بازدید 11939

جانسون به نتانیاهو هشدار داد

«بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس در تماس تلفنی با «بنیامین نتانیاهو» همتای صهیونیست خود بار دیگر درباره پیامدهای اجرای طرح غیر قانونی الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به سرزمین های اشغالی هشدار داد.
کد خبر: ۹۸۸۹۴۴
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۷ 07 July 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از دفتر نخست وزیری انگلیس، جانسون در تماس تلفنی با نتانیاهو مراتب نگرانی خود را از این طرح اعلام و تصریح کرد که این تصمیم دورنمای صلح در منطقه را به خطر می‌اندازد.

نخست وزیر انگلیس همچنین از نتانیاهو خواسته تا به مذاکره با فلسطین بازگردد.

وی پیشتر هم با انتشار یادداشتی برای روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت از رژیم اشغال‌گر قدس خواست طرح اشغال بخش هایی از کرانه باختری را اجرا نکند.

نخست وزیر انگلیس در این مقاله هشدار داده که این رژیم با اجرای طرح خود روند پیشرفت در روابط با کشورهای عربی را به خطر می اندازد.

وی با ابراز امیدواری از عدم اجرای طرح الحاق کرانه باختری هشدار داد؛ بریتانیا هیچ گونه تغییری در مرزهای تعیین شده ۱۹۶۷ را نخواهد پذیرفت مگر این که با توافق دو طرف انجام شود.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی قصد داشت از روز چهارشنبه (۱۱ تیر) طرح جنجالی الحاق مناطق کرانه باختری به اراضی اشغالی را با وجود موج فزاینده مخالفت‌ها و انتقادات بین‌المللی اجرایی کند؛ در حالی که اجرای این طرح هنوز معلوم نیست. انتظار می‌رود نتانیاهو طرح خود را در آینده نزدیک اجرا کند.

گروه‌های فلسطینی مانند حماس و فتح بشدت درباره اجرای این طرح و عواقب آن هشدار داده و بیش از ۲۰۰ مقام سابق موساد و مقام های پیشین صهیونیست نیز اعلام کرده‌اند؛ این طرح خطر تشدید جدی تنش‌ها را به دنبال خواهد داشت. شاه اردن در این پیوند هشدار داده؛ این طرح مناقشه عظیمی به دنبال دارد.

همچنین آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد هشدار داده که این طرح منطقه را بی ثبات خواهد کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار