بازدید 14137

طرح سناتور‌ها برای جلوگیری از دخالت در انتخابات آمریکا

چند نماینده مجلس سنای آمریکا طرحی ارائه کرده‌اند که به دنبال جلوگیری از چیزی است که «دخالت ایران، روسیه و چین در انتخابات آمریکا» خوانده شده است.
کد خبر: ۹۸۶۷۹۱
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۶ 26 June 2020
به گزارش تابناک به نقل از فارس، چند نماینده مجلس سنای آمریکا به دنبال اضافه کردن طرحی به لایحه بودجه دفاعی این کشور هستند که خواستار جلوگیری از دخالت ادعایی کشور‌های چین، روسیه و ایران در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا است.

رسانه‌های آمریکایی گزارش داده‌اند «مارکو روبیو» و «کریس ون‌هولن» که این طرح را تهیه کرده‌اند قصد دارند آن را به عنوان متمم به لایحه بودجه دفاعی آمریکا در سال مالی ۲۰۲۱ اضافه کنند.

مارکو روبیو گفته است: «بازیگران متخاصم شامل روسیه، چین و ایران به تلاش برای تفرقه‌افکنی و تضعیف دموکراسی ما ادامه خواهند داد. مهم است که ایالات متحده، تبعات معناداری برای دخالت انتخاباتی در نظر بگیرند.»

«کریس ون هولن»، دیگر عضو مجلس سنا هم گفته است: «می‌دانیم که دشمنان خارجی در حال برنامه‌ریزی برای دخالت در انتخابات آتی‌مان هستند بنابراین باید همین الان برای محافظت از تمامیت دموکراسی‌مان اقدام کنیم.»

بعد از روی کار آمدن «دونالد ترامپ» به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا نهاد‌های حاکمیتی آمریکا بار‌ها کشور‌های دیگر به ویژه روسیه را به دخالت و تلاش برای دخالت در انتخابات آمریکا متهم کرده‌اند.

نهاد‌های اطلاعاتی آمریکا مدعی شده‌اند در جریان مبارزات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶ هکر‌های روسی به رایانه‌های کمیته ملی حزب دموکرات نفوذ کرده و اطلاعات محرمانه آن را به بیرون درز داده‌اند. مسکو همواره این اتهامات را رد کرده است.

این ادعا‌ها در حالی مطرح‌شده که آمریکا از سوی نهاد‌های مستقل حقوق بشری به تخریب روند دموکراسی در دیگر کشور‌ها از طریق توسل به ابزار‌های مختلف از جمله کودتا متهم است.

«دونالد ترامپ» شهریورماه سال ۱۳۹۷ فرمانی را امضا کرد که بستر قانونی لازم را برای اعمال تحریم‌های جدید علیه شرکت‌ها یا افراد خارجی مظنون به دخالت در انتخابات آمریکا فراهم می‌کند.

«دن کوتس»، مدیر وقت اطلاعات ملی آمریکا دی‌ماه سال ۱۳۹۷ در گزارشی کشور‌های روسیه، چین و ایران را به تلاش برای اثرگذاری بر انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا متهم کرد.

در آن گزارش ادعا شده بود این سه کشور تلاش کرده‌اند روی رأی‌دهندگان در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا در سال ۲۰۱۸ اثر بگذارند، اما شواهدی مبنی بر نفوذ آن‌ها به سیستم‌های رأی‌گیری وجود ندارد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر