بازدید 9195

قیمت سکه و طلا امروز سه شنبه ۱۷ تیرماه ۹۹/ نرخ جهانی طلا کاهش یافت

بازار طلا و سکه این روزها، تحت تاثیر مستقیم نوسانات نرخ ارز به ویژه فیمت دلار قرار دارد. همچنین تغییرات نرخ جهانی طلا نیز به عنوان عامل دوم در روند قیمت ها نقش مهمی دارد.
کد خبر: ۹۸۹۱۳۹
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۹ 07 July 2020

قیمت سکه و طلا امروز سه شنبه ۱۷ تیرماه ۹۹/ نرخ جهانی طلا کاهش یافت

بازار طلا و سکه این روزها، تحت تاثیر مستقیم نوسانات نرخ ارز به ویژه فیمت دلار قرار دارد. همچنین تغییرات نرخ جهانی طلا نیز به عنوان عامل دوم در روند قیمت ها نقش مهمی دارد.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ در معاملات امروز (سه شنبه هفدهم تیرماه 99) بازار طلا و سکه، بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط اتحادیه طلا و سکه تهران، هر قطعه سکه تمام طرح قدیم 9 میلیون و 400 هزار تومان است. هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (سکه امامی) به رقم 10 مییلون و 240 هزار تومان رسید. هر نیم سکه بهار آزادی نیز به رقم 5 میلیون و 130 هزار تومان رسید. هر ربع سکه بهار آزادی نیز به رقم 3 میلیون و 40 هزار تومان رسید.

هر سکه یک گرمی در بازار امروز یک میلیون و 600 هزار تومان قیمت گذاری شد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز در پایان فعالیت بازار امروز، به رقم 943 هزار تومان معامله شد.

همچنین هر مثقال طلای ۱۷ عیار که به عنوان مبنا برای محاسبات نرخ گذاری است، 4 میلیون و 85 هزار تومان قیمت گذاری شد.
 
نرخ جهانی طلا کاهش یافت
 

قیمت طلا در معاملات امروز کاهش یافت زیرا سرمایه‌گذاران پس از اینکه طلا به بالاترین رقم 8 سال گذشته رسید و تقاضا برای دلار افزایش یافت، شروع به برداشت سود و فروش طلا کردند.

هر اونس طلا در بازارهای جهانی با 5.84 دلار کاهش 1778.84 دلار فروخته شد. طلا در ساعات اولیه معاملات امروز تا 1786.91 دلار بالا رفت که اندکی از 1788.96 دلار، بالاترین رقم 8 سال گذشته که روز چهارشنبه ثبت شد، فاصله داشت.

اوله هانسه، تحلیلگر بازار گفت: «هرچند عوامل تقویت‌کننده همچنان قوی است و تقاضا برای طلا هنوز بالاست. حقیقت این است که ما به سطح مقاومتی که سبب اندکی برداشته سود شده، بسیار نزدیک شده‌ایم.»

وی افزود ریسک‌های کاهشی قیمت محدود شده و تضعیف دلار می‌تواند قیمت طلا را تا 1800 دلار بالا ببرد.

هند، دومین مصرف‌کننده طلای جهان، در روز دوشنبه از روسیه در ابتلا به بیماری کرونا پیشی و در جایگاه دوم قرار گرفت.

 کامرزبانک اعلام کرد: «مقررات سخت آمد و شد در هند به معنای این است که طلا برای چندین ماه به سختی فروش می‌رود یا وارد می‌شود.»

افزایش ابتلا به کرونا در آمریکا هم سبب شده تا شهرهای این کشور برنامه‌های بازگشایی را از سر بگیرند.

دلار از کمترین رقم 2 هفته گذشته فاصله گرفت درحالی‌که ارزش اوراق قرضه به علت نگرانی در مورد رکود بیش از انتظار منطقه یورو سقوط کرد.

 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر