بازدید 17026
۱

مرگ ‌اتباع افغانستان ربطی به مرزبانی ایران نداشت

فرمانده مرزبانی ناجا گفت: در دو سه روز گذشته بر اساس اسناد، دوستان افغانستان متوجه شدند که این اتفاق اصلاً در حوزه ما نبوده است.
کد خبر: ۹۸۷۰۶۱
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۰ 28 June 2020

به گزارش «تابناک»، سردار احمدعلی گودرزی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در جلفا، با اشاره به آخرین اطلاعات از موضوع مرزبانان ایرانی و اتباع افغانستانی اظهار داشت: ما با برادران دوست و همسایه عزیز افغانستان، عقبه مشترک تاریخی عمیقی داریم و همواره دوستانه در کنار هم بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه مطلبی را که ادعا شده بود همکاران ما تعداد معدودی در حد سه چهار نفر از اتباع افغانستان را کشته‌اند و عکس‌ها و فیلم‌هایی را ارائه کرده بودند، اساساً با اسناد و مدارک نپذیرفتیم، افزود: اسناد هم به وزارت امور خارجه افغانستان و هم به مرزبانی افغانستان ارسال شد و اثبات کردیم که هیچ ایراد و اشکالی در کار مرزبانان ما رخ نداده و افغانستان هم پذیرفت.

فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به اینکه در دو سه روز گذشته بر اساس اسناد، دوستان افغانستان متوجه شدند که این اتفاق اصلاً در حوزه ما نبوده است، گفت: اگر احیاناً قاچاقچیان انسان بخواهند از مرز ایران به صورت غیرقانونی تعدادی را رد کنند، تلفاتی به آنها وارد شود، مسئولیتش با خودشان و قاچاقچیان انسان است.

وی خاطر نشان کرد: تحت هیچ شرایطی این موضوع و اتهام را نمی‌پذیریم و قبول نداریم و شرعاً و قانونا هم بر اساس اسناد، اعلام کردیم که این اتفاق ادعا شده در حوزه مرزبانان ما اتفاق نیافتاده است.

سردار گودرزی در پاسخ به تسنیم در مورد وضعیت مرزهای غربی و شمالغربی کشور و مبارزه با تروریسم در این مرزها، گفت: ایران قربانی تروریسم بوده، چراکه رئیس جمهور ما، نخست وزیر ما و رئیس قوه قضائیه ما و هزاران شهید به وسیله ترور به شهادت رسیده‌اند و در سال‌های مختلف نیز در مرزهای غربی و شمالغربی تعدادی از نیروهای ما توسط این گروه‌های تروریستی به شهادت رسیده‌اند لذا ما اساساً سر سازگاری با هیچ گروه تروریستی نداریم.

وی ادامه داد: مقابله ما با مقابله جدی با تروریست‌هاست به ویژه گروه‌هایی که بخواهند بین ما و کشورهای دوست و همسایه ما اختلاف بیاندازند، برخورد جدی‌تری خواهیم داشت.

فرمانده مرزبانی ناجا با تاکید بر اینکه مبارزه با تروریست در مرزهای جمهوری اسلامی با جدیت پیگیری می‌شود، تصریح کرد: برخی ادعاهایی در نقطه صفر مرزی وجود دارد که اگر کشورهای همسایه ما اطلاعات دقیقی از کسانی که شرارت می‌کنند در اختیار بگذارند، قطعاً همکاران ما نسبت به قلع و قمع معاندین و کسانی که بخواهند در مرزها شرارت بکنند اقدام خواهند کرد.

وی اظهار داشت: اساساً قبول نداریم از جانب مرزها ما خسارتی به سایر کشورها بخورد چراکه راهبرد نظام جمهوری اسلامی این نیست که به کسی از جانب ما خسارتی وارد شود.

سردار گودرزی با تاکید بر اینکه نیروهای نظامی و انتظامی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران از توان بالایی برای حفاظت از مرزها برخوردار است، تاکید کرد: استکبار با همه هیمنه خود از ما می‌ترسد، و گروه‌های تا تروریستی محلی از اعراب ندارند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۱
خوب اگر این خبر درسته
میاوردید در تیتر اصلی که اون همه سر و صدا کرد این موضوع دیده شود
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل