بازدید 9077
۴

دریافت وجه اختیاری از اولیاء دانش آموزان مجاز نیست

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه دریافت وجوه اختیاری از اولیاء دانش آموزان بهنگام ثبت نام مجاز نیست، گفت: دریافت وجوه اختیاری و سایر خدمات با هماهنگی و موافقت انجمن اولیای مدرسه و رعایت سایر قوانین و مقررات بعد از شروع سال تحصیلی امکان پذیر خواهد بود.
کد خبر: ۹۸۸۹۳۷
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰ 07 July 2020

به گزارش «تابناک»، مجید فاریابی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: وجوه دریافتی مجاز شامل بیمه و کتب درسی باید از طریق واریز به حساب مدرسه انجام شود، ضمن اینکه مبالغ دریافتی به صورت تفکیک شده اطلاع رسانی شود.

وی اظهار داشت: نصب پوستر نرخ شهریه مصوب ابلاغی به همراء رئوس کلیه فعالیت ها در معرض دید اولیا و دانش آموزان الزامی است و دریافت هرگونه وجه بابت سایر خدمات صرفا با موافقت انجمن اولیا و کسب موافقت شورای نظارت منطقه و ناحیه در زمان مقرر و کاملا اختیاری امکان پذیر خواهد بود.

وی با بیان اینکه نرخ بیمه حوادث پس از ابلاغ ستاد ثبت نام وزارت آموزش و پرورش به ادارات تابعه ابلاغ می شود، خاطر نشان کرد: تمامی وجوه اختیاری مجاز اعم از مبالغ مربوط به فوق برنامه ها، سرویس ایاب و ذهاب و ... در طول سال تحصیلی بر اساس اعلام ادارات آموزش و پرورش انجام می شود و زمان ثبت نام هرگونه دریافت وجه در مدارس دولتی به جز ارقام مجاز " پول بیمه و کتاب" ممنوع است.

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش گیلان بیان داشت: ثبت نام دانش آموزان پایه اول ابتدایی از اول خرداد ماه با حضور اولیا نوآموزان آغاز شده و پایه های هفتم و دهم "ورودی های دوره اول و دوم دبیرستان " شروع شده ضمن اینکه ثبت نام از دانش آموزان میان پایه بدون حضور اولیا انجام می شود و نیازی به مراجعه حضوری نیست.

وی با بیان اینکه اولیا برای ثبت نام به نزدیک ترین مدرسه دولتی و هیات امنایی محل سکونت خود باید مراجعه کرده و برای ثبت نام در مدرسه خاصی خارج از محدوده جغرافیایی محل سکومت خود اقدام نکنند، اضافه کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و به منظور جلوگیری از مراجعات مردمی و خطرات احتمالی مقرر شد تا ثبت نام در مدارس استان بر اساس تصمیمات ستاد ثبت نام ادارات به صورت سامانه ای انجام شود.

فاریابی گفت : ثبت نام دانش آموزان متوسطه دوم بر اساس صدور برگه هدایت تحصیلی در محدوده زمانی تعیین شده در رشته تحصیلی و مدرسه مشخص انجام می شود ضمن اینکه ثبت نام دانش آموزان در مدارس نمونه دولتی و استعداد های درخشان نیز پس از اعلام نتایج آزمون ورودی برابر مقررات انجام خواهد شد.

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش گیلان خاطر نشان کرد: به منظور پوشش کامل تحصیلی افراد ایرانی فاقد مدارک هویتی لازم، با ارائه کارت حمایت تحصیلی صادره از وزارت کشور "فرمانداری " ثبت نام انجام می شود.

وی اضافه کرد: برای نظارت بر امر ثبت نام علاوه بر تشکیل ستاد نظارت بر ثبت نام و عضویت معاونت و روسای ادارات ذیربط ۱۸ ناظر استانی و همچنین برابر برنامه ریزی به عمل آمده در هریک از ادارات تابعه استان ناظران انتخاب شده از ادارات مربوطه نیز بر روند نظارت در ادارات شهرستان، ناحیه و منطقه نیز بر فرآیند ثبت نام دانش آموزان نظارت دارند.

استان گیلان دارای حدود ۴۰۰ هزار دانش آموز است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۴
رجوع کنید به سنوات پیش هر سال تیتر مشابهی در این فصل زده می شود و در هچنان بر همین پاشنه چرخیده و می چرخد.
جمع کنید بابا . بیشتر از چهل سالِ داریم این حرفهای تکراری رو میشنویم . . .
دیروز پسرم را در کلاس اول ابتدایی در محدوده و مدرسه دولتی ثبت نام کردم تا پول نگرفتند ثبت نام نکردند چی میگین مجاز نیست
جوکی که هر سال تکرار میشه و هرسال هم والدین بنا به خواست خودشان مجبور میشوند بپردازند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی