بازدید 12709
۱

بایدن: ترامپ دربرابر کرونا تسلیم شده است

نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در یک سخنرانی گفت، رئیس جمهور فعلی این کشور در میدان مبارزه با ویروس کرونا تسلیم شده و پرچم سفید تکان داده است.
کد خبر: ۹۸۷۷۷۴
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵ 01 July 2020

به گزارش تابناک به نقل از فارس، «جو بایدن» نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا سه‌شنبه شب گفت، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا دربرابر ویروس کرونا تسلیم شده است.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «سی‌اِن‌اِن»، بایدن در سخنرانی در شهر «دلاوِر» خطاب به ترامپ گفت: «آقای رئیس جمهور، می‌دانی که گام‌هایی که تا کنون برداشته‌ای کار را به انجام نرسانده است. قبل از این‌که یک دور دیگر گلف بازی کنی کمبود لوازم محافظتی فردی در بین کادر درمانی را برطرف کن».

نامزد دموکرات انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا با اشاره به اتهام‌زنی‌های ترامپ به وی درباره وضع سلامت ذهنی و عقلی‌اش گفت: «شدیداً منتظر مقایسه توان ادراکی خود و توان ادراکی فردی هستم که با او در رقابت هستم».

بایدن ضمن یادآوری اظهارات ترامپ که در مبارزه با ویروس کرونا، خود را رئیس‌جمهور دوران جنگ نامیده بود، گفت: «پس چه شد؟ اکنون ماه جولای فرا رسیده و به نظر می‌رسد رئیس جمهور دوران جنگ ما تسلیم شده است، پرچم سفید تکان داده و میدان جنگ را ترک کرده است».

وی افزود: «ما به برنامه و دستورالعملی واقعی با استاندارد‌های ملی و یکپارچه نیاز داریم تا بتوانیم بازگشایی اقتصاد را عملی کنیم. هر کاری که در حال حاضر انجام می‌شود اثربخش نیست. رویکرد ایالت به ایالت فقط موجب سردرگمی و کند شدن پیشرفت می‌شود».

بایدن گفت: «رئیس جمهور از مردانگی و قوی بودن حرف می‌زند و می‌گوید ماسک احتیاج ندارید. اما این کار برای محافظت از خود نیست برای محافظت از دیگران است و نام این کار میهن‌پرستی است. نام این کار مسئولیت‌پذیری است».

در حال حاضر کشور آمریکا با بیش از ۲.۶ میلیون مبتلا و بیش از ۱۲۰ هزار قربانی ویروس کرونا، به بزرگ‌ترین مرکز شیوع این بیماری در جهان تبدیل شده است.

معاون رئیس‌جمهور پیشین آمریکا با اشاره به جنبش ضد نژادپرستی اخیر در این کشور و شکستن نماد‌ها و مجسمه‌های نماد برده‌داری گفت، باید از مجسمه‌های «کریستف کلمب» کاشف آمریکا، «جورج واشنگتن» و «توماس جفرسون» روسای جمهور سابق آمریکا محافظت شود حتی اگر «آن‌ها در آن زمان کار‌هایی انجام داده باشند که اکنون فاجعه‌بار به نظر برسند».

اعتراضات ضدنژادپرستی در آمریکا از ماه گذشته و درپی انتشار ویدئوی قتل یک سیاه‌پوست غیرمسلح توسط پلیش شهر «مینیاپولیس» آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بایدن زیاد زور نزن, ترامپ 100% برندس...
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان