بازدید 53603
پاسکاری تیم اقتصادی دولت تدبیر و امید ادامه دارد

دلار به ۲۰ هزار تومان رسید، سکه به ۱۰ میلیون؛ دولت همچنان وعده «مالیات بر عایدی سرمایه» می‌دهد!

در این روز‌ها که بازار‌ها با نوسانات زیادی رو به رو هستند و عده‌ای دلال در حال ثروت اندوزی از طریق نوسانات بازار‌ها بدون پرداخت یک ریال مالیات بوده و عده‌ای دیگر نیز نظاره گر آب شدن قدرت خرید خود در گرمای تابستان هستند، جای خالی این طرح بیش از پیش حس می‌شود.
کد خبر: ۹۸۸۳۳۲
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۶ 04 July 2020

دلار به ۲۰ هزار تومان رسید، سکه به ۱۰ میلیون؛ دولت همچنان وعده «مالیات بر عایدی سرمایه» می‌دهد!

تابناک اقتصادیاین روز‌ها بازار‌ها با تلاطمات و نوسانات شدیدی رو به رو شده اند و قیمت‌ها روز به روز در حال افزایش هستند. عده‌ای در این اوضاع در حال به جیب زدن سود‌های کلانی می‌باشند و عده‌ای نیز تنها نظاره گر کاهش قدرت خرید خود هستند. دلار امروز در صرافی‌های بانکی با افزایش ۱۹۵۰ تومانی به رقم ۲۰۹۰۰ تومان فروخته شد و سکه تمام بهار آزادی نیز به رقم تاریخی ۱۰ میلیون و ۱۲۵ هزار تومان رسید.

به گزارش تابناک اقتصادی، این در حالی است که رئیس سازمان امور مالیاتی در خطبه‌های پیش از نماز جمعه، مورخه ۲۱ تیرماه ۱۳۹۸ تاکید کرد: «طرح مالیات بر عایدی سرمایه شامل املاک، خودرو، سکه و ارز می‌شود و این طرح برای تصویب به هیات دولت ارائه شده است.»

در اینجا وظیفه دولت این است که با مالیات ستانی از بازار‌های مختلف و توزیع عادلانه آن، اولاً در راستای به ثبات رساندن بازار‌ها نقش خود را ایفا کرده و ثانیاً به برقراری عدالت و جلوگیری از افزایش شکاف طبقاتی کمک کند.

یکی از مالیات‌هایی که می‌تواند در به ثبات رساندن بازارها در این روز‌ها کمک کند، مالیات بر عایدی سرمایه است؛ مالیاتی که در سه سال گذشته، فقط وعده اجرای آن از سوی مسئولین دولتی شنیده شده است.

روز گذشته چهاردهم تیرماه سال جاری نیز در همین رابطه جنجالی به پا شد و برخی خبر‌ها، حکایت از پیگیری طرحی در مجلس در رابطه با مالیات بر عایدی سرمایه داشتند که خرید و فروش سهام نیز جزئی از این طرح مطرح شده بود که بعد از انتشار این خبر، برخی نمایندگان مجلس آن را تکذیب کردند.

مالیات بر عایدی سرمایه چیست؟

مالیات بر عایدی سرمایه یا (CGT (Capital Gains Tax بدین معناست که دولت بر درآمد حاصل از سرمایه گذاری در تملک دارایی های سرمایه ای مالیات وضع می کند. به عبارت ساده تر مالیات بر عایدی سرمایه، نوعی از مالیات محسوب می‌شود که بر سود ناشی از انتقال اموال غیر مولد اعمال می‌شود. در واقع در این نوع مالیات، افراد از سود ناشی از فروش سرمایه و مایملک خود مالیات پرداخت می‌کنند.

یک مثال ساده برای آشنایی با مالیات بر عایدی سرمایه

مثال ساده برای آشنا شدن با مالیات بر عایدی سرمایه این است که فرض کنید، شما مسکنی را سال گذشته به قیمت ۱۰۰ میلیون تومان خریداری کرده‌اید و حال قصد فروش آن را دارید. مشتری مسکن شما را به قیمت ۱۲۰ میلیون تومان خریداری می‌کند. در این میان شما ۲۰ میلیون تومان از فروش مسکن خود سود کرده‌اید. حالا باید برای این ۲۰ میلیون تومان که عایدی مسکن است، مالیات پرداخت کنید.

سه سال وعده های گوناگون مسئولین دولتی برای اجرای طرح مالیات بر عایدی سرمایه

در پنجم مرداد ماه سال ۱۳۹۷ بود که حسین میرشجاعیان، معاون وقت وزیر اقتصاد طی مصاحبه‌ای با بیان اینکه با طرح مالیات بر سرمایه‌ها می‌توان جلوی سفته بازی را گرفت، از تشکیل کارگروهی ویژه در وزارت اقتصاد برای اجرای این طرح خبر داد.

سید کامل تقوی نژاد، رئیس وقت سازمان امور مالیاتی در ۱۵ مرداد ماه ۱۳۹۷ نیز با تاکید بر اینکه بنده موافق اخذ مالیات بر عایدی سرمایه هستم، گفت: خوشبختانه سازوکار‌های اخذ چنین مالیاتی فراهم شده و مشکلی در اجرای آن وجود ندارد.

پس از این اظهارنظر در مورد مالیات بر عایدی سرمایه، دیگر خبری از این طرح نشد تا اینکه فرهاد دژپسند، سکان هدایت وزارت اقتصاد را بر عهده گرفت. دژپسند در بهمن ماه ۱۳۹۷ وعده ارائه طرح جامع مالیاتی مشتمل بر مالیات بر عایدی سرمایه تا پایان اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۸ را داد. با پایان اردیبهشت ماه و آماده نشدن طرح مالیات بر عایدی سرمایه، دوباره وزیر اقتصاد وعده داد که این طرح تا پایان خرداد ماه ارائه می‌شود. خرداد ماه هم به پایان رسید و عملاً خبری از ارائه طرح مالیات بر عایدی سرمایه نشد.

با توجه به بدعهدی‌های دولت در ارائه طرح مربوط به مالیات بر عایدی سرمایه، بهارستان نشینان دوباره تصمیم گرفتند که طرح مالیات بر عایدی سرمایه خود را به جریان بیندازند. زهرا سعیدی مبارکه نماینده وقت مجلس که در مورخه ۱۶ تیرماه ۱۳۹۸ در برنامه پایش شبکه اول حضور یافته بود با اشاره به بی انگیزگی دولت در اجرایی شدن طرح مالیات بر عایدی سرمایه گفت: بار‌ها کرباسیان وزیر وقت اقتصاد و تقوی نژاد رییس وقت سازمان امور مالیات کشور ابلاغ کردند که ابزار بررسی عایدی سرمایه افراد در دست است و امکان اجرای مالیات بر عایدی سرمایه وجود دارد. وی افزود: اما در حال حاضر دژپسند وزیر اقتصاد خبر از طراحی طرح جامع مالیاتی را می‌دهد که البته قرار بود تا اواخر خرداد ارایه شود و هنوز محقق نشده است. سعیدی ادامه داد: طرحی که ما آماده کردیم با ۱۴۵ امضا تقدیم هیات رئیسه مجلس شده و کلیات آن تاکنون تصویب گردیده است.

با این اظهارات عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در برنامه پایش و جدی بودن مجلس برای پیگیری طرح خود در رابطه با مالیات بر عایدی سرمایه، دوباره مسئولین دولتی در این زمینه به تکاپو افتادند و صحبت‌هایی را در مورد طرح مالیات بر عایدی سرمایه خود انجام دادند. به عنوان نمونه، امیدعلی پارسا رئیس سازمان امور مالیاتی در خطبه‌های پیش از نماز جمعه مورخه ۲۱ تیرماه ۱۳۹۸ ضمن بیان این موضوع که طرح مالیات بر عایدی سرمایه شامل املاک، خودرو، سکه و ارز می شود، گفت: این طرح برای تصویب به هیات دولت ارائه شده است.

سرانجام در ۲۶ تیرماه سال گذشته، محمدعلی دهقان دهنوی، معاون امور اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی طی مصاحبه‌ای اعلام کرد که طرح پیشنهادی مالیات بر فعالیت‌های اختلال زا برای بررسی به هیات دولت ارسال شده است.

در حالی که همه منتظر ارسال لایحه مالیات بر عایدی سرمایه از سوی دولت به مجلس بودند، در پنجم مرداد ماه ۱۳۹۸، امیدعلی پارسا، رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در جلسه شورای گفتگوی دولت با بخش خصوصی در مشهد از برگشت خوردن این طرح توسط وزارت اقتصاد خبر داد و گفت: در این زمینه ابتدا ما پیش‌نویسی تهیه می‌کنیم، بعد در وزارتخانه نهایی شده و در نهایت به دولت می‌رود. ما پیش‌نویس اولیه را به وزارتخانه دادیم، وزارتخانه برای اصلاح به سازمان امور مالیاتی برگرداند، حداکثر تا پایان مردادماه باید به وزارتخانه برگردانیم.

فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد نیز پس از حضور در کمیسیون اقتصادی مجلس در هشتم مرداد ۱۳۹۸ در جمع خبرنگاران حاضر شد و با بیان اینکه سوال یکی از نمایندگان این بود که چرا لایحه مالیات بر عایدی سرمایه به مجلس ارسال نمی‌شود، اظهار کرد: قرار است قانون مالیات مستقیم به صورت جامع اصلاح شود که در جریان این اصلاح، مالیات بر عایدی سرمایه و مالیات بر مجموع درآمد نیز گنجانده و یکپارچه به مجلس تقدیم می‌شود. وزیر امور اقتصادی و دارایی، با اشاره به اینکه اخذ مالیات از فعالیت‌های اختلال زا یکی از انتظارات مجلس و دلسوزان کشور است، تصریح کرد: افرادی که به این سمت می‌روند اقتصاد کشور را با مشکل مواجه می‌کنند، لذا لایحه اخذ مالیات از فعالیت‌های اختلال زا آماده شده و پس از بررسی نهایی در دولت، پیش بینی می‌شود که تا پایان مهر ماه به مجلس ارسال شود.

مهر هم به پایان رسید و خبری از ارسال لایحه مالیات بر عایدی سرمایه به مجلس نشد. محمد علی دهقان دهنوی، معاون اقتصادی وزارت اقتصاد در آبان ماه ۱۳۹۸ اعلام کرد که کار بررسی لایحه مذکور پیچیده است و احتمالاً تا انتهای پاییز بررسی‌های معاونت اقتصادی در خصوص پیش‌نویس لایحه به اتمام می‌رسد و پس از تکمیل بررسی‌ها در معاونت اقتصادی، پیش‌نویس مربوطه به دولت ارجاع می‌شود.

در آذر ماه سال ۱۳۹۸ وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره سرنوشت لایحه مالیات بر عایدی سرمایه، گفت: قانون مالیات‌های مستقیم که مالیات بر عایدی بر سرمایه، ذیل آن قرار دارد در حال بازنگری است و در این رابطه شورای بازنگری با حضور اساتید دانشگاه، نمایندگان بخش خصوصی و دستگاه‌های ذیربط تشکیل شده است و پس از نهایی شدن فورا به دولت ارسال خواهد شد.

ششم دی ماه ۹۸ دهقان دهنوی معاون وزیر اقتصاد در رابطه با آخرین وضعیت لایحه مالیات بر مجموع درآمد اظهار داشت: طبق برنامه‌ریزی قرار بود که بررسی کارشناسی لایحه تا پایان آذر ماه در وزارت اقتصاد تمام شود و به دولت برود، اما با کمی تأخیر روبرو و کار کارشناسی زمان‌بر شده است. در نظر داریم حداقل تا هفته آینده و حداکثر تا بیستم دی ماه بررسی آن در وزارت اقتصاد تمام شود.

به هر حال دی ماه هم به پایان رسید و باز هم خبری از ارسال این لایحه به مجلس نشد، تا اینکه در پانزدهم بهمن ماه ۱۳۹۸ وزیر اقتصاد در دومین نشست خود با نمایندگان رسانه‌های گروهی درخصوص بدقولی درباره مالیات بر عایدی سرمایه گفت که این لایحه در این وزارتخانه تکمیل شده و در حال بررسی در دولت است، ولی در هر حال به سال آینده نمی‌رسد، ضمن این که بسیاری از مفاد لایحه اصلاح مالیات‌های مستقیم نیازمند فرهنگ سازی و چکش کاری است؛ بنابراین، برای اجرای آن دو سال دیگر وقت نیاز است.

طرحی که روی کاغذ ماند و دیگر به عمر دولت تدبیر و امید قد نخواهد داد!

به هر حال همان گونه که ملاحظه شد، مسئولین اقتصادی دولت تدبیر و امید، در سه سال گذشته تنها وعده اجرای این طرح مالیاتی را دادند و به نوعی وقت خریدند و حتی نگذاشتند که مجلس این طرح را پیگیری کند؛ طرحی که اگر در خوشبینانه ترین حالت امروز هم از سوی دولت به مجلس برود، دیگر به عمر دولت تدبیر و امید قد نخواهد داد.

در این روزها که بازارها با نوسانات زیادی رو به رو هستند و عده ای دلال در حال ثروت اندوزی از طریق نوسانات بازارها بدون پرداخت یک ریال مالیات و عده ای دیگر نیز نظاره گر آب شدن قدرت خرید خود در گرمای تابستان هستند، جای خالی این طرح بیش از پیش حس می شود. 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۹۸
تابی از همون 1 ساعت قبل که این خبر رو زده 1500 دیگه گرون شد الان 21500
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
صرافی ملی 20900 میده
ناشناس
| Germany |
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
مهم اینه که هنوز امنیت داریم و مثل امریکا و اروپا از کرونا نمردیم. برید خدا را برای این امنیت شکر کنید
یه کارگر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
بیچاره شدیم رفت! !چرا باید تاوان پولدارتر شدن پولدارها رو ما فقیر بیچاره ها بدیم. مایی که تا حالا از نزدیک نه دلار دیدیم نه سکه طلا
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
این کشور همیشه همین بوده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
چرا فقط دولت جواب بده؟
روح الله موسوی
| United States of America |
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
شایعه درست نکنید..برای دشمنان از جمله آمریکا خوش رقصی نکنین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
به زودی ، با رسیدن قیمت دلار به 40000 تومان، 4 تا صفر از پول ملی حذف خواهد شد، اینم استـــــــــــــــراتژی جدید دولت تـــــــــــــــدیبر و امید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
دولت که کاره ای نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
دولت وظیفش که صیانت از پول ملی است رو انجام نمیده از مردم مالیات هم میخاد........ واقعا جالبه!؟
مهمان نوازی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
با سلام
هیچ کس با گران شدن دلار طلاو... سود نمیکنه بلکه با این کار جلو افت پول خودش رو میگیره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
فکر کنم در مثالی که زدی اون خونه ۱۲۰ میلیونی
هرچی مالیات عایدیش باشه میکشن روش و به عهده خریدار میشه.
بیچاره خریدار که هم باید پول گرون شدن خونه را بده و هم پول عایدی را.
شبیه ارزش افزوده که همش از جیب خربدار و مصرف کننده نهاییه نه اون دلال های واسطه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
همین الان مالیات های که گرفته می شه داره چطوری با سوداگری مقابله می کنه
گرفتنش یک طرف بر گرداندن آن به چرخه درست و شفاف هم یک طرف
باید مجلس با قدرت ورود کند این نماینده ها ، کسانی هستند که وعده حمایت از مردم ضعیف را داده اند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
تابناک
یادته ایده مالیات از سپرده بانکی هم سه سال پیش مثل همین مالیات عایدی مطرح بود؟
ولی راهی به جایی نبرد
و بعد از کاهش نرخ سپرده ها نه تنها اون ایده فراموش شد
الان همه میگن ای کاش سپرده ها سودش بیشتر بود که ملت ارز و طلا نمیخریدن و الان وضعیت اینجور نبود.
خیلی هم نگذشته. سه سال.
باز یک عده ایده مالیات عایدی را می دهند بدون توجه به نتایجش.
احتمالا نتیجش گرانی بیشتر هست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
دولت در کشور ما هیچکاره هست.دولت فقط اونجایی که نتیجه میگیریم و خوشحالیم صاحب همه چیزه وگرنه مشکلات اصلا تقصیر دولت نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
باید با احتکار مایحتاج عمومی و از جمله مسکن مبارزه کردپیشنهاد میکنم قوه قضائیه (دادستان کل کشور) در زمینه احتکار خانه و مسکن هم ورود کند و این فساد بزرگ را از بین ببرد.منتظر اقدام جدی در این موضوع هستیم.
ناشناس
| Germany |
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
عزیز من مگه ملاک رای دادنتون کنسرت و ... نبود ؟ خوب اونا که براست . فقط با اجازه تورم ثانیه ای و ونزوئلایی با ویران ترین اقتصاد تاریخ نوششششش جون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
این مالیات بر مصرف است و نه مالیات بر سرمایه که از دلالی به دست می اید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
دشمنان تمرکز ما را از سمت جنگ اقتصادی به سمت جنگ فیزیکی می برند آنها خوب می دانند در جنگ فیزیکی امکان شکست ایران را ندارند و تمام تلاششان جنگ اقتصادی است پس ما باید در اقتصاد شبانه روز فعال باشیم و نقاط ضعف را شناسایی کنیم
برای جلوگیری از افزایش قیمت ها باید جلوی دلال ها را با شفاف سازی بگیریم
ارزش پول ملی کم میشه، قدرت خرید مردم میاد پایین اونوقت مالیاتش رو دولت میگیره. چه نفعی برای ما داره . هر چی دلار گرونتر بشه دوبله به نفع دولت میشه هم از قیمت دلار هم از مالیاتش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
دقیقا حرف منم همینه، با مالیات نمیشه جلوی دلارو گرفت، فقط با صادرات و ارز آوری میشه مهارش کرد
امید
| Germany |
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
واقعا آفرین منم دقیقا سوالم همینه دولت کفگیرش ته دیگ خورده باید با مالیات جبرانش کنه بعد از تورمی که ایجاد کرده می خواد مالیات بگیره؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
بالاخره باید کسی که خرید و فروش می‌کنه و سود از نوسان گیری بدست میاره، باید مالیاتی هم بده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
در واقع ارزش پول ملی هر لحظه کم می شود و مقصر آن سیاست ها و تصمیمات دولت است حالا با مالیات گرفتن قرار است ارزش پول ملی بالا برود یا جیب دولت پر شود
علی
| Germany |
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
جلوی دلار را نگیرد جلوی بورس افسار گسیخته و
دست ساز دولت را بگیرد. همچیز میاد پاین لطفا کمی هوشیار باشید دلار از سال قبل تا امروز 40 درصد رشد کرده. بورس 700 برابر. شده. جلوی بورس را بگیرد و مالیات سنگینه 90 درصری بگیرین از بورس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
چقدر تو با هوشی
مالیات می گیرند که دیگر کار دللی در این بازارها سود ده نباشد وبه راحتی تورم را به زیر 5 درصد می رساند
کاری که 60 سال است دیگر کشورها دارند انجام میدهند ولی قبلش مانند ما بودن
سلام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
احسنت
ولی کو گوش شنوا
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
مالیات بر عایدی برای جائی هستش که تورم نزدیک به
صفر هستش نه اینجا که نزدیک به ۱۰۰ هستش.
آیا میخواهید مالیات بر تورمی بگیرید که خود دولت باعث شده؟
آیا مردم چاپ پول کردند؟
آبا ۸۰ درصد اقتصاد دست مردمه؟
چرا می خواهید دست در جیب مردمی که هر روز فقیرتر
میشوند بکنید
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
پدرامرزیده ها خود دولت باعث گرانی ها است ان وقت مردم بیایند مالیات هنرنمایی های دولت را هم بدهند؟؟؟؟
سکه عجیب گران شده که کار خود بانک مرکزی است و مردم مگر پولی مانده برایشان؟؟؟؟؟؟تمام پولهاشون مردم در بورس و خودرو رفته چرا الکی ادعای خاص میکنید؟؟؟؟؟
دولت صریح بگوید
منتهی سکه ۱۲۰۰۰۰۰ حباب گرفته مسخره است
دلار قیمتش در مقایسه با طلا چیزی نبوده و این چند روز چه اتفاقی افتاده که سکه این حباب قیمتی عجیب را گرفته و ان وقت مردم بیایند تازه مالیات گرانی سکه و طلا را هم بدهند؟؟؟؟

بورس دهن اقتصاد را سرویس کرده و خواهد کرد و مردم بدبخت خواهند شد به واسطه بورس و گرانی های اخیر مربوط به رشد حبابی بورس بوده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
پرچم امریکا
پول چاپ کردن ها در همه کشورها اتفاق می افتد چون لازمه رشد اقتصادی است مانند چین 16 درصد رشد نقدینگی دارد یا کره جنوبی 10 درصد و ماهم بین 25 الی 30 درصد ولی ایا انها تورمش هم بالا است با این پول چاپ کردن ها؟ نه چون هر چه قدر هر پول چاپ کنند سیستم مالیات انها اجازه نمی دهد برود به سمت کار دلالی و اگر هم به کار تولید نرود و راکد هم بماند باز می ترسد برود به سمت ماشین و خانه و ارز چون دولت انها به راحتی مالیات تا 100 درصد می گیرد از انها و به همین خاطر است که تورم انها کم است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
آقای علی با پرچم آلمان

هر چه سرمایه ها به سمت بورس برود که مربوط به صنایع کشوره بهتر میشه. تا اینکه دلار و ارز بخرند
اتفاقا خیلی خوب شده داره میره به سمت بورس.
شما برو در امور اقتصادی مطالعه کن تا بدونی شاخص بورس در کشورها چقدر اهمیت داره.
موفق باشی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
ناشناس 17:32 مقصر همه بدبختی ها و تورم را دلالی معرفی کردید حالا هم برای گرفتن مالیات دوباره دلالی را بهانه کردید
ناشناس
| Germany |
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
قسمت اول نطرت حرفی ندارد ولی دولتی که بیشتر باید وارد کند با دلار گران کمر خواهد شکست، حال اگر کمی هم از مالیات بر دلار بودجه بزند!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
علی جان اتفاقا باید از اون دلال سکه و ارز و مسکن مالیات بگیرن که ملتو بیچاره کردن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
یکی فرق عایدی و تورم و بی ارزش شدن پول را توضیح
بدهد
اگر با چین به توافق میخواین برسین زودتر انجامش بدین، ولی یک شرط مهم در این توافق باید باشه، خرید نفت حداقل 1 میلیون بشکه، پرداخت پول اگر با یورو و دلار ممکن نیست، بجاش یوآن پرداخت کنند اما زمان پرداخت کوتاه باشه. اینطوری میشه کشور رو از فرو رفتن در باتلاق موجود رهایی داد و توازن را به بازارهای داخلی برگرداند.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
چین هیچوقت قراردادی را با ایران نخواهد بست که مجبور بشه بخاطرش با آمریکا سرشاخ بشه .. واردات نفت از ایران حتی بصورت رایگان ، خط قرمز آمریکاست چون میخواد جا برای نفت خودش باز بشه .. آمریکا بزرگترین وارد کننده کالاهای چینی و بزرگترین صادرکننده فناوری به چینه و اگه اراده کنه با افزایش تعرفه و حتی حربه تحریم ، چین را به شکرخوری میندازه
بیخودی دلتونو خوش نکنین به چین و ماچین .. فساد و بی قانونی و آقازاده پروری داره ریشه کشور را میزنه و مشکل اصلی همین چیزاست نه چین و ماچین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
بازم ملت جوگیر ما
واقعا فک کردید چبن بخاطر ایران با امریکا درگیر میشه؟
پول و خاک مفتی اینجا پیدا کرده میخواد نابودش کنه
برید ببینید تو زیمبابوه چه فاجعه ای درست کرده چین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
وقتی خوبه پول ها به سمت بورس بره که زیر ساخت ها
مشکلی نداشته باشه
وقتی 90 درصد شرکت های که تو بورس هست دولتی هستش باور نکن که اون پول ها برای تولید صرف بشه
دلار 20 تومنی اگه تونستی بخر صرافی خودشون که سر کاریه 20900 زده تو بازار از 21500 تا 23000 . واردات رو تعطیل کردن مسافر هم که نیست که دلار بخواد کی دلار رو به جز دولت گرون میکنه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
دولت برای اهداف سیاسی دارد دلار را بالا می برد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
وقتی تورم در کشور داریم دلار هم باید سال به سال بالا برود ولی چیزی پیداست این که این ها خیلی دوست دارند دلار را بیشتر از تورم بالا ببرند و چه نقشه ای دارند خدا داند
هشتاد میلیون نفر به خاک سیاه نشستند شما فکر عایدی از مالیات هستین؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
اولا عایدی از مالیات نه. مالیات بر عایدی/ دوما وقتی یه مشت دلال میخوان توی این آشفته بازارريال کسی سود کنن، بهتره که مالیات سنگین هم بدند تا بلکه وارد این فضا نشوند یا کمتر بشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
آنچــــــــــــــــــــــــنان رونق اقتــــــصادی ایجاد کنم که...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
برو اقتصاد بخون تا سوتی بیشتری ندهی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
هشتاد میلیون منهای 2 میلیون اقازاده ها و فک و فامیلهاشون
ناشناس
| Germany |
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
مسئله خیلی ساده است اگر همه ثروتمندان و همه مردم پولشان را در اختیار دولت بگذارند، با این شوه واردات و مصرف یکزمانی پول دیگه نیست که بخریم و بخوریم ، وقتی تولیدی نباشد و صادرات نتواند واردات را موازنه کند.
آقای همتی میگفت دلار 12000 تمانی را نخرید حباب دارد !!!
حیف از اسکناسهایمان .!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
همتی می‌گفت آرزو بر جوانان عیب نیست۰
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
حرف آقای همتی مربوط به شرایط آن موقع بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
من طرفدار آقای همتی نیستم.
ولی انصاف داشته باشید
همین آقای همتی دو سال پیش ارز را از ۲۰ تومن به ۱۱ تومن کاهش داد.
چرا اینها یادتون نمیاد؟
الان هم میشه با سیاست جدیدی این کار را انجام داد.
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
بنظر میرسه باید فردی عملگرا رو بعنوان رئیس بانک مرکزی قرار بدن، کسی که کمتر حرف بزنه و بیشتر عمل کنه. دلار 21 هزار تومنی تو کل تاریخ ایران بی سابقه هستش!!
دولت داریم؟ بابا وضع عراق و افغانستان به از ماست ! حقوق یک روز کارگر آمریکایی بیشتر از حقوق یک ماه ماست! دلار 3 تومنی رو 7 برابر کردید-- یه ببخشید بگویید ول کنید این میز و قدرت را ! مردم به چه امیدی کار کنند؟ خستمون کردید !
پاسخ ها
ناشناس
| Sweden |
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
به خدا خستمون کردن .

آخه مگه ما چند بار زندگی میکنیم ؟

آقایون مسئول کی درد من و تو رو میفهمن وقتیکه فرزندانشون تو بهترین کشورهای دنیا کیف و حال میکنن .

لعنت به این زندگی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
کاهش داد که دلال ها بخرن بعدش با 2100 بفروشن
ما رکورد اصحاب کهف را سیصدبار شکستیم

احسنت بر مردان ایران
مردان آنجلس کلا از رقابت کنار کشیدن !!!!!!!!
با مالیات بر عایدی سرمایه چی می شه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
کمتر یه عده از صبح تا شب خرید و فروش می‌کنن. چون مجبور هستند مالیات سود خرید و فروش را بدهند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
یعنی اگر خواستی ماشین و خانه و سکه و دلار و هرچیزی که سرمایه ای حساب کنی بخری برای انجام سرمایه گذاری و دپو که بعدا سود کنی با گرفتن مالیات ان هم تا 100 درصد از ارزش کل ان دارایی دپو شده جلوی افزایش قیمت ها را بگیرند وطبع ان تورم به زیر 5 درصد می رسد و برای همیشه از تورم ها و گرانی های بی دلیل خداحاغظی خواهیم کرد
ولی دولت مثل این که خواهان ان نیست چون.....!
و محلس یازدهم نباید مانند مجلس دهم زیر این امروز و فردا کردن های دولت برود وخودش طرح را کلید بزند و به دولت ابلاغ کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
استاد ۱۷:42
کل اون مالیات بعدا میاد از جیب خریدار گرفته میشه. مطمئن باش
نه از دلال ها
الان همین مالیات ارزش افزوده را دلال ها میدن یا مصرف کننده بیچاره؟
فوقش این مالیات میره به جیب دولت ولی مطمئن باش ارزون نمیشه.
دلال ها حرفه ای هستند.
بعد تو فکر میکنی هر کی ارز و طلا میخره ثبت میکنه؟؟؟
دلال ها کارشون را بلدند. مطمئن باش اونا ضرر نمی کنند
تابناک
چرا تبلیغات متحرک سایتت دوباره اومدن !؟؟!؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
چون دلار کشیده بالا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
جذابه خب
عزیزم کدام عایدی؟توهم میزنی.آنچه روی داده است بی ارزش شدن پول ملی در اثر چاپ پول بی پشتوانه است نه ایجاد عایدی سرمایه اگر دلار 1000 تومانی شده 20000 تومان قیمت کالا و خدمات هم به همین میزان یا بیشتر اضافه شده است و عایدی یی وجود ندارد که دنبال مالیات گرفتن از آن باشیم.البته بگذریم از کسانی که همه چیز را با ریال می سنجند و به کاهش قدرت خرید آن کاری ندارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
اقتصاد دان محترم
ایا می دانستی در دیگر کشورها هم دلار در ان کشور تا 40 الی 50 درصد افزایش پیدا می کند ولی تورم ان ها زیر 4 درصد باقی می ماند؟
و باز همان 50 درصد افزایش یافته بعد از 6 ماه یا 1 سال دوباره بر میگردد و باز هم تورم ان ها زیر4 درصد است؟
موقعی که بانک ها سود سپرده ها را کاهش دادند مردم سریع دنبال خرید طلا و مسکن هستند در حالی که ارزش پول بشدت در حال سقوط است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
به شدت موافقم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
دقیقا اصل مطلب را گفتی
همه چیز از شهریور ۹۶ و سیاست کاهش نرخ سود سپرده بانکی شروع شد.
سرمایه ها از بانک ها خارج شد و در بهمن ۹۶ یک چیزی حدود ۴۷۰۰ رفت بالا و اوایل سال ۹۷ بشدت بالا کشید.
سود بانکی خیلی فاکتور مهمی هست که متاسفانه همون موقع هم منتقد داشت. همون هایی که میخواستن مالیات بگیرن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
تابناک
یادته ایده مالیات از سپرده بانکی هم سه سال پیش مطرح بود؟
ولی راهی به جایی نبرد
الان همه میگن ای کاش سپرده ها سودش بیشتر بود
یه خونه 120 متری خریدم 400 میلیون-- بعد 10 سال شده 4 میلیارد! الان 3.6 میلیارد سود کردم باید عایدی سرمایه بدم به دولت؟ نه برادر من خونم 10 ساله شده یچیزی هم باختم ! مردم را نادان فرض نکنید !!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
اگه خونه نخریده بودی الان مثل من بدبخت بودی
ارزش پول ملی کم میشه ، فروشنده دلار خود دولت است درآمدش آفزوده میشه باز بیاد مالیات وضع بکنه که چرا ارزش ریالی دارایی افزایش یافته مالیات بکیره و باز سودش را دولت ببرد ؟!!...
دولت اگه میخواد مالیات جمع کنه، چرا میاد سراغ بدبخت بیچاره ها؟ بره از بورس بازایی مالیات بگیره که ثروتشون 10 برابر شده. من الان حقوق ندارم، شهریور دوباره پول باید بدم تامین اجتماعی برای تمدید بیمه حرف و مشاغل آزاد... قدرت خریدمون رو به یک پنجم کاهش دادین و راه رو باز گذاشتین برای ثروتمندان که ثروتشون رو بیشتر کنند.
مجلس جدید هم که فقط تماشاگر است!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
مجلس جدید فعلا تنها مشکلش آقای تاجگردون هستن کاری به بقیه کارا ندارن!!!
چی باعث اینقدر گرون شدن دلار میشه ؟ چرا کسی کاری از دستش بر نمیاد ؟ یعنی باختیم جنگو تموم شد ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
اره کاسبان تحریم پیروز شدند
کجای کاری برادر؟!!
دلار ۲۱ راهم رد کرد الان ۲۱۳۵۰ تومان وسکه ۱۰۲۵۰۰۰۰ تومان است
اونوقت می گند بورس حبابه بابا سکه از ساله ۹۷ تا الان ۱۰ برابر شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
چرا جو میدی سکه 6 برابر شده بقیه کالاها 10 برابر
فاجعه ای در راهه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
شک نکن
ناشناس
| Germany |
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
دلار دو بار در فاصله کوتاه 3 برابر شد آب از آب تکون نخرده الان گیریم از عید 50 درصد گرون شده یعنی تا 40 تومن هم گه بره تازه مثل قبله . هیچی نمیشه دوست عزیر الان عادت نداری ولی وقتی رفت رو 60 تومن بعد میارنش رو 40 تو هم شاد و شنگول میشی
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
فاجعه از این بدتر؟
ناشناس
| Sweden |
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
مگه هنوز مونده به فاجعه برسیم داداش ؟!؟

این اوضاع خودِ فاجعس
مالیات بر عایدی :‌ اگر موفق شدی به هر نحوی از کم شدن ارزش دارایی‌ها جلوگیری کنی دولت میاد و به زور ازت میگیره تا مثل بقیه شما هم ضرر کرده باشی.

چیزی بود که من فهمیدم از این قانون.
پ ن: شخصا تو این بازار متضرر شدم و اصل پس اندازم فعلا به صورت ریال است و دارم با ترس و لرز در بورس (تنها بازاری که برای من کارمند در دسترس است) سرمایه گذاری میکنم.
خدا رحم کنه! ثروتمندا روز به روز ثروتمند میشن و ما فقیرا روز به روز فقیرتر. ما چه گناهی کردیم که با این اقتصاد مریض، دلار و سکه نخریدیم و فقط کار کردیم! الان خودم به زور می‌تونم اجاره خونه رو تامین کنم. کرونا هم شده برای ما بلای جون! چرا هیچ کس رسیدگی نمیکنه؟!
چرا اینقدر ساده فکر میکنید. آیا مالیات بر عایدی دردی رو از مردم دوا میکنه؟ مشکل نابرابری دستمزد در برابر کاهش ارزش پول ملی و بالا رفتن قیمت ها است. بجای بالا رفتن دستمزد دنبال افزایش در آمد مالیاتی بیشتر برای خزانه هستند. این راه نتیجه نداده و نمی ده.
مالیات برعایدی سرمایه اول ازهمه باید بر سودهای باداورده نجومی روزانه ۵-۶ درصدی سهامداران بازار سرمایه ( بورس نورچشمی) اعمال شود که فقط موجب پرپول شدن جیب عده ای خاص که عموما از رانت هم بهرمند هستند شده وهیچ تاثیر مثبتی بر تولید نداشته است !!!
... مردم دارن از فلاکت و بدبختی میمیرن بعد به فکر مالیاتی....
متاسفم برای آمریکا که نمیتونه قیمت دلارش رو تو ایران ثابت نگاه داره.
حداقل با گرفتن ماليات از عايدي سرمايه ديگه دولت بي حال اسكناس بدون پشتوانه چاپ نمي كنه و پايه پولي رو بالا نمي بره .بهترين كار اينه كه دولت هزينه هاش رو اول كم كنه بعد كسري بودجه اش رو از محل اخذ ماليات پوشش بده .
دلار گران میشه قدرت خرید میاد پایین کسی پولدار نمیشه جز نور چشمی ها از کی میخانن مالیات بگیرین
با کاهش سود سپرده بانکی از امروز دیگر تردیدی باقی نمانده وضعیت فعلی بازارها توسط دولت مدیریت میشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
والبته نابود...
هیچکس به فکر مردم نیست، روز به روز دارید بدبخت ترمون میکنید، درب چاپخانه پول رو باید ببندید، تعطیلش کنید. نقدینگی برای چی ؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
پول چاپ میکنن تزریق میکنن به سیستم بانکی . بعد همین پول های بدون پشتوانه را از بانک ها وام بلاعوض !!! میگیرن میارن با خرید ملک و طلا ، این گاغذهای بدون پشتوانه را تبدیل میکنن به ثروت واقعی و یک شبه تبدیل میشن به قارون .. تورم هم بمونه برای ما ملت همیشه در صحنه ی بی فکر احساساتی
یعنی تا حالا نفهمیدی جریان چیه ؟؟؟؟
علی
| Germany |
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
در و درواره بورس را ببندند همچیز افت میکنه. عامل همی گرانی ها حتی گرانی دلار. بورس بیدروپیکر و دولت هست. توی بورس پول چاپ میشه. روزی 6 درصد سود عامل تورم این هست. یعنی کسی که یک ملیارد برده تو بورس روزی 6. ملیون سود نیکنه جاهی یک ملیاردو هشتصد ملیون. یک براربر و نصف اصل سرمایه اش. خنده دار نیست؟؟؟؟؟
آقای همتی چیزی داری برای گفتن؟ هنوزم ارز و سکه نخریم میاد پایین؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
فرمودند ارزو بر جوانان عیب نیست!!!
میگن به سی هزارتومان هم میرسه دلار
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
نه استاد دلار روی 23 می ایسته نگران نباش
امروز رفتم یک سپرده 20 میلیون تومانی را شکستم و دو تا سکه خریدم آن موقع که گذاشتم بانک می شد 4 تا سکه خرید لطفا بفرمایند چگونه این را تفسیر می کتتد آیا از بین بردن قدرت خرید مردم برای جبران کسری بودجه دولت صحیح است ؟ دولت چقدر باید بابت کاهش ارزش پول من بر گرداند؟
دوستان کسی خبر داره؟؟؟ کلید روحانی پیدا شد یا نه؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
از بس سعی کردند قفل باز بشه شکست تو در
بابا تقصیر رییس جمهور نیست، خودش صبح جمعه خبر دار شده
خیلی دوست دارم نظر سلبــــــــــــــــــریتی های حکومتی رو بدونم
نظر باران کوثری ها، امیرجعفرری ها ، امیر نوری ها و بقیه ی خاندان صدا و سیمای میلی در مورد ارز و طلا چیه؟؟؟
رکورد بی ارزش کردن ریال ایران شکسته شد
بر طبل شادانه بکوب...
مالیات بر بازدهی سرمایه زمانی اتفاق می افتد که بازدهی سرمایه منهای تورم عدد مثبتی باشد ، به عنوان مثال اگر ملک را 100 تومان خریدید و سال بعد 120 تومان فروختید با این پیش فرض که در آن سال تورم 15 درصد بوده شما تنها 5% سود کرده ایید نه 20%.
نکته دوم اینکه مرجع اعلام نرخ تورم کجا است؟ هر سال میشنویم نرخ تورم مثلا 20% بوده در حالی که عملا تاثیر چند برابری آنرا در زندگی خود احساس میکنیم....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
این مشکل را مرکز آمار حل می کند تورم 150 درصدی را 20 درصد محاسبه و اعلام می کند
دم احمدی نژاد گرم
زمان اون هم تحریم بودیم ، اتفاقا اون زمان تحریم سازمان ملل و شورای امنیت بودیم،الان فقط تحریم امریکاییم

یکی نیست بگه آفرین به تدبیرت
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
تا وقتی آدم های ساده مثل شما هستن نباید امیدی به بهبود داشت. میگی فقط با تریلی از رومون رد نشن خوبه
من یه دونه آپارتمان دارم دولت مالیات میگیره ده درصد من بیست درصد میذارم روش میفروشم خوب پس فعلا کسی که مصرف کننده هست متضرر میشه
به نظرتون دیگه پایین نمیاد ؟؟؟؟؟یا اینکه مثل سال قبل یک ورودی میکنن و یک کمی میارنش پایین قیمت دلار و سکه ؟؟!!!
طفلی مردم نجیب ایران
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
نجیب رو خوب اومدی دلال ها هم حتما از آلبانی اومدن. مردم نجیب نمیرن توی کار دلالی دلار و سکه و ماشین.کار می کنن....تولید میکنن...تولید دانش می کنن.... قبول کنیم بد شدیم ....منم یکی از همون بدها البته دلالی نمی کنم هیچوقت
دولت اقتصاد و زیرساختشو درست کنه مالیات که نشد چاره . اونوقت خودش قیمت ها رو میبره بالا تا از هردو طرف سود گیرش بیاد.
آقایان امروز با سخنرانی در مورد ماسک زدن، کلیه امور جاریه را رفع و فتق کردند
من کلا 5 میلیون تومن داشتم تازه رفتم توی بورس باهاش سهام بخرم حالا می خوان به اون مالیات ببندن تازه کارگزاری ام که کارمز می گیره ازم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
خیالت راحت خیلی زود راه بیفته سه سال دیگه میشه
كسي مگه سود كرده؟ ارزش پول ملي كم شده سرمايه كه اضافه نشده.
هرروز که این دولت بیشتر پیش میره، بدبختی مردم بیشتر میشه

امیدوارم مردم درس عبرت بگیرند
و خــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــدایی که در این نزدیـــــــــــــــــــکی است...
یعنی اول باعث بهم خوردن اقتصاد کشور میشید و ارزش پول ملی رو میارید پایین ملت رو بدبخت میکنید و بعد میگید ملت عایدی کسب کردن و باید مالیات بدن؟
خانـــــــــــــــــــــــــــــم ها و آقایون ســــــــــــــــــــلبریتی حرفی برای گفتن ندارند؟؟؟؟

چرا ساکت شدند؟؟؟؟

کسی میدونه؟؟؟؟

مگه همینا نبودند که در میتینگ های انتخاباتی سر و دست می شکستند؟؟؟

عه دولت مالیات های ســـــــلبریتی ها رو بخـــــــــــــشیده؟؟؟
آقای همتی چرا سود بانک ها را کم کردی شما باید سود بانک با توجه به تورم بیشتر میکردی واین چنین ارزش پول ملی را کم نمیکردی واقعا چه جوا بی داری
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
عامل بدبختی ما همین سودها و رباهاست. این مشکلات ناشی از کاهش سود نیست. ناشی از موقعی هس که سود ایجاد و اعمال شد
مالیات باید از عایدی واقعی سرمایه باشد، نه اینکه تورم و بی ارزش شدن ریال باعث بالا رفتن قیمت چیزی شده و دولت بخواهد قسمتی از ثروت مردم را به نام مالیات بر عایدی که واقعا وجود ندارد تصاحب کند تا اموراتش بگذرد
مالیات بر عایدی سرمایه در کشورهای دیگر که اجرا میشود واقعا سرمایه عایدی واقعی داشته و قانون عطف بماسبق نمیشود در صورتیکه در این پیش نویس عطف بماسبق میشود و از تورم که حاصل بی کفایتی مسئولین است میخواهند مالیات بگیرند. این اسمش مالیات نیست بلکه از بین بردن دارایی های مردم است.
این افا فکر میکنه فروشنده خونه از سود خودش مالیات میده نخیر ایشون از جیب خریدار بیچاره میده بازم دودش تو چشم اقشار کم در امد میره
اصلاٌ نگران نباشید، آقای روحانی قول داده 100 روزه همه مشکلات اقتصادی را رفع نماید. علی برکت اله....
خوب وقتی سود بانکی را آقایان میارند رو ۸درصد و۱۵ درصد مشخصه مردم می روند دلار وسکه میخرند
امان از مدیران نابلد
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
عزیز سود بانکی باید ۲ درصد باشد مثل همه دنیا منتها با ۳ فرض افزایش حقوق بیشتر از ۲ درصد ممنوع،سرپا نگه داشتن شرکت های ورشکسته با چاپ پول به جای اصلاح ساختار ممنوع و قیمت گزاری دستوری و دخالت دولت در قیمت ها و دادن یارانه هم ممنوع این طوری تورم میشه ۲ درصد
مالیات روی ملک یا عایدی بر سرمایه فقط به نفع دولت است . من مالک می کشم رو اجارم یا کاسب می کشه رو اجناسش ، در مقابل مالیات هم که دولت خدماتی نمی ده
من سال ۹۰ یک خونه خریدم ۹۰ میلیون الان میگن یک و نیم میلیارد .
به نظرتان من سود کردم؟
یعنی دارایی من ۱۶ برابر شده؟
قطعا اینطور نیست من همون یک خونه رو دارم.
این سفسطه ها برای خالی کردن بیشتر جیب مردمه.

یک مثال دیگه من دیروز یک گرم طلا گرفتم ۸۹۰ امروز ۹۲۰ من ۳۰ تومن سود کردم؟
نه بابا اینها فقط نتیجه بی ارزش شدن پول ملیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
اگه سال 90 طلا میخریدی ارزش پولت حفظ میشد . حتی خرید ملک هم ارزش پول را حفظ نمیکنه و در بلند مدت ضرره چون قیمت ملک پا به پای قیمت طلا پیش نمیره
هر کس زرنگ باشه فقط میتونه ارزش پولشو با خرید طلا حفظ کنه و سودی در کار نیست.
در این کشور فقط رانتخوارها و وامگیر پس نده ها سود میکنن
ناشناس
| Germany |
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
ضررم کردی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
اگر خونه نخریده بودی الان بد بخت و در به در بودی تا همه ی عمرت
چون جمع کردن یک میلیارد و نیم کار آدم معمولی و کارمند حقوق بگیر نیست
ناشناس
| Germany |
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
برادر میلیاردری حال داره ،من غبطه مخورم که هیچ چیزی ندارم!!!!
،ولی در اساس حق با شماست !
پس مسلم است که این کشور هیچکسی را به عنوان دولت و مسئول و اینها نمیخواهد چون بصورت اتوپایلوت دارد به عرش میرود.
اقتصاد را باید زندانی، محاکمه و اعدام کرد.

داره به نفع دشمن حرکت میکنه

این رو قبلا هم گفتم ولی کسی گوش نمیده
دلارقبمتش هرساعت بالاترمیره و بطبع آن همه چیزگرانترمیشه هیچ کس سودی نمیبره همه میدوندکمترضررکنندآنوقت دولت هم ازمردم مالیات اضافه بگیره آیاوضع بهترمیشه یابمراتب بدترمردم بابی ارزشترشدن ساعتی پولشان سنگین ترین مالیاتهای دنیارادارندمیپردازنددولت هم بامالیات بیشتررمقشانرابکشد!
آیا میشه از مسئول ها سوال کرد؟
آیا کسی جوابگوی رنج هایی که مردم میکشند هست؟
آیا کسی جوابگوی گرانی ها هست.
من بعد از 12 سال به خاطر قوانین خلق الساعه دولتی و بی تدبیری بزرگان بیکار شدم در سن 40 سالگی .تخصص من جوریه که شرکت های کمی بهش نیاز دارند چون هایتِک هست.الان توی این سن بالا با مدرک دکتری باید وضعم این باشه؟ من الان نباید وقت داشته باشم سرم رو بخارونم نه اینکه بیام توی سایت خبری کامنت بگذارم. ببینید مشکل فقط دلار نیست ...
واقعاً هنوز هم فکر می کنید که دولت برنامه ای در زمینه کنترل و هدایت اقتصاد دارد؟ زهی خیال باطل اگر چنین باشد!
به خدا اگر مالیات برعایدی ملک وسرمایه سریعتر تصویب واجرابشه دلالها گورشان را از بازارگم میکنند دراین هفته قول دادن که لایحه مذکور رابه صحن علنی مجلس بیارن وتصویب کنند با قید دو فوریت یقینا با تصویب این قانون قیمت مسکن شدیدا ریزش خواهد نمود وبه تبع ان دلار وسکه البته البته البته البته اگر بگذارند ...
بدبخت ترین ملت در دنیا.. شاید ظاهرا ملت های بدبخت تری وجود داشته باشن ولی از آنجایی که ما یک درصد جمعیت دنیا را داریم و 7 درصد منابع دنیا را ، ما بدبخت ترین مردم دنیا هستیم که با وجود چنین منابع عظیمی باید در سطح افغانستانی ها و آفریقایی ها که کشورهای فقیر و بی منبعی دارن زنده مانی کنیم !!!
با سلام.باید گفت علی برکت ا.... دولت به جای جلوگیری از افزایش افسار گسیخته قیمتها و کنترل بازار به فکر جیب خودش بوده وبه مالیات بر سرمایه می اندیشد.جای بسی تعصف.
چاپ اسکناس بی رویه توسط دولت برای پرداخت حقوق کارکنان مازاد و معلمین خانه نشین
برابر است با رشد افسارگسیخته نقدینگی؛
که در نهایت منجر به کاهش ارزش پول_ملی خواهد شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
چاپ اسکناس بی رویه توسط دولت دهها سال است ادامه دارد در شرایطی که نفت 150 دلاری میخروختیم و تحریم هم نبودیم از هر زمانی بیشتر انجام میشد
سلام تابناک جان. حالتون خوبه؟ حال مردم چطور؟ حال مفسدان، محتکران و .... چطور؟؟؟
خبرهای اعصاب خرد کن شما در زمان اعلام پیش فروش خودرو و کشف انبارهای خودروهای فاقد پلاک رو یادتون هست؟
انصافا یک آمار از تغییر و افزایش قیمت ها از ابتدای سال 99 تا الان ارائه بدهید و در پی آن پیگیر پاسخ قانع کننده مسئولان ذی ربط بشوید. تو رو به خدا!!!
به گفته رهبر عزیزمون مقاومت میکنیم تا آمریکا را شکست بدهیم آخر این مشکلات خوشی خواهد بود
سخنرانی تبلیغاتی آقای روحانی را در سال نود و دو اگر میشود پخش کنید تا شاید خود ایشان بشنوند ؟ تا امیدی در دلش زنده شود و از بی تدبیری ،و ناامید کردن ملت دست بردارند ؟، اگر ممکن است ؟ ،،،
چرا آدرس غلط می دهید؟ وقتی مثلا خانه گران می شود در واقع پول ارزان شده نه اینکه خانه گران شده باشد. مالیات بر ارزانی پول!
مالیات برعایدی سرمایه باعث کوتاه شدن دست سوداگران ازبازارمسکن وریزش قیمت مسکن میشه ولی به شرطی که این مالیاتها به دولت داده نشه ودرحسابی جداگانه دولت برای ساخت مسکن فقرا هزینه کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
اگر سرمایه گذاران مسکن نبودند بسیاری از مسکن ها ساخته نمیشدند و بیکاری گسترش بیشتری پیدا میکرد
ناشناس
| Turkey |
۰۵:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
کشور بدون تولید ، بدون روابط خارجی ، کشوری که در تحریم است بورس می خواهد چیکار ؟ قیمت افغانی را با ارزش کردید ، متاسفم برای خودم که متولد ایران هستم . ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
مالیات چیزی را درست نمیکند بدتر هم میشود ...
وقتی بطور سریالی اتفاقاتی رخ می دهد بدانید که پشت پرده خبرهایی است....
همه اجناس چندین برابر می شوند حقوق بازنشسته فقط۱۵درصدباحقوق۴۰۰۰۰۰۰چگونه زندگی کنیم ....
به ولله بدبختمون کردید
وقتی همه ما یقین داریم که پول ما روز بروز در حال بی ارزش شدن است و حتی نگهداری پول افغانی و دینار عراق بصرفه تر است پس بهتر است خودمان را از این پول ملی خلاص کنیم و اتفاقاً یک راه کار بسیار ساده هم دارد و راه کار آن این که به گذشتگانمان بازگشت کنیم و یک نهاد قسم خورده و مطمئن (البته نه دولت خودمان) به ازای ذخیره هر گرم یا پایین تر از طلای ذخیره شده که البته این طلا می تواند در حال گردش باشد یک حواله معتبر صادر و در ازای کالا و اوراق بهادار به مردم واگزار شود و بمرور زمان این حواله تبدیل به پول ملی شود تا مردم نه دغدغه سرمایه هایشان را داشته باشند و نه دغدغه حذف سه صفر داشته باشند
کی به کی است کشور که روی شایعه داره اداره می شود منم می گم قرار است تا هفته دیگر دلار تا 60000 تومان برسد و سکه هم تا 35000 تومان و شکی هم در آن نیست باور نمی کنید تا هفته دیگه صبر کنید!
پس علت این همه افزایش قیمت اینه که دولت دنبال درامد هست از محل افزایش قیمت ملک طلا سکه ارز ....متاسفم براتون سنگاپور هنک گنگ بدون داشتن یک لیتر نفت ثروتمندترین کشور دنیاست
واي بر شما
به فكر ملت بدبخت باشيد
کسی یه خونه خریده دو میلیون الان شده ده میلیون چه گناهی داره اینارو برو ازین ابر بدهکاران بانکی و رانت خوارا بگیر که اصراف کاران و چه پولها حیف و میل کردن ، همون پولها و بودجه برخی سازمان ها با اسمهای قشنگ کلی به اقتصاد کشور کمک میکنه ،
لطفا استدلالهای منطقی بیارین اینکه منزل بنده در طول یکسال از 100 میلیون شده 120 میلیون بدلیل تورم سالانه مملکت بی در و پیکر می باشد وگرنه 120 میلیون الان به اندازه 100 میلیون پارسال ارزش دارد در واقع بنده سودی نکردم پول مملکتم بی ارزش ده و همه مردم ضرر کردند لطفا اصل موضوع بگین که حکومت پول کم آورده و میخاهد دست در جیب مردم بکند
سرمایه اگر سمت کارهای مولد نره بصورت تقاضا وارد بازار ارز و طلا و سکه و مسکن و زمین می شه . ودر این حالت باعث افزتیش قیمت می شه . بورس یکی از راههای جذب این سرمایه هاست . یه عده ای شب وروز دارن از بورس بد میگن و شما هم بدون روشنگری این اظهارات رو منتشر می کنید . کسانی که از رشدبورس ناراضی اند دلال های لرز و طلا و مسکن و ... هستند که باعث کسادی کارشون می شه . اگر طلا و دلار و مسکن بالا بره مستقیما در زندگی مردم تاثیر منفی می ذاره و قدرت خرید مردم پایین میاد چون از ضروریات زندگی اند ولی بالا رفتن قیمت سهام تاثیر منفی در زندگی مردم نداره و سرمایه ها به سمت تولید هدایت می شه . چرا این مطلب ساده رو نمی فهمن بعضی ها ؟؟؟ البته خودشون رو به اون راه می زنن ....
قطعا این طرح باعث افزایش تورم می شه . چون اون مالیاتی که قراره دولت بگیره رو می ذارن رو قیمت .
آخه قیمت طلا و سکه چه ربطی به مالیات بر مسکن داره
دلال ها همان کسایی هستند که برای دولت تولید سرمایه می کنند
حالا این وسط مردم باید چوبش را بخورند ؟
مگر از مالیاتی که میدهیم چه عایدمان شده و کجای زندگی مان تاثیر داشته که حالا برای سرمایه هم مالیات بدهیم ؟
وقتی 30 هزار میلیارد تومان ارز دولتی را با رانت به یک نفر می دهند که هیچ وارداتی را با آن انجام نداده و حساب کتابی در آن نبوده است من و شما نباید توقع داشته باشیم اوضاع دلار و تورم درست باشد. البته اگر درست می بود باید تعجب می کردیم
بابا چرا همه راه را گم كرديد اگر فردا صبح فقط ترامپ بگويد من تصميم گرفتم تحريمهاى ايران را
بر دارم قيمت دلار ٥٠ درصد ميايد پائين و بدنبال
ان قيمت همه چيز سقوط ازاد ميكنه پس يك كلام
ختم كلام گره همه اين مشكلات با برداشتن تحريم
هاى امريكا باز ميشود
بانک مرکزی را چاپخونه پولشو باید تعطیل کرد داره بدون پشتوانه کاغذ پولی چاپ میکنه!
مشکل مملکت از همین راه حل های کودکانه ای است که شما پیشنهاد کرده اید . مثالی بزنم در قدیم ودر شهری بعلت آلودگی آب قناتی که مردم آز آن آب استفاده می کردند، بیماری همه گیری آمد . مرده شوران آن شهر صدایشان در آمد .عده ای از مردم هم بابت بیماری و مشکلات مرده شورخانه به حاکم شکایت بردند . حاکم هم حکم کرد که مرده شورانی از شهرهای اطراف بیاورند . عاقلی می گفت علت بیماری را بجویید تا بقیه نمیرند اما حاکم و دستیارانش می گفتند نباید در امور مرده شورخانه وقفه ای پیش بیاید .ما الان مشعول ساماندهی امور جاری هستیم. وقتی برای لایروبی قنات نداریم.
حکایت ما نیز مانند داستان آن شهرقدیمی است. یک روز مسکن ، یک روز طلا ، یک روز بورس ، یک روز خودرو ريا، یک روز گوشی تلفن ، یک روز کاغذ ، یک روز مرغ ، یک روز لاستیک و.....
هی گروه گشت وتجسس و تعزیز تشکیل می دهند ، سلطان می کشند اما مثل علف هرز سلطان جدید می روید.
لطفا علت را بررسی کنید تا علت برطرف نشود تا ابد معلول مانند علف هرز می روید.
در کشوری که چرخ های تولید به گل نشسته است و رشد اقتصاد چند سال است که منفی است (اقتصاد در حال احتضار است) با کم کردم سود بانکی کسی نمیره سمت تولید و سرمایه گذاری تو بخش تولید! همه حمله می کنند سمت دلار و سکه و مسکن!!! پس توهم کم کردن سود بانکی برای سرازیر کردن پول های ملت به سمت تولید را فراموش کنید و سود بانکی را تا 35-30% بالا ببرید شاید ترمز ذلیل شدن پول ملی بیش از این کشیده شود...
درست شدن وضع اقتصادی بااین قبیل کارهاچیزی شبیه شوخی میماندیادمان رفته پندکتابهای درسی دبستانی قدیممان را؛
آسایش دوگیتی تفسیراین دوحرف است
بادوستان مروت بادشمنان مدارا
چنان رونق اقتصادی بوجود بیارم کیف کنید جوانان چطور ازدواج کنند
کسانی که سرمایه انها برحسب ریال است دولت با چاپ پول سرمایه انها را به سرقت میبرد
کسانی که سرمایه انها برحسب ریال نیست دولت با گرفت مالیات میخواهد از انها پول بگیرد
بهتر است دولت بدون رودرواسی اعلام کند هرکسی پول دارد بیاورد و تحویل دهد ظاهرا هرکاری کنید پولهاتون باید بره تو جیب دولت
یک طرح فکر نشده و کپی دیگر ، اون دلال مالیات را هم میکشه رو سودش و از من و تو میگیره ، این تز ها مال اقتصادهای سالم و بازارهای آزاد است نه اقتصاد غرق در فساد و رانت ایران
تورم = چاپ پول بدون پشتوانه در دولت (بانک مرکزی)
مالیات بر عایدی سرمایه = 28% * تورم
باقیمانده در جیب مردم = تورم + 28% * تورم
سلام
همه دادنی ها اعم از بنزین ومالیات وووباکشورهای دیگه سنجیده میشه الا درامد ورفاه وبیمه ها وخیلی چیزای دیگه که دولت باید از محل گرفتن مالیات ودیگر درامدها هرینه کنه
این که هر روز از ارزش ریال کاسته می شود به معنی این است دولت دارد مالیات چند صد درصدی از جیب مردم بر میدارد. فشل بودن ساختار اقتصادی را به پای سوداگران نگذارید
امیدوارم که روز جمعه متوجه موضوع بشه و بیاد پشت تلویزیون و با ما همدردی کنه و بخنده و ما هم کمی راضی بشیم. خدایا شکرت.
نباید اجازه داد عده ای ارز را در لاحاف و متکا و چمدان و گاوصندوق هایشان احتکار کنند به قصد گران شدن. نباید اجازه داد دلالان و محتکرین و سوداگران و سفته باران هر بلایی که دلشان میخواهد بر سر مردم بیاورند.
و اما راهکار عملی:
خرید و فروش ارز در کوچه و بازار و فضای مجازی ممنوع شود و سامانه ای مانند بورس بوجود بیاید که قیمت توسط عرضه و تقاضای واقعی تعیین شود.
هر فردی که فروشنده است میتواند ارز خود را بفروشد و هر فردی که نیاز به ارز دارد با دلیل و مدرک و به صورت مستند بتواند اقدام به خرید کند.
و خارج از این چرخه هر فردی که اقدام به خرید و فروش و نگهداری ارز کند به عنوان قاچاقچی با او برخوردسخت ، قاطع و قانونی شود.
امیدوارم اجرا شود.
کارو تا حالا مالیات بستن ارزون شده مردمو چی گیر اوردن من موندم!!!!


بعد این مالیاتاکجا می ره معلوم هست@!! ...
کم هی سود،سود کنید فکرمیکنید سود کردید زندگی کنید یه شب دیدید صبح بلندشدید همون خونه ۴۰۰تومانی که به گزاف میگی ۴ میلیارد شده میشه ۵۰۰ میلیون، یا ماشین ۲میلیاد شده میشه ص۱۰۰ میلیون فعلان هم که همه اینا در انجمادند دست از دلال بازی بردارید.
هیچ فایده ای ندارد چون مالیات فقط باعث گرانتر شدن کالا میشود و آخر از جیب خریدار پرداخت میشود.
تورم و یا کاهش ارزش مالیاتی است که دولت از جیب مردم برمی دارد . حالا اگر به دلیل تورم و یا کاهش ارزش . قیمت یک دارای فردی افزایش عددی و ریالی ( و نه واقعی ) داشته باشد . دولت از آن هم مالیات می خواهد بگیرد . بابا ایوالله...
مالیات بر عایدی سرمایه هیچ موقع عملی نمیشود زیرا به ضرر خود تصمیم گیران است.
باز هم مالیات از جیب مردم گرفته میشه سرمایه دار ضرر نمیکنه همه دیدید که مالیات بر ارزش افزوده را مردم بدبخت . مصرف کننده پرداخت میکنند نه تولید کننده .نه دلال.فقط مصرف کننده ....
یکشنبه ۱۵ تیر ساعت ۱۱:۱۵
دلار (اسکناس) ۲۱۷۰۰
دلار (حواله) ۲۲۲۰۰
سکه ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان
علی برکت الله !
سلطان سکه را اعدام کردند وگفتد توباعث شدی سکه شد سه میلیون الان شد 10500000تومان مقصر کیه............
در مثال در متن فروشنده سود نکرده است و این بیست میلیون تومان سود وی محسوب نمیشود. بلکه پول ما بی ارزش شده است. برای اثبات میتوان گفت که آیا فروشنده می تواند با صد میلیون تومان از این صدو بیست میلیون تومان کالاهایی که با صد میلیون پارسال میتوانست بخرد، خریداری نماید. صد در صد پاسخ منفی است. پس این فرد سود نبرده بلکه ارزش پولش حفظ شده است تا حدودی. دولت می خواهد با انواع اقسام مالیاتها درآمد بیشتری برای خود کسب نماید.
کاش کرونا بگیرم بمیرم، خسته شدم
مالیات بر عایدی سرمایه جایی معنا داره که تورم صفر باشه. تو ایران وقتی خونه ای که خریدی از 200 میلیون میشه 600 میلیون شما عایدی نداشتی که بخوای مالیاتشو بدی. خونه تو بزرگتر نشده. تورم بالا بوده و ارزش پولت کم شده. سرمایت نه تنها بیشتر نشده نهایتا تو بهترین حالت حفظ شده.
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی