بازدید 16021
۴

کرونا ۲ یا ۳ سال با ما خواهد بود

رئیس اداره مراقبت از بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: کرونا مدت‌ها با ما خواهد بود.
کد خبر: ۹۸۷۴۷۴
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰ 30 June 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، حسین عرفانی در استودیو گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما افزود: علاوه بر حفظ سلامت خود باید مراقب سلامت جامعه هم باشیم. ما در موج اول بیماری کرونا هستیم.

او ادامه داد: در موج اول بیماری، دو عامل انتقال دهنده و کنترل کننده بیماری در همه گیری کرونا سهیم هستند وقتی عوامل انتقال دهنده نسبت به کنترل کننده برتری یابد با موج افزایش روبرو می‌شویم.

عرفانی تصریح کرد: در خصوص کرونا به نظر می‌رسد ۲ تا ۳ سال مهمان ما خواهد بود.
او با بیان اینکه هنوز درمرحله موج افزایش کرونا هستیم افزود: با رعایت نکات ایمنی و بهداشتی مردم در اسفند ماه ۹۸، این موج کمی ملایم شده بود، اما به دلایل گوناگون دوباره شاهد افزایشی شدن موج کرونا هستیم.

عرفانی گفت: بازگشت فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی باید همراه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باشد.
او ادامه داد: اگر به واکسن موثر دسترسی پیدا کنیم احتمال گذر از پیک کووید ۱۹ پدید می‌آید.

عرفانی تصریح کرد: در حال حاضر بدنبال کاهش سرعت انتشار بیماری، کاهش عوارض بیماری متاثر از کاهش سرعت انتشار، کاهش تعداد مبتلایان در اثر کاهش عوارض و در نهایت کاهش زمان پاندمی کرونا هستیم و در این راه باید تمامی مردم همکاری لازم و کامل را با ما داشته باشند.

دکتر مسعود یونسیان متخصص اپیدمیولوژی و استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز دلایل افزایش مبتلایان به کرونا را ۳ فرض محدودیت امکانات در مواجهه باکرونا در ماه‌های اول بیماری، افزایش مراکزی که قبلا در آن‌ها شاهد شیوع بیماری کرونا نبودیم و در نهایت بازگشت استان‌هایی که قبلا موج کرونا را تجربه کرده بودند به دامنه ابتلای دوباره عنوان کرد.

او ادامه داد: با سست شدن فاصله گذاری‌های اجتماعی از نیمه دوم اردیبهشت شاهد رشد آمار مرگ و میر در اثر کرونا بودیم، اما روی هم رفته کاهش محدودیت تردد، بازگشایی مدارس و دانشگاهها، لغو محدودیت سفر‌ها و بازگشایی مشاغل را می‌توان عمده دلایل افزایش کرونا عنوان کرد.

وی تصریح کرد: بسیاری از بازگشایی‌ها هیچ گونه توجیه منطقی ندارد مثلا بازگشایی باشگاه ها، ورزشگاهها، سالن‌های تئاتر و سینما و تالار‌ها توجیه منطقی ندارد، می‌توان سست شدن رعایت‌های مردمی را متاثر از سست شدن اقدمات دولت دانست.

حسین عرفانی نیز در خصوص بازگشایی استخر‌ها گفت: اگر یک استخر با حجم و تراکم معین و باحفظ فاصله مشخص امکان پذیرش افراد را دارا باشد و بتواند تماس نزدیک افراد را کنترل کند، می‌تواند از انتقال بیماری جلوگیری نماید.

دکتر عرفانی رئیس اداره مراقبت از بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت در خصوص استفاده از ماسک برای جلوگیری از ابتلا به کرونا گفت: کرونا بیماری نوپدید با میزان سرایت بالاست، اولویت استفاده از ماسک برای افراد بیمار می‌باشد.

او ادامه داد: توصیه می‌کنم افراد مبتلا به کرونا دوران نقاهت خود را دور از دیگران و در نقاهتگاه سپری نماید، اما اگر الزام به حضور در جمع دارد باید از ماسک استفاده نماید. در اولویت دوم آن دسته از افرادی که در ارتباط با فرد بیمار بوده اند و فعلا علائمی ندارند هم باید از ماسک استفاده، تا دوره احتمالی ابتلا را سپری نمایند و دوران قرنطینه ۱۴ روزه خود را شروع و طی کنند. در اولویت سوم هم، به منظور فاصله گذاری اجتماعی، همه باید در اماکن سربسته و پر ازدحام و تردد و جا‌هایی که امکان رعایت فاصله ۱/۵ متر نیست از ماسک استفاده نمایند.

او یکی از دلایل افزایش ابتلا به کرونا در شهر‌های جنوبی را تجمع مردم در فضا‌های بسته و استفاده از اسپیلت به منظور رهایی از گرمای فصلی عنوان کرد، زیرا اسپیلت سبب گردش هوای ساکن و ارسال آن به ریه افراد می‌شود.

دکتر محمود رضا مرادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز گفت: آمار بستری در اردیبهشت ماه امسال حدود ۲۵ تا ۳۰ نفر و متوسط مرگ و میر هم یک روز در میان یک نفر بود، اما این آمار در نیمه دوم خرداد با خیزی از بیماری مواجه بودیم بگونه‌ای که روزانه حدود ۸۰ نفر بستری و ۶ نفر مرگ ومیر در یک روز به ثبت می‌رسد.

او تصریح کرد: باوجود محدودیت‌های اعمال شده در استان، برگزاری مراسم‌ها به قوت خود باقیست در این مرحله نیازمند همکاری مردم هستیم باید سطح آگاهی مردم بالا برود و از درک بیشتری نسبت به بیماری برخوردار شوند.

دکتر محمودرضا صالحی متخصص بیماری‌های عفونی و استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز گفت: با موج دوم بیماری کرونا در حال دست و پنجه نرم کردن هستیم.

او ادامه داد: در یک هفته گذشته در اکثر بیمارستان‌های علوم پزشکی تعداد بیماران رو به افزایش است و در سطح تهران هم با روند قابل توجهی همراه هستیم، زیرا تعداد مرگ و میر در میان مبتلایان به کرونا در حال افزایش است.

دکتر صالحی با بیان اینکه رفتار کرونا با دیگر ویروس‌هایی که تاکنون مشاهد شده است همخوانی ندارد افزود: تعبیر ما این بود که با تغییر فصل شاهد کاهش بیماری باشیم، اما این بیماری هنوز هم در حال غافلگیر کردن ماست.

او تصریح کرد: بیماری کرونا درمان قطعی ندارد و بالقوه کشنده است. این بیماری باکسی شوخی ندارد.

دکتر حسین عرفانی نیز در خصوص وجود واکسن کرونا گفت: در سال ۹۹ به ساخت واکسن کرونا نمی‌توان امید بست به نظر نمی‌رسد که در سال جاری در هیچ جای دنیا واکسنی برای کرونا تهیه و توزیع گردد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۴
دولت فقط اسمش را دولت تدبیر و امید گذاشته است اما با بی تدبیری کامل پیش می رود و وانمود می کند همه چی گل و بلبل است و از شنبه همه چی خوب می شود. کاش مسئولین کمی تدبیر داشتند. هر چند فرزندان و عزیزانشان اکثر در بلاد کفر که کیفیت نمازش بالاتر است هستند و دیگر نگرانی ندارند.
در کشوهایی که به گفته خود این آقایون آمار کشته ها از کشور ما بیشتر بوده، بیماری کرونا کنترل شده و به صفر رسیده.


اما با مدیریت افتضحاح مسئولان، در ایران هر روز وضعیت از دیروز بدتر میشه...
قرار بود جشن سرکوب کرونا را بگیرید؟!
دو یا سه سال رو بر مبنای رسیدن به واکسن گفته و گرنه منظورش اینه اگه واکسنی نباشه تا ابد خواهد بود
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر