم؟
الان امارات بدون دردسرهای ما نیروگاه اتمی دارد و ما چی ؟
نیروگاه اتمی بوشهر همه می دانند توقعات و انتظارات را براورده نکرده و در حد شعار مانده
و قبل ترش آیا تسخیر سفارت آمریکا درست بود؟
آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند و تحریمها نعمت هستند...
دردناک بود... امیدوارم راهی پیدا کنند...
تو مقصری ای ضعیف بی تدبیر به آمریکا چه ربطی داره
آمریکا هیچ کاری نکرد جز این که سوء مدیریت ها را در ایران برملا کرد
از قدیم گفتن دست پیش بگیر تا پس نیافتی این نمکی هم فهمیده نتیجه مدیریتش بازی کردن با جان مردم است حالا تمام تقصیرها را به گردن خود مردم انداخته‌
خیلی عجیب است قبلا فقط مقصر آمریکا بود و مردم همیشه در صحنه مشت محکمی بر دهانش میزدند الان انگار به نحو مرموزی مقصر هم آمریکاست و هم مردم همیشه در صحنه و مدیران ایرانی هم مظلوم واقع شده اند
فرداست که مسئولین سخنرانی میکنند
اما در قضیه کرونا مجموعه وزارت بهداشت و علی الخصوص آقای نمکی خوب عمل کردند ولی مظلوم واقع شدند....
و طبق معمول قبرستان ها چیز دیگری میگویند
من از دولت آمریکا متنفرم.
انصافا عملکردشون توی فاز اول خیلی خوب بود تا حدی که مرگ میر به سی نفر رسیده بود..اما متاسفانه با سهل انگاریها و باز شدن خیلی از مکانهای پرتجمع برگشتیم به سرخط
قرنطینه مال دوران قرون وسطی است
ما معجزه کردیم
همه زنگ می زنند و از ما مپرسند شما چه کار کردید
داروی فاویپراویر بدرد نمی خورد
من سوپرایز و خبر خوشی دارم
همه باید از ما یاد بگیرند
ما و ما و ما ....چه و چکارها کردیم

...ضد رحمت به کرونا که بیشتر از این بلا سر ما نیاورده است.انشا... به لطف اقا امام زمان هر چه زودتر با اتخاذ تصمیمات بر گرفته از نظر کارشناسان وارد و حاضر در میدان کار شر این ویروس منحوس از سر ملت بزرگوار و با غیرت ایران و تمام مروم جهان بر داشته شود.
ایران کشور بدون پولی نیست ولی از نظر شما هر کشور بدون پول در برابر این بیماری محکوم به از بین رفتن است؟
واقعا سیستم سلامت وبهداشت کشورما ایثارگرانه وجهادی عمل کردولی برای ادامه کار بایدانرژی وحمایت داشته باشند.مردم عزیز کشورمان باید درکنار ویروس کرونا وبا درایت وآگاهانه از خود وعزیزان خود محافظت کنندو دستورالعمل های اعلامی وزارت بهداشت را رعایت نمایند. نمی شود یک درصد مردم زحمت بکشند و99درصد با نادیده گرفتن همه ی اصول به ویرانی کشور دامن بزنندودراین آتش خودشان وعزیزانشان بسوزند.
از فقر و تهیدستی وقتی به سمت طغیان می‌روند که ناشی از سومدیریت است
کسی نیامد محاسبه کند 2 ماه تعطیلی چقدر پول میخواهد یا حداقل ما ندیدیم در تعطیلی بسیاری از بخش های کشور مثل صنعت و کشاورزی فعال هستند بیشتر بازار تعطیل است و در این بخش چند درصد نیاز به کمک پیدا میکند هزینه ها خارج از توان دولت نبود مشکل اراده بود و اعتقادی به نیاز به اینکارها نبود
پس آمریکا می تواند هر غلطی کند،قبلا می گفتند آمریکا هبچ غلطی نمی تواند کند.
ما براحتی میتوانستیم مثل سایر کشورها قرنطینه را اعمال کنیم مشکل دسته کم گرفتن ویروس بود و اعتقاد بدون دلیل و تایید نشده به مصونیت جمعی بود
از ابتدا مشخص بود بخش درمان هیچ کشور توان درمان شمار زیاد بیماران را ندارد و باید از بیمار شدن مردم به هر نحو جلوگیری کرد ولی اینکار انجام نشد
تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل...
روز اولی که خبر ویروس کرونا در چین را دریافت کردم، به همکاران‌مان گفتم که خودتان را برای یکی از ناشناخته‌ترین، خطرناک‌ترین و عجیب‌ترین ویروس‌های جهان آماده کنید.
روزهای اول کروونا گفت که این ویروس از انفلوانزا که خطرناکتر نیست.
پاسخ ها
مهسا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
به مردم اینطوری گفتن که نترسن
به همکارانشان ، اونطوری
استدلالات جناب وزیر ایرادات بنیادین زیادی دارد و البته بیانش هم سودی ندارد.
دقیقاً از اول انقلاب همه وزرا و رئیس جمهور ها و وکلا مسئولین مملکتی با خودشون گنجینه اسرار دارن و حمل میکنن. گویا این مردمی که بهشون رای دادن و از ایشان پشتیبانی کردن همه نامحرم هستن. خوب آقای وزیر بفرمایید بگویید چه چیزی پشت پرده است؟
اینها فرافکنی هست و بهتر بود به جای قهر بجنگی و یا استعفا بدهی آقای وزیر
وزیر عزیز ضمن خسته نباشید به شما و همکاران پرتلاش شما چند نکته عرض میکنم
فرمودید مردم را نمی توان در خانه نگه داشت
برفرض که فرمایش شما درست باشد
آیا نمی توان طرح ترافیک را حذف کرد؟
آیا نمی توان ساعت ادارات را سیال کردن که تراکم جمعیت مترو کم شود
آیا واقعا برخی کارکنار را نمی توان دورکاری داد؟
کسی که تلفنی پاسخگوی مراجعین است نمی توان تلفن را به منزل او دلیور کرد؟
کارهایی که مبتنی بر آی تی است نمی توان در خانه انجام داد؟
جلسات دفاع دانشجویی را نمی توان مجازی برگزار کرد؟
شوراها و جلسات مختلف را نمی توان مجازی برگزار کرد؟
کل فروشگاههای زنجیره ای را نمی شد ملزم کرد فقط فروش اینترنتی داشته باشند؟
مراجعات به ادارات و بانکها و دادگاهها را نمی توان با شماره دهی و نوبت دهی محدود کرد و صفهای جلوی آنها را حذف کرد؟

اینها کارهایی است که می توان کرد؟
شما میتوانستید آموزش را بین مردم بیاورید که نکردید
چرا قم و گیلان را در ابتدا قرنطینه نکردید ؟
چرا جلوی پرواز ماهان را نگرفتید ؟
چرا حداقل ماسک و مایع ضدعفونی رایگان بین خانوار محروم را انجام ندادید
چرا در دادن اطلاعات واقعی و خطرات بزرگ بیماری ، تاخیر چند ماه کردید ؟
چر ا اجازه دادید تا دولت ادارات و مدارس و بازار را باز کند ؟
حداقل استعفا داده و به مردم اعلام خطر می کردید
«ما که خزانه خالی و تهی از فشار‌های تحریم‌های ظالمانه نداریم.» این جمله یعنی چی؟ واقعا شما نمیدانید در عصر انفجار اطلاعات این نوع تحریف کودکانه جز بی اعتبار شدن رسانه شما نتیجه ای ندارد؟
اقای وزیر فقط یک سوال را جواب بدهند و اون اینکه چطور یک متخصص در مورد یک بیماری ویروسی تنفسی میگه که لازم نیست مردم ماسک بزنند.ایا شما نبودید که بخاطر کمبود ماسک و به اصطلاح همین طغیان بجای اینکه با صداقت از کمبود ماسک بگویید و از مردم بخواهید که خودشان ماسک ساده در خانه تولید و استفاده کنند گفتید که ماسک برای همه لازم نیست؟؟بییاییم با مردم صداقت پیشه کنیم.
به عنوان یک کادر درمانی باید بگم که هر چی میکشیم از دست خود نمکیه...
الآن اونایی که مریض اند فقط می گردند بین حرف های این آقا تا نقاط ضعف و اشکالات را در بیارن و مسخره کنند
نازی
قهر بوده
وزیر بهداشت:جلوی دوربین نیامدم، چون هم قهر بودم، هم دل‌شکسته و عصبانی
قهرنکن خودت اون موقع می گفتی خبری نیست چیزی نیست ....ناراحت نیستم....فرافکنی نکینید.............چیزی نیست....حالا چی شده شاکی شدی؟؟؟؟؟مهلت شکایتت گذشت آقای وزیر.
طلبکارهم شده........
12 نفر قبل تو وزیر شدند گرچه اکثرا با وابستگی به نهادهای قدرت به این سمت رسیدند ولی خدا وکیلی خودت یه مطالعه ای رو عملکرد این 12 نفر بکن ببین یکیش به اندازه یکصدم تو به بهداشتو درمان مملکت ضربه زد؟ البته تو داری واسه خودت کار میکنی ولی واقعا از اقای روحانی با 40 سال سابقه مدیریت کلان بعید بود
پاسخ ها
عیسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
در فرهنگ ما ایرانیها 13 نحسه....بعضیهاکه میگفتند نه خرافاته حالا باورتون شد؟
تا وقتی که تقصیر ها را گردن امریکا بیندازیم هیچ مشکلی حل نخواهد شد
صرف نوشتن پروتکل روی کاغذ عاقبتش اینه
نتیجتا بی برنامگی ها های و عدم رعایت و عدم درک درست مردم از بیماری
باعث این شیوع گسترده هست باید قرنطینه کامل شود مثل ووهان چین
البته اگر اقای حریر چی اجازه بدهد و نفرماید مدل قدیمی شده
مشکل شما در نیت خودتان است.
آقای نمکی شما خیلی زحمت کشیدید
نتیجه پزشک سالاری وله کردن علوم پایه و بهداشت نتیجه بهتری نخواهد داد....متخصص عفونی به جای ویروس شناس اظهار نظر میکنه ماسک بیفایده ست!!
كنترل كرونا وقرنطينه پول ميخواهد امريكاي جنايتكار 220ميليارد دلار خرج كرونا كرده ما 330ميليون دلار مقايسه بكنيد بعد به وزير بهداشت طعنه بزنيد
اگر ما قدرت امریکا را داشتیم آن ها را نابود می کردیم نه تحریم
...اولین کشور جهان بودیم که پرواز را قطع کردیم...
...ولین کشوری بودیم که گیت گذاشتیم در ورودی‌های زمینی و دریایی و هوایی که همه را کنترل کنند..
...هنوز کیت آزمایش کرونا در دنیا تولید نشده بود و نشستیم و روش PCR را طراحی کردیم...
...همدلی و وفاق ملی بود که کاستی‌ها را جبران کردیم...
...گزارش‌های امنیتی برای ما می‌آید. این‌که دوستان از فقر و تهیدستی به سمت طغیان می‌روند، جدی است....
سه عبارت اول بدور از واقعیت و دو عبارت آخر مورد ادعا عین واقعیت است
دست همه پزشکان وپرستاران رامیبوسم انسانهای با شرف وبا غیرت اقای دکتر فقر مالی اجازه خانه نشینی به مردم نمیدهد دلالان حداکثر سود را از بازار بورس وبازار کرونا دارند میبرند فقیری دردی بدتر از کروناست اکثریت مردم از فقیری دارند نابود میشوند شکم گرسنه به همه چیز پشت پا میزند
اوایل بیماری کرونا همکارانشما تو تلویزیون ادعا داشتند کرونا از انفولانزا بی خطر تره مردم نباید بترسند. وقتی همکاران به اصطلاح متخصص و با سواد شما بدون مبنای علمی میان نظر می دهند از بقیه چه انتظاری داری . درصد خطای امار پزشکی چقدره وقتی جان ادما مطرحه .
جناب وزیر شما که می فرمائید رور هفتم بهمن98 جلسه گذاشتید و گفتید که پرواز های چین رو قطع کنید یعنی از اینکه شمااز دی ماه یا لااقل از اوایل بهمن ازموضوع اطلاع داشتید اما روحانی می گویند ما از اول اسفند فهمیدیم.مردم حرف شما را باور کنند یا حرف روحانی رو ؟ البته حرف هیچکدام منطقی تره
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان