بازدید 50371

آخرین آمار کرونا در ایران تا هجدهم تیر/ شمار جان باختگان از مرز ۱۲ هزار نفر گذشت/ افزایش جزیی نرخ مرگ در ایران

از میان موارد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در نقاط مختلف کشورمان در ۲۴ ساعت اخیر، آزمایش ۲۶۹۱ تن دیگر مثبت شد تا به شمار مبتلایان «کووید-۱۹» اضافه شود؛ مبتلایانی که بسیاری شان بهبود یافته و مرخص شده‌اند، اما هنوز برخی شان بستری هستند و از ظهر دیروز تا امروز ۱۶۲۵ تن بر شمارشان افزوده شده است.
کد خبر: ۹۸۹۲۵۸
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۲ 08 July 2020
تابناک اجتماعیپس از شناسایی موارد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در نقاط مختلف کشور و انجام تست‌های ویژه، شمار مبتلایان از ۲۴۸ هزار تن گذشت.
 

به گزارش «تابناک»؛ دکتر سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان گفت: از ظهر دیروز تا ظهر امروز و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، دو هزار و ۶۹۱ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۶۲۵ مورد بستری شدند. با احتساب این افراد، مجموع آمار مبتلایان قطعی در کشورمان به ۲۴۸ هزار و ۳۷۹ تن رسید.

وی در ادامه گفت: در ۲۴ ساعت اخیر، ۱۵۳ تن از مبتلایان جانشان را از دست داده‌اند؛ بنابراین، تا ظهر امروز، متاسفانه آمار جان باختگان این بیماری در کشورمان به ۱۲ هزار و ۸۴ تن رسیده است. همچنین تا به امروز خوشبختانه ۲۰۹ هزار و ۴۶۳ تن بهبود یافته‌اند.

لاری افزود: ۳۳۰۹ نفر از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند. همچنین تا کنون یک میلیون و ۸۷۲ هزار و ۳۹۱ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

وی ادامه داد: استان‌های خوزستان، هرمزگان، بوشهر، کرمانشاه، کردستان، ایلام، آذربایجان‌های غربی و شرقی و خراسان رضوی در وضعیت قرمز قرار دارند. استان‌های تهران، اصفهان، مازندران، گلستان، البرز، کرمان، یزد، سیستان و بلوچستان، همدان و اردبیل در وضعیت هشدار قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: مردم جدا از سفر‌های غیرضروری و به ویژه سفر به استان‌های خراسان رضوی و مازندران خودداری کنند.

بر پایه آمار‌های ۲۴ ساعت اخیر، «نرخ مرگ» در کشورمان ۵.۵ درصد است که با نرخ مرگ در جهان، یعنی ۷.۳ درصد فاصله دارد و به همین تناسب، «نرخ بهبود» در ایران ۹۴.۵ درصد است که وضعیتی امیدبخش نشان می‌دهد. نکته حائز اهمیت در این میان، افزایش جزئی نرخ مرگ در ایران از ۵.۴ به ۵.۵ درصد است که می‌تواند نتیجه رکوردشکنی مرگ و میر کرونا در کشورمان در ده روز اخیر باشد.

 
 
برای مشاهده آخرین و به روزترین آمار مبتلایان، جان باختگان و بهبود یافتگان ویروس کرونا و همچنین اطلاع از «نرخ مرگ» و «نرخ بهبود» در کشورمان و جهان، اینجا را کلیک کنید.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶۷
هر چقدر هم دولت بوسیله صدا و سیما مردم را مقصر روند صعودی کشتار و ابتلاهای کرونایی جلوه دهد اما حقیقت را همه میدانند که تصمیمات نا پخته ستاد ملی کرونا به ریاست حسن روحانی و تعجیل در بازگشایی ها باعث قتل و بیماری سخت برای مردم بی گناه شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
بشدت موافقم
مقصر اصلی و اول و آخر دولت و حتما اشخاصی هستند که فشار می آورند
زینال بندری
| Thailand |
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
بشما مگر مربوطاتی شمرده میشود؟
فبول
| United States of America |
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
اونایی هم‌که‌ماسک نمیزنن و باعث‌مرگ‌دیگران‌میشوند هم هیچ تقصیری ندارند!!! برای هر یک‌نفر که نمیشه پلیس گذاشت. خدا به آدم عقل و شعور داده . حتما باید از بالا بهتون زور کنند تا رعایت کنید؟
خويي
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
دوستان هموطن من طرفدار دولت نيستم ولي تعطيلي وقرنطينه كردن بودج ودلتي قدرتمند ميخواهد كه ما نداريم پس نقش خودمان پر رنگتر است ازخودمان محافظت بكنيم كسي دلش براي من شما نميسوزد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
پس بعضی از مردم خودشون عقل ندارن؟ این همه می گن بهشون ماسک بزنید و نمی زنند.
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
نمیدونم چرا ما ایرانی ها همیشه احساسی نظر میدیم. قطعا رییس دولت و مسببان بازگشایی مقصرند و قطعا مردمی که کرونا را جدی نمی گیرند هم مقصرند.
تعداد آزمایش به ازای هر 1 میلیون جمعیت:

فلسطین: 24,018 مورد
لبنان: 22,321 مورد
ایران: 21,983 مورد
پاسخ ها
ناشناس
| Qatar |
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
ما بيست
ما شاگرد اول
همانطور که در فروردین نوشتیم و هشدار دادیم با اغاز فصل گرما و استفاده گسترده از وسایل برودتی که جریان هوا را در محیط های سربسته سرعت می دهد و باعث انتقال و سیال شدن ترشحات ریز حاوی ویروس تا فواصل بسیار بالاتر از دو متر می شود شیوع کرونا تشدید شده است. در ایران در استانهای جنوبی و همزمان با استفاده گسترده از وسایل سرمایشی باعث قرمز شدن وضعییت کرونایی این استانها شد که انتظار می رورد که با گرمتر شدن سرتاسر ایران این اپیدمی در نبود عزم ملی و دولت برای مقابله با ان همچنان گسترش بیابد. حتی در امریکا هم شاهد همین الگو هستیم و حالا چهار ایالت از گرمترین و جنوبی ترین ایالات امریکا یعنی تکزاس و فلوریدا و کالیفرنیا و اریزونا به جای ایالات خنک تر شمالی مانند نیویورک پشت سر هم رکورد می شکنند. خوب. در گرما نمی شود از مردم انتظار داشت که سیستم سرمایشی اماکن خود را خاموش کنند ولی میشد و می شود خیلی زودتر استفاده از ماسک را اجباری کرد و بشدت بر اجرای ان به خصوص در مترو و اتوبوس ها و بانکها نظارت کرد و همچنین اماکن سربسته مانند رستورانها و سالنها که اولویت حیاتی برا اقتصاد ندارد و به دلیل خوردن غذا مشتریان مجبور به برداشتن ماسک خود هستند را یا بست یا به شدت فاصله گذاری اجتماعی و نحوه عمل کانالهای ایجاد جریان هوایی را با اقداماتی مانند باز گذاشتن درها و پنجره ها تعدیل کرد و اماکنی که حضور در انها اولویت فوری و حیاتی ندارد ولی مجبور به روشن کردن سیستم برودتی هستند مانند اماکن مذهبی و زیارتی و مصلاها و موزه ها و .... را فعلا به عقب انداخت. ولی افسوس که مسئولان بهداشتی ما فقط منتظر نظر سازمان بهداشت جهانی هستند که ثابت شده اولویت ان قبل از سلامتی انسانها تامین نظر قدرتهای بزرگ مانند چین است و بسیار اهسته و در واقع اخر از همه اعلام نظر کارشناسی می کند در حالیکه باید پرچمدار این اعلانات و اطلاعات باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
شاید برخی دوستان متقاعد نشده باشند که سیستم های برودتی می توانند چه نقش مهلکی در گسترش ویروس داشته باشد. برای توضیح بیشتر فقط تصور کنید در یک روز تابستانی گرم یا پاییزی خبری از گرد و غبار یا طوفانها شن در بیابانها نیست. ولی به محض اینکه جریان نسیم یا بادی بر می خیزد شهرها و روستاها در گرد و غبار غرق می شوند که به تمام خانه ها و محیط های بسته نیز نفوذ می کند. سیستم های برودتی در فصل تابستان و در محیط کوچک مغازه ها و سالنها و رستورانها و کافه شاپها دقیقا همان نقش باد و نسیم را بازی می کنند. یک نسیم و باد کولر گازی یا ابی یا حتی پنکه می تواند باعث طوفانی از ویروس و چرخش ویروس در محیط سر بسته شود. بخصوص رستورانها و کافی شاپها و سالنها عزا و عروسی بیشترین خطر را دارند. چون مثلا در مترو یا بانک و اداره مردم مجبور نیستند هرگز ماسک خود را دربیاورند. ولی در رستوران و کافی شاپ و سالن و استخرها و اماکن ورزشی انها برای خوردن و نوشیدن و صبحت کردن بلند و شادی و فعالیت ورزشی ماسکها را از صورت در می اورند و مهم نیست چند متر فاصله رعایت کرده باشند. فقط کافیست در یک رستوران یا سالن و استخر یک فرد الوده باشد تا کل ان رستوران یا سالن را در خطر قرار دهد. دولتها و دولت ایران هم تصمیم سختی دارند. از طرفی با قدغن کردن خوردن و اشامیدن داخل رستورانها و کافی شاپها یا بستن سالنها عملا هزینه سنگینی به این مشاغل و البته کسالت جامعه وارد می شود. ولی دولتمداری و کشور داری عرصه همین تصمیمات سترگ و مشکل است دیگر! دولتها باید تصمیم بگیرند که بودجه محدود خود را در بیمارستانها خرج کنند یا صرف دادن ماسک ارزان قیمت و کمک محدود به صاحبان این مشاغل در صورت تعطیل انها نمایند. ضمنا مدارس و مراکز اموزشی هم در ایران باید تنها زمانی باز شوند که از نظر فصلی نیازی به روشن نمودن سیستم های برودتی انها نباشد.
ناشناس
| Mauritius |
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
بشدت موافقم و همنظر . همشهری اهل رشت
مبتلا ها و کشته شدگان کرونا بر اثر شرکت در عروسی و عزا یک چهلم سوار شدگان به زور در مترو و اتبوس. اگر آمار دولت هم درست باشد و آمار ابتلا از عروسی بیشتر باشد باز هم دولت مقصر است که مجوز بازگشایی به تالارها را داد.
مگر فقط با تمنا می شود از عده ای از مردم انتظار داشت که کمربند یا کلاه ایمنی بپوشند یا از چراغ قرمز عبور نکنند و سرعت مجاز را رعایت کنند؟ پوشیدن ماسک هم همین است. ممکن است اکثریت رعایت کنند ولی برای موثر بودن ان لازم است اکثریت مطلق رعایت کنند و اینجاست که نقش دولتها بسیار مهم است. شاهد ان ایتالیا و اسپانیا که با اجباری کردن قرنطینه برای شش هفته عملا ویروس را از بین بردند ولی در کشور ما عملا این نقش از نظر دولت و سیستم ناکارا تعطیل است و فقط به تمنا و خواهش و توصیه و کاش می مردیم و نمی دیدیم خلاصه شده.
وقتی رئیس جمهور روحانی ماسک نمی زنه کسی صداش در نمیاد ولی دائم دارن ترامپ رو مسخره می کنن که چرا ماسک نمی زنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Sweden |
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
این صدا سیمای میلی واقعا طنزه.
کل کار و زندگیش رو گذاشته کنار فقط کارش شده مسخره کردن ترامپ.چند وقت پیش ترامپ گفت هر جور شده صورت وبیینی تون روبپوشونید حتی با یک تکه پارچه مثل روسری اون موقع مسخره اش کردن حالا الان خودشون همون رو میگن
وضعیت اقتصاد امید بخش است وضعیت دلار و سکه هم امید بخش است نرخ بیکاری هم امید بخش است اما نه برای مردم برای مسیولین چون بیکار ندارن هر کدومشون چند تا کار با سمت مدیریتی دارن و حقوق انچنانی و سودای سکه و طلاهم به ثروتشون اظافه میکنه چون اکثر پشت پرده سلاطینی هستنند که هرازگاهی حکم اعدامشان میاید و هیچ تغییری در اوضاع ایجاد نمیشود کرونا هم برای مردم نه برای مسپولین امید بخش است بخشی از جامعه که حقوق بازنشستگی میگیرن میمیرن از حجم بیکاران کاسته میشه و مسپولینم تو قرنطینه هستن برای اونا مهم نیست مبتلا هم بشن حتما اولویت استفاده از خدمات را دارن چون کیفیت زندگیشون با مردم فرق داره لزفا اخر پیامتون اظافه کنید امید بخش برای مسپولین گور بابای مردم
اگر این دولت یک روز هم زودتر استعفا دهد یا استیضاح شود و برود یک روز ارزش جان و مال ملت جلو خواهد افتاد
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
به فرض که برکنار شود. هر دولت دیگری هم سرکار بیاید همانطور که سالیلن سال است که می بینیم اوضاع روز به روز بدتر خواهد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
هیچ دولتی اینجوری رو اعصاب نبوده
یک ماهی میشه که روز به روز آمار داره میره بالا و رکورد جدید ثبت میشه و مسئولین هر روز از «احتمال» بازگشت محدودیت ها حرف میزنن و روز بعد تکرار همون حرف های دیروز و پریروز و پس پریروز و دیگر هیچ.
قرار شده بود در صورت افزایش شیوع و آمار مرگ، محدودیت ها سریعاً برگرده اما دولت خودشو زده به خواب.

آقا یا خانم دولت، پارک ها و اماکن عمومی غیر ضروری و مراکز خرید و پاساژها و زیارتگاه ها و سالن های غذاخوری باید حداقل یک ماه تعطیل بشه.
مراکز آموزشی باید فقط به صورت آنلاین فعالیت کنند.

دسته بندی قرمز و زرد و سفید هم هیچ محلی از اعراب نداره وقتی که هیچ قرنطینه ای اجرا نمیشه. بدون اعمال قرنطینه تک تک شهرها و روستاها و بخش ها و استان ها پتانسیل قرمز بودن دارند.

تئوری ایمنی گله ای هم به طور کامل از طرف مراجع معتبر بین المللی مردود شده. دست از اشتباهات مکرر و سریالی بردارید و بیشتر از این مردم رو به کام مرگ نکشید.
تا زمانی که انتشار آمار کرونا منوط به اخذ تأییدیه از شورای عالی امنیت ملی و دیگر نهادهای نظامی و امنیتی باشد که اولویت های دیگری دارند، هیچ کدام از این ارقام روزانه قابل اعتماد نخواهد بود. ویروس که چیزهایی مانند "مصلحت نظام" حالیش نیست. شما هم به فکر مصلحت مردم باشد و با صداقت و شفافیت آمار واقعی را منتشر کنید، به جای استفاده از واژه های گمراه کننده "ایست قلبی" و "سندروم حاد تنفسی" برای قربانیان.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
چرا داستان مي گي؟
انتشار آمار كرونا چه نيازي به مجوز از شوراي عالي امنيت ملي داره علي الخصوص اينكه بسياري از اعضاي شوراي عالي امنيت ملي در ستاد مقابله با كرونا هم حضور دارند؟
ضمنا اگر آمار فعلي به فرض 5 برابر يا ده برابر هم ذكر
بشه چه تاثيري در نتيجه آن خواهد داشت؟ آيا ويروس خجالت مي كشه و تعداد كمتري را مبتلا مي كنه يا مردم مي ترسند؟
بچه ها بیاین با هم یک شهرداری بزنیم بعد توش طرح ترافیک راه بندازیم هی پول پارو کنیم به کرونا هم کاری نداشته باشیم هر چی کرونا بیشتر بشه و هر چی مترو و بی آر تی شهرمون شلوغ تر بشه مشتری های طرح ترافیک مون بیشتر میشه آی پول دربیاریم!!!! آی پول در بیاریم!!!!
بعد هم اگه مردم کرونا گرفتن بگیم به ما چه خودشون ماسک نزدن

خوب کاسبی هااااااا
لطفا خواهشا التماسا این چهار نفر را برای جلوگیری از تصمیمات غلط و کشتار ملت از ستاد مقابله با کرونا اخراج کنید
1 حسن روحانی
2رحمانی فضلی
3نهاوندیان
4حریرچی
حتما آمار کشتار ملت بی پناه ناشی از تز همه گیری گله ای پایان خواهد یافت. ملت انسان هستند نه گوسفند.
موفق باشید .
اینم به هر حال روشیه برای کم کردن هزینه ها .
تمنایی چیزی ندارید از مردم ؟؟
ببخشید من دستور قانون گذاری ندادم از این به بعد به وزرام میگم بیشتر حواسشون باشه.
افتضاح
برنامه کج دار و مریز طی کردن با کرونا است به امید انکه شرکت های امریکایی و انگلیسی واکسن را که عرضه کردند بیل گیس برای ما هم بیاورد، واکسن شرکت های بزرگ دارویی جهان که از شانس بد ما تقریبا همه امریکایی هستند در بهترین حالت اوایل2021 برای خودشان عرضه خواهد شد یعنی اگر خوش شانس باشیم در تابستان سال 1400 شاید به مردم ایران هم برسد تا ان موقع هم مردم تحمل کن و جان را هم اگر لازم شد تقدیم کنند چون نمی شود کشور را تعطیل کرد ضرر ان بیشتر از حفظ جان مردم است.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
به فرض که واکسن. هم تولید بشه. اولا معلوم نیست با این ویروسی که دائما خودش رو تغییر
می ده موثر واقع شه. ثانیا با این وضعیت ارزی چطور می خواهند برای ۸۰ میلیون نفر از اروپا و آمریکا واکسن وارد کنند؟ ثالثا اگر واکسنی وارد شود حتما چینی است و باید روی ایرانی ها آزمایش شود که خدا می داند جان چند نفر را خواهد گرفت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
راه حل ديگه اي داري؟ وقتي نه مي شه كرونا را ناديده گرفت نه مي شه كسب و كارها را در شرايط بد اقتصادي براي مدت زيادي تعطيل كرد به غير از كج دار و مريز رفتار كردن چه بايد كرد شما بفرمائيد.
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
ناشناس ۱۶:۲۵
نگاه شما هم درست است ولی در مورد ویروس باید در نظر داشت که اگر واکسن های در حال تولید موثر باشند که تا به حال انهایی اکثر در فاز سوم هستند موثر بوده اند و در اینده نزدیک عرضه شوند میوتیشن و تغییر ویروسی که اتفاق افتاده مانع از تاثیر واکسن نخواهد بود مگر این که
زمانی طولانی تا ارائه واکسن سپری شود مطمئن باشید در صورت عرضه واکسن در چند ماه اینده واکسن تاثیر چشمگیری در کاهش کرونا خواهد داشت در ضمن همین حالا هم شرکت هایی چون فایزر امریکا چند
شکل مختلف واکسن را در حال ازمایش دارند در مورد وارد کردن 80 میلیون واکسن باید عرض کنم مشکل مالی وجود ندارد چون واکسن شامل تحریم نخواهد بود و ارز ان از منابع بلوکه شده در خارج کشور تامین خواهد شد به شرط انکه از همین حالا اقایان به فکر باشند و برنامه ریزی کنند اشکال اینجاست که مسئولین قدمی برای تهیه واکسن بر نمی دارند در حالی که اتحادیه اروپا و بسیاری از کشورها در حال بستن قرداد با شرکت های بزرگ امریکایی و اروپایی برای پیش خرید واکسن هستند برای نمونه اتحادیه اروپا همین چند هفته پیش 400 میلیون دوز به استازنکا انگلیس و سوئد برای واکسن سفارش داده حتی رژیم اشغاگر قدس هم به مادرنا امریکا برای واکسن پیش سفارش داده است، کشور های دیگر هم همینطور، در مورد واکسن های چینی هم نظر شما صحیح است و نگرانی مهمی است با توجه به این که احتمال اینکه چینی ها بتوانند واکسن موثر بسازند بسیار کم است وباید مراقب بود امیدوارم جان مردم اولویت باشد و به واسطه شعار سلامتی جامعه و مردم به مخاطره نیفتد.
درمقابل تولد واقعاً مرگ خیلی کمه.برین تو شهر از شدت جمعیت شهر داره میترکه.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
که چی؟ از یک طرف ازدیاد جمعیت تبلیغ شود از طرف دیگر مردم را به کشتن دهند؟
تا همه رو به کشتن ندید
خیالتون راحت نمیشه ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
شما هم كه بيرون گود نشستي و تماشا مي كني! انگار نه جزو مردم هستي نه جزو مسئولين!
قابل توجه همه مردم دنیا

فَأَرْسَلْنَا عَلَيْهِمُ الطُّوفَانَ وَالْجَرَادَ وَالْقُمَّلَ وَالضَّفَادِعَ وَالدَّمَ آيَاتٍ مُفَصَّلَاتٍ فَاسْتَكْبَرُوا وَكَانُوا قَوْمًا مُجْرِمِينَ ﴿۱۳۳﴾
پس ما توفان و هجوم ملخ و شپش و قورباغه و آلوده شدن وسایل زندگی را به خون که عذاب های گوناگونی بود به سوی آنان فرستادیم، باز هم تکبّر و سرکشی کردند و گروهی مجرم و گناهکار بودند.
مراقب باشیم .
این هم از افزایش آمار
از دست کامنت های منزجرکننده به هنگام اعلام کاهش آمار در خبرهای این سایت راحت شدیم
اگر چه ماموریت شون تغییر کرده
خب خداروشکر خیال روحانی راحت شد
دولت آمار كرونا را با نوسانات قيمت دلار وسكه وطلا همسان سازي كند با بالا رفتن قيمت امار فوتي ها ومبتلايان را

بالا وبا كاهش قيمت امار كرونا را پائين بياورد .

به نظر من اين سياست جواب مي دهد با اين طريق ميزان استرس ونگراني ملت هم كنترل ميشود
خب تهرانیا بشینن تو خونشون خدایی شمال و ب گند کشیدین بس کنید با جدن خودتون و مردم بازی نکنید اخه لامصبا بهتون میگن پایتخت نشین فرهنگتون کجا رفته چرا ب فکر شمالیا نیستین اینهمه بهتون میگن مسافرت شمال نرید گوشتون بدهکار نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Sweden |
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
شمال رو تهرانیا به گند کشیدن سیستان و خوزستان و لرستان رو کی به گند کشیده.یک کاری کن یه فرقی بین مغزت با مغز پسته باشه عمو جون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
با دست پس می زنن با پا پیش می کشن.اگه خیلی ناراحتید چرا ویلا روزی خداد تومن بهشون اجاره می دید.ویلا اجاره ندید کسی نمیاد
پول تهرانیا رو دوست دارید خودشون رو نه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
حرف دیکته شده توسط رادیو تلویزیون رو تکرار نکنید

دولت میخواد با انداختن توپ توی زمین مردم از مسئولیت خودش شونه خالی کنه.
به فرض شمال از تهران گرفته , تهران از کدوم شهر گفته بالاخره این ویروس وارد هر کشوری میشه و شهر به شهر جا به جا میشه کنترل ویروس کار دولت هاست اونم با سیاست ها و تدابیر سطح بالای مسئولان , اگرچه مردم هم باید همکاری کنند

ولی کاری که دولت داره می کنه اینه که همه مسئولیت را متوجه مردم میکنه و مردم شهر ها رو به جون هم میندازه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
دیروز وقت دکتر مغز و اعصاب داشتم یه مازندرانی هم مراجعه کرده بود پنج نفر همراهش اومده بودن تا مریض میشید چرا میایید تهران شماها نیایید اگر خوبه!!!والا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
هیچکی عاشق چشم وابروی شما تهرانی‌ها نیست هرچند چندساله از شهرستانها رفتیدتهران واصالت خودتونو فراموش کردید مردم بخاطر امکانات مملکت که فقط تو تهران سوگلیه میان تهران نه دیدن شما هاکه اصالتتونو فراموش کردید1823
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
.ما از همه نژاد پرست تریم
اینکه تهرانی به تهرانی بودنش مینازه و اینکه شمالی از تهرانی .ها متنفره نشانه عقب موندگی ذهنی است
تابناک گرامی شما و تمام خبرنگاران و اصحاب رسانه به مانند دولت در قبال این مرگ و میرهای زیاد کرونا مسئولید. باید به جد از تمام مسئولین دولت و مجلس و حتی قوه قضاییه برای اعمال محدودیتهای شدید در کل کشور طلبکار باشید. باید محدودیتها زمانی برداشته شود که در کل کشور آمار مرگ روزانه کمتر از 10 نفر و بستری روزانه کمتر از 100 نفر شود. محدودیتها شامل ممنوعیت مسافرت مگر ماشینهای موادغذایی و باری - تعطیلی (پاساژها - سالنهای مراسم - سالنهای ورزشی - آرایشگاهها - مطب های زیبایی - پارک ها - شهر بازیها - مسابقات ورزشی و...) - کارمندان دولتی یک سوم و کارگران شرکتهای تولیدی نصف سرکار بروند.
این محدودیت ها قراره کی برگرده؟؟؟؟!!!! وقتی که نصف جمعیت ایران کشته شدند؟؟؟؟!!!! انگار هر روز یک هواپیما داره تو ایران سقوط می‌کنه و همه سرنشینانش کشته میشن!!!!
این محدودیت ها قراره کی برگرده؟؟؟؟!!!! وقتی که نصف جمعیت ایران کشته شدند؟؟؟؟!!!! انگار هر روز یک هواپیما داره تو ایران سقوط می‌کنه و همه سرنشینانش کشته میشن!!!!
مراكز معاينه فني ..سينما و تاتر ..
چرا بازشدند ..
مراكز معاينه فني اوج آلودگي هم هوا و و هم تردد بي مورد آدمها براي انجام آيتمهايي كه به هيچ دردي نمي خورند ..
فعلا تعطيل كنيد تا مردم بيشتر بدبخت نشدند
پاسخ ها
ناشناس
| Turkey |
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
معاینه فنی فقط برای درآمد بیشتر باز شده. درست مثل بازگشت طرح ترافیک
همه جا آمار فرافکنانه و تحريف واقعيات. تعداد تستها به ازاي هر ميليون نفر کمتر از هر کشوريست مريضهاي کرونايي را به خانه شان مي فرستند و در موقع فوت هم علت ايست قلبي و حاد تنفسي مي نويسند مردم مي بينند ميدانند و کادر درماني هم اعلام داشته در اين خصوص تحت فشار هست هر کس و هر سرپرستي واقعيات را بگويد برکنار مي شود ظلم و بيداد از حد گذشته
همه جا آمار فرافکنانه و تحريف واقعيات. تعداد تستها به ازاي هر ميليون نفر کمتر از هر کشوريست مريضهاي کرونايي را به خانه شان مي فرستند و در موقع فوت هم علت ايست قلبي و حاد تنفسي مي نويسند مردم مي بينند ميدانند و کادر درماني هم اعلام داشته در اين خصوص تحت فشار هست هر کس و هر سرپرستي واقعيات را بگويد برکنار مي شود ظلم و بيداد از حد گذشته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
نه این که قبل از کرونا ایست قلبی نداشتیم، سال های ساله که بیماری های قلبی یکی از مهم ترین دلایل مرگ در جهان و در ایرانه.
بیایید یکبارم که شده واسه خودمون باشیم ، به دیگران و کشورهای دیگر کاری نداشته باشیم ، توی آمریکا آمار کرونا بالا میره میگن بی کفایتی دولت امریکاست اما تو ایران آمار بالا میره میگن مردم رعایت نمیکنن ، چرا همش مردم باید یکاری بکنن سیل میاد مردم زلزله میاد مردم کرونا میاد مردم ، پس دولت واسه چیه ، واقعیت اینه که ما با این اوضاع که پیش میرییم روز بروز شرایط بدتر میشه دولت فقط داره زمان میخره که این چن ماه آخرشم تموم بشه ، ما از دولت ورشکسته بی پول چی باید بخواهیم ، اینا الان دارن به هر دری میزنن کسری بودجه رو جبران کنن تمام دارایی های ملت و حراج کردن دادن به یه عده خاص ، پس توقع نداشته باشید اینا کاری بکنن ، بیایید دست به دست هم بدیم رعایت کنیم بلکه این مرگ و میر ها کم بشه بعضی از اینهایی که فوت میکنن پدر و نان آور یه خانواده بودن ، بنظرم بهترین کار اینه فکر سلامتی خودمون و جامعه باشیم تا ببینیم چی پیش خواهد آمد
عمو حسن ماسک زدن برای شما هم هست , والا اگه مردم یه چند روز روی ماه شما رو از روی ماسک نبینن از غصه دق نمی کنن.


درسته نیروهای خدماتی پیش پای شما از میدون حر تا ته پاستور رو مولکول به مولکول ضد عفونی می کنن ولی ماسک بزن که مردم هم یاد بگیرن از شما و بزنن اون ماسک ِ چیچی نشده رو
آقای علم الهدی که نگران وضع اقتصادی بازار اطراف حرم بودند الان نظری ندارند کاملا اسوده خاطر هستند؟
تا زمانی که براحتی با این امار بازی میکنند دلیلی برای برنامه ریزی و اقدام برای مقابله با کرنا وجود ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
حیف از پولهایی که صرف مجلس میشود
همه ایراداتی که به عملکرد دولت گرفته میشه درست! اما مردم مسئولیت خودشان را گردن دولت میاندازند ! آدم عاقل وقتی یه بار بهش توضیح میدن ماسک باعث کاهش ابتلا به بیماری میشه، ماسک میزنه ، نه اینکه مثل بچه ها رفتار کنه و با لجبازی و گردن کلفتی و نادانی از زدن ماسک و رعایت فاصله خودداری کنه! حتما روحانی باید ماسک بزنه تا شما هم بزنید؟ خودتون درک و فهم ندارین؟ توی مترو‌مجبوربم بهم بچسبیم! توی صف تره بار هم مجبوریم؟ توی صف ای تی ام مجبوریم بهم بچسبیم؟
رفتار ما به مسئولین خط میده چطوری عمل کنند! اونا از مریخ نیامده اند! آنها از فک و فامیل همین مردم هستند و میانگین جامعه هستند!
وقتی آدم تحصیل کرده همکارش را مسخره میکنه که ماسک زده و دستش را ضدعفونی کنه بهش میگه سوسول بازی! وقتی تو‌ خیابون ‌ماسک‌ می‌زنی همه نگاهت میکنن میگن ترسو رو! خب مسئول دولتی هم‌ میگه همه جا را باز کنید ملت متوجه خطر نیستند اقلا از ما انتقاد نشه همه جا رو‌ بستیم بگن ملت را از نون‌خوردن‌انداختیم!!!!
باز سانسور کردین!
هر کسی ماسک نمیزنه و فاصله را رعایت نمیکنه، خون‌ کسانی که از کرونا میمیرند به گردنشه!
این کار یعنی قتل غیر عمد!!!
چراهرچه بدبخت وبیچاره وکارمندکرنا می گیرندآقازاده ها ووزرا ونمایندگان وروسا هستند
به فکر واکسن نباشین این جور که کرونا داره جولان میده به عرضه واکسن نمیرسه
الان5ماهه رو83هزار نفر مونده
خب شاید درمان کرونا رو دارن ولی تو مقالاتشون ارائه نمیکنن!،
چرا چین آمار ابتلا و بوتش اینهمه کم هست؟
وقتی رستوران و سینما تئاتر و جاده ها همه باز شدن
منتظر کشته های سه رقمی باشین....
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان