بازدید 18296

محله مون مارتر و کلیسای سَکرِه‌کُر پاریس

در سفر به پاریس بازدید از بام پاریس یا محله مونمارتر Montmartre، یکی از اماکن دیدنی و بی نظیر شهر پاریس امری ضروری است، محله مونمارت پاریس جایی که معماری، هنر و تفرج یک جا جمع شده است. بام پاریس یا مونمارت از مشهور ترین مکان هایی که در پاریس برای همه گردشگران جذاب است.
کد خبر: ۹۸۶۲۴۹
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۸ 23 June 2020

به گزارش تابناک به نقل از ایمنا، در قلب محله مونمارتر ، کلیسای سَکرِه‌کُر (به فرانسوی: Sacré-Coeur) یکی از مهم‌ترین کلیساهای پاریس است که سالانه میلیون‌ها نفر از آن بازدید می‌کنند.

این ساختمان بر بالای تپه‌ای در محله مون مارتر بنا شده و بنا بر گزارش سازمان ملی جهانگردی، مقام دوم اماکن توریستی فرانسه را در سال ۲۰۰۶ به خود اختصاص داده است و بدین ترتیب درست پس از کلیسای نوتردام فرانسه قرار دارد.تپه مون مارتر همواره مکانی برای عبادت بوده‌است. قبل از رومیان، روحانیون در آنجا عبادت می‌کردند.معماری این بنا توسط پل آبادی(Paul Abadie) معمار فرانسوی صورت گرفته‌است. اولین سنگ بنای آن در ۱۶ ژوئن ۱۸۷۵ گذاشته شد. این ساختمان به شکل یک صلیب می‌باشد که در چهار طرف گنبد مرکزی آن، چهار گنبد کوچک‌تر قرار دارند. گنبد مرکزی ۸۳ متر بلندی و ۱۶ متر قطر دارد. از بالای گنبد می‌توان تا ۵۰ کیلومتری را مشاهده کرد. برای طراحی این بنا از هنر بیزانس و از کلیسای جامع واتیکان الهام گرفته‌است.بر سقف آن بزرگترین موزائیک فرانسه با مساحت ۴۷۵ متر مربع نصب شده‌است که تصویری از عیسی مسیح را نشان می‌دهد.در خارج ساختمان یک برج بلند مربع شکل، بزرگترین ناقوس کلیساهای فرانسه را در خود جای داده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل