بازدید 30016

آخرین آمار کرونا در ایران تا هشتم تیر/ جان باختن ۱۴۴ تن در شبانه روز اخیر؛ یک رکورد دیگر!

از میان موارد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در نقاط مختلف کشورمان در ۲۴ ساعت اخیر، آزمایش ۲۴۸۹ تن دیگر مثبت شد تا به شمار مبتلایان «کووید-۱۹» اضافه شود؛ مبتلایانی که بسیاری شان بهبود یافته و مرخص شده‌اند، اما هنوز برخی شان بستری هستند و از ظهر دیروز تا امروز ۱۴۰۶ تن بر شمارشان افزوده شده است.
کد خبر: ۹۸۷۱۲۳
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۶ 28 June 2020
تابناک اجتماعیپس از شناسایی موارد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در نقاط مختلف کشور و انجام تست‌های ویژه، شمار مبتلایان از ۲۲۲ هزار تن گذشت.
 

به گزارش «تابناک»؛ دکتر سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان گفت: از ظهر دیروز تا ظهر امروز و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، دو هزار و ۴۸۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۴۰۶ مورد بستری شدند. با احتساب این افراد، مجموع آمار مبتلایان قطعی در کشورمان به ۲۲۲ هزار و ۶۶۹ تن رسید.

وی در ادامه گفت: در ۲۴ ساعت اخیر، ۱۴۴ تن از مبتلایان جانشان را از دست داده‌اند؛ بنابراین، تا ظهر امروز، متاسفانه آمار جان باختگان این بیماری در کشورمان به ۱۰ هزار و ۵۰۸ تن رسیده است. همچنین تا به امروز خوشبختانه ۱۸۳ هزار و ۳۱۰ تن بهبود یافته‌اند.

لاری افزود: ۲۹۴۶ نفر از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند. همچنین تا کنون یک میلیون و ۶۱۰ هزار و ۸۶۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

از هفدهمین روز فروردین ماه تا کنون، هرگز شمار جان باختگان کووید-19 از ۱۴۰ تن فراتر نرفته بود؛ اتفاقی که در شبانه روز اخیر رخ داده و رکورد مرگ‌ومیر در ۸۳ روز اخیر را شکل داده است!
از هفدهمین روز فروردین ماه تا کنون، هرگز شمار جان باختگان کووید-19 از ۱۴۰ تن فراتر نرفته بود؛ اتفاقی که در شبانه روز اخیر رخ داده و رکورد مرگ‌ومیر در ۸۳ روز اخیر را شکل داده است!
وی ادامه داد: استان‌های خوزستان، کردستان، آذربایجان غربی، هرمزگان و کرمانشاه در وضعیت قرمز و استان‌های بوشهر، ایلام، آذربایجان شرقی و خراسان رضوی در وضعیت هشدار قرار دارند.


بر پایه آمار‌های ۲۴ ساعت اخیر، «نرخ مرگ» در کشورمان ۵.۴ درصد است که با نرخ مرگ در جهان، یعنی ۸.۴ درصد فاصله دارد و به همین تناسب، «نرخ بهبود» در ایران ۹۴.۶ درصد است که وضعیتی امیدبخش نشان می‌دهد.

 
 
برای مشاهده آخرین و به روزترین آمار مبتلایان، جان باختگان و بهبود یافتگان ویروس کرونا و همچنین اطلاع از «نرخ مرگ» و «نرخ بهبود» در کشورمان و جهان، اینجا را کلیک کنید.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۷
ردیف 92 در جهان برای تعداد آزمایش به نسبت جمعیت هستیم. یعنی مسئولین حتی نمی دانند وضعیت شیوع کووید-19 در جامعه چگونه است، چه برسد که توان مقابله با آن را داشته باشند. نتیجه تعداد فوق العاده کم تست و عدم اجرای بیماریابی و ردگیری تماس، و به جای آن فخر فروشی الکی چیزی بجز این نمی توانست بشود.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
حیف دیگه ورق برگشت دیگه نمی شه به عقب برگشت
این اشی بود که خودمون پختیم ولی اصلا خوب نشد مزش
شدم ان ادم سرد و بی خیال که اصلا دیگر عصبی نیست
دیگه بی خیال کرونا شدم این اشی بود که خودمون پختیم
راستین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
دوست عزیز 14:41 سلام
ایران در بین 215 کشور و شهر بزرگ، در رتبۀ 91 است و این خیلی خو نیست. حالا یکبار دیگر به جدول نگاه کنید: فرانسه در رتبه 87 فاصلۀ خیلی کمی از ما دارد. عزیزم شما هنوز قبول نکرده اید که ما در حال جنگیم. اصلاً فکر کنید ما خودمان مقصر این جنگیم ولی به هر حال در وضعیت ناجوانمردانه ای تحت تحریم و فشار هستیم. اما وضعیت تست کرونا مشابه فرانسه ای است که بسیار ثروتمند بوده و هیچ تحریمی روی سرش نیست. حالا رتبه های دیگر را هم نگاه کنیم: مثلاً بلغارستان 92، برزیل 110 و هند 132 و اوکراین 107 و کره جنوبی 82، در صورتیکه هیچکدام این کشورها با مشکلاتی که ما داریم دست به گریبان نیستند. دوستان ، بهتر است به جای انتقادات بی امان به مسئولین کشور، سعی کنیم امید را دل هم زنده نگداشته و وظایف انسانی و اجتماعی مان را رعایت کرده و به هم نیز یادآور شویم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
داری فکر میگی، مگه نشنیدی کشورهای دیگه میخوان از ما برای مبارزه با کرونا الگو برداری کنن؟
ناشناس
| Germany |
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
تازه با همين تعداد تست،از نظر تعداد مريض بدحال رتبه چهارم جهان هستیم :((((
ناشناس
| France |
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
دوست عزیز 15:41 سلام
راجع به کشور تایوان که حتی سازمان ملل هم به رسمیت نمیشناسدش هم تحقیق کن. تحریم بهانه است برای کسانی که نمیخواهند کار کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
همای گو مفکن سایه شرف هرگز
بر آن دیار که طوطی کم از زغن باشد!!
حافظ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
ماسک را باید چهار ماه پیش اجباری میکردید،ولی نه سوادش را داشتید و نه قاطعیتش را فقط با آمار دروغ سعی کردید سفید نمایی کنید و مردم را نترساندید که خود رعایت کنند!!
روحانی و وزیر بهداشت را بدون تعارف از مدیریت کرونا برکنار کنید. قتل عام مردم کافیست. با روش ابتلای دست جمعی روحانی و آمارسازی و دروغ پراکنی وضعیت هر روز وخیم تر میشود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
وزیر قدرتی نداره
فقط نمودار ابتلا و مرگ و مير ايران رو با جاهاي ديگه مقایسه کنید...
ای خداااااا، به داد ما مردم بی پناه برس
این هفته بانک مرکزی با کمی بالا و پایین کردن بصورت بسیار مدبرانه !هم از سد روانی دلار بیست هزار تومنی عبور کرد و هم وزارت بهداشت از سد رکوردهای پیشین خود عبور خواهد کرد و هر کس هم انتقاد داشته باشد حتما نق می زند یا از جایی به او دیکته شده است. مگر نه انتقاد معنی ندارد مگر اینکه طرف دشمن باشد!
آفرین
مایه مباهات هستید شماها
واسه همینه که خودمون انتخابتون کردیم ، بسکه لایق و توانمندید!!!!!!!!!!!
فكرميكنيد مردم ايران مثل خود شما بيسواد ياكم سوادن؟
نرخ مرگ دردنيا چند بودالان چنده ؟
ما چند بوديم الان چنديم ؟
چرامريضهاي بدحال روزبه روز بيشتر ميشه ؟
فكرميكنيد همه مردم مقصرن؟
لذت ببرين مسئولين محترم . به جاي استفاده از متخصصاني مثل دكتر هاشميان از يك مشت پشت ميز نشين استفاده بشه همين ميشه . وقتي دارو هاي اساسي و 100% براي درمان اين بيماري رو از ليست دارويي در ميارين همين ميشه
ماسک و شستن دست خیلی مهمه چرا؟
چون وقتی ماسک می زنیم ذرات ریز میکروبی مثل کرونا و ... که خیلی ریز هستند از سد ماسک به احتمال ۹۵ درصد نمی توانند رد شوند
و دست نزدن به صورت و شستن دستها به طور مداوم خیلی موثر است
کسانی که وسع مالی دارند از انواع میوه و گوشت و حبوبات استفاده کنند
افرادی که توانایی مالی خوبی ندارند از قرص اسپیرولینا استفاده کنند همراه با موارد بالا حتی اگر شده خیلی کم هم موثر است
برای کرونا مهم نیست بدن قوی باشد یا ضعیف
کرونا برای همه کشنده است
همانطور که تا حالا ثروتمندان و افراد با بدن های قوی را با خاک سپرده
کرونا با هیچ کس شوخی ندارد
پس چه فقیر باشید یا غنی باید سیستم ایمنی بدن را تقویت کنید و نکات بهداشتی را رعایت کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
اسپیرولینا تولید میکنید؟
با تشکر از همه مقامات از صدر تا ذیل که اینطور مدیریت کرده اند و همه هم از هم تشکر می کنند
احتمالا نمیخواین تجربیات با ارزشي که دارین در اختیار سایر کشورها مخصوصاٌ تو آمار سازي قرار بدین حیفه به خدا راستي به همپیان و دوست و برادر چین نميگین بهتون کمک بکنه
حالا هی کشور های اروپایی را به تمسخر بگیرید. دوباره برگشتیم به اسفند ۹۸ و فروردین ۹۹. در زمینه های دیگر هم خودمان را برتر از دیگران می دانیم ولی در عمل نتیجه چیز دیگری است.
من هیچ امیدی توی این آمارها و وضعیت کشور نمیبینم. حتی از کرونا نمیریم از گرسنگی خواهیم مرد
باعث تاسف و تاثر است. فقط وجدان داشته باشید و جواب بدهید که کجای این وضعیت اسف بار امیدبخش است؟؟؟!!!
خواهشا رعایت کنید مثل قدیم
حالا اینقدر محدودیت ایجاد نکنید
تا آمار فوتی ها چهار رقمی بشه .
در برنامه هاتون تجدید نظر کنید
قبل از آنکه دیر بشه
هنوزم دیر نیست
قبول کنید که اشتباه کردید ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
کشور خودمونه ، هر کی دوست نداره بمیره جمع کنه بره!!!
سخنگویی که این جملات کلیشه‌ ای را هر روز بیان می کند اصلا4 معنایش را می فهمد؟ واقعا مرگ ۱۴۴ نفر ظرف ۲۴ ساعت برای دولت امید بخشه؟ وزرا اگر یک بار قانون اساسی را مطالعه کرده باشند، متوجه می شوند که مسئولیت این قفاجعه متوجه کل هیئت دولت‌است نه فقط وزارت بهداشت
یا علی!! جنگه مگه؟ چه خبره ایران؟
دیگه امیدی به این دولت وکشور نیست
ما محکوم به مرگ هستیم
پس كي ميخواهيد ماسك را اجباري كنيد امروز داخل ون مسافر كشي نه راننده ونه اكثر مسافران هيچكدام ماسك نداشتند انوقت من تنها اگر ماسك بزنم چه فايده اي دارد
خدا به این مردم بی پناه در پاییز و زمستان امسال رحم کنه.البته بهشت زهرا از آمادگی کافی برخورداره
یقینا وزیر بهداشت و روحانی و رییس بانک مرکزی استعفا بدن آمار کرونا و گرانی خود به خود می یاد پایین
همه قربانیان ایرانی کرونا، فدای یک موی سفیر محترم چین
کرونا بگیریم بمیریم ازاين زندگی خیلی بهتراست
شخصا راضيم من وخانواده ام کرونا بگیریم بمیریم
چون واقعا سخت است خانوادگی خودکشی کنیم
مردمی که همیشه منتظرن یکی دیگه بهشون بگه چی درسته و چی غلط! و‌ ‌خودشون حال ندارن فکر کنند و با تفکر و‌ منطق مشکل را حل نمیکنند و بجاش با احساسات و هیجان و بی مسئولیتی و‌ فرهنگ ولش کن عمل میکنند نتیجه اش بهتر از این نمیشه!
80درصد خوده مردم هستند که عاشق خیابانگردی و ماسک نزدن هستند..باور کنید اگر مردم رعایت کنن آمار بشدت کاهش پیدا میکند...
و مجلس انقلابی همچنان در سکوت
بابا جان، چرا منتظر دولت هستین؟ تا ماسک ‌نزنیم و فاصله را رعایت نکنیم و مسافرت و‌تفربح و مهمانی را تعطیل نکنیم این مصیبت همراه ما خواهد بود و فاجعه به بار خواهد آمد.‌پروتکلها را نوشته اند که رعایت کنیم. برای هر یک نفر که نمیشه مامور گذاشت.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار