بازدید 24474
راه حل عجیب دولتمردان برای مقابله با افزایش آمار کرونا

عزا و عروسی تعطیل و استفاده از ماسک الزامی؛ از دید روحانی هم مردم مقصرند!

می‌دانید چرا ابتلا به کرونا و مرگ و میر ناشی از آن افزایش یافته، بیمارستان‌ها پر، تخت مراقبت‌های ویژه نایاب و شمار بیماران و به طور ویژه، بیماران بدحال زیاد شده است؟ خودتان مقصرید! خودمان! ما مردم! این را روز گذشته وزیر بهداشت گفت و امروز به نوعی دیگر در سطحی بالاتر در دولت مطرح شد!
کد خبر: ۹۸۹۲۶۴
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۲ 08 July 2020
تابناک اجتماعیمی‌دانید چرا ابتلا به کرونا و مرگ و میر ناشی ازآن افزایش یافته، بیمارستان‌ها پر، تخت مراقبت‌های ویژه نایاب و شمار بیماران و به طور ویژه، بیماران بدحال زیاد شده است؟ خودتان مقصرید! خودمان! ما مردم؛ این جمله‌ای است که روز گذشته وزیر بهداشت به صراحت بیانش کرد و تاکید نمود که رکوردشکنی مرگ و میر کرونا در این روز‌ها و افزایش شمار مبتلایان و بیمارانِ بدحال (کریتیکال) نتیجه آن است. نتیجه گوش ندادن به حرف‌هایی که او پیشتر در قالب خواهش و تمنا بیان کرده بود و چون به آن‌ها گوش ندادیم، تاوانش را با این آمار خوفناک می‌دهیم!

به گزارش «تابناک»؛ البته ممکن است ما و شما با این سخنان موافق نباشیم و سوای سهمی که برای خودمان به عنوان مردم قائل هستیم و انتقاداتی که در خصوص ماسک نزدن و رعایت نکردن فاصله گذاری متوجه خودمان و اطرافیانمان می‌دانیم، سهمی هم برای مسئولان در نظر بگیریم که مثلا استفاده از ماسک را اجباری کرده اند، اما نه ماسک در اختیار مردم می‌گذارند و نه تقریبا کاری به اجرا شدن یا نشدن این مصوبه به ظاهر الزامی دارند.

گویی با مصوبه‌ای مواجهیم که تنها روی کاغذ است و بس؛ درست مثل مصوباتی که درباره الزام اصناف به رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای مقابله و مبارزه با کرونا تهیه شده بود و رعایت نکردنشان تقریبا عقوبت خاصی متوجه کسی نکرد، چون دستگاه نظارتی حساسیت لازم را به خرج نداد و بسیاری از ما هم تا سخت گیری نباشد، اهل رعایت نیستیم.

به این موارد، بدعهدی دولتمردان در اعمال محدودیت‌ها و عقبگرد از بازگشایی‌ها در صورت اوج گیری بیماری را هم باید افزود که موجب می‌شود، نتیجه بگیریم قصور ایشان از قصور مردم کمرنگ تر نبوده و بنابراین، آمار رو به افزایش مبتلایان و مرگ و میر کرونا و کووید-۱۹ در این روز‌ها در کشورمان، محصول مشترک کوتاهی دولتمردان و ما به صورت توامان است و سرزنش یک طرف، بی انصافی است.
 
عزا و عروسی تعطیل و استفاده از ماسک الزامی؛ از دید روحانی هم مردم مقصرند!

تعطیل کردن مراسم های عروسی و عزا در شهرهای زرد و سفید می‌تواند این سوال را به دنبال داشته باشد که فایده دسته بندی شهرها به رنگ های مختلف چیست؟ آیا این رنگها و مکانیزم تعیین شان ایراد دارند و قابل اتکا نیستند؟
اما نظر دولت در این باره چیست؟ به سخنان امروز رئیس جمهور در نشست هیات دولت توجه کنید که شامل ابلاغ یک محدودیت جدید هم هست. اینکه مراسم‌ عزا و عروسی تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهد بود؛ مراسمی که پیشتر تنها در شهر‌های قرمز تعطیل بود و در شهر‌های زرد و سفید با رعایت فاصله امکان برگزاری شان وجود داشت.

روحانی بدون اینکه اشاره کند این ممنوعیت به روال قانونی ابلاغ می‌شود یا خیر (روال قانونی یعنی طرح و تصویب در ستاد ملی و ارجاع به رئیس جمهور برای تایید یا رد)، در ادامه گفت: «از نیمه دوم خرداد با موج جدیدی از کرونا در استان‌هایی مواجه هستیم که شامل موج اول نمی‌شدند که ان شاءالله از آن عبور می‌کنیم. به تمامی استان‌هایی که شرایط قرمز دارند، اختیار داده ایم که محدودیت‌های موقت اتخاذ کنند و هر تصمیمی که بگیرند و در ستاد مرکزی تایید شود، اجرا شود.»

وی در ادامه افزود: «به وزارت بهداشت اختیار داده ایم، مراکز پر جمعیت که پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند تعطیل کنند. مراسم عروسی و عزا تا اطلاع ثانوی تعطیل است. در اماکن شلوغ هم باید ماسک زده شود و کسی که ماسک نزند نمی‌تواند خدمات دریافت کند. استفاده از ماسک در اماکن شلوغ مثل ادارات، مترو و اتوبوس و اجتماعات الزامی است. توقع ما این است که با همکاری هم بتوانیم وارد مرداد آرام تری بشویم.»

این همه‌ی تدابیر دولت برای مقابله با کرونا در این روزهاست. در این روز‌ها که آمار‌ها به شدت افزایش یافته و رکورد‌ها یکی پس از دیگری شکسته می‌شوند. تدابیری که اگر دقت کنید، جز تعطیلی عزا و عروسی، هیچ کدامشان تازه نیست؛ چه الزامی شدن ماسک و استفاده از آن در اماکن شلوغ و ناوگان حمل و نقل شهری و چه اختیار دادن به وزارت بهداشت و استان‌ها برای اعمال محدودیت.

تکرار مصوباتی که همه به سمت مردم نشانه رفته‌اند و هیچ مسئولیتی متوجه وزارت بهداشت و دیگر ارکان دولت و حتی نهادها، مجموعه‌ها و دستگاه‌های دیگر نمی‌کنند. چیزی شبیه حرف دیروز وزیر بهداشت که تاکید داشت بازگشت قدرتمند کرونا به روایت آمار، نتیجه بی توجهی مردم به تمنا‌های وی است؛ حرفی که حالا رئیس جمهور هم به نوع دیگر بیانش می‌کند.

انگار نه انگار که دولت وظیفه دارد با تهیه و توزیع ماسک رایگان در جامعه و سفت و سخت گرفتن استفاده از آن، احتمال ابتلا به ویروس را کاهش دهد و دست کم این واقعیت را مدام یادآوری کند که کرونا از بین نرفته، از شدت مرگبار بودنش کاسته نشده و قرار است تا مدت‌های طولانی همراهمان بماند! واقعیتی که گویی همه از یادش برده‌ایم؛ هم ما و هم دولتمردان که خطابشان ما هستیم و خودشان را مبرا از خطا می‌دانند!
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷۰
کرونا جهانی است
ولی افتضاح ایران در کرونا به خارج از ایران ربط نداره.
مشکل از مدیریت فضاحتبار مسئولان خودمان است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
تابناک درست گفته مشکل از مردم است...فروردین که قضیه جدیتر بود با آنهمه خواهش والتماس باز بیش از 3 میلیون رفتند سفر

دیگر به چه زبانی برای مردم توضیح دهند باید رعایت کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
آقای / خانم ۲۲:۰۱
وظیفه حکومتها خواهش و تمنا نیست!!!
وظیفه حکومتها قانون گذاری ، مدیریت و کنترل هست
چه معنی داره این حرف شما اصلا ؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
آن چین که می بینی قضیه جمع شد بدین دلیل بود که حتی حق شلیک بسمت مردم داشتند. و در صورت عدم رعایت درب منازلشان را دولت غل وزنجیر می کرد

22:45
چیزی باسم فرهنگ داریم که ظاهرا شما با آن مقوله بیگانه اید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
محافظت فردی وظیفه خود انسان هاست ولی
محافظت افراد نسبت به دیگران وظیفه دولت هاست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
دوست ۲۳:۲۴
اگر یک عده در جامعه خلافکار شوند و دولت هم برخورد نکند آیا لا فرهنگ می شود مشکل را حل کرد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
فکر کنم آقای رییس جمهور خودشون فکر می کردند اگر تابستون برسه بیماری از بین میره. و همه چیز را هم باز کردند و محدودیتی نموند.
حالا دیدن فرضیه اشتباه بود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
بااحترام و عرض تشکر خدمت هموطنان بافرهنگ و شعور خودم که همه ی توصیه ها و اقدامات بهداشتی را جدی گرفته اند،به نظر شما،دولت باید با بی فرهنگ هایی که هیچ توصیه و تمنا و خواهشی را ،جدی نمی گیرند و به سفر میرن،خرید دست جمعی میکنن،مهمونی میگیرن و مهمونی میرن،عروسی و عزاشونو برگزار میکنن،ماسک نمی زنن،رعایت فاصله ی اجتماعی را نمی کنن و همیشه غرغر می کنن که چرا دولت ال است و بل ،چرا پول به ما نمی ده که سر کار نریم و ..... چه برخوردی باید بکند؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
9:25
اگر اینقدر دو دستگی بین مدعیان اصولگرایی و اصلاحطلبی نبود وصرفا منافع ملی مطرح بود؛براحتی می شد کار را جمع کرد اما با این اوضاع خیر نمی شود....فقط نگاهی به تصاویر همین چند روزه مجلس مدعی بیندازی می بینی از رییس مجلس گرفته تا نمایندگانی که دورش جمع شدند فقط یکی دو نفر ماسک زدند....این وضع خواص است دیگر از عوام انتظاری نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
به ناشناس ۹:۲۵
وظیفه دولت ها اعمال قانون است کمربند ایمنی یادتونه؟!!تا سر چهار راه جریمه نکردند کسی نمیبست!!!اول همیشه با زور فرهنگ سازی ایجاد میشه
اصلا مقاله منصفانه ای نیست. مگر همیشه باید زور بالای سر ما باشد تا رعایت حال خود و اطرافیان را بکنیم. ماسک پارچه ای حداقل کاری است که هرکس در خانه خودش میتواند آن را تامین کند. فرض دولت بی عرضه و بی خیال. چرا ما به خودمان و بقیه رحم نمیکنیم.
مسیولیت اجتماعی را در مردم سرکوب کردیم تا یک سری مطالبات را نداشته باشند این شد نتیجه که در شرایط بحران هم آن مسیولیت را ندارند.
پاسخ ها
نسیم
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
دقیقا
ناشناس
| Germany |
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
مردمی که علاقه خود را به زندگی از دست داده اند،برایشان شیوه مرگ اهمیت ندارد!
امروز برای هزارمین بار ثابت شده است ریشه همه مشکلات کشور در افرادی است که علت مشکلات کشور را مردم یا دشمن معرفی می کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
یعنی فرافکنی کزدن
اگر در ابتدای کار دوهفته قم را قرنطینه کرده بودید نه اینهمه فوتی روی دست ملت مانده بود ونه اقتصاد کشور اینقدر دچار لطمه میشد " مخالفین قرنطینه قم در هر دو دنیا باید پاسخگو باشند "
سر چشمه شاید گرفتن به بیل / چو پر شد نشاید گذشتن به فیل / اکنون هم تا چند مسئول کشوری و امثالهم بخاطر کرونا فوت نکنند " که بخاطر داروی رمدسیویر مسئولین در امان هستند " کسی بفکر مرگ ومیر ملت نخواهد بود اگر حتی آمار رسمی فوت روزانه به پانصد نفر هم برسد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
برادر، منشأ ویروس دانشجویان چینی بودند که به گیلان سفر کرده بودند، نه قم
لطف یک خبر در مورد کنکور کار کنید سنجش میخواد تحت هر شرایطی برگزار بشه با این گرما و اوج کرونا چطور میخوان برگزار کنن جای تاسفه که هیچ خبر گزاری از دانشجوها حمایت نمیکنه دانشجو ها باید خودشون برن زیر پست های مسئولان کامنت بزارن لطفا شما پیگیری کنید خیلی ممنون
مقصر اصلی خود دولته
در همه جا مردم بیچاره مقصرند!
دولت مردان عزیز می بایست از همان اول همه چیز رو قرطینه میکردن وبه مدت ۲ هفته همه جا تعطیل میشد و دولت ناتدبیر و ناامید باید خرج میکرد و تو تعطیلات از قشر ضعیف حمایت میکرد متاسفانه همه چیز همین شخص رییس جمهور آزاد کردن که شرایط الان به وجود نمیومد. مردم عزیز خواهشا پروتکل بهداشتی رعایت کنید تو خوزستان عدم رعایت بی داد میکنه‌
آفرین تابناک بجای خیالپردازی انتخاباتی به مطالبات مردم توجه کن.
دولت باید پاسخگو باشد.چرا با مغالطه و فرافکنی مردم را مقصر گسترش کرونا میداند؟
چاره نمانده وقتي عده اي نميخواهند وسلامتي مردم برايشان مهم نيست بايد از زور وجريمه براي قانع كردن انها استفاده كرد
چه عکسی با اون ماسک!!!!!
قبول کنید بسیاری از مردم رعایت نکردند
به مسافرت رفتند و عروسی و عزا و دور همی و تولد برگزار کردند
من اصلا دل خوشی از روحانی ندارم ولی مردم هم مراعات نکردند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
این یک وجهه قضیه هست و درست هم هست
ولی وجه مهمتر که سیاست گذاری ، کنترل و قانون گذاری هست وظیفه حکومت هست.
اینجوری یک طرفه نیست
شما اگر میخواستی کنترل کنی حتی به زور هم که شده باید اینکار رو میکردی
اینجوری گردن مردم انداختن فقط فرافکنی هست
وظیفه حکومتها و دولتها چیه پس ؟؟؟
آقای روحانی ، کاری کن دلار بیاد پایین، بخدا داریم بیچاره میشیم، یک سیم برق کلی قیمتش زیاد شده، لوله آب، پنجره 2 جداره.... داریم ملک میسازیم، زمانی که شروع به ساخت کردیم قیمت دلار 7 تومان بود، فکر نمیکردیم اینطوری بشه
روحانی دوماه پیش: روسای چندکشوراز من درمورد نحوه مدیریت وکنترل کرونا پرسیدند !!!!!!!ً
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
دقیقا، هر وقت آمار پایین اومده ،نتیجه مدیریت اونهاست،هر وقت آمار رفته بالا، مردم رعایت نکردن!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
این خودشیفتگی بعضی ها با دارو هم درمان نمیشود!!
رئیس‌جمهور گفت: اعتراف می‌کنم در بخش مسکن دولت دچار عقب‌ماندگی شدیم.! .......... ببخشید تو کدام بخش عقب نیستیم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
در بخش غنی سازی اورانیوم که پیشرفت داشتیم !!!
من فقط خواستم بگم انصاف رسانه ی رو در این مقاله رعایت نکردید. اقای وزیر بهداشت در مصاحبه قبلی گفتند نه مردم و نه برخی مسئولین حرف های ایشون رو گوش نکردند و مردم رو به تنهایی متهم نکردند. هجمه کلامی ایشون به مسئولین در صحبت های امروزشون هم مشهود بود. اینکه با قرار دادن اسم مسئول اصلی بهداشت در مقابل افرادی که مشخصا طی چند ماه اخیر اصرار بازگشایی داشتند نشان از عدم رعایت انصاف شماست. لطفا تصحیح کنید!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
حق با شماست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
حفظ میز مهمتره یا جان مردم،ببخشین خودم جوابش را میدونستم اشتباهی پرسیدم.
مثه همیشه
روتونو برم...
نه مردم مقصر نیستند بلکه عمه من مقصر است که عده ای در دوران کرونا مثل .... لای هم میلولند
مترو و اتبوس ده ها برابر از عروسی ها صدمه زد. ضمن اینکه غلط کرد هرکی تالار ها را بازگشایی کرد.
کلا سانسور کردی رفت تابناک ؟؟؟
چرا اینکارو میکنی ؟؟با سانسور کردن وضعیت فضاحت بار مملکت درست میشه ؟
20:30 نباشید ، نفرت انگیر نباشید.
این کشتی هست که داره همرو با هم غرق میکنه
به خدا ما مردم هم مقصریم. چند روز پیش یه عروسی دیدم توی باغی 80 کیلومتر خارج از شهر. فکر می کنن پنهانی مراسم بگیرند، کسی آلوده نمی شه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
اگر قرار بود همه رعایت کنند دیگر به پلیس نیاز نبود
پلیس برای برخورد با خلافکاریهاست
همه مقصریم
چون یهش رأی دادیم
و فریب خوردیم
کی فکرشو می کرد یک ویروس هیمنه و مدیریت دولت را زمین بزند
ایران تنها کشوری است که دولتمردانش در ارتباط با کرنا مردم را مقصر میدانند
شما تصور میکنید بدون پلیس در اروپا و یا شرق اسیا مردم رعایت میکردند همیشه عده ای هستند که باید با زور پلیس مقررات را رعایت کنند
اون اوایل دولت اصرار بر عدم تعطیلی ادارات و اصناف داشت و معتقد بود چرخ اقتصاد نباید از حرکت بابستد

حاصل این تدبیر دولت هم که الآن مشهود است
بالا رفتن قیمت دلار و سکه و مسکن و سیمان و آهن و ... همه از برکات این چرخش اقتصادی است

به خدا اگر چرخ اقتصاد خورد هم میشد باز هم اینقدر افزایش قیمت نداشتیم
اقا یک ریس جمهور دیگه باید چکار بکند تا استیضاح شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
با ایجاد مشکل اقتصادی کسی استیضاح نمیشه ولی ایجاد مشکل سیاسی بله
شما منصف نیستید. پرستاران و پزشکان زحمت زیادی کشیدند. این مردم بودند که قضیه رو سهل و آسان گرفتند. حتی از زدن یک ماسک پارچه ای ساده هم دریغ کردند به هزار و یک بهانه. ضمنا فکری به حال انصاف خودتان کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
اصلا قرار نیست مشکل بیماری در بیمارستانها حل شود باید از بیمار شدن مردم جلو گیری میشد مثل سایر کشورها و مثل سایر کشورها درصدی از مردم رعایت نمیکنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
معلومه وزیر بهداشتی با اسم مستعار اومدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
درود بر شرفتان،نگران منفی ها هم نباشید،اینها همون کسایی هستن که رعایت نمی کنن،مسافرتاشونو رفتن و میرن،ماسک نمی زنن،فاصله ی احتماعی و مسائل بهداشتی را رعایت نمی کنن و دائم غرغر می کنن و آخر هر پیامی چه باربط ،چه بی ربط می نویسن علی برکت الله.
اگه قرار بود فقط مردم رعایت کنند چرا تو فرانسه و آلمان حکومت نظامی اعلام کردند و جریمه سنگین و زندان وضع شد؟
اول که می گفتند فقط افراد مشکوک و کسانی که سرفه می کنند باید ماسک بزنند خدا بخیر کنه ...
تو ایران مردم مقصر شیوع کرونا هستن و در آمریکا دولتش! تمام!!!!
حداقل در دوران روحانی دستگاه نظارتی حساسی نداشتیم و بهای ان را در خیل عظیم پرونده ها در دادگاهها و بیماری کرنا میپردازیم
این همه‌ تدابیر دولت برای مقابله با کرونا بدون اجرایی شدن بی ارزش است
مقصر اصلی خود دولته
همه را جلو یانکها و‌مؤسسات مالی و بورس و‌پشخوان دولت و خدمات تلفن همراه به صف کرده برای یک میلیون وام
مديريت هر بحران تخصص خاص خودش را دارد با حرف و بخشنامه كار درست نميشود، جناب روحاني!
مگه ۲۰۰ امضا جمع نشد برای استیضاح این آقا؟ منتظرند ببینند از بیرون مجلس اشاره می کنند یا نه؟ اگر امضا کرده اید استیضاح و برکنارش کنید تا هر روز با این حرفهای پوچ و روی اعصاب مردم راه نرود اگر هم استیضاحش نمی کنید کاری کنید که در این چند ماه باقیمانده اصلا حرف نزد.
دولتی که پشم به کلاهش نیست، برنامه تو کارش نیست و اعتمادی هم بهش نیست..
مردم مگه کی هستند!! مردم ایران بهترین مردم دنیا هستند. اینجا توی اروپا مردم همدیگه رو برای دستمال کاغذی داشتند میخورندند.
اگه این بلاهایی که در ایران در 10 سال گذشته سر مردم اومده در هر کشور اروپایی اومده بود الآن مردم مسئولین رو وسط میدان شهر کباب میکردند و میخوردند.
منتها اونهایی که توی خونه تحت مراقبت ویژه قرار میگیرند نمیفهمند که اون کاگری که باید بره سر کار تا هر روز نون خالی برای خوردن داشته باشه، چه حالی داره.
مسیولیت اجتماعی را در مردم سرکوب کردیم تا یک سری مطالبات را نداشته باشند این شد نتیجه که در شرایط بحران هم آن مسیولیت را ندارند.
ای کاش این روحانی را فوری بر کنار کنند
تو این مملکت عزاداری تعطیل بردار نیست.
همين امشب تالار روبه روی ما،عروسی مفصلی برگزار شد.قم
این دولت از همان اولش دروغ گفت نه تدبیری در کارش بود و نه امیدی امیدوارم هر چه زودتر ایشان استیضاح و محاکمه شوند
بهترين راه براي لاپوشاني سؤمديريت انداختن تقصيرا گردن مردمه انگار نه انگار كه مترو رو خودشون باز كردن
دانشگاه ها نظیر دانشکده توانبخشی و بهزیستی تهران اعلام کردند باید با و ب کم امتحانات را دانشجویان بدهند این یعنی مصرف بالای اینترنت با سرعت بالا که براز خانواده ها بسیار پر هزینه است و اکثر کامپیوترها نیز این نرم افزار را ندارند لطفا پیگیری سریع کنید و این استرس را با توجه به کندی اینترنت افزایش و احتمال بیرون رفتن برای دسترسی به کافی شاپ با سرعت بالا را افزایش می دهد
باسلام. بازم اقای رئیس جمهور اومد حرف زد رف، چون هیچ تالاری تعطیل نکرده، بیاین من طومار اسم بدم بهتون وادرس، مردم بیچاره ای ک بخاطر خسارتی ک باید پرداخت کنن .......
حداقل در شهر های سفید اجازه برگذاری عروسی ها باشد چون بعضی ها سال ها منتظر بودن تا عروسی بگیرن
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل